Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Sliter. Hjelp!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-06-10, 10:46   #1
Fisken
Medlem
 
Fisken sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Alder: 52
Innlegg: 168
Fisken er ny på veien

Sliter. Hjelp!

Jeg sliter med maten om dagen. Har vært i ketose i snart 2 måneder og har gått ned 7 kg, men nå er jeg så matlei. Jeg blir kvalm ved tanken på å spise fett til frokost. Jeg har lyst på friske ting, frukt f. eks.

Jeg trenger noen gode råd for å komme ut av denne "dumpa". Jeg har ikke lyst til å sprekke, men akkurat nå har jeg jo egentlig ikke matlyst engang.

__________________


Fisken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-06-10, 10:50   #2
heart
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Sandnes
Innlegg: 60
heart er på en erverdig vei

Sv: Sliter. Hjelp!

Opprinnelig lagt inn av Fisken, her.

Jeg sliter med maten om dagen. Har vært i ketose i snart 2 måneder og har gått ned 7 kg, men nå er jeg så matlei. Jeg blir kvalm ved tanken på å spise fett til frokost. Jeg har lyst på friske ting, frukt f. eks.

Jeg trenger noen gode råd for å komme ut av denne "dumpa". Jeg har ikke lyst til å sprekke, men akkurat nå har jeg jo egentlig ikke matlyst engang.

Bringebær med fløte og sukrin.

heart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-06-10, 10:53   #3
heart
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Sandnes
Innlegg: 60
heart er på en erverdig vei

Sv: Sliter. Hjelp!

Opprinnelig lagt inn av Fisken, her.

Jeg sliter med maten om dagen. Har vært i ketose i snart 2 måneder og har gått ned 7 kg, men nå er jeg så matlei. Jeg blir kvalm ved tanken på å spise fett til frokost. Jeg har lyst på friske ting, frukt f. eks.

Jeg trenger noen gode råd for å komme ut av denne "dumpa". Jeg har ikke lyst til å sprekke, men akkurat nå har jeg jo egentlig ikke matlyst engang.

Eller tyrkisk yoghurt med sukrin, vaniljeessens og kanskje litt kardemomme og opphakkede paranøtter.
Min daglige frokost. (100 g. yoghurt)

heart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-06-10, 10:59   #4
Frøkengiraldriopp
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 197
Frøkengiraldriopp er på en erverdig vei

Sv: Sliter. Hjelp!

jeg spiser et stk rugsprø med smør, hardkokt egg og spekeskinke på til frokost

__________________


Totalt 17,5 kg fra mai-10 til august-11 - klar for 15 til.
Frøkengiraldriopp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - Svar med sitat
Gammel 18-06-10, 11:04   #5
Trulte67
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 56
Innlegg: 303
Trulte67 er på en erverdig vei

Sv: Sliter. Hjelp!

cottage cheese med fun light saft (ublandet), og vaniljepulver. Eller noen dager med syltetøy med lite karbohydrater i.

eller ta deg en sprekk! Jeg gikk kvalm og sliten i 3 dager og bestemte meg for en halv liter naturell yoghurt med friske bringebær, og splenda. Til frokost spiste jeg cottage cheessen min, til middag en liten men lovlig porsjon. Og resten av dagen koste jeg meg med yoghurtboksen min.
Hvis du overdriver sprekken med mye frukt/bær, så blir du enda mer sliten og gjerne svimmel og får magevondt.

__________________



118 kg (grøss) i nov.2008. Ketolyse fra mai 2010, da 106,6 kg.
Trulte67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse,men øker på karboene i sommer! Svar med sitat
Gammel 18-06-10, 11:06   #6
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Sliter. Hjelp!

"Lettere" frokoster, som flere har foreslått -

- 100g bringebær/jordbær med krem av 0,5 dl fløte og evt splenda

- litt skyr naturell med smakstilsetning etter ønske (jeg spiser den med fløte og kanel)

- nannah-knekkebrød med pålegg

- salat med feks feta, kald kylling

Det trenger ikke å smake superfett selv om det er fett i maten. Agurk kan også være ok å spise av som oppfriskende "frukt".

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 18-06-10, 11:15   #7
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Sliter. Hjelp!

Opprinnelig lagt inn av Fisken, her.

Jeg sliter med maten om dagen. Har vært i ketose i snart 2 måneder og har gått ned 7 kg, men nå er jeg så matlei. Jeg blir kvalm ved tanken på å spise fett til frokost. Jeg har lyst på friske ting, frukt f. eks.

