Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Kake/dessert og snacks

Beste lavkarbokake som kan serveres "vanlige folk" uten å måtte forklare

Kake/dessert og snacks Her kan du poste dine lavkarbo-oppskrifter av desserter, snacks, lavkarbokaker og andre lavkarbovennlige godterier.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-02-09, 23:50   #1
Up-and-down
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 35
Up-and-down er på en erverdig vei

Beste lavkarbokake som kan serveres "vanlige folk" uten å måtte forklare

Min tur å ha med kake på nyjobben. Jeg går på lavkarbo, men snakker ikke så høyt om det fordi jeg ikke skal ta av så mye og jeg orker ikke få så mye reaksjoner. Men hva gjør jeg nå når det er min tur å ha med kake? Mange oppskrifter er jo gode, men litt alternative.... slik at de liksom må serveres sammen med en forklaring på hvorfor de smaker litt annerledes.

Noen forslag til kake som kan serveres som den er? Tenkte kanskje på Gerds ostekake. Den virka jo ganske normal - eller er bunnen der for "sær"?

Up-and-down er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach/Lindberg Svar med sitat
Gammel 21-02-09, 00:31   #2
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Beste lavkarbokake som kan serveres "vanlige folk" uten å måtte forklare

Opprinnelig lagt inn av Up-and-down, her.

Min tur å ha med kake på nyjobben. Jeg går på lavkarbo, men snakker ikke så høyt om det fordi jeg ikke skal ta av så mye og jeg orker ikke få så mye reaksjoner. Men hva gjør jeg nå når det er min tur å ha med kake? Mange oppskrifter er jo gode, men litt alternative.... slik at de liksom må serveres sammen med en forklaring på hvorfor de smaker litt annerledes.

Noen forslag til kake som kan serveres som den er? Tenkte kanskje på Gerds ostekake. Den virka jo ganske normal - eller er bunnen der for "sær"?

Gerds ostekake er bare god og ikke "sær" i det hele tatt. Faktisk synes de fleste at den er kjempegod og ber om oppskriften.

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 21-02-09, 01:09   #3
Up-and-down
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 35
Up-and-down er på en erverdig vei

Sv: Beste lavkarbokake som kan serveres "vanlige folk" uten å måtte forklare

Da tror jeg det blir den. Helt ok å servere en kake med litt annerledes bunn enn vanlig ostekake. Og jeg kan jo bare si det er gele i den, ikke si lett-gele.

Up-and-down er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach/Lindberg Svar med sitat
Gammel 21-02-09, 08:41   #4
quebec
Seniormedlem
 
quebec sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: sandnes
Innlegg: 757
quebec har en fantastisk aura rundt segquebec har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Beste lavkarbokake som kan serveres "vanlige folk" uten å måtte forklare

hvorfor si noe i det hele tatt? vent til senere iallefall
det er utrolig gøy når folk i ettertid blir gjort oppmerksom at den knallgoe kaka faktisk var lavkarbo

og den ostekaka er superdupergod

men jeg kan og anbefale sjokoladekaka black sunday som ligger her inne

__________________
minus 26kilo -so far





Sist redigert av quebec : 21-02-09 kl 10:54.
quebec er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lost on the highway Svar med sitat
Gammel 21-02-09, 10:10   #5
sirimor
Seniormedlem
 
sirimor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Askim
Alder: 58
Innlegg: 1.813
sirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurs

Sv: Beste lavkarbokake som kan serveres "vanlige folk" uten å måtte forklare

Jeg har tatt med blant annet Gerds ostekake på jobben, og det ble veldig godt mottatt. Alle spiste og skrøt av kakene og lagersjefen ville til og med ha oppskriften!

Jeg hadde også med Nannahs eplekake og en sjokoladekake som jeg hadde komponert selv. Alt ble spist opp.

Sjokoladekaka skal jeg legge ut under oppskrifter her, bare jeg får somla meg til det..tid. Har tenkt på det lenge, men

sirimor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-02-09, 12:53   #6
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Beste lavkarbokake som kan serveres "vanlige folk" uten å måtte forklare

Opprinnelig lagt inn av quebec, her.

hvorfor si noe i det hele tatt? vent til senere iallefall
det er utrolig gøy når folk i ettertid blir gjort oppmerksom at den knallgoe kaka faktisk var lavkarbo

og den ostekaka er superdupergod

men jeg kan og anbefale sjokoladekaka black sunday som ligger her inne

Black Sunday har jeg også servert på jobben med stort hell.
Til den hadde jeg en skål med bringebær og en skål med rømme.
Krem går også helt fint, men den syrlige rømmen (og bringebæra) passer så godt til den søte sjokoladekaken!
(men jeg må si at jeg passet litt på at ingen spiste for mye av den - vil ikke at noen skal tilbringe resten av dagen på do, he, he)

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 08-03-09, 19:04   #7
Up-and-down
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 35
Up-and-down er på en erverdig vei

Sv: Beste lavkarbokake som kan serveres "vanlige folk" uten å måtte forklare

Det ble Gerds ostekake, med gele av Fun Light Lime e.l. Har laget den i tre forskjellige sammenhenger og over alt har den blitt godt mottatt. I går var det spesielt artig, for jeg serverte den på en kafe og en kunde spurte forsiktig om det var mye sukker i den, hun hadde nemlig diabetes 2. :-)

Up-and-down er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach/Lindberg Svar med sitat
Gammel 08-03-09, 19:54   #8
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Beste lavkarbokake som kan serveres "vanlige folk" uten å måtte forklare

Opprinnelig lagt inn av Up-and-down, her.

en kunde spurte forsiktig om det var mye sukker i den, hun hadde nemlig diabetes 2. :-)



Jeg var på kafe nede i sentrum av trysil i fjor, og der hadde de sånn ostekake man kunne kjøpe biter av, med en diger lapp med Sukkerfri" klista over. Ble kjmepepositivt overrasket God var'n også

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-03-09, 21:45   #9
Anka
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Vestfold
Alder: 49
Innlegg: 81
Anka er på en erverdig vei

Sv: Beste lavkarbokake som kan serveres "vanlige folk" uten å måtte forklare

Jeg har akkurat smakt min første Black Sunday og denne kan jeg virkelig anbefale!!! Den var super god. Serverte med krem og bær. Nam, nam...
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=20397

__________________



Mars 08: 88,4 - 25 april: 86,4 (v/ ketolysestart)
09 mai: 85,2 24 juli: 83,2 31 juli: 82,5 Min journal
Anka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ditt beste "Få i seg nok fett" - tips! snowqueen Ketolysekuren 30 18-10-09 11:22
"Måtte" spise stasjon-pølse elian Ketolysekuren 8 22-01-09 00:37
Hva med "folk flest" og ketogent kosthold? Lille-Lulle Ketolysekuren 17 12-10-08 19:35
"Dette er den beste dietten!" setter Atkins og lavkarbo på førsteplass! Marita Nyheter / media 5 18-07-08 15:28
Jippi nå har jeg kjøpt boka "Bedre uten brød" Iset Lavkarbo generelt 5 28-11-05 23:23


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no