Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Trenger hjelp, gått opp 7 kg

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-01-11, 00:15   #1
herregud
Medlem
 
herregud sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 227
herregud er en juvelherregud er en juvelherregud er en juvel

Trenger hjelp, gått opp 7 kg

Hei. Forstår ingen ting nå ??? Blir jeg bli fet igjen..?

Jeg har gått opp 7kg siden i sommer. Fra 93 til 100 kg selv om jeg har kjørt strikt lavkarbo hele tiden.

Jeg har bl.a forsøkt å kutte karbene helt, spise mye grønnsaks-karber, spise mye fett, men vekta går sakte men sikkert oppover.

jeg spiser en del mat (ca 3000 kcal pr dag) men det gjorde jeg også når jeg gikk ned fra 135 til 93 kg.
Maten betår i hovedsak av alle typer kjøtt, egg, meierismør, litt fisk, og grønnsaker. Jeg bruker ingen kunstig søtning, og jeg drikker mye vann.

Den eneste forandringen jeg gjorde når vektnåla begynte å peke oppover var å begynne å røyke igjen etter et par års pause. Jeg trodde at effekten av røyking var vekt-nedgang..???

Jeg har hørt at noen legger lettere på seg på høsten/vinteren, og dermed går lettest ned på våren/sommeren. Kan det være en årsak..?

At vekten skulle stagnere etterhvert var jeg forberedt på, men at jeg skulle begynne å gå opp igjen så fort jeg nådde målet mitt var jeg ikke forberedt på.

Noen som har tips om hva jeg bør gjøre ?

__________________


herregud er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren/naturlig mat Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 00:19   #2
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Trenger hjelp.. gått opp 7kg

Dersom du har økt på karbene uten å kutte kalorier/fett og ikke er i ketose, kan du fint legge på deg med 3000 kalorier per dag.

Du bør nok gå nøye igjennom hva du spiser og se hvor du ligger hen både i mengde og antall karber per dag.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 00:32   #3
BlirFjong
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Sandnes
Alder: 41
Innlegg: 595
BlirFjong er en juvelBlirFjong er en juvelBlirFjong er en juvel

Sv: Trenger hjelp.. gått opp 7kg

Kanskje det kan være en idè for deg å kutte ned på antall kalorier for å se om det hjelper? Vet det er flere som har prøvd det med stort hell.

__________________
30/30 i Jillian Michaels 30 day shred!!


BlirFjong er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyseinspirert livsstilsendring :-) Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 01:25   #4
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Trenger hjelp.. gått opp 7kg

Opprinnelig lagt inn av herregud, her.

Hei. Forstår ingen ting nå ??? Blir jeg bli fet igjen..?

Jeg har gått opp 7kg siden i sommer. Fra 93 til 100 kg selv om jeg har kjørt strikt lavkarbo hele tiden.

Jeg har bl.a forsøkt å kutte karbene helt, spise mye grønnsaks-karber, spise mye fett, men vekta går sakte men sikkert oppover.

jeg spiser en del mat (ca 3000 kcal pr dag) men det gjorde jeg også når jeg gikk ned fra 135 til 93 kg.
Maten betår i hovedsak av alle typer kjøtt, egg, meierismør, litt fisk, og grønnsaker. Jeg bruker ingen kunstig søtning, og jeg drikker mye vann.

Den eneste forandringen jeg gjorde når vektnåla begynte å peke oppover var å begynne å røyke igjen etter et par års pause. Jeg trodde at effekten av røyking var vekt-nedgang..???

Jeg har hørt at noen legger lettere på seg på høsten/vinteren, og dermed går lettest ned på våren/sommeren. Kan det være en årsak..?

At vekten skulle stagnere etterhvert var jeg forberedt på, men at jeg skulle begynne å gå opp igjen så fort jeg nådde målet mitt var jeg ikke forberedt på.

Noen som har tips om hva jeg bør gjøre ?

