Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > South Beach

Noen å dele South Beach-erfaringer med?

South Beach - Legens diett

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-02-12, 12:14   #26
anette76
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: porsgrunn
Alder: 48
Innlegg: 287
anette76 er på en erverdig vei

Sv: Noen å dele South Beach-erfaringer med?

ja da var det mandag igjen da og jeg starter med blanke ark :-)
Denne helgen ble alt annet enn bre med tanke på kosthold men veldig sosial og fin på andre måter ;-)
Vi hadde en herlig dag i slalombakken på lørdag og det var helt nydelig!!

I dag står spinning på programmet og til middag er det hjemmelagede karbonader med tzatziki.. åhhh jeg gleder meg!

Ha en flott dag.

Veldig koselig med flere her inne Nileh :-)

__________________


anette76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: south beach Svar med sitat
Gammel 28-02-12, 10:12   #27
anette76
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: porsgrunn
Alder: 48
Innlegg: 287
anette76 er på en erverdig vei

Sv: Noen å dele South Beach-erfaringer med?

Spinning i går var tungt altså... puh.. men det gjorde innmari godt da.

Karbonadene ble knallgode så restene er til lunsj i dag.
Hørte rykter i gangen om at det var vafler til lunsj så da må man vel prøve å motstå dem da ;-).. ikke alltid så lett men det skal gå bra!

Går det bra med dere andre da?

__________________


anette76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: south beach Svar med sitat
Gammel 28-02-12, 14:01   #28
Nileh
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 39
Nileh er på en erverdig vei

Sv: Noen å dele South Beach-erfaringer med?

Hei igjen! Uken begynte ganske tragisk for min del. Nå har vekten stått i ro i hele 5 uker! Blæææ, nesten sånn at jeg vurderer å gi opp. Vil virkelig få sommerkropp snart, og da må jeg gå ned minst 10 kg til og det er ikke mange uker igjen!

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wrgf5Do/]
Nileh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 28-02-12, 15:10   #29
teleslynga
Medlem
 
teleslynga sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 395
teleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snill

Sv: Noen å dele South Beach-erfaringer med?

Jeg er her, jeg også. Har ikke vært noe flink i vinter, men det går bedre nå. Skal veie meg på torsdag (hjelp!) og sette inn en storinnsats de neste to-tre månedene.

__________________
Min 2012-journal
teleslynga er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ordentlig mat! Svar med sitat
Gammel 29-02-12, 11:30   #30
anette76
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: porsgrunn
Alder: 48
Innlegg: 287
anette76 er på en erverdig vei

Sv: Noen å dele South Beach-erfaringer med?

Så bra at vi er flere som skal gjøre en ekstra innsats før bikinikroppen kommer på plass.

I dag er det spinning på programmet igjen , og det gleder jeg meg til. Instruktøren er knall. Det er min siste spinning på dette senteret , jeg begynner på ett som skal åpne på fredag. Det blir veldig spennende også blir det en runde med styrke på magen etterpå..

Til middag i dag skal jeg ha blomkålgrateng med bacon og pølsebiter. Litt restemat men veldig godt

Ha en fin onsdag folkens.

__________________


anette76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: south beach Svar med sitat
Gammel 29-02-12, 18:55   #31
Victory
Seniormedlem
 
Victory sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 46
Innlegg: 2.318
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Sv: Noen å dele South Beach-erfaringer med?

Hei alle!!!

Jeg er tilbake etter en miniferie... hyttetur med svigerforeleldre, og alt annet enn lovlig mat. Men mye aktivitet da, så det veier vel opp, så er det bare og satse hardt igjen nå.

Prøver min første egg droppe suppe nå, variant løksuppe står og koker i dette øyeblikket.. Blir spennende. Tror jeg skal hive meg på en suppe bølge nå, for og kickstarte litt.

Håper alle har en fin dag, i morgen er det torsdag!

