Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Fribol

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-10-14, 11:02   #1
Frk
Juniormedlem
 
Frk sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 15
Frk er på en erverdig vei
Question

Fribol

Hei!
Jeg vet det er mange tråder om disse dropsene, men de er litt gamle, og jeg lurer sånn på om de gjelder enda... I de trådene står det at det ikke er karbohydrater i Fribol, men jeg kjøpte en boks i går, og der står det at det er 18 kullhydrater i boksen. Det samme står på nettsidene til Fribol (http://www.fribol.no/propolis/). Har de endret dem, eller er det noe jeg misser?

Kan jeg spise dem når jeg går på Ketolysekuren?

Frk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-10-14, 11:23   #2
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Fribol

Hm, da har de nok oppdatert. På min boks står det 0g. Men 18g er sikkert riktig da. Det inneholder polydextrose som er et fiber vi klarer å ta opp ca 25% av. Tipper at 18g kommer av andelen av fiber som blir tatt opp. 18 av 80 er 22,5%.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 02-10-14, 10:49   #3
Frk
Juniormedlem
 
Frk sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 15
Frk er på en erverdig vei

Sv: Fribol

Hmmm, så da kan jeg ikke ha dem på Ketolysekuren likevel... Tror du de har endret på oppskriften, eller bare regner de annerledes på det plutselig?

Skjønner ikke helt hvordan det i så fall har gått fint for så mange å spise disse på Ketolyse tidligere...

Da er det tilbake til IFAene Noe må en ha i disse influensatider!

Frk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-10-14, 10:53   #4
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Fribol

Opprinnelig lagt inn av Frk, her.


Skjønner ikke helt hvordan det i så fall har gått fint for så mange å spise disse på Ketolyse tidligere...

Kanskje kroppen ser på helheten, isteden for et par Friboler, når man er syk innimellom?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-10-14, 13:46   #5
Frk
Juniormedlem
 
Frk sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 15
Frk er på en erverdig vei

Sv: Fribol

Ja kanskje det. Det hørtes i alle fall veldig trivelig ut!

Frk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-10-14, 11:18   #6
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Fribol

Hvor mange fribol-drops går det på 100 gram? Og hvor mange spiser du daglig? Jeg tror fint du kan spise en og annen sukkerfri drops, uten at det har så mye å si. Selv spiser jeg en og annen sukkerfri Fishermans Friend, og har gjort det så lenge jeg kan huske uten at det har hatt noe å si. Tipper det går en pose i måneden.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 06-10-14, 15:41   #7
Frk
Juniormedlem
 
Frk sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 15
Frk er på en erverdig vei

Sv: Fribol

Jeg har ikke spist noen Fribol enda Men jeg har gomlet store mengder store IFA lenge nå. Jeg har vært syk i nesten hele september, og har slitt med veldig tørr munnhule i den forbindelse. Jeg har også hellt ned på solhatt og liptons grønn-te med sitron. Straffen har vært null bevegelse på vekten de siste tre ukene. Nå får tørre munner være tørre munner. Jeg har ikke tid og ork til å være syk lenger, og vil gjerne fortsette å gå ned i vekt (evt. begynne igjen :P )

Frk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-10-14, 13:39   #8
Frk
Juniormedlem
 
Frk sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 15
Frk er på en erverdig vei

Sv: Fribol

Jeg spurte Fribol, og fikk dette svaret om noen skulle være interesserte;

"EU har innført nye retningslinjer i forhold til næringsinnhold på en rekke råvarer. I vårt tilfelle er det polydextrose som har ny definisjon på næringsinnhold. Dropsene våre er nøyaktig de samme som før, men polydextrose skal altså nå defineres med 80% fiber mot 90% tidligere, og 18 gram karbohydrater mot 0 gram tidligere. Dette skal ses i lyset av at polydextrose er et kostfiber, med en kompleks oppbygging. Stoffet er tungt fordøyelig, og tilfører liten eller ingen blodsukkerstigning.

Dette er et svært forenklet svar, på et omfattende fagområde, men gir en viss forståelse av hva dette handler om."

Dette er jo ca det Supera skrev tidligere.

Frk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar

Emneord
fribol, ketolyse


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fribol og ketose FrøkenStress Ketolysekuren 3 12-04-13 11:03
Fribol med polydextrose? bigmum Spørsmål og svar 3 27-04-12 19:30
For mye Fribol = ut av ketose? søtmumsen Ketolysekuren 2 07-06-10 18:33
Fribol... Hyper Spørsmål og svar 5 17-10-06 04:19
Fribol sukkererstatning... Borealis Lavkarbo generelt 2 05-07-06 23:32


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no