Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Når og hvordan ble du tykk?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-10-13, 03:19   #1
CherryBerry
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2013
Innlegg: 21
CherryBerry er på en erverdig vei

Når og hvordan ble du tykk?

1: Lurer rett og slett på hvordan du ble tykk
2: når var dette?

3: Har du opplevd noe ubehagelig i forhold til størrelsen din?

Selv var jeg slank hele livet. Men begynte og ese ut da jeg fikk min første kjæreste. Flyttet inn med han og ble tjukk. Gikk ned 20 kilo etter det, men de kom tilbake.
Aldri vært større enn nå.
Men jeg skal bli normal igjen - bare vent :-)

CherryBerry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - ketose Svar med sitat
Gammel 25-10-13, 01:33   #2
Perdita
Seniormedlem
 
Perdita sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 672
Perdita er en juvelPerdita er en juvelPerdita er en juvel

Sv: Når og hvordan ble du tykk?

I 2. gym på videregående. Jeg begynte på p-piller, hadde dårlig kosthold og gikk fra en veldig aktiv livsstil som hestejente (der vi alle sammen hadde elendige vaner i stallen med boller og cola og sjokkis hele tiden). Jeg la vel på meg omtrent 20 kg på bare noen få måneder.

__________________
Min journal: Perditas verden og minskende midjemål



Mamma til tvillinggutter født mars 2010
Perdita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-10-13, 02:01   #3
silje21
Seniormedlem
 
silje21 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sørlandet
Alder: 34
Innlegg: 736
silje21 har en fantastisk aura rundt segsilje21 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Når og hvordan ble du tykk?

1-2)
Kan ikke huske å ikke ha vært tjukk. var slank som jentunge er jeg fortalt, men med mens (rett før jeg ble 10 :/) og puberteten, og masse godteri samtidig(trøstespising), este jeg ut som fy. La på meg enda mere med p-piller, byttet til p-sprøyte etterhvert, hverken gått opp eller ned pga sprøyta.

3) mobbing gjennom hele barndommen, ut ungdomsskolen. alt fra fysisk skade, til utfrysning, psykisk lekt med, feks kom vær venn vår i 2 dager før vi fryser deg ut og ignorerer deg, eller sprer rykter, osv osv.

__________________




SiljeC sin Journal
silje21 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/ketogent Svar med sitat
Gammel 25-10-13, 03:44   #4
Løvinna
Juniormedlem
 
Løvinna sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2013
Hvor: Bergen
Alder: 31
Innlegg: 28
Løvinna er på en erverdig vei

Sv: Når og hvordan ble du tykk?

Begynte da jeg kom i puberteten i slutten av barneskolen, var aldri direkte fet, men noen kilo for mye. Var vel ikke før jeg ble student som 19-åring at jeg este ut. Sikkert lagt på meg 15 kg de siste 2 årene.. Hadde gode rutiner og spisevaner før dette, men da jeg flyttet for meg selv falt jeg helt ut av min vante rutine og kiloene la seg sakte men sikkert på Ble en lat student som bare spiste dritt.. Er ikke så veldig høy heller (165cm), så vekten har ikke så mye å fordele seg på..

Har ikke opplevd noe ubehagelig i forhold til andre, aldri blitt mobbet eller lignende, alltid hatt gode venner og vært en utadvendt og glad person hele livet.. Men er ikke fornøyd med meg selv slik jeg er nå, ønsker å være fornøyd med meg selv og utnytte livet til det fulle!
Har heller aldri vært større enn nå (veier 86 kg fordelt på 165cm), men skal klare å gå ned jeg også, har jo klart det før
Har også PCOS, som er enda en motivasjonsfaktor til å gå ned i vekt og endre livsstil, ikke bare gå på dietter og kurer og så skyte opp igjen i vekt.

__________________




Sist redigert av Løvinna : 25-10-13 kl 03:49. Årsak: Måtte legge til noe..
Løvinna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-10-13, 09:09   #5
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Når og hvordan ble du tykk?

Ble satt på slankekur av helsesøster da jeg var 9 måneder gammel.
Var alltid større, kraftigere enn de andre jentene, og det fikk jeg høre til tider, men var slett ikke feit.
Begynte med ppiller da jeg var 17 og la på meg litt. Mistet faren min ++da jeg var 19 og la på meg 12kg på et år pga trøstespising.
Fikk en depresjon noen år senere og la på meg enda litt mer og så var spiralen i gangen......

