Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Lavt stoffskifte og stadig økende vekt

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-10-13, 15:39   #1
andreajln
Nytt Medlem
 
andreajln sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2013
Hvor: Askim
Innlegg: 1
andreajln er på en erverdig vei

Lavt stoffskifte og stadig økende vekt

HEI! Jeg er helt ny her, og jeg vet ikke om jeg har valgt riktig rom å skrive i, men jeg prøver meg. Jeg ble diagnosert med lavt stoffskifte for 5 år siden, og har i ettertid tatt på meg en psykriatrisk diagnose og ett og annet. (Jeg vet ikke om dette er relevant). Uansett! Jeg har bestemt meg for å prøve lavkarbo. Vekten min går bare oppover, og jeg har gått over i BMI-kategorien fedme (dette skremmer meg så utrolig). Jeg vet ikke hva dette skyldes, men jeg vet at jeg vil NED! NÅ! Har noen noen kloke ord og råd og dele med meg? Stor takk!

__________________
Andrea
andreajln er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 04-10-13, 16:12   #2
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.184
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Lavt stoffskifte og stadig økene vekt

Velkommen! Det høres ut som om lavkarbo er tingen for deg, det har i alle fall hjulpet veldig mange av oss til nå! Det er lurt å lese seg opp litt og velge en retning, da kun egenkomponert lavkarbo blir litt ullent. Når det er sagt så har jeg kjørt relativt egenkomponert selv, men basert på i hovedsak Hexebergs (og i en viss gras Skaldemans) teorier. Fungerer fint for meg i alle fall, har gått på lavkarbo i to år nå og gått ned 28 kg. Og fått et helt nytt overskudd og bedret helse. Hva mer kan man be om?

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 05-10-13, 03:09   #3
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Lavt stoffskifte og stadig økende vekt

Er du medisinert?
Lavt stoffskifte er i høyeste grad relatert til overvekt. Psykiske lidelser likeså, men av så mange grunner - stress, medisinering, trøstespising unt so weiter. LS er sånn sett enklere å forholde seg til, som en somatisk metabolsk sykdom, men likefullt en ganske "avansert" og kjip sykdom å ha og hanskes med. Og ofte er et av symptomene på lavt stoffskifte nettopp depresjon og lignende.
Grunnen til at jeg spør om du er medisinert for LS er at lavkarbo gjerne virker hormonstabiliserende, og LS er en hormonell sykdom. Jeg sier ikke at du nødvendigvis blir frisk av å legge om kostholdet, men det kan forekomme positive endringer som du bør være oppmerksom på mtp. medisiner, sånn at du ikke ender opp med et høyere stoffskifte enn hva som er gunstig. Sånn sett kan det kanskje være en idé å ha en lege med på laget, i hvert fall få tatt jevne blodprøver underveis sånn at du eventuelt kan regulere medisinene dine.

Mange her på forumet har LS og/eller relaterte plager. Selv har jeg subklinisk hypothyerose og jodmangelindusert struma som jeg holder i sjakk med lavkarbokosthold og sterke jodtilskudd.

Masse lykke til!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar

Emneord
hjelp, stoffskifte, vekt, vektøkning


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavt stoffskifte girlish Lavkarbokosthold for prøvere, gravide og ammende 9 11-02-11 23:04
Lavt stoffskifte FantasiJenta Stoffskifte / hormonproblemer 6 06-10-10 19:42
Lavt stoffskifte i VG Elizabethcita Stoffskifte / hormonproblemer 0 01-10-09 11:56
Lavt stoffskifte Jabba Stoffskifte / hormonproblemer 16 23-05-09 16:18
Lavt stoffskifte? Distrea Stoffskifte / hormonproblemer 5 17-06-07 22:14


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no