Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Bakst

Dine beste vaffeltips?

Bakst Her finner du, og poster du oppskrifter på lavkarbovenlig bakst, som lavkarbo-brød, pannekaker, vafler, muffins, og andre gode ting du kommer på som kan bakes på et lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-04-14, 22:50   #1
Moogie
Seniormedlem
 
Moogie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Finnmark
Alder: 45
Innlegg: 694
Moogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snill
Question

Dine beste vaffeltips?

Etter noen mislykkede vaffelforsøk må jeg bare spørre om tips. Hvordan lager du vaffler og hva er din favoritt oppskrift? Gjerne rømmevaffler da jeg har masse rømme å bruke opp. Og ja, jeg har søkt på oppskrifter, nen vil gjerne at noen deler erfaringer

__________________
Dagboken min Ny start august 2012. -20,2 kg totalt
Moogie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogen LCHF Svar med sitat
Gammel 15-04-14, 08:24   #2
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Dine beste vaffeltips?

Helt ærlig, er du på jakt etter noe som smaker ekte vafler, så glem det.
Flere vil si at DENNE oppskrifta smaker som vanlige vafler..

Jeg kutta alle erstatninger lenge, så når jeg innførte de igjen, så smakte alle oppskriftene greit, ikke som vanlige vafler, uansett hvor mye rømme eller kardemomme jeg hadde i. Det jeg føler gjør saken er å spise de med sukkerfritt jordbærsyltetøy og rømme eller pisket krem (mye krem) og bare tenke på de som en kakeerstaning.

Og jernet du har vil jeg si har en del å si, etter at vi kjøpte nytt jern, et wilfa som ikke er helt flatt, men heller litt inn mot midten, så får jeg ikke vaflene like sprø som når vi hadde et dobbelt åviken.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 15-04-14, 09:57   #3
Nyttogbedreliv
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 69
Nyttogbedreliv er på en erverdig vei

Sv: Dine beste vaffeltips?

Jeg lager disse vaflene som er glutenfrie.

Glutenfri Havregryn ( males til mel )
litt fiberhusk
egg ( kan sikker sløyfes? )
1 boks med Kokosmelk
litt sukrin sukker
ca 1 spise skje med Chiafrø
og rømme ( for dem som tåler meieriprodukter )

Disse vaflene syns jeg blir kjempe gode. Min datter elsker dem og har hatt dem med seg som matpakke på skolen

Jeg har ikke regnet ut hvor mye karb det er i disse.

Nyttogbedreliv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 15-04-14, 09:58   #4
Nyttogbedreliv
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 69
Nyttogbedreliv er på en erverdig vei

Sv: Dine beste vaffeltips?

Opprinnelig lagt inn av Nyttogbedreliv, her.

Jeg lager disse vaflene som er glutenfrie.

Glutenfri Havregryn ( males til mel )
litt fiberhusk
egg ( kan sikker sløyfes? )
1 boks med Kokosmelk
litt sukrin sukker
ca 1 spise skje med Chiafrø
og rømme ( for dem som tåler meieriprodukter )

Disse vaflene syns jeg blir kjempe gode. Min datter elsker dem og har hatt dem med seg som matpakke på skolen

Jeg har ikke regnet ut hvor mye karb det er i disse.

ER røren for tykk så sper jeg på med vann eller Rismelk

Nyttogbedreliv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 15-04-14, 11:34   #5
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Dine beste vaffeltips?

Opprinnelig lagt inn av Nyttogbedreliv, her.

Jeg lager disse vaflene som er glutenfrie.

Glutenfri Havregryn ( males til mel )
litt fiberhusk
egg ( kan sikker sløyfes? )
1 boks med Kokosmelk
litt sukrin sukker
ca 1 spise skje med Chiafrø
og rømme ( for dem som tåler meieriprodukter )

Disse vaflene syns jeg blir kjempe gode. Min datter elsker dem og har hatt dem med seg som matpakke på skolen

Jeg har ikke regnet ut hvor mye karb det er i disse.