Fikk dia2 som 36- åring og selv med lavkarbokosthold kom den helt ut av kontroll. Stadig større insulindoser og senskader fikk meg til å søke om slankeoperasjon.
Et år etter operasjonen har jeg en BMI på 24 og har ikke lenger dia2.

Trodde vel ikke at størrelsen, 106 kg på 169cm, plaget meg så mye, helt til jeg var kvitt overvekten. DA oppdaget jeg hvor plagsom den egentlig hadde vært!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 25-10-13, 11:02   #6
AdamsDagbok
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2013
Innlegg: 10
AdamsDagbok er på en erverdig vei

Sv: Når og hvordan ble du tykk?

1. Etter at jeg var ferdig med å studere. Trente masse med vekter og spiste mye mens jeg studerte, men da trente jeg så mye at det ikke var noe problem.
2. Så begynte jeg å jobbe, men sluttet å trene. Spiste like mye. Vekten kom snikende. Opp noen kile i året til jeg er bælfeit.
3. Merker jo at jeg har mindre draget på det motsatte kjønn. Men jeg er godt gift og ikke på sjekkemarkedet, så det plager meg lite i det daglige. Er kanskje mer ok å være røslig mann enn røslig kvinne?

AdamsDagbok er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-10-13, 12:59   #7
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Når og hvordan ble du tykk?

1-2). Jeg vet ikke eksakt hvordan jeg ble tykk, men det ligger jo til slekta, liksom. Jeg har også senere funnet ut at det nok har vært sykdom i bildet, som ikke ble kartlagt før jeg ble voksen.
Jeg har vært overvektig hele livet i en eller annen grad, uten at jeg har spist spesielt mye mat eller godteri, og jeg hadde en veldig aktiv barndom. Jeg vet derimot hvordan jeg nådde mitt aller største som voksen, da jeg adopterte min daværende radmagre samboers elendige kosthold og godterivaner, raste opp til nesten tresifret på kort tid, og ble temmelig syk. Det var da jeg la om kostholdet.

3) Det var ubehagelig i barndommen i den grad at det ble kommentert mye, og jeg ble erta og forskjellsbehandla en del. Noe av det ubehagelige var jo antagelser om kostholdet mitt og dermed "viljestyrken" min som ikke sto til virkeligheten. Jeg hadde heldigvis bla.a. innmari kule foreldre som ga meg ryggrad, og jeg ble aldri i noen varig grad et offer for mobbere.
Dette med å bli stigmatisert har jo blitt med meg opp i voksen alder, og det er kanskje også noe av det som er mest deilig nå som slank og normal, at jeg har den friheten til å ikke bli dømt ut fra hvordan jeg ser ut.
Men kanskje mest ubehagelig av alt var at helsa gikk rett vest den gangen for syv år siden, noe som overvekten ikke var direkte grunn til, men det var en del av bildet. Jeg er nok genetisk uheldig og legger på meg for ingenting, men samtidig føler jeg meg heldig ettersom jeg oppdaget lavkarbo, og heller ikke har følt noe som helst behov for å "sprekke" eller gå tilbake til det gamle kostholdet.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 25-10-13, 13:08   #8
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Når og hvordan ble du tykk?

Ble født overvektig. Forble det til jeg var 20, selv om første gangen jeg begynte å slanke meg var som åtteåring. Gikk ned til normalvekt da jeg var 20. Gikk opp igjen da jeg ble dumpet. Så møtte jeg samboeren min og gikk opp enda mer. Ble gravid, gikk opp enda mer. Så slanket jeg meg ned endel og har stått på ca samme stedet i tre år. Opp og ned og ned og opp.

Jeg har holdt meg overvektig fordi at jeg har en spiseforstyrrelse. Binge eating/overspising. Har siden barndommen druknet alt av stress og sorger i uhorvelige mengder sukker/godterier/kaker/is/you name it.

2. Bortsett fra mobbing i barnehage og på barneskolen, ingen problemer. Synes selv jeg har et fint liv, med fin mann og barn, en jobb jeg elsker, mål i livet og i det hele tatt har alt vært greit. Jeg har alltid hatt en god helse og holdt meg aktiv, på tross av overvekten. Har trena jevnt siden jeg var 16 og det tror jeg har vært en god redning.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-10-13, 14:53   #9
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Når og hvordan ble du tykk?

