Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

En shot med olivenolje?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-07-09, 12:26   #26
Janis
Medlem
 
Janis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Vestfold
Alder: 42
Innlegg: 308
Janis er en juvelJanis er en juvelJanis er en juvel

Sv: En shot med olivenolje?

Opprinnelig lagt inn av Nannah, her.

Nå vet ikke jeg hva slags olje du prøvde...men du må et stykke opp i pris for å finne en olje som er god nok synes jeg...iaf over 150 kr .
Da kan du få disse grønne, fruktige olivenoljene som smaker litt av sitrus og grønne epler nesten og er nydelige

Er dette noe som kan kjøpes på Meny?
Jeg fikk mye olje i salaten min her en dag, endte med at jeg var oljete i svelget resten av dagen. Ble veldig kvalm. Jeg trodde olje, var olje. Så jeg har kjøpt first price.

Janis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-07-09, 12:31   #27
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: En shot med olivenolje?

Opprinnelig lagt inn av Janis, her.

Jeg trodde olje, var olje. Så jeg har kjøpt first price.

Det er veldig stor forskjell på olje! First price er nok restene av restene som er igjen etter at alle andre brukbare ting er tatt ut... Man får det man betaler for også der.
Men olivenolje er faktisk som vin, med forskjellig smak fra forskjellig område, jordsmonn, år osv.
Ta en tur på f.eks Oliviers eller lignende, det er veldig interessant.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-07-09, 12:33   #28
Janis
Medlem
 
Janis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Vestfold
Alder: 42
Innlegg: 308
Janis er en juvelJanis er en juvelJanis er en juvel

Sv: En shot med olivenolje?

Oliviers?

Janis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-07-09, 12:57   #29
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: En shot med olivenolje?

Opprinnelig lagt inn av Janis, her.

Oliviers?

http://www.oliviers-co.no/

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-07-09, 14:12   #30
matvraket
Seniormedlem
 
matvraket sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
Alder: 45
Innlegg: 5.530
matvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastisk

Sv: En shot med olivenolje?

men jeg trodde man ødela de gode virkestoffene i olivenolja dersom man utsatte den for varme jeg da.. og at det danner seg farlige stoffer som man ikke bør få i seg når den varmes..

matvraket er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ida, fedonish Svar med sitat
Gammel 29-07-09, 14:14   #31
matvraket
Seniormedlem
 
matvraket sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
Alder: 45
Innlegg: 5.530
matvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastisk

Sv: En shot med olivenolje?

Opprinnelig lagt inn av aTC, her.

Hakk løk og paprika i små biter, og legg dem i en ildfast form. Legg over en kvart teskje knust chili om du vil. Andre krydder kan sikkert benyttes etter smak. Hell over GODT med olje, og la den koke på ca 100 grader i stekeovnen i ca en time. Sett i kjøleskap.

Denne oljen kan fint spises med teskje, smaker ikke olje, men av alt som er i den.

her er innlegget jeg skulle sitere i innlegget over..

matvraket er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ida, fedonish Svar med sitat
Gammel 09-08-09, 18:57   #32
beristra
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 20
beristra er på en erverdig vei
Smile

Sv: En shot med olivenolje?

Jeg har aldri klart å svelge hverken olje eller tran, men så kom jeg på en lur måte å klare dette på; tar et shotglass med god (dyr) olivenolje og noen dråper sitronsaft sammen. Smaken jeg kjenner da er sitron og det går ned uten problemer. Jeg slapper litt mer av mht. nok fett i kosten når jeg gjør dette. Innbiller meg at jeg ikke kan få i meg for mye fett, har jeg rett i det ??
Det er så mange drevne og flinke "lavkarboer" her på forumet så svar hadde vært supert

beristra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-08-09, 17:37   #33
matvraket
Seniormedlem
 
matvraket sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
Alder: 45
Innlegg: 5.530
matvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastisk

Sv: En shot med olivenolje?

hehe, hvis man får i seg for mye fett. så vil det enten komme ut "oppe" eller "nede" så dette regulerer kroppen veldig fint selv

matvraket er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ida, fedonish Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 11:33   #34
FrøkenBianca
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Skreia
Alder: 39
Innlegg: 74
FrøkenBianca er på en erverdig vei

Sv: En shot med olivenolje?

Jeg bare slenger meg på her altså.. FYTTIKATTA så vondt har gått på rensekuren C-24 der man skal ha i seg 1 dl olje på det meste.. utblanda med noe greier.. da brukte jeg nøytral olje og det gikk ned... Nå gikk halve ned og resten i vasken.. FØSJÅFY! ganske så fornøyd med at jeg generellt er glad i smør og feit mat!

FrøkenBianca er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo og ph-balanse.. diabetiker Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 11:47   #35
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: En shot med olivenolje?

I Italia får barna en skje med EVOO slik vi gir våre tran. Kan jo bare ta en skje med dette, shot er kanskje litt mye...

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 12:51   #36
FrøkenBianca
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Skreia
Alder: 39
Innlegg: 74
FrøkenBianca er på en erverdig vei

Sv: En shot med olivenolje?

Opprinnelig lagt inn av Megvel, her.

I Italia får barna en skje med EVOO slik vi gir våre tran. Kan jo bare ta en skje med dette, shot er kanskje litt mye...

det blir ikke noe mer olivenolje-shotting på meg i nærmeste fremtid ihvertfall.. tror eg fortsetter med smør, ost, majones, kjøtt, avocado og nøtter som mine hovedkilder.. Det har funka hittil ihvertfall! Veiedag i dag og minus 5 kg på 4 uker (hvorav bare halvannen uke strengt ketogent)! STORFORNØYD!

FrøkenBianca er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo og ph-balanse.. diabetiker Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Steking, ovnsbaking, koking osv ... når smør og når olivenolje? celma Spørsmål og svar 4 16-06-09 18:31
Olivenolje? Livsglede Ketolysekuren 4 18-03-08 22:52
Olivenolje manikken Spørsmål og svar 4 13-07-06 18:11
Urter i olivenolje Nille Annen mat 6 23-12-05 00:59


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no