Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Velkommen til Karbojunkie > Informasjon > Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger

Opp igjen ?

Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger Hvordan er forumet? Noe som kan bli bedre? Noe du lurer på? Her er plassen! :)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-08-10, 09:01   #1
Bodilbob
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 3
Bodilbob er på en erverdig vei

Opp igjen ?

Hei . Jeg har nå gått på lvkarbodiett i 4 uker og gått ned nesten 4 kilo. Når jeg er på den vekta jeg ønsker, har jeg tenkt å gå opp på antall karbohydrater for å stå meg ! Men .... når jeg går på så lite som 20 gr pr dag nå, og sniler meg ned såpass lite, hva skjer da når jeg går opp på karboen igjen ? Noen som har erfaring med dette ?

Bodilbob er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/Lindberg Svar med sitat
Gammel 19-08-10, 11:08   #2
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Opp igjen ?

Opprinnelig lagt inn av Bodilbob, her.

Hei . Jeg har nå gått på lvkarbodiett i 4 uker og gått ned nesten 4 kilo. Når jeg er på den vekta jeg ønsker, har jeg tenkt å gå opp på antall karbohydrater for å stå meg ! Men .... når jeg går på så lite som 20 gr pr dag nå, og sniler meg ned såpass lite, hva skjer da når jeg går opp på karboen igjen ? Noen som har erfaring med dette ?

Først og fremst må det vel sies at et vekttap på 4 kilo på 4 uker overhodet ikke er lite! Et kilo i uka er jo et fabelaktig snitt!

Du sier ikke noe om hvor mye du har å gå ned, hvor nærme mål du er, og hva du har tenkt å trappe opp til. Skal du tilbake til "vanlig" brød/potet-kosthold? Vil du ha med deg lavkarbo-prinsippene videre? I alle tilfelle er det lurt å ta det gradvis og se hvordan kroppen reagerer - øk dagsinntaket med 5 kh uke for uke, for eksempel, fortrinnsvis med lavglykemiske varer. Atkins har en god "stige" for denne opptrappingen, som du finner ved å søke på forumet.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 20-08-10, 12:54   #3
Bodilbob
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 3
Bodilbob er på en erverdig vei
Smile

Sv: Opp igjen ?

Hei og tusen takk for svar og tips ;-) Det vil jeg prøve ;-)
Jeg ville ned 8 kg tilsammen for å nå trivselsvekta, dvs 75 kg. Det vil si at jeg er halvveis. Når jeg har kommet meg dit, vil jeg absolutt ikke tilbake til "vanlig" brød/potet-kosthold, men en potet i ny og ned der jeg virkelig savner poteten, er et stort ønske. Men lavkarbo-prisippet kommer helt klart til å være en del av resten av livet mitt. Den har hatt mange gode effekter for resten av dagene mine. Ikke blir jeg så oppblåst som jeg alltid har vært, med MYE luft i magen, og ikke minst ; Jeg har slitt med massssse hodepine etter en nakkeskade for mange år siden, noe som resulterte i at jeg , om jeg tør være helt ærlig , tok paracet eller Ibux ihvertfall annenhver dag ! :-( Nå har jeg tatt 1 Ibux på 4 uker :-) Kan ikke huske at det har skjedd før ! Så igjen, tusen takk for tips for resten av livet mitt, det skal følges.

Bodilbob er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/Lindberg Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Tilbake igjen (igjen)... Fisken Ketolysekuren 7 01-08-07 22:17
Hei igjen :-) cathrine Lavkarbo generelt 2 13-09-05 11:44
Atkins igjen... Usunt igjen... donjuanwannabe Lavkarbo generelt 10 06-09-04 07:27


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no