1+2: Hvordan er vel en blanding av genetikk og noe uheldige omstendigheter, men jeg har "alltid" vært rund, i alle fall fra ca åtte års alder. Livet mitt var styrt av sukker; ikke at jeg ble lykkelig av å spise det, men at jeg var ulykkelig om jeg ikke spiste det, for å si det sånn. Ren abstinensproblematikk! Det medførte naturligvis en viss grad av emosjonell spising, men for meg forsvant det meste av problematikken så fort jeg fikk sukker og stivelse ut av kroppen. Jeg har ikke hatt problemer med overspising eller annet så lenge jeg spiser mat som jeg kontrollerer, og ikke mat som kontrollerer meg.

3: Det er vel sjelden noen får pressa seg gjennom barndom/ungdom med anselig overvekt uten ubehagelige kommentarer rundt hvert hjørne, vel. Det som ble det største problemet for meg var dog at jeg ikke ble utredet skikkelig for livskvalitet-forringende sykdom, ettersom så mange leger ikke evnet å se forbi overvekten.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 25-10-13, 16:50   #10
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Når og hvordan ble du tykk?

1: Lurer rett og slett på hvordan du ble tykk
2: når var dette?
Var alltid kraftig, men ikke tykk. Ikke før jeg begynte på p-piller. Bang. 20kg på litt over et år... Jeg var da 17 år. Da jeg var 18-19 flyttet jeg på folkehøgskole med dårlig mat og sluttet med p-pillene og gikk vekta ned.
Noen av dem snek seg på igjen da jeg startet på Høgskole og det ble lite tid til trening og matløsnignene ble "kjappe".
I seinere tid har vekta gått ned og opp. Jeg har problemer med stoffskifte og fant i den sammenheng ut av melintoleranse og lett laktoseintoleranse, men på medisin som er rett for meg, 100% melfritt og forsiktig med melkevarene, så ser det ut som at jeg iallfall holder vekta. For meg virker det som at den mest er forbundet med en utilfreds kropp mindre enn det jeg putter i meg. Jeg kan overspise på sjokolade, men ikke så ofte at jeg tror det er der årsaken ligger ... Brød og gjærbakst, derimot. Hjelper ikke at det er grovt når kroppen ikke tåler det.
3: Har du opplevd noe ubehagelig i forhold til størrelsen din?
Nei, ikke fra andre (bortsett fra litt småerting på barneskolen som aldri "bet på" meg)bortsett fra at jeg ikke trives med meg selv. Jeg har dog aldri vært over "overvektig" annet enn da jeg gikk på de ¤#"¤&¤%&#"!% p-pillene.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 25-10-13, 16:56   #11
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Når og hvordan ble du tykk?

Opprinnelig lagt inn av AdamsDagbok, her.

3. Merker jo at jeg har mindre draget på det motsatte kjønn. Men jeg er godt gift og ikke på sjekkemarkedet, så det plager meg lite i det daglige. Er kanskje mer ok å være røslig mann enn røslig kvinne?

Det tror jeg faktisk det er. Men hva sier partneren din til det? Jeg vil jo elske Lille Gubben like mye om han skulle legge på seg 20-30 kg, men jeg ville neppe tenne like mye på ham... Nå snakker jeg om vekt som kommer av latskap og dårlig kosthold altså, ikke om det skulle komme av sykdom, det blir noe annet.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 25-10-13, 17:02   #12
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Når og hvordan ble du tykk?

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Det tror jeg faktisk det er. Men hva sier partneren din til det? Jeg vil jo elske Lille Gubben like mye om han skulle legge på seg 20-30 kg, men jeg ville neppe tenne like mye på ham... Nå snakker jeg om vekt som kommer av latskap og dårlig kosthold altså, ikke om det skulle komme av sykdom, det blir noe annet.

Da er det jo ikke utseendet hans som tiltrekker/frastøter deg, men oppførselen?? For hvis han ble tykkere grunnet sykdom ville han tenne deg nesten like mye??

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 25-10-13, 17:15   #13
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Når og hvordan ble du tykk?

