Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Langvarig ketose kan føre til hjerneskade ...

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-02-10, 21:34   #1
Almyrida
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 76
Almyrida er på en erverdig vei

Langvarig ketose kan føre til hjerneskade ...

Det får jeg beskjed om på mitt andre forum..

Stakkars meg da..

Almyrida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-02-10, 21:34   #2
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Langvarig ketose kan føre til hjerneskade..

Kan hilse og si at vi har det ganske bra til å være så hjerneskadede ;o)

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-02-10, 21:51   #3
Lizza
Juniormedlem
 
Lizza sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 48
Lizza er på en erverdig vei

Sv: Langvarig ketose kan føre til hjerneskade..

Merkelig at ingen av de to legene jeg har vært hos etter at jeg strartet har nevnt det

__________________


Lizza er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-02-10, 21:56   #4
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Langvarig ketose kan føre til hjerneskade..

I følge folk som (ikke) har peiling på det, så er det jo ganske mange her inne som er døde for lenge siden.
I see dead people.
Jeg er ikke sånn heeeelt frelst av ketogene kurer selv og kunne ikke tenkt meg å leve ketogent resten av livet, men blir litt oppgitt lell

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-02-10, 22:23   #5
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Langvarig ketose kan føre til hjerneskade..

Ja, leger synes jo det er helt greit å sette barn med epilepsi på dietter som fører til hjerneskade. Må velge mellom to onder, lizzm.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 23-02-10, 22:32   #6
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Langvarig ketose kan føre til hjerneskade..

Oj da!… legen ringte meg i går kveld da kolesterol verdiene var veldig høye og lurte på hva jeg dreiv med, nevnte ingenting om hjerneskade, he, he…

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-02-10, 23:01   #7
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Langvarig ketose kan føre til hjerneskade ...

Jeg fire år vært har i ketosen og merke ikke kan jeg si til dette noe har.

Høhøhø. Kødda.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 23-02-10, 23:04   #8
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: Langvarig ketose kan føre til hjerneskade ...

Hjerneskade? Hvem er det?

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat
Gammel 23-02-10, 23:47   #9
Grovsnus
Medlem
 
Grovsnus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 460
Grovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snill

Sv: Langvarig ketose kan føre til hjerneskade ...

Ja ja, da må vel alle Inuiter (Eskimoer) være hjernedøde da. For før danskene innførte hvete og sprit levde de stortsett ketogent.
Beundringsverdig at de takler qajaqen.
Mvh Grovsnus
Ha en god hjerne (død)

Grovsnus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Er tilbake til en mellomting Ketolyse/Skaldemann Svar med sitat
Gammel 23-02-10, 23:49   #10
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Langvarig ketose kan føre til hjerneskade ...

No brain, no pain.... hvorfor skal vi være som alle andre??

Hjernen trenger sukker for å fungere, det vet da alle!! (hørt på jobben...)

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 23-02-10, 23:56   #11
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Langvarig ketose kan føre til hjerneskade ...

Opprinnelig lagt inn av Grovsnus, her.

Ja ja, da må vel alle Inuiter (Eskimoer) være hjernedøde da. For før danskene innførte hvete og sprit levde de stortsett ketogent.
Beundringsverdig at de takler qajaqen.
Mvh Grovsnus
Ha en god hjerne (død)

Tror nok at minst mulig hjerneaktivitet var en fordel når du står og venter i 5 timer på at selen skal komme opp av et pustehull... vedderpå at inuittene ikke satt og løste sudoko mens de ventet, hehe
()

For å overleve i det isødet krevde ikke noe særlig hjerneaktivitet, eller???

Huff, blir bare helt oppgitt av slike tankeløse uttalelser - men det viser jo at et høyt inntak av karber ikke automatisk gir høy brainstorming...

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970

Sist redigert av Gracella : 24-02-10 kl 08:50. Årsak: skrivefeil
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 24-02-10, 00:22   #12
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: Langvarig ketose kan føre til hjerneskade ...

Opprinnelig lagt inn av Gracella, her.


