Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Vi som starter i mai -14!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-05-14, 21:29   #51
lirumlei
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2014
Innlegg: 106
lirumlei er på en erverdig vei

Sv: Vi som starter i mai -14!

Hei.
Jeg startet omleggingen 27. april, men følger gjerne tråden her for mai.
Litt om meg: snart 42 år, gift og har tre barn på 3, 17 og 19 (med samme mann..). Lærer. Bor i Sør-Troms. Teater, sang og kortlaging er mine hobbyer.
Prøvde noen uker med moderat lavkarbo i fjor, men var ikke helt motivert. Kjente at kroppen reagerte positivt på ketosen, så jeg har motet meg opp lenge for å starte igjen. Denne gangen er målet å finne en måte å leve bedre på, samt gå ned i vekt. Jeg har mye å ta av, men setter meg ikke kilomål foreløpig, det blir en bonus. Hovedsaken er at kroppen fungerer, magen er i balanse og at jeg føler meg bedre.
2 uker er unnagjort og nå fremover er målet å kutte kraftig ned på Pepsi Max-forbruket mitt. Tror at det blir straks bedre på lavkarbo med mer vann og mindre brus.

lirumlei er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg frem med lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-05-14, 22:03   #52
Melissa90
Medlem
 
Melissa90 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 80
Melissa90 er på en erverdig vei

Sv: Vi som starter i mai -14!

Dagen min idag har sett slik ut
Frokost: kjøttdeig, med stekt løk, paprika og fløtesaus.
Lunsj: kylling og bacon salat
middag: Baconsurret kyllingfilet med stekt sopp, løk og paprika.
kvelds: omelett.
vanligvis spiser jeg ikke så her mye iløpet av en dag, da jeg ikke er spesielt sulten

__________________


Melissa90 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-05-14, 12:19   #53
ludviga
Medlem
 
ludviga sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 96
ludviga er ny på veien

Sv: Vi som starter i mai -14!

Oi oi oi..... Veiedag.

Minus 3,5 kg på en uke.... Gikk fra 73,1 kg til 69,6 kg i dag. Det er jo ikke en sunn vektnedgang. Har aldri gått ned så mye før på en uke, selv om det meste er vann.

Føler meg slankere og merker det på klærne. Det jeg har gjort annerledes denne gangen er faktisk å ikke være så streng med karbene, men heller se på kaloriene. Har holdt meg til lavkarbo, men spist f. eks. LITT av bønnene, LITT av pastaen......

Jeg har rett og slett bare vært mer nøye med å spise mindre.

__________________

ludviga er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-05-14, 18:27   #54
Mate
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 149
Mate er ny på veien

Sv: Vi som starter i mai -14!

Jeg blir med her jeg også. Fra påsken og fram til nå har jeg vært fullstendig nonchalant i forhold til mat, og det syns dessverre godt på vekta. Vekt i dag er 80,4 kilo, målet er 64 kilo og normal BMI. Jeg har det ikke travelt, og har levd på lavkarbo i lange perioder tidligere og veit hva jeg går til. Godt å komme i gang igjen; overgangshodepinen er på plass, og regner med å være i ketose på torsdag/fredag.

Mate er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-05-14, 19:12   #55
tjeldberg
Medlem
 
tjeldberg sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 176
tjeldberg er på en erverdig vei

Sv: Vi som starter i mai -14!

Opprinnelig lagt inn av lirumlei, her.

Hei.
2 uker er unnagjort og nå fremover er målet å kutte kraftig ned på Pepsi Max-forbruket mitt. Tror at det blir straks bedre på lavkarbo med mer vann og mindre brus.

Heia!
Mitt tips til å kutte ned er å ikke ha det i hus, og hvis jeg vil ha pepsi-max så må jeg på butikken. Max en liten flaske, evt boks. Blir dyrere, men gir trim, siden det er ca 30 min til butikken, og litt mindre forbruk.

Min dag så langt:
frokost: omelett med kalkunrester fra søndagsmiddagen.
middag: grillribbe og salat av isberg, avokado, purre, agurk og rødløk
Kvelds, hvis jeg blir sulten, blir salatrester.