Jeg har alltid vært tynn som en muskuløs strek inntil jeg fikk to barn med 2 års mellomrom. Med begge barna fikk jeg svangerskapsdiabetes og svangerskapsforgiftning. Gikk opp 40 kilo på hver, men klarte gå ned igjen. Fikk beskjed hos legen på sykehuset at diabetes lå latent hos meg siden jeg fikk svangerskapsdiabetes begge gangene.

Rett etter begge fødslene gikk jeg kjapt ned til normalvekt. Men grunnet "tunge" greier med eksen begynte vekta å øke. På ti år gikk jeg opp til den vekta jeg hadde som maksvekt som gravid.

Kort fortalt fikk jeg diagnosen post traumatisk stressyndrom grunnet eksen og ble satt på medisin som har "slått av fight og flight-knappen". Det har hittil ført til 17 kg nedgang siden i vår, uten at jeg har endret på noe.

Jeg ble mobbet fordi jeg var "rektorunge".... Jeg var som sagt slank og sprek på den tiden.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 25-10-13, 19:16   #14
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Når og hvordan ble du tykk?

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Da er det jo ikke utseendet hans som tiltrekker/frastøter deg, men oppførselen?? For hvis han ble tykkere grunnet sykdom ville han tenne deg nesten like mye??

Jeg ser den, og ja - det ville nok delvis være at han var så lat og så lite interessert i å holde seg attraktiv for meg også, jeg innrømmer det. Jeg mener ikke at han skal se ut som en fotomodell med sixpack (det gjør han jo ikke nå heller!), men holde seg rimelig normalvektig og i passe form, slik han er nå.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 25-10-13, 22:28   #15
sonim
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2013
Innlegg: 370
sonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snill

Sv: Når og hvordan ble du tykk?

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Det tror jeg faktisk det er. Men hva sier partneren din til det? Jeg vil jo elske Lille Gubben like mye om han skulle legge på seg 20-30 kg, men jeg ville neppe tenne like mye på ham... Nå snakker jeg om vekt som kommer av latskap og dårlig kosthold altså, ikke om det skulle komme av sykdom, det blir noe annet.

Overvektig eller ei har for meg lite å si om tenning eller ikke. Seksuell tenning henger sammen med helt andre faktorer enn vekt imho. Men det å la seg imponere av en veltrent slank figur gjør jeg ja, men det tenner meg ikke noe mer enn eksvis min partner er tykk eller slank. Men en ting jeg hverken tenner på eller imponerer er faktisk skinnmagre menn/damer av typen anorektiske, nesten uansett personlighet. Men det har nok mye mer med meg å gjøre enn den motsatte personen.

sonim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-10-13, 22:32   #16
sonim
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2013
Innlegg: 370
sonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snill

Sv: Når og hvordan ble du tykk?

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Jeg ser den, og ja - det ville nok delvis være at han var så lat og så lite interessert i å holde seg attraktiv for meg også, jeg innrømmer det. Jeg mener ikke at han skal se ut som en fotomodell med sixpack (det gjør han jo ikke nå heller!), men holde seg rimelig normalvektig og i passe form, slik han er nå.

og det tror jeg mange ønsker på vegne av sine partnere. Å være overvektig har jo store helsemessige negative konsekvenser. Både for en selv og samfunnet. Problemet er bare at de som er "født" overvektige ikke vet hvor stor betydning det faktisk har siden de aldri har opplevd det dessverre.

Hadde de selv opplevd følelsen det er å være normalvektig ift fettprosent på kroppen (ikke bmi eller vekten), så tror jeg de ville ofret mer enn de tror de har ofret tidligere for å holde seg der.

sonim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-10-13, 22:48   #17
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Når og hvordan ble du tykk?

Opprinnelig lagt inn av sonim, her.

Overvektig eller ei har for meg lite å si om tenning eller ikke. Seksuell tenning henger sammen med helt andre faktorer enn vekt imho. Men det å la seg imponere av en veltrent slank figur gjør jeg ja, men det tenner meg ikke noe mer enn eksvis min partner er tykk eller slank. Men en ting jeg hverken tenner på eller imponerer er faktisk skinnmagre menn/damer av typen anorektiske, nesten uansett personlighet. Men det har nok mye mer med meg å gjøre enn den motsatte personen.

