Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Ikke gått ned noe som helst første uken i ketose!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-04-11, 10:50   #1
Elise_131
Nytt Medlem
 
Elise_131 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 9
Elise_131 er på en erverdig vei

Ikke gått ned noe som helst første uken i ketose!

Hei lurer på om dere vet hva det kan være som gjør at jeg ikke går ned i vekt i det hele tatt? har hørt at første uken man er kommet i ketose skal man gå ned en del men min vekt står bom fast...(bruker ketolyse stix så vet at eg er i ketolyse) de er på den nest mørkeste lilla fargen..

En typisk dag for meg er:

Frokost 2 egg

Mellommåltid Avocado med enten reker eller spekeskinke

lunsj: salat med kyllingfilet, agurk, avocado og en halv tomat.

Mellommåltid: soya protein shake med soya melk (0karb)

Middag: handburger (3g karb) med egg, tofu ost, bacon og salat. agurk, isbergsalat, blomkål.

kvelds: 50 g frosne bringebær med suklarose.

Drikker bare vann med liitt sitron saft oppi ( sånn på gul sitron formet flaske)..

Trener 3-5 ganger i uken ganske hardt..

vill finne ut om jeg gjør noe feil nå så eg ikke drar feilen videre med meg i kuren.. vill ned 13 kg til 1 juli så må henge i litt også...

__________________
Elise_131 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-04-11, 11:20   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: ikke gått ned noe som helst første uken i ketose!

Viss du har lest Ketolyseboka så står det der bl.a ( fritt etter hukommelsen)
-uke1: kroppen forbereder seg
-uke 2/3- som regel største vektnedgangen
-uke 4 og utover- mer jevn nedgang

Maten ser grei ut.

Teller du karber, så du vet at du får i deg nok?
Ikke vær redd for å bruke fett.
Og få i deg nok vann ( boka anbefaler 2-3 liter, viss ikke jeg husker feil)

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 12-04-11, 11:28   #3
Elise_131
Nytt Medlem
 
Elise_131 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 9
Elise_131 er på en erverdig vei

Sv: ikke gått ned noe som helst første uken i ketose!

Ja ligger på mellom 15 å 18 gram hvær dag.. og da holder ketose stixen seg på det nest mørkeste.. men lurer også på om det går ann å spise sukrin? står gi 0 på pakken så rekner jo med at det går bra, men vet jo alldri..

__________________
Elise_131 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-04-11, 11:30   #4
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: ikke gått ned noe som helst første uken i ketose!

Hei du! Gerd har gitt deg god ketolyse-fakta her, jeg lurer på hvor høy du er og hva du veier i dag? Du sier du skal ned 13 kilo, men er du reelt overvektig?

Du spiser SEKS måltid hver dag - føles det naturlig og komfortabelt for deg synes jeg du skal fortsette med det - hvis ikke kan du godt redusere de til et antall som passer bedre med hverdagen din

Det er heller ikke uvanlig at det ikke går så kjapt når man trener så mye og så hardt, vi er flere her inne som har stagnasjon når vi trener mye pga at kroppen samler vann i musklene etter trening

Hold oss oppdater på hvordan det går - og gi nå ikke opp - dette er en prosess som tar litt tid - og i starten skal det skje veldig mye i kroppen din for å venne seg på annen forbrenning enn tidligere. Det anbefales IKKE å trene hardt de første par ukene - så om du kan roe ned intensiviteten - eller om du roer ned fordi du faktisk ikke vil orke så mye - tror jeg det er en fordel så kroppen din ikke blir kjempestresset.

Lykke til!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 12-04-11, 11:40   #5
Elise_131
Nytt Medlem
 
Elise_131 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 9
Elise_131 er på en erverdig vei

Sv: ikke gått ned noe som helst første uken i ketose!