__________________
Me out
tjeldberg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse og lchf Svar med sitat
Gammel 13-05-14, 19:52   #56
Hubba Bubba
Medlem
 
Hubba Bubba sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 239
Hubba Bubba har en fantastisk aura rundt segHubba Bubba har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vi som starter i mai -14!

Opprinnelig lagt inn av tjeldberg, her.

Heia!
Mitt tips til å kutte ned er å ikke ha det i hus, og hvis jeg vil ha pepsi-max så må jeg på butikken. Max en liten flaske, evt boks. Blir dyrere, men gir trim, siden det er ca 30 min til butikken, og litt mindre forbruk.

Min dag så langt:
frokost: omelett med kalkunrester fra søndagsmiddagen.
middag: grillribbe og salat av isberg, avokado, purre, agurk og rødløk
Kvelds, hvis jeg blir sulten, blir salatrester.

Jeg er ferdig med nedtrappinen på PM. Har ikke drukket det på over en uke. Men skal kjøpe en flaske til 17. mai Vannet er ikke godt der jeg skal og jeg vil ikke drikke brus med sukker. Er i tenkeboksen om jeg skal spise et kakestykke om det blir servert. Hva gjør dere?

Hubba Bubba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-05-14, 20:08   #57
Taklampe
Medlem
 
Taklampe sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2014
Innlegg: 133
Taklampe er ny på veien

Sv: Vi som starter i mai -14!

Jeg ville ikke ha tatt det kakestykket, ene og alene fordi jeg da sannsynligvis ikke klarer å stoppe. Og selv om jeg skulle klare å ta bare ett så ville terskelen for å "jukse" igjen ha ligget så lavt at jeg ville ha gått på trynet. Like greit å bare holde seg unna.

Taklampe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 13-05-14, 20:16   #58
Hubba Bubba
Medlem
 
Hubba Bubba sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 239
Hubba Bubba har en fantastisk aura rundt segHubba Bubba har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vi som starter i mai -14!

Det er det jeg er redd for. Jeg får ta med bær og krem søtet med splenda el slik at jeg ikke føler meg sær når jeg takker nei. For da velger jeg jo bare noe annet.

Hm finnes de lavkarbo-pavlova? Jeg må google...

Hubba Bubba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-05-14, 20:23   #59
Hubba Bubba
Medlem
 
Hubba Bubba sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 239
Hubba Bubba har en fantastisk aura rundt segHubba Bubba har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vi som starter i mai -14!

Jeg fant!

http://fotballfrue.no/2013/05/15/opp...on-til-17-mai/

Kanskje jeg skal bake denne og ta med?

Hubba Bubba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-05-14, 21:36   #60
mailen
Medlem
 
mailen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 61
mailen er ny på veien

Sv: Vi som starter i mai -14!

Opprinnelig lagt inn av Hubba Bubba, her.

Jeg er ferdig med nedtrappinen på PM. Har ikke drukket det på over en uke. Men skal kjøpe en flaske til 17. mai Vannet er ikke godt der jeg skal og jeg vil ikke drikke brus med sukker. Er i tenkeboksen om jeg skal spise et kakestykke om det blir servert. Hva gjør dere?

Til sånne anledninger pleier jeg å ha med blåbærmuffins i veska. Det er lettvint å ha med, smaker sånn passe søtt og er lavkarbo.

Blåbær-/bringebærmuffins
95 gram sukrin
75 gram smør
3 egg
1/2 ts vaniljesukker
100 gram Philadelphia-ost eller mascarpone
1,5 ts bakepulver
15 gram fiberhusk
40 gram mandelmel
90 gram blåbær/bringebær

Sett ovnen på 200 grader. Rør smør og sukrin til det blir porøst. Tilsett eggene og visp. Bland i vaniljesukker og Philadelphia-ost. Rør deretter i alle de tørre ingrediensene. Tilsett bærene og rør forsikrig om. Hell røren i formene. Stekes midt i ovnen i 30 minutter.