Er det ikke like greit å bruke havremel som å male havregryn? Eller inneholder havremelet også andre bestanddeler av havren enn det grynene gjør? Som ikke er helt glutenfrie mener jeg.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 15-04-14, 13:54   #6
Ziltoidia
Seniormedlem
 
Ziltoidia sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: London
Alder: 34
Innlegg: 1.080
Ziltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt av

Sv: Dine beste vaffeltips?

Jeg er ikke sånn super-fan av lavkarbovafler, men disse ble faktisk spist opp av familien min, som ellers er ganske kresne når det gjelder lavkarbo-versjoner av søtbakst: http://lchf-bloggen.blogspot.co.uk/2...bo-vafler.html
Kremost, cottage cheese og kesam har det med å gjøre de vaflene mer luftige, men du kan sikkert bytte det ut med rømme om rømmesmaken er viktigere.

Jeg pleier å heller å leke meg med kulturmelk og havregryn, men har ikke kommet frem til noen konkret oppskrift enda. Ordentlig lavkarbo er den vel neppe uansett.

__________________

Min kokebok // Ravelry // Min journal // Strikkeblogg
Ziltoidia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 2010-12 ketogent, siden mer liberal med frukt, belgfrukter og mer grønnsaker Svar med sitat
Gammel 15-04-14, 14:04   #7
kristine89
Medlem
 
kristine89 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Oppland
Innlegg: 254
kristine89 er ny på veien

Sv: Dine beste vaffeltips?

Jeg synes det er godt med kokosmelk isteden for rømme. Magen liker det bedre også
Har brukt denne flere ganger

5 egg
1 dl kokosmelk (her kan du sikkert bruke rømme isteden)
0,5 dl smeltet smør
0,5 dl kokosmel
0,5 dl mandelmel
Søtning etter eget ønsket
Litt salt


Visp sammen de våte.
Ha i det tørre.
Jeg putter også oppi litt kanel og kardemomme

Disse fungerer bra som pannekaker også. Nam! Må nok lage vafler eller pannekaker i kveld

__________________
Min journal: Kristines vei mot velvære
kristine89 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 15-04-14, 14:06   #8
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Dine beste vaffeltips?

Jeg synes lavkarbovafler er vafler godt nok, jeg - men man blir vel godt tilpasset når man ikke har smakt 'ekte' bakverk på flere år. Det er verd å ha i minne uansett når folk som har fulgt alternative kosthold over tid kommer med oppskriftanbefalinger. (Jeg bruker den oppskriften fra lchf-bloggen Ziltoidia lenket til, selv.)

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 15-04-14, 16:04   #9
Moogie
Seniormedlem
 
Moogie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Finnmark
Alder: 45
Innlegg: 694
Moogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snill

Sv: Dine beste vaffeltips?

Havremel utgår da den blir alt for høy på karbo for min del. Kanskje jeg prøver de med kremost nå. Smører dere jernet med smør? Sist jeg prøvde noe vafler satt alt fast!

__________________
Dagboken min Ny start august 2012. -20,2 kg totalt
Moogie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogen LCHF Svar med sitat
Gammel 15-04-14, 16:57   #10
kristine89
Medlem
 
kristine89 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Oppland
Innlegg: 254
kristine89 er ny på veien

Sv: Dine beste vaffeltips?

Jeg smører jernet med kokosolje. Ellers blir det bare småbiter!

__________________
Min journal: Kristines vei mot velvære
kristine89 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 15-04-14, 16:58   #11
Moogie
Seniormedlem
 
Moogie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Finnmark
Alder: 45
Innlegg: 694
Moogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snill

Sv: Dine beste vaffeltips?

Opprinnelig lagt inn av kristine89, her.

Jeg smører jernet med kokosolje. Ellers blir det bare småbiter!

Ja! Den tenkte jeg ikke på! Takk for tipset

__________________
Dagboken min Ny start august 2012. -20,2 kg totalt
Moogie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogen LCHF Svar med sitat
Gammel 16-04-14, 10:10   #12
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Dine beste vaffeltips?

