Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

ang karbohydrater.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-09-07, 21:43   #1
cilemora
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 42
Innlegg: 373
cilemora er ny på veien

ang karbohydrater.

ja, eg lure på endel i dag, hehe..
men leste litt rundt og så flere plasser at dere skriver
at fløte, ost og div kan stoppe vekttapet.

men om eg gjennomsnitlig ligger på 14-18karber, har det
da noe å si hva karbene kommer fra?? så lenge det meste
er fra grønnsaker??

cilemora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: fedon/lavkarbo/sunn fornuft... Svar med sitat
Gammel 02-09-07, 21:57   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: ang karbohydrater.

Om det meste kommer fra grønnsaker er det sikkert greitt, men det er ikke det samme hvor karbene kommer fra. Kommer det karber fra sukker, stivelse (ris, poteter og mel/pasta) etc. skaper det ubalanse blodsukkeret og det er IKKE bra. Av grønnsaker er det også flere som ligger høyere både i karber og GI (glykemisk belastning) som bl.a. gulrot og kålrot. I det hele tatt er rotgrønnsaker noe en bør unngå på lavkarbo i slankeperioden. Derfor bør karbene komme fra grønnsaker som vokser over bakken.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 02-09-07, 21:58   #3
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: ang karbohydrater.

Det meste bør komme fra grønnsaker ja.

Men om du fremdeles går ned om du drikker fløte og mumser ost så er det bare å gjøre det. Det er i de tilfellene hvor vekttapet stopper man må se på hva som kan hindre nedgang.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 02-09-07, 23:18   #4
safran
Seniormedlem
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 565
safran er virkelig snillsafran er virkelig snillsafran er virkelig snillsafran er virkelig snill

Sv: ang karbohydrater.

Hvorfor kan fløte og rømme stoppe nedgang dersom man holder seg under 15 karber om dagen?

__________________


Min journal
safran er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Grete Roede/Fedonish Svar med sitat
Gammel 02-09-07, 23:22   #5
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: ang karbohydrater.

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Hvorfor kan fløte og rømme stoppe nedgang dersom man holder seg under 15 karber om dagen?

Fordi noen rett og slett ikke tåler slikt like bra som andre. Nille kan sikkert si mer detaljert hvorfor, men jeg kan for eksempel ikke bruke noe særlig fløte.. Vekta står bom stille og kan til og med finne på å gå feil vei. Har forsøkt mange ganger og det samme skjer hver gang.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 02-09-07, 23:22   #6
cilemora
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 42
Innlegg: 373
cilemora er ny på veien

Sv: ang karbohydrater.

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Hvorfor kan fløte og rømme stoppe nedgang dersom man holder seg under 15 karber om dagen?

det er det eg også lure på...
så lenge man bare spise det som er "lov" og holde seg innafor
grensa med karbohydrater,,,

cilemora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: fedon/lavkarbo/sunn fornuft... Svar med sitat
Gammel 02-09-07, 23:38   #7
safran
Seniormedlem
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 565
safran er virkelig snillsafran er virkelig snillsafran er virkelig snillsafran er virkelig snill

Sv: ang karbohydrater.

Og jeg som ikke klarer å drikke kaffe uten melk eller fløte!

__________________


Min journal
safran er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Grete Roede/Fedonish Svar med sitat
Gammel 02-09-07, 23:41   #8
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: ang karbohydrater.

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Og jeg som ikke klarer å drikke kaffe uten melk eller fløte!

Det er ikke alle som reagere på det. Men får du vektstopp uten grunn, kan det være det...

Jeg drakk aldri kaffe uten melk før. Nå tar jeg den bar

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 02-09-07, 23:44   #9
safran
Seniormedlem
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 565
safran er virkelig snillsafran er virkelig snillsafran er virkelig snillsafran er virkelig snill

Sv: ang karbohydrater.

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Det er ikke alle som reagere på det. Men får du vektstopp uten grunn, kan det være det...

Jeg drakk aldri kaffe uten melk før. Nå tar jeg den bar

Jeg har holdt på i fire uker nå, og har stått stille de to siste etter å ha gått ned 5 de to første. Jeg har holdt meg på tillatte antall karber, men har brukt fløte og rømme. Det er jo ikke sikkert at det er derfor platået kom nå, men jeg må vel prøve meg uten. :sukk:

__________________


Min journal
safran er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Grete Roede/Fedonish Svar med sitat
Gammel 02-09-07, 23:47   #10
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: ang karbohydrater.

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg har holdt på i fire uker nå, og har stått stille de to siste etter å ha gått ned 5 de to første. Jeg har holdt meg på tillatte antall karber, men har brukt fløte og rømme. Det er jo ikke sikkert at det er derfor platået kom nå, men jeg må vel prøve meg uten. :sukk:

Det er helt vanlig å stoppe opp etter en sånn pangstart. Kroppen trenger å venne seg til hva som skjer og trenger å stabilisere seg. Ti syvende og sist er det kroppen som bestemmer tempoet uansett hva vi ønsker, håper og vil...

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 02-09-07, 23:55   #11
safran
Seniormedlem
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 565
safran er virkelig snillsafran er virkelig snillsafran er virkelig snillsafran er virkelig snill

Sv: ang karbohydrater.

Ja, du har vel rett. Sukk.

__________________


Min journal
safran er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Grete Roede/Fedonish Svar med sitat
Gammel 03-09-07, 00:07   #12
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: ang karbohydrater.

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Ja, du har vel rett. Sukk.

Se det positive i det. Kroppen gjør det som er riktig for den... Og da trivs den best.
"Belønningen" kommer

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ang mengden karbohydrater annemo Ketolysekuren 1 03-06-07 23:18
karbohydrater i Valrhona? SjokoMons Spørsmål om matvarer og oppskrifter 2 08-05-06 14:07
Å kombinere fett og karbohydrater Fettet Lavkarbo generelt 3 10-02-06 18:06
Hvor viktig er karbohydrater? caja Lavkarbo generelt 17 12-05-05 18:02


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no