Nå skal jeg være forsiktig med og annbefale deg noe som helst,men lavkarbo er jo vektregulerende.Det kan være at når du er blitt så mye lettere som du er nå,i forhold til når du begynte.Kan det være at kalorimengden kan bli for høy.Du kan prøve å kutte litt ned på kaloriene å se om vekten går ned da.Røykingen tror jeg ikke har noe med det. Lykke til.

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 07:09   #5
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Trenger hjelp.. gått opp 7kg

Behovet kroppen har for mat/energi til å drive segselv går ned parallellt med kroppens størrelse.. Prøv å kutte ned litt på det generelle inntaket og kanskje kroppen trenger en "Skaldeman-vår"? Eller heter det sommer? Sånn at du øker karboinntaket i en periode med litt bær og nøtter og sånt

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 10:26   #6
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Trenger hjelp.. gått opp 7kg

Jeg ville forsøkt streng diett med karbohydrater kun i form av grønnsaker, og kanskje litt linfrø. Og gått litt ned i kalori-inntak siden du nå har mindre kropp. Har du lest den klistra tråden om hva man skal gjøre ved stagnasjon? Hva med trening? Har du virkelig en del mer fett å bli kvitt, synes du?

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 16:17   #7
herregud
Medlem
 
herregud sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 227
herregud er en juvelherregud er en juvelherregud er en juvel

Sv: Trenger hjelp.. gått opp 7kg

Takk for svar

Tror dere har rett ang kalorimengden. Skal gjøre et forsøk på å spise litt mindre og se hva som skjer. Har ikke tenkt over at jeg nå har mindre kropp som kanskje krever mindre energi. Kanskje litt mindre posjoner kombinert med trening gjør susen

Og ada-emilie, det rare er at det ser ut som kiloene ikke er blitt lagret som fett. Magen er fortsatt like flat til tross for 7 kg opp, og jeg passer de samme klærne. Så da er det er jo egentlig ikke viktig hvor mye vekta viser.. Tviler på om jeg noen gang vil bli normalvektig iflg den tåpelige BMI-kalkulatoren.

__________________


herregud er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren/naturlig mat Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 19:18   #8
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Trenger hjelp.. gått opp 7kg

Har du bygd muskler?

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 19:59   #9
Etherena
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 179
Etherena er på en erverdig vei

Sv: Trenger hjelp.. gått opp 7kg

-----


Sist redigert av Etherena : 27-05-11 kl 20:48.
Etherena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 20:38   #10
herregud
Medlem
 
herregud sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 227
herregud er en juvelherregud er en juvelherregud er en juvel

Sv: Trenger hjelp.. gått opp 7kg

Vet ikke, men litt sterkere muskler og litt vann kanskje..? Vet ikke helt hva som som har ført til vektoppgangen, men jeg tror (håper) ikke det er 7kg med fett. Gravid er jeg hvertfall ikke. Hehe.. da hadde jeg blitt verdenskjent

__________________


herregud er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren/naturlig mat Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 21:27   #11
Lumumba
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 5
Lumumba er på en erverdig vei

Sv: Trenger hjelp.. gått opp 7kg

Opprinnelig lagt inn av herregud, her.

Vet ikke, men litt sterkere muskler og litt vann kanskje..? Vet ikke helt hva som som har ført til vektoppgangen, men jeg tror (håper) ikke det er 7kg med fett. Gravid er jeg hvertfall ikke. Hehe.. da hadde jeg blitt verdenskjent


Måtte le litt nå

Håper du finner ut av det herregud Lykke til!

Lumumba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 21:32   #12
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Trenger hjelp.. gått opp 7kg

Opprinnelig lagt inn av herregud, her.

Vet ikke, men litt sterkere muskler og litt vann kanskje..? Vet ikke helt hva som som har ført til vektoppgangen, men jeg tror (håper) ikke det er 7kg med fett. Gravid er jeg hvertfall ikke. Hehe.. da hadde jeg blitt verdenskjent

Er du mann?





Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 22:42   #13
herregud
Medlem
 
herregud sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 227
herregud er en juvelherregud er en juvelherregud er en juvel

Sv: Trenger hjelp.. gått opp 7kg

Opprinnelig lagt inn av Kari Marita, her.

Er du mann?


Jepp

__________________


herregud er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren/naturlig mat Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 07:37   #14
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: Trenger hjelp.. gått opp 7kg

Du har jo en flott vektreduksjon allerede, så skjønner godt du fortviler over oppgangen i høst/vinter.
Det kan nok være som de over her sier, litt mange kalorier nå som kroppen er mindre. I tillegg kan det jo være at du har holdt deg mere i ro i vinter, šsom så mange av oss...

Lykke til videre...

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 09:09   #15
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Trenger hjelp, gått opp 7 kg

Har du drukket mye alkohol?

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 16:47   #16
herregud
Medlem
 
herregud sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 227
herregud er en juvelherregud er en juvelherregud er en juvel

Sv: Trenger hjelp, gått opp 7 kg

Takk.. Ja, har absolutt holdt meg mere i ro i vinter. Så det har nok hatt stor betydning. Trente litt i går for første gang siden i våres, så jeg håper trening kombinert med mindre mat vil snu utviklingen. (og kanskje på tide med en ny røykeslutt også)

Nei, Jeg drikker veldig lite alkohol. Har hatt alt for mange dårlige erfaringer med det.. Men de tør jeg ikke gå inn på her. Hehe..

__________________


herregud er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren/naturlig mat Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 18:18   #17
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Trenger hjelp, gått opp 7 kg

Hva med i jula? Var du en av de mange her inne som skeiet ut da?

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 18:28   #18
EmilyB
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 266
EmilyB har en fantastisk aura rundt segEmilyB har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Trenger hjelp, gått opp 7 kg

Røykingen din kan nok ha noe med saken å gjøre. Det er funnet sammenhenger mellom røyking og insulinresistens.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/8463765

__________________


EmilyB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 18:44   #19
herregud
Medlem
 
herregud sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 227
herregud er en juvelherregud er en juvelherregud er en juvel

Sv: Trenger hjelp, gått opp 7 kg

Opprinnelig lagt inn av EmilyB, her.

Røykingen din kan nok ha noe med saken å gjøre. Det er funnet sammenhenger mellom røyking og insulinresistens.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/8463765

Interessant... Jeg har hele tiden hatt en følelse på at røykingen har hatt en betydning uten at jeg har hatt noen teorier på det. Det var så rart at vekten plutselig snudde fra å gå jevnt nedover til opp akkurat samtidig med at jeg begynte å røyke. Og ingenting av det jeg forsøkte hadde noen innvirkning. Takk for linken

__________________


herregud er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren/naturlig mat Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 18:45   #20
herregud
Medlem
 
herregud sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 227
herregud er en juvelherregud er en juvelherregud er en juvel

Sv: Trenger hjelp, gått opp 7 kg

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

Hva med i jula? Var du en av de mange her inne som skeiet ut da?

Ja, 2 av kiloene kom i løpet av jula. Spiste ikke mer karbo enn vanlig, men masse mere mat..
Spiste bl.a opp en 2 kilos ribbe alene i løpet av 2 timer. Fy f.. aldri mer.. spydde hele natta..

__________________


herregud er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren/naturlig mat Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 18:49   #21
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Trenger hjelp, gått opp 7 kg

Opprinnelig lagt inn av EmilyB, her.

Røykingen din kan nok ha noe med saken å gjøre. Det er funnet sammenhenger mellom røyking og insulinresistens.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/8463765


Det betyr med andre ord at jeg kunne ha gått ned enda mer/fortere i vekt om jeg ikke samtidig hadde økt mitt røykekonsum?
WOW, hadde vært ferdigslanket jeg da



Opprinnelig lagt inn av herregud, her.