Da jeg ble sammen med Lille Gubben var han 7 cm lavere og ca. 35 kg (!) lettere enn det jeg var vant til å ha i sengen for å si det sånn. DET var litt av en overgang! Til å begynne med var det jo ingenting å ta i! Nå har han lagt på seg 6-7-8 kg siden da, men jeg tenner ikke noe mindre på ham av den grunn altså. Men hadde det blitt 20-30 kg til så tror jeg at jeg kunne slitt litt med tenningen. På mange plan egentlig. Men elsket ham like mye hadde jeg gjort.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 25-10-13, 23:22   #18
sonim
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2013
Innlegg: 370
sonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snill

Sv: Når og hvordan ble du tykk?

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Da jeg ble sammen med Lille Gubben var han 7 cm lavere og ca. 35 kg (!) lettere enn det jeg var vant til å ha i sengen for å si det sånn. DET var litt av en overgang! Til å begynne med var det jo ingenting å ta i! Nå har han lagt på seg 6-7-8 kg siden da, men jeg tenner ikke noe mindre på ham av den grunn altså. Men hadde det blitt 20-30 kg til så tror jeg at jeg kunne slitt litt med tenningen. På mange plan egentlig. Men elsket ham like mye hadde jeg gjort.

sonim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-10-13, 15:47   #19
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Når og hvordan ble du tykk?

Opprinnelig lagt inn av sonim, her.

de ville ofret mer enn de tror de har ofret tidligere for å holde seg der.

at det var?! Å tenke mat/kropp 24/7, vite at "alle" dømmer deg som dum og lat uten å ha snakket med deg, å trene 4-5 dager i uka uten noe som helst resultat, spiseforstyrrelser, selvskading og ikke minst å alltid, alltid, alltid være bevisst på hva og hvordan man spiser (og ikke minst hvor!). Det er ikke offer nok? At alt annet kommer i andre rekke fordi jobben for å bli "normal" alltid må ha førsteprioritet, og man aldri kan gi et sekunds slakk? Du veit f*** ikke hva det er å ofre! Og du avslører hvertfall at du er en av dem som antar at vi er late og dumme.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-10-13, 21:23   #20
sonim
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2013
Innlegg: 370
sonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snill

Sv: Når og hvordan ble du tykk?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

at det var?! Å tenke mat/kropp 24/7, vite at "alle" dømmer deg som dum og lat uten å ha snakket med deg, å trene 4-5 dager i uka uten noe som helst resultat, spiseforstyrrelser, selvskading og ikke minst å alltid, alltid, alltid være bevisst på hva og hvordan man spiser (og ikke minst hvor!). Det er ikke offer nok? At alt annet kommer i andre rekke fordi jobben for å bli "normal" alltid må ha førsteprioritet, og man aldri kan gi et sekunds slakk? Du veit f*** ikke hva det er å ofre! Og du avslører hvertfall at du er en av dem som antar at vi er late og dumme.

Oi da! Ikke meninga tråkke deg på tærne. Ikke alle er som deg. Flott det finnes mange av oss som er målrettet og 110% dedikerte. De av oss som er friske og raske vil nå våre mål. De som er syke av et eller annet vil ikke nå det i like rask, enkel grad.
Jeg mente nå mest å svare på Trill trall sitt innlegg angående det å være lat og uinteressert, uten å være rammet av en eller annen sykdom ;-)

Hadde de late og uinteresserte som hun refererte til (og som kanskje alltid har vært tjukke) fått opplevd følelsen det er å være innenfor en normal fettprosent, hadde de antakelig hatt en helt annen motivasjon enn å fortsette være lat.

Dumme synes jeg nå ingen er, men dumme handlinger kan skje fra tid til annen og jeg gjør mange av de uten at jeg vil kalle meg selv som dum :-)

Jeg ble nå tjukkere pga latskap og inaktivitet og elendig kosthold. Kan ikke si det enklere, skulle gjerne hatt noe annet å skylde på fordi jeg synes det høres så flt å si det sånn, men det er nå sannheten. Hadde antakelig vært enklere om jeg var født tykk eller hadde en sykdom.

Kommentarer fra venner, familie og kollegaer om var nok til å ta skjeen i en annen hånd.

sonim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-10-13, 21:32   #21
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Når og hvordan ble du tykk?