Jeg synes også de med kremost, som både Nannah og lchf-bloggen har oppskrift på, er best. Men for mitt vedkommende så er det liksom kardemommen som gjør vaflene også, da.
Men det er viktig å la røra svelle! Da blir de mer sprø og holdbare, synes jeg. Gjør ingenting for mitt vedkommende at den blir tykk, den jevner seg ut i jernet uansett.
(Jeg har forresten brukt samme oppskrift til fleskepannekaker i stekepanne, med stor suksess! )
Du kan sikkert bytte ut noe av kremosten med rømme. Selv bruker jeg kun snøfrisk, ettersom jeg ikke tåler kumelk så altfor godt.

Jeg bruker ingenting av smøring i vaffeljernet mitt. Om det ikke er et helt nytt vaffeljern, så er det fett nok i røra til at smøring er overflødig, som jeg opplever det.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 16-04-14, 14:29   #13
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Dine beste vaffeltips?

I mitt wilfajern blir de oppskriftene med kremost skikkelig soggy uansett hva jeg gjør, det var ikke slik med det gamle jernet, i det ble de sprø. Ingen oppskrifte funker så bra som de gjorde med det gamle jernet, vurderer seriøst å kjøpe et eget jern til lavkarbovafler

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 16-04-14, 14:34   #14
Ziltoidia
Seniormedlem
 
Ziltoidia sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: London
Alder: 34
Innlegg: 1.080
Ziltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt av

Sv: Dine beste vaffeltips?

Noen som har erfaring med dette vaffeljernet? Det er omtrent det eneste jeg kan få tak i her i London. Har bestemt meg for at, dersom jeg kommer inn på en master eller doktorgrad i London, skal jeg belønne meg selv med en slik en.

__________________

Min kokebok // Ravelry // Min journal // Strikkeblogg
Ziltoidia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 2010-12 ketogent, siden mer liberal med frukt, belgfrukter og mer grønnsaker Svar med sitat
Gammel 16-04-14, 14:38   #15
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Dine beste vaffeltips?

Opprinnelig lagt inn av Ziltoidia, her.

Noen som har erfaring med dette vaffeljernet? Det er omtrent det eneste jeg kan få tak i her i London. Har bestemt meg for at, dersom jeg kommer inn på en master eller doktorgrad i London, skal jeg belønne meg selv med en slik en.

Ikke akkurat dét - men jeg hadde et dobbelt Coline-jern som dessverre rett og slett ikke ble varmt nok til å vafle skikkelig, det ble mye klabb og babb for meg. Men det kan godt hende at feilen lå hos bruker og ikke i jernet.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 16-04-14, 15:16   #16
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Dine beste vaffeltips?

Jeg har bare et billig jern fra Wilfa selv, mener jeg i hvert fall. Kjøpt for et par hundrelapper på Nille for noen år tilbake. Funker gull!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 16-04-14, 15:21   #17
Ziltoidia
Seniormedlem
 
Ziltoidia sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: London
Alder: 34
Innlegg: 1.080
Ziltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt av

Sv: Dine beste vaffeltips?

Opprinnelig lagt inn av Rin, her.

Ikke akkurat dét - men jeg hadde et dobbelt Coline-jern som dessverre rett og slett ikke ble varmt nok til å vafle skikkelig, det ble mye klabb og babb for meg. Men det kan godt hende at feilen lå hos bruker og ikke i jernet.

Nooooo!

Jaja... Det blir gjerne litt tull når jeg lager vafler uansett. Sist gang klarte jeg å ødelegge hele jernet. Nå hopper sikringen ut hver gang man løfter lokket.

__________________

Min kokebok // Ravelry // Min journal // Strikkeblogg
Ziltoidia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 2010-12 ketogent, siden mer liberal med frukt, belgfrukter og mer grønnsaker Svar med sitat
Gammel 19-04-14, 19:19   #18
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.187
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Dine beste vaffeltips?

Det Coline jernet så litt svakt ut, min erfaring er at et jern bør være minst 1200w for å lage gode vafler. Og dette var bare 850w... Se om du finner et kraftigere, hva det heter er ikke så veldig viktig. Men Wilfa er bra ja...

