Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold > Vedvarende vekttap

For mye karbohydrater?!

Vedvarende vekttap Det er her kiloene forsvinner!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-12-04, 11:42   #1
pandalakris
Juniormedlem
 
pandalakris sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Buskerud
Alder: 53
Innlegg: 37
pandalakris er ny på veien

For mye karbohydrater?!

Etter å ha vært på induksjonen i noen uker,er jeg nå over på neste trinn i programmet. Her skal jeg forsiktig øke antallet karbohydrater,og det har jeg gjort. Ligger nå på ca 30(i overkant)om dagen. Men det er tydeligvis for mye,for nå står vekta stille. Så da får jeg gå under 30 igjen,og se om det hjelper. Ketosestrimmelen viser fremdeles lilla,men det tar mye lenger tid før resultatet kommer frem. Hadde håpet på å nå 75 kg før jul,slik at jeg er klar for samtalen med kirurgen den 3 januar. +at jeg har litt å gå på i julen.

__________________
pandalakris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 06-12-04, 12:16   #2
Ingo
Medlem
 
Ingo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Trondheim
Alder: 46
Innlegg: 145
Ingo er virkelig snillIngo er virkelig snillIngo er virkelig snillIngo er virkelig snill

Karbo...

Vi her i huset har gått på ca. induksjonsnivå i snart to måneder vi. Den siste tiden tar vi litt mere i , men da snakker vi bare litt...
Er jo så mange gode oppskrifter her inne på induksjonsmat at man strengt tatt ikke trenger mere...
Er i alle fall ikke noe kjempeproblem å bruke veldig lite karbo i mat, men øke på litt med en lett kveldskos med en smoothie eller en liten Heistad-fromasj (Se bak pakken på Heistad sine pakker med lavkalori-gelè i butikken. Det er rågodt og lite karber i! Vi lager det i små former siden det er litt mye fløte i hele stasen.. ) heller.

Men vi har aldri prøvd jul uten karbohydrater da... Men ser for meg at det er KJEMPE viktig å fortelle det til de andre i familien man skal tilbringe julen med! Sånn at de vet det, og kan lage litt ekstra for oss. Også sikkert viktig å lage litt lavkarbo-snacks av forskjellige slag slik at man ikke blir fristet av pepperkaker, sjokolade og annet pakk på kvelden...

Vet ikke helt hvordan det er å "sprekke" på lavkarbo-livstilen, men har erfaring med trening. Der er det sånn at når man trener tungt med vekter og har fått skikkelig "form" på kroppen, er det skikkelig vanskelig å komme tilbake etter en liten sprekk...
Alt... siger liksom litt

Men uansett, lykke til med nedjusteringen, og ha en fin lavkarbo jul


(Mine tanker kun. Lite erfaring og vitenskap, men de beste intensjoner )

Ingo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 06-12-04, 12:43   #3
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Min erfaring er at vekten går ned i rykk og napp, at den står stille en liten stund før du går ned igjen er etter min mening helt naturlig. Spesielt etter ca 14 dager da kroppen har fått vendt seg til det nye kostholdet og du ikke lenger mister vann og glykogen.

__________________
Hvis du vet at noe ikke er bra for deg, så ikke spis det.
Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Gammel 06-12-04, 12:49   #4
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av pandalakris

Ligger nå på ca 30(i overkant)om dagen. Men det er tydeligvis for mye,for nå står vekta stille. Så da får jeg gå under 30 igjen,og se om det hjelper. Ketosestrimmelen viser fremdeles lilla,men det tar mye lenger tid før resultatet kommer frem. Hadde håpet på å nå 75 kg før jul,slik at jeg er klar for samtalen med kirurgen den 3 januar. +at jeg har litt å gå på i julen.

Det høres lurt ut å gå ned et hakk. Men en annen ting du også kan se på er HVA du har lagt til. Er det f.eks. nøtter kan det være de du reagerer på. Det lønner seg altså å kutte ut akkurat det du sist la til. En annen ting er at kroppen VIL ta seg pauser innimellom - for å "justere seg". Det behøver ikke å bety at 30+ er feil. Et annet råd er å la det gå 2-3 uker mellom hver gang du øker (istedenfor en).

Men som sagt - det du planlegger å gjøre ser helt flott ut. Vær på det nivået til vekta beveger seg igjen du !!

Når det gjelder ketose og fargen på stix'en er det av mindre betydning. Jeg er i ketose og har vært det siden 30. august 2003. Se på MIN statistikk du !! IKKE bra !! Selv om jeg gjør tingene 100 % riktig gikk det/går det veldig seint med de siste 10 kiloene !!

Ang ketose kan du lese mer her:

http://forum.lavkarbo.no/diskusjon2092.html

Lykke til videre du er kjempeflink !!