Hei vill ned 13 kg ja, er 158 cm og veier 68 kg.. så vill ned til 55 bmi en min er 26.. ikke at bmi har noe å si egentlig da.. er vant til å trene ganske hardt og føler at eg har mye mer energi til det nå en før dietten begynte.. men håper vekttapet kommer snart også.!

fikk i sommer diagnosen Morbus chron så fikk eg medisiner (kortison sterorider) medisinene gjorde at på 6 måneder la eg på meg 13 kg. siden eg var fornøyd og trivdes med min egen kropp før eg la på meg disse kiloene så vill eg ned til den vekten eg var i og har fått klarsignal av legen til å trene mer kardio og mindre styrke.. er utdannet kokk så å finne på noe å spise er ikke et problem.. hadde bare hatt et håp om at vekten skulle vise noe resultat i dag..:P hehe..

__________________
Elise_131 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-04-11, 15:35   #6
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: ikke gått ned noe som helst første uken i ketose!

Opprinnelig lagt inn av Elise_131, her.

Hei vill ned 13 kg ja, er 158 cm og veier 68 kg.. så vill ned til 55 bmi en min er 26.. ikke at bmi har noe å si egentlig da.. er vant til å trene ganske hardt og føler at eg har mye mer energi til det nå en før dietten begynte.. men håper vekttapet kommer snart også.!

fikk i sommer diagnosen Morbus chron så fikk eg medisiner (kortison sterorider) medisinene gjorde at på 6 måneder la eg på meg 13 kg. siden eg var fornøyd og trivdes med min egen kropp før eg la på meg disse kiloene så vill eg ned til den vekten eg var i og har fått klarsignal av legen til å trene mer kardio og mindre styrke.. er utdannet kokk så å finne på noe å spise er ikke et problem.. hadde bare hatt et håp om at vekten skulle vise noe resultat i dag..:P hehe..

Jeg har også morbus chrons - og symptomene er mer eller mindre vekke... det tok 3-4 uker på lavkarbo så forsvant de akutte diareanfallene og smertene litt etter litt... håper du får samme effekt! Ble litt verre de første par ukene - men så slapp det taket gitt
Jeg sluttet med kortison mot legens vilje etter et år - ble bare sykere og sykere og klarte ikke redusere dosen uten og bli stygg-syk.... så jeg tvang meg gjennom 4 uker med helv.... og ble stabilt dårlig istedet for styggsyk Nektet på remicade - jeg mener personlig at cellegift ikke er løsningen selv om mange blir bedre av det. Nå har jeg faktisk blitt MYE bedre "bare" ved å endre kosthold - så jeg er overlykkelig over at jeg stolte på min egen intuisjon

Ønsker deg lykke til og ikke minst god bedring!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 12-04-11, 15:46   #7
petite fleur
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 97
petite fleur er på en erverdig vei

Sv: Ikke gått ned noe som helst første uken i ketose!

Hei! Ville bare fortelle at første gang jeg gikk på ketolyse, gikk jeg ikke ned NOE før det hadde gått 3 uker.....Så løsnet det, og jeg gikk ned jevnt og trutt etter det

Lykke til, det løsner nok snart!

__________________


petite fleur er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-04-11, 22:53   #8
Elise_131
Nytt Medlem
 
Elise_131 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 9
Elise_131 er på en erverdig vei

Sv: Ikke gått ned noe som helst første uken i ketose!

Så kjekt at det er andre med mb chron her inne! eg fikk entocort som i noen tilfeller uheldigvis mitt, gjorde at eg la på meg 13 kg, ble humørsyk og var liiitt vannskelig å leve med for min stakkers samboer så nå har eg sluttet med medisonen også mot legens vilje.. så eg fant ut at kosten var det eg kunne prøve å gjøre noe med og googlet eg og googlet og googlet litt til, og fant ut at med de tingene eg ikke ble dårlig av å spise så var det som var i gjenn egentlig rein ketolyse mat.. så hvorfor ikke prøve så håper eg slipper å bli så mye verre merker det litt nå, men har mye mye mer energi en for en uke siden så forhåpentligvis blir magen bedre også.. hadde vert mye greiere å kunne spise seg frisk en alle de tablettene i allefall en cellegift, huff det må være siste løsning.!! Men kjekt å kunne spise, holde seg mett og samtidig gå ned i vekt, så håper eg det hjelper på magen også

foresten, har du gått på ketolyse lenge? har du vert hos legen etterpå å fortalt det? eg skal til den vanlige 4 måneders kontrollen på fredag, og er kjempe redd for at legen skal si at eg må på nye medisiner eller at ketolyse er en dårlig ide.. :/

takk for kooselige svar allesammen, humøret får jo en kjempe boost av å være medlem her det skjønner jo eg og

__________________
Elise_131 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-04-11, 23:36   #9
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Ikke gått ned noe som helst første uken i ketose!