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 01-03-12, 15:51   #32
anette76
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: porsgrunn
Alder: 48
Innlegg: 287
anette76 er på en erverdig vei

Sv: Noen å dele South Beach-erfaringer med?

Så godt å høre at du har hatt en topp miniferie :-)
De gir ofte litt ekstra energi med noen dager med avkobling fra dagliglivets tjas og mas

I dag blir det fiskespyd med salat på middagsbordet. Det blir sikker godt:-)
Jeg har skikkelig vårfølelse om dagen og lurte på om jeg skulle driste meg til en joggetur ute i dag.

Spent på veiing i morgen. Håper på en liten nedgang

Ha en flott otrsdag i det nydelige været.

__________________



Sist redigert av anette76 : 02-03-12 kl 09:22.
anette76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: south beach Svar med sitat
Gammel 02-03-12, 09:27   #33
anette76
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: porsgrunn
Alder: 48
Innlegg: 287
anette76 er på en erverdig vei

Sv: Noen å dele South Beach-erfaringer med?

Fredag og ett fantastisk vær ute i dag :-)
En herlig start på en flott helg.

I dag skal jeg i 30 årsdag til ei venninne og det blir fantastisk gøy!
Så nå har jeg nylakkede grønne negler ( som matcher buksa jeg skal gå med i kveld)he he. Elsker at det er vår med litt mer farger i motebildet igjen. Fantastisk...

Veide meg i dag og det var en halv kg ned..Hadde håpet på litt mer men får være glad for det som kommer av ;-)

God helg til dere andre

__________________


anette76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: south beach Svar med sitat
Gammel 02-03-12, 10:23   #34
Victory
Seniormedlem
 
Victory sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 46
Innlegg: 2.318
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Sv: Noen å dele South Beach-erfaringer med?

God fredag!!!! Og for et vær da.. burde være forbudt og sitte inne!
Ingen planer for helgen foreløig.. kjenner det stresser meg litt! Hvorfor..? Burde jo vær deilig med to hele dager jeg kan fylle med hva jeg vil... men akkurat nå skulle jeg ønske jeg hadde noen skikkelig koselige planer!

Gøy med 30 årslag og grønne negler! Da blir du fiiin! Og gratulerer med nedgang. Har en veiepause jeg. Får se om jeg begynner igjen neste uke.
Har du begynt på fase 1 forresten?
Jeg varierer litt mellom 1 og 2, klarer ikke helt og kutte knekkebrødene.

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 03-03-12, 10:21   #35
Nileh
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 39
Nileh er på en erverdig vei

Sv: Noen å dele South Beach-erfaringer med?

Så bra at alt går bra med dere! Og Anette, 0,5kg er nedgang og nedgang er nedgang! 0,5kg nærmæret målet ditt! I det siste har jeg holdt veldig på med styrketrening og skal nå heller gå på spinning 5 ganger i uken for å se om det kan hjelpe til på nedganger, fortsatt ingen nedgang Hvordan ser treningen deres ut?

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wrgf5Do/]
Nileh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 04-03-12, 13:01   #36
Elephanta
Medlem
 
Elephanta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Alder: 45
Innlegg: 140
Elephanta er på en erverdig vei

Sv: Noen å dele South Beach-erfaringer med?

Hei! Jeg vil gjerne henge meg på her
Gikk på ketolyse fra desember 08 og ut mars 09, og gikk ned 12 kg. Var storfornøyd, likte maten og alt var topp. Men så var det jo å holde seg der, da.. Har slitt med overspising i mange år, og er en skikkelig sukkerjunkie, så kiloene kom snikende tilbake.
Har siden da prøvd noen runder til med ketolyse, men kroppen min nekter. Jeg blir dårlig og brekker meg av alt fettet, så jeg må prøve noe annet. Er veldig glad i bønner og linser og den typen mat, samtidig som jeg vet jeg må holde meg unna sukker og stivelse, så det høres jo ut som dette kan være noe for meg?
Gir det en sjanse i hvert fall! Har ikke fått kjøpt noe bok enda (skal bestilles når jeg får lønn), så det jeg vet om South Beach har jeg lest på nettet. Får plukke opp noen tips her.