Huff, blir bare helt oppgitt av slike tankeløse uttalelser - men det viser jo at et høt inntak av karber ikke automatisk gir høy brainstorming...

Det er sikkert omvendt

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat
Gammel 24-02-10, 01:57   #13
Brimstone
Seniormedlem
 
Brimstone sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 767
Brimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt av

Sv: Langvarig ketose kan føre til hjerneskade ...

Vil du ha litt hjernemasse?
- gjerne masse

__________________
Det er min legg, og jeg driter når jeg vil!
Brimstone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman light Svar med sitat
Gammel 24-02-10, 02:08   #14
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: Langvarig ketose kan føre til hjerneskade ...

Opprinnelig lagt inn av Brimstone, her.

Vil du ha litt hjernemasse?
- gjerne masse

håhåhåh! den var så tørr at jeg måtte nesten drikke litt vann her..

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat
Gammel 24-02-10, 12:10   #15
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Langvarig ketose kan føre til hjerneskade ...

Egentlig så blir jeg litt fornærmet av sånne uttalelser siden jeg har vært i ketose i lange tidsrom. Hodet fungerer helt fint

Det er litt sånn...."ja, tusen takk skal du ha. Er jeg hjernedød?"

Merkelig at de bruker kostindusert ketose som behandlingsform i større grad nå da, om det er så farlig. Jeg tror de forveksler ketose med ketoacid.

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 24-02-10, 12:16   #16
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Langvarig ketose kan føre til hjerneskade ...

Det er så mange merkelige oppfatninger ute og går. Jeg gir en flygende f**n! I've proven them wrong by far!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 24-02-10, 14:16   #17
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: Langvarig ketose kan føre til hjerneskade ...

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Det er så mange merkelige oppfatninger ute og går. Jeg gir en flygende f**n! I've proven them wrong by far!

hear hear!!

ikke vårt problem at de er uopplyste

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat
Gammel 24-02-10, 14:22   #18
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Langvarig ketose kan føre til hjerneskade ...

Opprinnelig lagt inn av Brimstone, her.

Vil du ha litt hjernemasse?
- gjerne masse

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

håhåhåh! den var så tørr at jeg måtte nesten drikke litt vann her..

Nå lo jeg med lyd her

*men så har jeg levd ketogent i 3 år og er sikkert ikke helt god*

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 24-02-10, 14:47   #19
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Langvarig ketose kan føre til hjerneskade ...

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Nå lo jeg med lyd her

*men så har jeg levd ketogent i 3 år og er sikkert ikke helt god*

Akkurat det kan du ikke skykde på kosten for Gerd
Vi ble da født sånn

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 24-02-10, 15:03   #20
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: Langvarig ketose kan føre til hjerneskade ...

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Nå lo jeg med lyd her

*men så har jeg levd ketogent i 3 år og er sikkert ikke helt god*

det er nok hjerneskaden som gjør det

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat
Gammel 24-02-10, 15:07   #21
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Langvarig ketose kan føre til hjerneskade ...

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 24-02-10, 20:54   #22
Superteddy
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Lillehammer
Alder: 42
Innlegg: 239
Superteddy er på en erverdig vei

Sv: Langvarig ketose kan føre til hjerneskade ...

Jeg er småbarnsmor, så jeg føler meg litt lobotomert i utgangspunktet... Hjalp sikkert ikke å begynne på ketolyse nei, men så skal jeg heller ikke bli rakettforsker!!

Superteddy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lettbrus kan føre til diabetes (Dagbladet) Gracella Nyheter / media 5 22-04-09 19:14
Beste side for å føre inn mat? Lisekir Spørsmål og svar 9 12-08-08 20:48
Langvarig stress fører til bukfedme! Nena Nyheter / media 2 12-12-06 13:04
Langvarig lavkarbo skadelig? Fast-i-fisken Lavkarbo generelt 6 08-12-06 00:12
Langvarig Hodepine kjøttklumpen Fysisk og mental helse 10 27-02-06 21:30


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no