Jeg trenger noen gode råd for å komme ut av denne "dumpa". Jeg har ikke lyst til å sprekke, men akkurat nå har jeg jo egentlig ikke matlyst engang.

Da spiser du noe med mindre fett
Du har fått masse gode forslag over her

Av og til for å få tilbake motivasjonen så kan det hjelpe, sånn mentalt, å tenke på alternativet til ikke å følge dietten....
Eller rett og slett, spis noe "ulovlig", kjenn etter om kroppen reagerer på det. Nyt det, og gå tilbake til dietten med en gang...
Min mening er at det er bedre å "gi etter" bittelitt, enn å la det gå så langt at man tryner skikkelig i godteskåla. Da kan det være vanskelig å ta seg inn igjen

Lykke til videre

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 18-06-10, 12:09   #8
Matgud
Medlem
 
Matgud sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 326
Matgud er ny på veien

Sv: Sliter. Hjelp!

Jeg spiser brød med pålegg jeg

Nannah sitt på maja vis!! Si fra om du vil ha oppskrift
Blir ca 16 små brødskiver som metter helt utrolig..så deilig å slippe å steke noe for å spise frokost. ca 2 karber pr skive

__________________
Matgud er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-06-10, 12:21   #9
Fisken
Medlem
 
Fisken sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Alder: 52
Innlegg: 168
Fisken er ny på veien

Sv: Sliter. Hjelp!

Takk for alle gode forslag!!
Jeg hadde heldigvis en skyr med skogsbær på lur, så den ble redningen til frokost. Til lunsj blir det en salat med tunfisk tenker jeg. Og så skal jeg spise bær.

Takk igjen!

__________________


Fisken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-06-10, 17:00   #10
Lill-B
Medlem
 
Lill-B sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 125
Lill-B er på en erverdig vei

Sv: Sliter. Hjelp!

Av og til når jeg ikke orker noe fett å spise men trenger noe påfyll så lager jeg meg eggemelk med litt kanel på. Metter kjempegodt.

__________________


September trening: 540/750
Lill-B er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-06-10, 19:10   #11
Namba
Seniormedlem
 
Namba sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 607
Namba er på en erverdig vei

Sv: Sliter. Hjelp!

Jeg synes også agurk er veldig godt som "frukt". Ost, skinke, majones (?) og godt med agurk (med eller uten salat eller ostekjeks) synes ikke jeg er en tung og fet frokost selv om fettinnholdet er ganske bra.

Namba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LKHF Svar med sitat
Gammel 19-06-10, 20:33   #12
Fisken
Medlem
 
Fisken sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Alder: 52
Innlegg: 168
Fisken er ny på veien

Sv: Sliter. Hjelp!

Takk for alle gode råd i går, jeg "skeiet" ut med bringebær og vaniljekesam, lettrømme til taco med 2,5 skjell og en kaffe latte. Det føles helt fint i dag, har vært på trening og har dårlig ånde.

I dag blir det reker og majones uten loff. Tror dette gikk helt fint, jeg, Føler meg ihvertfall mye bedre!

__________________


Fisken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-06-10, 22:44   #13
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sliter. Hjelp!

Man trenger ikke å sprekke bare fordi kroppen ikke vil ha masse fett. Det er bare å spise magrere det. Visse fiskesorter, kyllingbryst, reinsdyr, grønnsaker, bær,soyayoghurt, lettost...

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 19-06-10, 23:44   #14
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Sliter. Hjelp!

Opprinnelig lagt inn av Fisken, her.

Takk for alle gode råd i går, jeg "skeiet" ut med bringebær og vaniljekesam, lettrømme til taco med 2,5 skjell og en kaffe latte. Det føles helt fint i dag, har vært på trening og har dårlig ånde.

I dag blir det reker og majones uten loff. Tror dette gikk helt fint, jeg, Føler meg ihvertfall mye bedre!

Bra

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 19-06-10, 23:46   #15
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Sliter. Hjelp!

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

Man trenger ikke å sprekke bare fordi kroppen ikke vil ha masse fett. Det er bare å spise magrere det. Visse fiskesorter, kyllingbryst, reinsdyr, grønnsaker, bær,soyayoghurt, lettost...

Mye av det du nevner her er ikke å anbefale på ketolyse (som er filosofien til trådstarter)

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 20-06-10, 10:55   #16
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sliter. Hjelp!