__________________




Elephanta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver South Beach Svar med sitat
Gammel 05-03-12, 09:43   #37
anette76
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: porsgrunn
Alder: 48
Innlegg: 287
anette76 er på en erverdig vei

Sv: Noen å dele South Beach-erfaringer med?

Hei alle sammen :-)
Så koselig at vi begynner å bli en hel liten gjeng her inne da

Denne helgen har vært sosial og koselig , uten altfor store utskeielser så ganske fornøyd. Men ikke fått til den spinningtimen jeg gjerne skulle hatt i går. Våknet opp med skikkelig sår hals og verkende kropp. Så litt usikker på hvordan det blir med trening denne uken, hvertfall de første dagene.
Jeg har hamstret paracet , lommetørkler og halsdrops , mens jeg drikker litervis med te ;-)

Min treningsuke ser vanligvis slik ut:
2-3 spinningtimer (man , onsdag og torsdag)
1 styrkeøkt pr uke ( torsdag evt lørdag)
Til mitt forsvar så har jeg 2 meget aktive barn så min trening må foregå mens de er på trening , også har vi gjerne skiturer , sykkelturer , gåturer sammen i helgene hele gjengen. Men da er det ikke rare tempoet men all trening er jo en form for trening er det ikke det da??

Ha en topp mandag

Hilsen en sliten Anette som piner seg gjennom dagen på jobb...

__________________


anette76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: south beach Svar med sitat
Gammel 06-03-12, 15:12   #38
anette76
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: porsgrunn
Alder: 48
Innlegg: 287
anette76 er på en erverdig vei

Sv: Noen å dele South Beach-erfaringer med?

Tirsdag og dagen er snart ferdig ..iallefall på jobb.. Og godt er det.
Formen er fortsatt absolutt ikke på topp men håper fortsatt at det straks gir seg :-)

Restemiddag blir det i dag, sånn passe lavkarbo.

Ha en fin tirsdag :-)

__________________


anette76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: south beach Svar med sitat
Gammel 06-03-12, 15:34   #39
Victory
Seniormedlem
 
Victory sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 46
Innlegg: 2.318
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Sv: Noen å dele South Beach-erfaringer med?

Hallo folkens!!

Ny uke, nye muligheter... og blanke ark eller no..????
Katastrofal helg..!!!! Ikke noe lavkarbo mat, ikke noe trening, men desto mer slkohol og godteri. Så sånn ble det.

Fikk tatt igjen litt i går, med masse trening og relativt fornuftig mat, så da håper jeg at jeg klarer meg frem til helga igjen. Fader.. helgene er skadelige for meg! Skjerpings nå!
Går greit de gangene jeg er skikkelig inne i fase 1, og følge den til punkt og prikke, men jeg sliter med og komme meg helt dit nå. Burde klare det og kjøre fult fokus frem til påske. M O T I V A S J O N!

Middagen i går ble 3 medisterkaker m tyttebærsyltetøy... og 1 god og mager wiener I dag får jeg se hva jeg finner i fryseren. Blir rester fremover så jeg får tømt gamle lagere.

Håper alle har en fin dag - Anette; håper formen er bedre!

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 06-03-12, 17:39   #40
Nileh
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 39
Nileh er på en erverdig vei

Sv: Noen å dele South Beach-erfaringer med?

Flott treningsplan Anette! For alt jeg vet kan det være jeg har overtrent litt i det siste? (er det noe som heter det) :P Victory, du tar det igjen nå i uken, hold motivasjjonen på topp og unngå utskjeielse nå i helgen Jeg har snart bursdag! Det hadde jo vanligvis vært noe jeg gledet meg til, men dette er første året jeg går på lavkarbo! Hva burde jeg spise? Har nemlig alltid pleid å få kake på sengen, og de lavkarbovariantene jeg har prøvd har ikke vært såå gode!