Opprinnelig lagt inn av Elise_131, her.

Så kjekt at det er andre med mb chron her inne! eg fikk entocort som i noen tilfeller uheldigvis mitt, gjorde at eg la på meg 13 kg, ble humørsyk og var liiitt vannskelig å leve med for min stakkers samboer så nå har eg sluttet med medisonen også mot legens vilje.. så eg fant ut at kosten var det eg kunne prøve å gjøre noe med og googlet eg og googlet og googlet litt til, og fant ut at med de tingene eg ikke ble dårlig av å spise så var det som var i gjenn egentlig rein ketolyse mat.. så hvorfor ikke prøve så håper eg slipper å bli så mye verre merker det litt nå, men har mye mye mer energi en for en uke siden så forhåpentligvis blir magen bedre også.. hadde vert mye greiere å kunne spise seg frisk en alle de tablettene i allefall en cellegift, huff det må være siste løsning.!! Men kjekt å kunne spise, holde seg mett og samtidig gå ned i vekt, så håper eg det hjelper på magen også

foresten, har du gått på ketolyse lenge? har du vert hos legen etterpå å fortalt det? eg skal til den vanlige 4 måneders kontrollen på fredag, og er kjempe redd for at legen skal si at eg må på nye medisiner eller at ketolyse er en dårlig ide.. :/

takk for kooselige svar allesammen, humøret får jo en kjempe boost av å være medlem her det skjønner jo eg og

Jeg har spist lavkarbo siden høsten 2009. Det morsomme var at jeg startet med lavkarbo pga ønske om vektnedgang. Da jeg etter 4 uker måtte tenke litt gjennom hvordan fordøyelsen hadde vært - var det færre og færre tilfeller av diare - og så mye mindre smerter
Jeg tålte ikke entocort - fikk store vonde røde utslett utover lårene... så jeg måtte gå på ren prednisolon i 1 år. Det ble kjapt ekstra 10 kilo gitt!

Jeg visste jeg ikke tålte sjokolade og lettbrus, men trodde også jeg ikke tålte fett så jeg spiste a la GR i lengre tid - og ble bare sykere og sykere... så nå spiser jeg 70-80% fett av totalt energiinntak hver dag - og ligger vanligvis rundt maks 20 gram karbo - av og til litt mer men det er sjeldent Jeg har ikke så mye vektnedgang for tiden - men jeg er sykmeldt uten diagnose så jeg regner med kroppen holder igjen det den kan i disse dager

Håper du får like god effekt som meg av kostholdsendring, vær bare obs på at du kan få en del forverring de første ukene så du ikke blir redd. Jeg er sikker på at legen din gir deg 4-6 uker uten medisin for å teste dette ut!

Jeg har ikke vært til legespesialist med chronsen siden 2006 - jeg opplevde dessverre en ypling av en arrogant lege i Trondheim som ble forbannet på meg da jeg sa jeg ville slutte med kortison og ikke prøve remicade... ble rett og slett skjelt ut - med sånt som "du skal være glad du i det hele tatt har fått time her til meg idag" osv.... Heldigvis hadde jeg en god dag og fikk rett og slett latterkrampe opp i ansiktet hans - du kan si det hjalp ikke på HANS humør Jeg tenkte jeg kunne gå til lege igjen om jeg ble mye verre.... men 3 år etterpå ble jeg jo såååå mye bedre da - så jeg forteller jo alle legene jeg har hatt om dette


Det er faktisk du som bestemmer over kroppen din - du kan fortelle at det har vært gjort forsøk på lavkarbo og chrons tidligere med svært godt resultat (jfr boka "Bedre uten brød" av Lutz), og at du vet andre som har blitt kvitt flesteparten av symptomene. HELT frisk blir man ikke - men jeg har et skille i min tidsregning før og etter lavkarbo

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 12-04-11, 23:48   #10
Elise_131
Nytt Medlem
 
Elise_131 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 9
Elise_131 er på en erverdig vei

Sv: Ikke gått ned noe som helst første uken i ketose!