Man må vel ikke ifølge Torkil spise masse fett til frokost om man vil vente med større fettmengder til lunsj og middag? Litt fett får man alltids i seg uansett hva man spiser om man ikke har tenkt til å kun spise grønnsaker,men hvem gidder det? Det å følge kroppen må være det riktigste. Når kroppen ikke orker å fordøye massse fett om morgenen er det ikke snilt å hive innpå. Det kan føre til oppkast å tvinge i seg masse fett.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 20-06-10, 21:30   #17
EmilyB
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 266
EmilyB har en fantastisk aura rundt segEmilyB har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sliter. Hjelp!

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Mye av det du nevner her er ikke å anbefale på ketolyse (som er filosofien til trådstarter)

Jeg orker ikke seterrømme og spiser lettrømme istedenfor. Holder meg fint innenfor ketose likevel
Det går også fint å bruke både rismelk og soyamelk, i hvertfall for min del.

__________________


EmilyB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 21-06-10, 00:10   #18
Victory
Seniormedlem
 
Victory sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 46
Innlegg: 2.318
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Sv: Sliter. Hjelp!

Opprinnelig lagt inn av Matgud, her.

Jeg spiser brød med pålegg jeg

Nannah sitt på maja vis!! Si fra om du vil ha oppskrift
Blir ca 16 små brødskiver som metter helt utrolig..så deilig å slippe å steke noe for å spise frokost. ca 2 karber pr skive

Jeg vil gjerne ha oppskrift!

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 21-06-10, 00:26   #19
Matgud
Medlem
 
Matgud sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 326
Matgud er ny på veien

Sv: Sliter. Hjelp!

Opprinnelig lagt inn av Victory, her.

Jeg vil gjerne ha oppskrift!

Nammis brød!!!

Tror igrunn oppskriften er Nannahs!! Link : Solsikkebrød

Min egen måte å gjøre det på:

6 egg

125g kremost

1/2 dl melk/fløte

220g finmalte gresskarkjerner

2 ss fiberhusk

1 klype kruskrakli

2 ts bakepulver

Litt olje, chilikrydder, paprikakrydder (velg smaker selv)

Rør alt sammen

Så finkuttet jeg oliven å hadde på toppen !! NAM

litt salt i røra og gjerne havsalt på toppen!

Jeg bruker det i en langpanne, moser det utover til ønsket høyde, steker i ovnen på 175 grader i 25 minutt ca. (kommer ann på høyde)

YUM!

I følge frøa jeg kjøpte er det lavere karber enn det som står i matvaretabellen! YAY! Nå ble jeg glad Ca 2 karber pr skive, kommer såklart ann på hvor store skiver du lager da. Dette er det beste jeg vet!




Deer

__________________
Matgud er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-06-10, 10:36   #20
Victory
Seniormedlem
 
Victory sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 46
Innlegg: 2.318
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Sv: Sliter. Hjelp!

Tuuusen takk!
Veldig irriterende for meg at jeg akkurat har begynt på streng fase 1 igjen nå da.

Frokost tips: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=31745
Disse briksene er helt nydelige!!

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 22-06-10, 17:24   #21
Sunni
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 4
Sunni er på en erverdig vei

Sv: Sliter. Hjelp!

Opprinnelig lagt inn av Fisken, her.

Jeg sliter med maten om dagen. Har vært i ketose i snart 2 måneder og har gått ned 7 kg, men nå er jeg så matlei. Jeg blir kvalm ved tanken på å spise fett til frokost. Jeg har lyst på friske ting, frukt f. eks.

Jeg trenger noen gode råd for å komme ut av denne "dumpa". Jeg har ikke lyst til å sprekke, men akkurat nå har jeg jo egentlig ikke matlyst engang.

Har lest på nettet at fordelen med fett/protein diett er at man generelt sett spiser mindre og av den grunn går ned i vekt?
Er du matlei, men sulten? Hvordan opplever du energien din mellom måltidene?

Sunni er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert(Scd-lavkarbo) Svar med sitat
Gammel 22-06-10, 20:34   #22
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Sliter. Hjelp!

Jeg gjør det enkelt og greitt..
Når jeg er sulten og ikke har tid til å lage mat spiser jeg en ss linfrø, en ss kli og ett egg med majones på. Da er jeg faktisk mett helt til lunsj... Men om det er superGODT er en annen sak...

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jeg sliter Lil@ Mer enn 30 kg overvekt 32 05-05-11 23:21
Ny på induksjon, sliter litt. Hjelp? zarh Induksjonen 6 19-02-08 22:05
Sliter ... joggebukse-jenta Ketolysekuren 8 19-02-08 19:09
Ja, jeg sliter MizzEve Ketolysekuren 9 23-08-07 10:10
Sliter... villebill Ketolysekuren 2 02-04-07 13:59


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no