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wrgf5Do/]
Nileh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 06-03-12, 22:14   #41
Victory
Seniormedlem
 
Victory sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 46
Innlegg: 2.318
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Sv: Noen å dele South Beach-erfaringer med?

Trening ja... vært inne på tanken at jeg mulig trener litt mye jeg også..
Jeg driver stort sett med Jillian trening om dagen, blir omtrent hver dag, og jeg har fått det for meg nå at jeg ikke er fornøyd om jeg ikke har 1000 eller mer kalorier på klokka... dette er inkludert gå til jobb da. Men kan være man rett og slett stresser kroppen...?

Gleder meg til våren kommer skikkelig nå, så jeg kan begynne med litt bakkegåing ute i skogen igjen!

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 07-03-12, 14:12   #42
anette76
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: porsgrunn
Alder: 48
Innlegg: 287
anette76 er på en erverdig vei

Sv: Noen å dele South Beach-erfaringer med?

Nileh : Jeg har også snart bursdag :-) Jeg finner masse inspirasjon til kaker og god saker hos Cecilie på fristende lavkarbo. Kanskje ikke alt er south beach men iallefall lavkarbo.
Sjokoladefondanten er fantastisk :-)

__________________


anette76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: south beach Svar med sitat
Gammel 07-03-12, 14:14   #43
teleslynga
Medlem
 
teleslynga sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 395
teleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snill

Sv: Noen å dele South Beach-erfaringer med?

Er det noe som er sikkert, er det at jeg ikke trener for mye. Heller ikke er det helgene som er problemet mitt, men hverdagene. Forstår ikke at det skal være så utrolig vanskelig å holde meg til et kosthold jeg trives med!

__________________
Min 2012-journal
teleslynga er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ordentlig mat! Svar med sitat
Gammel 07-03-12, 16:00   #44
Elephanta
Medlem
 
Elephanta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Alder: 45
Innlegg: 140
Elephanta er på en erverdig vei

Sv: Noen å dele South Beach-erfaringer med?

Opprinnelig lagt inn av teleslynga, her.

Er det noe som er sikkert, er det at jeg ikke trener for mye. Heller ikke er det helgene som er problemet mitt, men hverdagene. Forstår ikke at det skal være så utrolig vanskelig å holde meg til et kosthold jeg trives med!

Jeg kjenner meg så godt igjen i dette... Har sittet hele dagen på jobb og bare tenkt på mat.. Og jeg har så lyst på smågodt at jeg tror jeg snart griner...!
Jeg sliter også med å finne et kosthold jeg trives med på lang sikt. Sprekker så altfor lett, og i stedet for å tenke at spist er spist og starte på ny frisk, har jeg en tendens til å tenke at jeg driter i det. Og stapper i meg enda mer dritt.

I kveld har jeg tenkt å lage de pizzasnurrene som er nevnt her. Og så skal jeg unne meg litt pepsi max, så kanskje jeg klarer å la være å løpe på butikken og kjøpe godteri....

__________________




Elephanta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver South Beach Svar med sitat
Gammel 07-03-12, 18:29   #45
Nileh
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 39
Nileh er på en erverdig vei

Sv: Noen å dele South Beach-erfaringer med?

Hvilke pulsklokke har du? ville gjerne ha testet hvor mange kalorier jeg forbrenner på trening! Kanskje jeg burde teste fristende lavkarbo bloggen Takk for herlige tips! I dag bærer turen på spinning, selv om jeg har gangsperr etter gårsdagens styrke og kondisjons økt :P

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wrgf5Do/]
Nileh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 07-03-12, 22:56   #46
Victory
Seniormedlem
 
Victory sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 46
Innlegg: 2.318
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Sv: Noen å dele South Beach-erfaringer med?

Jeg har en eldgammel polar pulsklokke som jeg har arvet etter en kompis - men den gjør absolutt nytta si! Veldig motiverende og trene med klokke.