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 19-04-14, 21:08   #19
Ziltoidia
Seniormedlem
 
Ziltoidia sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: London
Alder: 34
Innlegg: 1.080
Ziltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt av

Sv: Dine beste vaffeltips?

^Godt å vite! Takk!

Det viser seg at Amazon UK har en del hjertevaffeljern jeg sikkert kan bestille.

__________________

Min kokebok // Ravelry // Min journal // Strikkeblogg
Ziltoidia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 2010-12 ketogent, siden mer liberal med frukt, belgfrukter og mer grønnsaker Svar med sitat
Gammel 20-04-14, 19:12   #20
Momse
Medlem
 
Momse sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Bergen
Alder: 48
Innlegg: 443
Momse har en fantastisk aura rundt segMomse har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Dine beste vaffeltips?

Jeg liker disse http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=27597 veldig godt
Lager de som oftest som pannekaker, men har laget de som vafler noen ganger også.
Må steikes litt lenger enn vanlige, men det blir VAFLER

__________________
Momse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-04-14, 20:51   #21
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Dine beste vaffeltips?

Jeg og flere jeg kjenner har dette Wilfa-jernet med 6 store hjerter og det er helt topp! Tidligere har jeg og flere jeg kjenner prøvd Wilfas dobbelt-jern, men det var bare møkk.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 20-04-14, 20:55   #22
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Dine beste vaffeltips?

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Jeg og flere jeg kjenner har dette Wilfa-jernet med 6 store hjerter og det er helt topp! Tidligere har jeg og flere jeg kjenner prøvd Wilfas dobbelt-jern, men det var bare møkk.

Dette har jeg også nettopp kjøpt, og det er det beste vaffelhjernet jeg har hatt. Blir gode og sprø vafler. Har dog kun prøvd med vanlige vafler foreløpig, ikke lk-vafler.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 20-04-14, 22:00   #23
Moogie
Seniormedlem
 
Moogie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Finnmark
Alder: 45
Innlegg: 694
Moogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snill

Sv: Dine beste vaffeltips?

Opprinnelig lagt inn av Momse, her.

Jeg liker disse http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=27597 veldig godt
Lager de som oftest som pannekaker, men har laget de som vafler noen ganger også.
Må steikes litt lenger enn vanlige, men det blir VAFLER

Kanskje jeg skal prøve meg på disse? Er litt skeptisk til bare fiberhusk, er litt lei av smaken.

__________________
Dagboken min Ny start august 2012. -20,2 kg totalt
Moogie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogen LCHF Svar med sitat
Gammel 20-04-14, 22:06   #24
Ziltoidia
Seniormedlem
 
Ziltoidia sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: London
Alder: 34
Innlegg: 1.080
Ziltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt av

Sv: Dine beste vaffeltips?

*Gråter en skvett over at det ikke selges Wilfajern i Storbritannia.* De har jo så sære støpsel og stikkontakter her...

Så, hva er det man skal se etter for å finne et vaffeljern som lager vafler med litt knas i? Bare watt som gjelder? Og hvordan gjelder det for doble vaffeljern?

__________________

Min kokebok // Ravelry // Min journal // Strikkeblogg
Ziltoidia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 2010-12 ketogent, siden mer liberal med frukt, belgfrukter og mer grønnsaker Svar med sitat
Gammel 20-04-14, 23:07   #25
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Dine beste vaffeltips?

Opprinnelig lagt inn av Ziltoidia, her.

*Gråter en skvett over at det ikke selges Wilfajern i Storbritannia.* De har jo så sære støpsel og stikkontakter her...

Funker det ikke med adapter på såpass strømkrevende ting?

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva er dine beste ... Janeymaleney Mer enn 30 kg overvekt 23 18-08-12 12:23
Dine beste dipper -tråden Kanskje Annen mat 15 15-02-11 19:28
Dine beste London-tips! Melania Generell diskusjon 11 28-11-09 20:05
Dine beste kosekveld-oster? Imse Spørsmål om matvarer og oppskrifter 16 14-09-09 00:02
Dine beste skjønnehetsprodukter Sugarpill Generell diskusjon 21 07-08-07 12:55


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no