Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Negerboller

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-02-04, 13:07   #1
Carbokiller
Seniormedlem
 
Carbokiller sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 793
Carbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt av
Talking

Negerboller

For et navn. Rasistisk og gode greier. Burde hete mørke-fargede-fra-Afrika-boller. Men altså, ble oppvåkst med dem. Bodde i Afrika hvor det var blottet for godterier og annet snask og da begynte vi å lage negerboller. I Afrika.
Disse sukker-kakao-egg-havregryn greiene som man ruller til en ball og kliner inn med kokkos. Herregud så godt. Verdens deiligste sjokoladekliss. Det var det eneste jeg klarte å tenke på her om dagen. Premenstruell og kroppen skrek etter sjokolade, kliss, kaker.... alt det ulovelige. Og da fant jeg opp denne versjonen. (Enda en bivirkning av Atkins: utpreget fantasi til å lage allverdens substitutter på annen god mat)

Her er Atkins versjonen:

4 dl kli
18 knuste suketter (ikke strøsukketter, men du må knuse disse små firkantgreiene... så du får litt trim ved siden av)
kakao uten karbohydrater
1 egg.

Blandes til en masse og rulles til baller.
Klines inn.. ikke med kokkos som har er masse fyyyy-karbohydrater i, men sagmugg. Samme farge og samme konsistens.

Smakder de godt? Nei
Burde dette innlegget taes alvorlilg? Nei

Carbokiller er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-02-04, 13:44   #2
Skorpia
Seniormedlem
 
Skorpia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Drammen
Alder: 64
Innlegg: 1.424
Skorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt av

Atkinsversjonen skal jeg jammen lage dersom jeg venter besøk av noen jeg ikke kan fordra

Skorpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for det meste Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no