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 06-12-04, 21:08   #5
pandalakris
Juniormedlem
 
pandalakris sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Buskerud
Alder: 53
Innlegg: 37
pandalakris er ny på veien

Jeg har lagt til nøtter og to wasa fiber pluss hver dag. Måtte legge til noe mer fiber for å få magen til å fungere igjen. Har også skeiet ut med litt 75& sjokolade. Har ikke vært flink til å ta krom og vitaminer de siste to ukene,så nå merker jeg at søtsuget siger på igjen. Men i kveld skal jeg fylle dosetten til randen,så får jeg se om det hjelper på søtsuget!!

__________________
pandalakris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 06-12-04, 22:06   #6
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Hei Pandalakris

Jeg synes du er flink som har kommet så langt. Veldig bra.
Nille har helt sikkert rett i at du bør kutte ut det siste du la på....Skulle ikke forundre meg om det er den 75% sjokolade som er synderen for søtbehovet og vektstillstanden din. Det er jo tross alt litt vanlig sukker i den da ....og en halvtimes tur i uka så skal du se du er i gang igjen sier jeg som knapt går ned 100 gr i uka
Lettere å leve andres liv vet du

Lykke til

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 06-12-04, 22:26   #7
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av pandalakris

to wasa fiber pluss hver dag.

2 Wasa Fiber Plus har 4.7 gram netto karbohydrater pr. skive. Det er 9.4 netto karbohydrater. Det kan hende at det ble for krapp stigning på en gang .... I tillegg til nøtter kan det ha blitt litt mye ja. Er enig med Anne ang. sjokladen også. Den er tilsatt sukker. De eneste jeg vet om som ikke er tilsatt sukker er Lindt Excellence 85% eller Vahlrona 85%.

Håper du finner ut av det !!

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 07-12-04, 15:35   #8
pandalakris
Juniormedlem
 
pandalakris sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Buskerud
Alder: 53
Innlegg: 37
pandalakris er ny på veien

Tar meg selv i nakken nå,og går tilbake til induksjonen. Glemte også å fortelle at jeg har slurvet med vitaminene og kromtilskuddet. Det kan være derfor jeg merker søtsuget stiger igjen. Men de to fiberbrødene får jeg beholde. Ellers blir magen så ugrei,og det er så kjedelig.
I kveld skal jeg fylle dosetten til den skriker om nåde,så får vi se hvordan det bærer ann.
Har også problemer med stoffskiftet,så det er kanskje ikke så rart ting går litt sakte.

__________________
pandalakris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 07-12-04, 15:47   #9
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Hvis du bytter ut Wasa med FiberRik med solsikkefrø får du samme gode virking for magen men med mindre karber ....

Men skjønner hva du mener .... og vi er mange her inne på/har vært - på stoffskifte medisiner. Det er også sunnere å ta av sakte enn fort ! Vi får trøste oss med det !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 07-12-04, 16:07   #10
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Nille

Er enig med Anne ang. sjokladen også. Den er tilsatt sukker. De eneste jeg vet om som ikke er tilsatt sukker er Lindt Excellence 85% eller Vahlrona 85%

Er de ikke det?! Så herlig!!

Jeg har også lavt stoffskifte, Pandalakris (artig navn det der ). Men jeg har ikke sett at det har hindret vekttap så lenge jeg har tatt medisinene. Hadde en stillstandsperiode i høst, og så gikk jeg til og med opp... kan jo hende at stoffskiftet har en finger med i spillet der... for jeg var uten medisiner en stund.

Tar du både T3 og T4? Sjekk ut stoffskiftetråden/ forumet for hormoner og stoffskifte!

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 08-12-04, 11:24   #11
pandalakris
Juniormedlem
 
pandalakris sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Buskerud
Alder: 53
Innlegg: 37
pandalakris er ny på veien

Jeg har sekundær stoffskifteplager som følge av kreft i skjoldbrukskjertelen. Det har vært nesten umulig for meg å stabilisere stoffskiftet. Verdiene veksler forferdelig. Er visst den vanskeligste pasienten de har hatt på radiumen,når det gjelder stoffskiftet. Akkurat nå er jeg ganske bra,og det er derfor jeg har startet denne vektnedgangsprossessen. Kroppen min har det ikke godt med alle disse kiloene for mye!
Jeg bruker kun T4,da jeg omdanner greit til T3.

__________________
pandalakris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 08-12-04, 11:31   #12
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Oi! Det hørtes trøblete ut . Du er tøff som går på med krum hals når det gjelder å gå ned i vekt Jeg håper du fortsetter å være ganske bra da! Og at du begynner å gå nedover igjen på vekta snart!

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvilke karbohydrater teller HP Atkins kosthold 7 12-10-09 17:59
Karbohydrater i sukketter? sunbeam Lavkarbo generelt 12 16-08-04 19:49
karbohydrater - sukkerarter = sant?? Iset Lavkarbo generelt 6 29-02-04 22:59
Ingen andre begrensninger enn karbohydrater? rsy Induksjonen 3 13-02-04 09:42
Atkins - Et liv uten karbohydrater? HP Atkins kosthold 10 19-01-04 19:45


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no