Søk på pulsklokke her, så er det endel tråder med tips, evt stikk en tur i Hypahs journal.. han tipser om alt av trening!

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 08-03-12, 17:24   #47
anette76
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: porsgrunn
Alder: 48
Innlegg: 287
anette76 er på en erverdig vei

Sv: Noen å dele South Beach-erfaringer med?

Jeg har polar RS 300. ER superfornøyd med den! Jeg sykler en del og den har med en "dings" til å putte på sykkel så du får riktig km , kadens osv , pluss at den også da måler kaloriforbruk selvfølgelig

Nå har ikke jeg trent siden forrige onsdag og kjenner at bena mine sitrer etter å tråkke igjen men hva gjør man når feberen herjer i kroppen og nesa renner da.. Men jeg har nå bestemt meg for å prøve catslide på lørdag og da bør kroppen være i form igjen. Har hørt den timen er knall. sikkert greit å begynne med en time som kun varer 30 min.
Mandag er det sykkel 1 og litt styrke tror jeg.
Greit å ta igjen litt av det jeg gikk glipp av denne uken og prøve å få trent mest mulig før 3 ukers ferie. Det blir vel neppe mye trening de ukene men å trave rundt i New York og parker i orlando blir jo en form for mosjon det også.

I dag har jeg ligget under dyna i absolutt hele dag , faktisk fra jeg kom hjem fra jobb i går så håper den hersens forkjølelsen slipper snart!!!

I dag er det Carbonara på programmet så jeg gleder meg til middag :-) Jeg elsker parmasan

__________________


anette76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: south beach Svar med sitat
Gammel 08-03-12, 22:51   #48
Nileh
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 39
Nileh er på en erverdig vei

Sv: Noen å dele South Beach-erfaringer med?

Håper du blir frisk snart Anette! Jeg er en fruktelsker og klarer ikke å holde meg unna frukt, men hvor mange frukt spiser dere daglig? Jeg har begrenset det til 2 frukter per dag, og spiser de som et mellommåltid!

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wrgf5Do/]
Nileh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 09-03-12, 13:25   #49
teleslynga
Medlem
 
teleslynga sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 395
teleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snill

Sv: Noen å dele South Beach-erfaringer med?

Prøver å holde meg unna frukt akkurat nå, men en eller to til dagen er sikkert ok? Kjenner at banan og druer trigger søtsuget, så det bør jeg holde meg unna. Men litt bananskiver blandet i cc og/eller skyr med kaneldryss er skikkelig godt!

Etter litt trøbbel på matfronten er jeg i gang igjen for alvor denne uka, og det er så deilig!

__________________
Min 2012-journal
teleslynga er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ordentlig mat! Svar med sitat
Gammel 09-03-12, 13:36   #50
anette76
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: porsgrunn
Alder: 48
Innlegg: 287
anette76 er på en erverdig vei

Sv: Noen å dele South Beach-erfaringer med?

Fredag og helg
Det er så deilig å ha 2 dager foran seg uten de store planene.
ned 300 gram denne uken...
Helt greit faktisk siden maten har vært så som så..

Frukt ja , tja jeg spiser litt i ny og ned men mest bær egentlig.
Lager smoothies til barna mine ganske ofte og der åutter jeg oppi jordbær/bringebær/blåbær, litt banan , litt yoghurt og litt eplejuice.
Så der får jeg i meg litt da.

Ha en super helg alle sammen.

__________________


anette76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: south beach Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Håper noen kan dele sine erfaringer/har råd ang. sult Gaupe Spørsmål og svar 37 19-09-11 19:44
Meninger/erfaringer om South Beach-dietten? Tittit South Beach 12 25-04-11 14:26
Noen på min str. som kan dele sine erfaringer med lavkarbo? diamanten Lavkarbo generelt 9 02-02-11 21:33
Spent på å høre deres erfaringer ... Noen som vil dele? sullelulle Ketolysekuren 4 04-04-08 21:51
Noen på South beach? Gro South Beach 3 06-06-05 20:15


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no