Så bra at du er mye bedre! har hatt problemer med magen i alleår men de fant tørst ut av det skikkelig i sommer.. så endelig skal eg få medisiner og bli bedre tenkte eg.. ikke pokker om det hjalp litt en gang ! gleder meg til det har gått en månedstid nå så håper eg det hjelper for meg også!! Fikk beskjed om at eg måtte på haukeland eg hvær 4 måned å ta blodprøver å litt gastroskopi og koloskopi og anndre mindre kjekke ting.. :P men vist eg føler meg frisk av ketolyse trenger eg i allefall ikke å gå på medisiner som ikke funker allikevell

ble kjempe glad når eg leste innlegget ditt, for har sett gaanske svart på å bli kvitt mage symtomene eller ikke kvitt dem for det går jo ikke men få redusert dem så eg slipper å løpe fra timen for å gå på do.. håper det hjelper meg og gleder meg, ble i allefall motivert til å fortsette kuren nå!

__________________
Elise_131 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-04-11, 23:54   #11
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Ikke gått ned noe som helst første uken i ketose!

Opprinnelig lagt inn av Elise_131, her.

Så bra at du er mye bedre! har hatt problemer med magen i alleår men de fant tørst ut av det skikkelig i sommer.. så endelig skal eg få medisiner og bli bedre tenkte eg.. ikke pokker om det hjalp litt en gang ! gleder meg til det har gått en månedstid nå så håper eg det hjelper for meg også!! Fikk beskjed om at eg måtte på haukeland eg hvær 4 måned å ta blodprøver å litt gastroskopi og koloskopi og anndre mindre kjekke ting.. :P men vist eg føler meg frisk av ketolyse trenger eg i allefall ikke å gå på medisiner som ikke funker allikevell

ble kjempe glad når eg leste innlegget ditt, for har sett gaanske svart på å bli kvitt mage symtomene eller ikke kvitt dem for det går jo ikke men få redusert dem så eg slipper å løpe fra timen for å gå på do.. håper det hjelper meg og gleder meg, ble i allefall motivert til å fortsette kuren nå!

Så kjempebra at du ble enda mer motivert! PM meg gjerne om du har spørsmål. Jeg ble diagnostert i 2005 - 26.mai faktisk, glemmer aldri den dagen... etter 3 år med akutt diare etter maten...

Ønsker deg så mye god bedring - det er såååå deilig når den forventede krampen/smerten IKKE kommer - og du, all LUFTproblemene ble vekke til meg! Ingen promping her i gården lengre nei! Sambo er litt glad for det for å si det mildt - for de var ikke enkle og overse *ler*

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 13-04-11, 00:08   #12
Elise_131
Nytt Medlem
 
Elise_131 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 9
Elise_131 er på en erverdig vei

Sv: Ikke gått ned noe som helst første uken i ketose!

Hehehe kjenner til de ja.. :P håper eg er like heldig med ketolysekuren som du er

så må du ikke se vekk i fra at det dukker opp noen meldinger med spørsmål i ny og ne..:P

God natt og takk for koselig prat

__________________
Elise_131 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar

Emneord
vektbrems


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Oppskrifter for den første uken i ketolyse boka sulter Ketolysekuren 1 06-12-10 20:17
3 kg på den første uken emma1 Spørsmål og svar 9 21-05-08 21:40
1 kg etter første uken og jeg er fornøyd Pelen Ketolysekuren 19 18-02-08 22:38
Første uken på Ketolysekuren ferdig LilleRosin Ketolysekuren 10 25-06-07 21:04
Ferdig med induksjon - gått opp siste uken!? Fisken Atkins kosthold 4 27-03-06 13:12


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no