Ja, 2 av kiloene kom i løpet av jula. Spiste ikke mer karbo enn vanlig, men masse mere mat..
Spiste bl.a opp en 2 kilos ribbe alene i løpet av 2 timer. Fy f.. aldri mer.. spydde hele natta..

Nei, tenker du var bra skamfull etter det

I alle juler forut for den siste ha jeg gått ned i vekt pga. kjøtt/fett-inntaket, går jeg utifra. Men denne julen gikk jeg opp 4 kg.

__________________



Sist redigert av Bestemamma : 31-01-11 kl 18:54.
Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 19:02   #22
herregud
Medlem
 
herregud sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 227
herregud er en juvelherregud er en juvelherregud er en juvel

Sv: Trenger hjelp, gått opp 7 kg

Opprinnelig lagt inn av Bestemamma, her.


Nei, tenker du var bra skamfull etter det

Jepp

__________________


herregud er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren/naturlig mat Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 20:14   #23
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Trenger hjelp, gått opp 7 kg

Vet du hva som er utrolig bra? At du har gått ned 42 og så slår alarm etter "bare" 7 kg. Det er ikke få som ikke snur før de 42 er på igjen... (kanskje ikke på lavkarbo da...). Men RESPECT at du tar grep!

Ellers tror jeg (siden det er etablert at du er mann) at du har kommet ut av syndrome-X og har begynt å produsere mer testosteron og bygger muskler bare sånn ved å eksistere. Pluss et kilo eller to. Styrketrening, driver du med det?

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 20:59   #24
herregud
Medlem
 
herregud sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 227
herregud er en juvelherregud er en juvelherregud er en juvel

Sv: Trenger hjelp, gått opp 7 kg

Opprinnelig lagt inn av Megvel, her.

Vet du hva som er utrolig bra? At du har gått ned 42 og så slår alarm etter "bare" 7 kg. Det er ikke få som ikke snur før de 42 er på igjen... (kanskje ikke på lavkarbo da...). Men RESPECT at du tar grep!

Ellers tror jeg (siden det er etablert at du er mann) at du har kommet ut av syndrome-X og har begynt å produsere mer testosteron og bygger muskler bare sånn ved å eksistere. Pluss et kilo eller to. Styrketrening, driver du med det?

Tusen takk
Ja, det er/var veldig frustrerende å være bare et par kilo fra målet for så å plutselig begynne å legge på seg igjen. Det gikk bare ikke ann å godta det

Og ja, har trent en del i perioder. Styrke, boksing, løping osv. men ikke så mye de siste årene. I tillegg så er jeg kraftig bygd, så jeg vet egentlig ikke hvor mye jeg "bør" veie. Men jeg tipper ca 90kg. Skal bli spennende å se. Nå har jeg hvertfall stumpet røyken, begynt å trene igjen, og legger opp litt mindre posjoner. Så nå får jeg bare håpe på det beste

Spennende det som står om syndrome-x. Jeg minnes at Skaldeman har snakket litt om det også. Hvis jeg har kommet ut av den tilstanden der så er jeg heldig. Takk Megvel

__________________


herregud er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren/naturlig mat Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 21:09   #25
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Trenger hjelp, gått opp 7 kg

Kan du ikke gå tilbake til å spise og trene akkurat slik du gjorde da du hadde vektnedgang?

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Gått 3 uker på kuren, og går ikke ned!!! hjelp! Jenta Ketolysekuren 4 21-07-10 20:18
Hjelp! Nybegynner og har gått opp 1 kg på 3 dager Gelica Ketolysekuren 8 07-07-10 17:44
Hatt min første uke og jeg har gått OPP i vekt- HJELP ME-mamma Spørsmål og svar 8 05-03-09 18:37


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no