Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

En "færskis" trenger hjelp til starten

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-04-05, 20:41   #1
*Tulla*
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2005
Innlegg: 272
*Tulla* har en fantastisk aura rundt seg*Tulla* har en fantastisk aura rundt seg
Cool

En "færskis" trenger hjelp til starten

Jeg er helt fersk på dette (har ikke startet ennå, men har planer om å gjøre det)

Så jeg lurer litt på noen ting (har snappet om noe med å lese litt rundt her, men ikke skjønt dette helt)

1. Hvor mye/mange brødskiver kan man spise av Lindbergbrød hver dag?

2. hva kan man ha til pålegg?

3. ser at en del spiser 01% fett yougurt- hvorfor den og ikke en annen - hvor mya pr dag?

4. Hvor mye kjøtt feks til middag?

5. Er det noen begrensninger i antall måltider om dagen?

Håper jeg ikke lager rot i systemet med å legge den ut her

*Tulla* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 12-04-05, 20:48   #2
Amica
Seniormedlem
 
Amica sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Trondheim
Alder: 39
Innlegg: 2.499
Amica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt likt

Tror jeg skal la noen av de erfarne svare. Hvilken filosofi følger du da? Er litt ulikt med det Fedon brødet, om du følger den strengeste dietten er vel ikke denne typen brød tillat. Men du må nesten lese deg litt fram, er ulike dietter å følge - hva er ditt mål?

Nei, skal la noen andre svare som har peiling, men anbefaler deg å bruke "Søk" fuksjonen, er myye rart på dette forumet!

Hilsen en annen nesten-færsking

__________________
Vi slanker oss sammen! Hårek og Amicas journal
Styrer litt for meg selv or tida
-
noen kilo lost, noen to go!

Amica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 12-04-05, 20:48   #3
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

hei...

velkommen hit. Anbefaler deg sterkt å kjøpe enten Atkins elelr Lindbergboka...så får du svar på dette og mye mer.
Prøver å svare deg litt her og da...:

1. Hvor mye/mange brødskiver kan man spise av Lindbergbrød hver dag?
Jeg spiser 2 skiver til frokost...har funnet ut at brød er best for meg på formiddagen.
2. hva kan man ha til pålegg?
Tja alt som ikke har særlig karber...og gjerne mye av det! Jeg bruker feks makrell i tomat, egg, kaviar og majones, skinke, ost...og gjerne litt grønt da.

3. ser at en del spiser 01% fett yougurt- hvorfor den og ikke en annen - hvor mya pr dag?
Fordi den ikke inneholder sukker, men fruktose
4. Hvor mye kjøtt feks til middag?
Vel...i utgangspkt så mye du orker...men Lindberg sier 1/3 av hvert da...treige karber, proteiner og evt etter hvert litt ris eller (fedoon) pasta feks.
Jeg spiser til jeg blir mett, men bruker kun grønnsaker da som tilbehør, ikke potet, ris eller pasta. Saus derimot...namm.
Lykke til!



5. Er det noen begrensninger i antall måltider om dagen?

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 12-04-05, 21:12   #4
Daizy
Seniormedlem
 
Daizy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Alder: 46
Innlegg: 3.162
Daizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av *Tulla*

Jeg er helt fersk på dette (har ikke startet ennå, men har planer om å gjøre det)

Så jeg lurer litt på noen ting (har snappet om noe med å lese litt rundt her, men ikke skjønt dette helt)

1. Hvor mye/mange brødskiver kan man spise av Lindbergbrød hver dag?

2. hva kan man ha til pålegg?

3. ser at en del spiser 01% fett yougurt- hvorfor den og ikke en annen - hvor mya pr dag?

4. Hvor mye kjøtt feks til middag?

5. Er det noen begrensninger i antall måltider om dagen?

Håper jeg ikke lager rot i systemet med å legge den ut her

Hei Tulla
Kan prøve å svare så godt jeg kan...men litt vanskelig når jeg ikke vet om du er atkinser eller lindberger...

1) Atkinsere kan ikke spise kornprodukter i det hele tatt før laangt utti fase 2. Lindberger kan vel det, men sikkert i moderate mengder
2) Egg i alle varianter, skinke og andre kjøttpålegg, majones, smør, leverpostei, tomat, paprika og augurk osv...Og ost/smøreost ++
3) allerede svart på ser jeg
4) Atkins har vel ingen grense, men man skal spise til man føler jeg seg mett bare.
5) Så vidt jeg vet så er det ikke det. Selv prøver jeg å spise 4-5 måltider hver dag. Men jeg vet også at mange spiser ca 6 små måltider hver dag.

Du kan jo kikke litt i diverse dagbøker her, så ser man hvordan folk spiser... Ellers er det jo egne frokost tråder etc
Velkommen hit Tulla & lykke til

__________________

17/11 = 30 kg lost = Jeg er i mål!!!
~3-5 kg "ønskekilo" igjen~
Daizy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo à la Atkins Svar med sitat
Gammel 12-04-05, 21:28   #5
*Tulla*
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2005
Innlegg: 272
*Tulla* har en fantastisk aura rundt seg*Tulla* har en fantastisk aura rundt seg

Vet vel ikke helt hvilken "metode" jeg skal prøve, men tror nok det heller mot Lindberg siden Atkins er så veldig streng

*Tulla* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 12-04-05, 21:51   #6
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Ang. mengde kjøtt - så klarer kroppen kun å nyttiggjøre seg 25-30 gram protein fra hvert måltid. Det er rundt 150 gram kjøtt, eller 3-4 egg.

Titt under Lindberg-delen av forumet - mye bra stoff der!

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 12-04-05, 22:39   #7
Tidligere bruker
Gjest
 
Innlegg: n/a

Igjen Tulla, hyggelig at du fant veien hit!

Etter at jeg har "pratet" med deg i noen måneder nå, så tror jeg at Lindberg vil være bra for deg.

Jeg spiser mellom 2-4 Lindbergsbrødskiver hver dag. Fungerer fint.
Og angående antall vil jeg tro at fire måltider er minimum. Men skal vel ikke spise så utrolig mye til hvert måltid da....
Hmm... nå er jeg ikke så erfaren da, men kanskje andre kan svare mer nøyaktig

Det fungerer iallefall for meg. Og håper det fungerer for deg.

  Svar med sitat
Gammel 14-04-05, 10:18   #8
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

hei glemte å svare på siste spørsmålet;

antall måltider...:Tja, ca 4? med noen små mellommåltider innimellom? Det som passer best for deg! Men ikke la det går for lenge i mellom.

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 11:34
En merkelig erfaring ... modumodd Lavkarbo generelt 36 28-08-07 15:56


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no