Jeg har vært normalvektig og ja, det var fint. Men folk flest, som har vært overvektige hele livet, har litt mer underliggende greier å overvinne. Det som ligger bak har veldig mye sterkere krefter enn det følelsen av å være normalvektig har. Vanskelig å forstå for noen som aldri har måttet gå igjennom den utrolig omfattende prosessen man må igjennom. Samtidig skal man bli uglesett og nedverget av forståsegpåere som ikke aner hva de prater om.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-10-13, 21:39   #22
sonim
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2013
Innlegg: 370
sonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snill

Sv: Når og hvordan ble du tykk?

Alle som har vært normalvektig med en normal fettprosent som har vært overvektig med en abnormal fettprosent og nå tilbake til normal fettprosent har jo vært gjennom denne prosessen. Er jo derfor vi vet hvordan det er og hva som kreves. Kan derfor ikke uttale meg om hvordan en som er født tjukk har det og han kan heller ikke uttale seg om hvordan det er å være innenfor normal fettprosent.

I mange tilfeller liggger kanskje de samme mekanismene bak det å kjempe mot overvekt både for en som er "normal" og en som "alltid" har vært det. Forskjellen er vel at en som har vært "normal" vet hva hun går glipp av. Det kan aldri en som "alltid" har vært tjukk vite noe om. Derfor kan motivasjonen hos en som "har vært der" være sterkere.

Mener du at folk flest som har vært overvektige hele livet egentlig bør ha profesjonell hjelp fremfor gode kostholdsråd som eksvis lavkarbo Nellie? Eller misforstår jeg innlegget ditt nå?

sonim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-10-13, 22:00   #23
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Når og hvordan ble du tykk?

Opprinnelig lagt inn av sonim, her.

Alle som har vært normalvektig med en normal fettprosent som har vært overvektig med en abnormal fettprosent og nå tilbake til normal fettprosent har jo vært gjennom denne prosessen. Er jo derfor vi vet hvordan det er og hva som kreves. Kan derfor ikke uttale meg om hvordan en som er født tjukk har det og han kan heller ikke uttale seg om hvordan det er å være innenfor normal fettprosent.

I mange tilfeller liggger kanskje de samme mekanismene bak det å kjempe mot overvekt både for en som er "normal" og en som "alltid" har vært det. Forskjellen er vel at en som har vært "normal" vet hva hun går glipp av. Det kan aldri en som "alltid" har vært tjukk vite noe om. Derfor kan motivasjonen hos en som "har vært der" være sterkere.

Mener du at folk flest som har vært overvektige hele livet egentlig bør ha profesjonell hjelp fremfor gode kostholdsråd som eksvis lavkarbo Nellie? Eller misforstår jeg innlegget ditt nå?

Jeg var som sagt slank som en strek før jeg ble gravid. Jeg gikk opp 40 kilo hver gang, men gikk ned grunnet amming. Stress forårsaket vektoppgang. Jeg må derfor få sambo til å henge på puppen hele tiden slik at jeg nå kan gå ned i vekt igjen...

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 26-10-13, 22:08   #24
sonim
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2013
Innlegg: 370
sonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snill

Sv: Når og hvordan ble du tykk?

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Jeg var som sagt slank som en strek før jeg ble gravid. Jeg gikk opp 40 kilo hver gang, men gikk ned grunnet amming. Stress forårsaket vektoppgang. Jeg må derfor få sambo til å henge på puppen hele tiden slik at jeg nå kan gå ned i vekt igjen...

Og en mindre stressende jobb :-)

sonim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-10-13, 22:11   #25
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Når og hvordan ble du tykk?

Opprinnelig lagt inn av sonim, her.

Og en mindre stressende jobb :-)

Jobben er ikke stressende. Jeg elsker full fart på jobb.
Blir det for sløvt på jobben blir det kjedelig..

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Tykk og varmende kyllingsuppe Målselv Middag 0 25-07-12 20:11
Hvordan få fløten tykk? Bokhylle Spørsmål og svar 25 21-09-11 18:27
Hvordan få sausen tykk? lionesse Spørsmål om matvarer og oppskrifter 0 13-02-10 19:20
Hvordan få tykk saus? Jannicke Spørsmål om matvarer og oppskrifter 14 08-09-09 09:53


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no