Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Stoffskifte / hormonproblemer

Lavt stoffskifte og vil starte med lavkarbo

Stoffskifte / hormonproblemer Har du problemer med hormoner eller stoffskiftet? Her kan du snakke med likesinnede og dele erfaringer.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-07-15, 16:40   #1
Padme
Nytt Medlem
 
Padme sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2015
Hvor: Oslo
Alder: 33
Innlegg: 4
Padme er på en erverdig vei

Lavt stoffskifte og vil starte med lavkarbo

Hei!

Jeg har nå fått påvist lavt stoffskifte.
Skal til Aker Sykehus i slutten av august for mer sjekking, men har fått det bekreftet fra legen min at det er hypothyreose jeg har.

Har lest flere steder at det lønner seg for de med lavt stoffskifte å kutte ut/trappe ned på karbohydrater.
Er det noen her som kan hjelpe litt med tips for å komme enklest i gang igjen, hva som funker for dere? Er det en spesiell "filosofi" som passer best for de med lavt stoffskifte?
Vet at det også vil hjelpe med å begynne med aktiviteter også, men tenkte det kan være fint å få orden på kostholdet samtidig.

Håper alt dette ga mening, hvis ikke så beklager jeg!

Padme er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vet ikke enda Svar med sitat
Gammel 09-07-15, 16:45   #2
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Lavt stoffskifte og vil starte med lavkarbo

Hei.

Lavt stoffskifte her også.
Det virker som det å ta hovedinspirasjonen fra Hexeberg sin lavkarbo/paleo/primal bluprint ofte fungerer bra for oss. Dersom du har hashimoto's eller har hatt graves - så vil det hos mange dempe antistoffene å slutte med gluten spesielt.
Erstatt brød spesielt og deretter ris og poteter med mer grønnsaker, naturlig fett og mat laget av "grunnstoffer" (ting som ikke har ingredienser, men er ingredienser) i stedet for pakker fra knorr/toro dersom du bruker sånt så er du veldig godt igang.

Lykke til.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 09-07-15, 16:47   #3
Padme
Nytt Medlem
 
Padme sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2015
Hvor: Oslo
Alder: 33
Innlegg: 4
Padme er på en erverdig vei

Sv: Lavt stoffskifte og vil starte med lavkarbo

Så det burde gå greit om jeg skaffer meg en av Hexebergs bøker og følger det litt slavisk i starten?
Jeg fulgte Skaldemann før og det gikk greit, men så skjedde det en del på privaten og jeg datt helt ut av det.

Padme er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vet ikke enda Svar med sitat
Gammel 09-07-15, 16:53   #4
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Lavt stoffskifte og vil starte med lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Padme, her.

Så det burde gå greit om jeg skaffer meg en av Hexebergs bøker og følger det litt slavisk i starten?
Jeg fulgte Skaldemann før og det gikk greit, men så skjedde det en del på privaten og jeg datt helt ut av det.

Åja. Om du er sånn som liker "slavisk" bedre enn "gli inn i det", så bare kjør på.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 09-07-15, 17:26   #5
Padme
Nytt Medlem
 
Padme sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2015
Hvor: Oslo
Alder: 33
Innlegg: 4
Padme er på en erverdig vei

Sv: Lavt stoffskifte og vil starte med lavkarbo

Hehe, gli det inn funker det også
Da skal jeg skaffe meg ene Hexebergboka og få noe å følge for å teste ut vannet!
Takk for hjelpen

Padme er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vet ikke enda Svar med sitat
Svar

Emneord
filosofi, kosthold, stoffskifte, tips


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavkarbo = lavt stoffskifte = hjerteinfarkt?! arvid gerhard Lavkarbo generelt 5 01-05-12 22:28
Overvektig, Pcos, og lavt stoffskifte. Lavkarbo? Julla123 Stoffskifte / hormonproblemer 9 23-01-12 13:55
Lavt stoffskifte? Marita Stoffskifte / hormonproblemer 68 19-04-09 00:03
Har du lavt stoffskifte? Fluffy Stoffskifte / hormonproblemer 16 15-02-07 22:24


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no