__________________

mailen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-05-14, 21:47   #61
mailen
Medlem
 
mailen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 61
mailen er ny på veien

Sv: Vi som starter i mai -14!

Jeg har tenkt å bake denne eller denne til 17. mai. Vi skal være på fjellet, så det er litt upraktisk med pavlova. Neste helg skal jeg prøve meg på det, for da har jeg bursdag.

__________________

mailen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-05-14, 22:31   #62
Melissa90
Medlem
 
Melissa90 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 80
Melissa90 er på en erverdig vei

Sv: Vi som starter i mai -14!

ja da er 5 dagen unnagjort, å det går strålende. jeg merker det godt på kroppen at vannet har sluppet, og nå ser jeg ikke ut som om jeg er 18 mnd på vei lengere, knis. Godt å ha funnet det som passer meg. gleder meg til fortsettelsen!! Noen som forresten vet om kroppen bruker lang tid på å bli kvitt vannvekt før den begynner å forbrenne fett?

__________________


Melissa90 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-05-14, 23:11   #63
JojoJulie
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2014
Innlegg: 54
JojoJulie er på en erverdig vei

Sv: Vi som starter i mai -14!

Opprinnelig lagt inn av ludviga, her.

Oi oi oi..... Veiedag.

Minus 3,5 kg på en uke.... Gikk fra 73,1 kg til 69,6 kg i dag. Det er jo ikke en sunn vektnedgang. Har aldri gått ned så mye før på en uke, selv om det meste er vann.

Føler meg slankere og merker det på klærne. Det jeg har gjort annerledes denne gangen er faktisk å ikke være så streng med karbene, men heller se på kaloriene. Har holdt meg til lavkarbo, men spist f. eks. LITT av bønnene, LITT av pastaen......

Jeg har rett og slett bare vært mer nøye med å spise mindre.

Woooow!

JojoJulie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-05-14, 23:18   #64
JojoJulie
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2014
Innlegg: 54
JojoJulie er på en erverdig vei

Sv: Vi som starter i mai -14!

Trener dere noe? Jeg løper/går hver dag. Har en challenge med ei venninne om 100 økter på 100 dager. (Vet det høres aaalt for mye ut..) Er på dag 31, og har virkelig fått sansen for tredemølla.. Heldigvis

Ang. 17.mai har jeg ikke bestemt meg enda.. Men trooor det kanskje blir litt pavlova med bær... Har tidligere prøvd å lage den med sukrin, og det smakte rett og slett vondt etter min smak..

Som kos har jeg ofte lagd kokosbollekake med sukrin eller hjemmelagd gele uten sukker (av sukkerfri saft)

JojoJulie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-05-14, 09:02   #65
Smørklumpen
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2014
Innlegg: 1
Smørklumpen er på en erverdig vei

Sv: Vi som starter i mai -14!

Hei! Kan jeg få være med i gjengen deres? :-)

Smørklumpen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 14-05-14, 12:27   #66
tjeldberg
Medlem
 
tjeldberg sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 176
tjeldberg er på en erverdig vei

Sv: Vi som starter i mai -14!

Opprinnelig lagt inn av Hubba Bubba, her.

Jeg er ferdig med nedtrappinen på PM. Har ikke drukket det på over en uke. Men skal kjøpe en flaske til 17. mai Vannet er ikke godt der jeg skal og jeg vil ikke drikke brus med sukker. Er i tenkeboksen om jeg skal spise et kakestykke om det blir servert. Hva gjør dere?

Så flink du har vært!! Jeg jobber med saken ennu

17. mai dropper jeg utskeielse, siden jeg har en planlagt utskeielse i juni. Men nå er ikke jeg en som egentlig feirer 17. mai noe særlig... For mye folk

__________________
Me out
tjeldberg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse og lchf Svar med sitat
Gammel 14-05-14, 15:51   #67
ludviga
Medlem
 
ludviga sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 96
ludviga er ny på veien

Sv: Vi som starter i mai -14!

Jeg er glad det er flere som snakker om 17.mai...

Sist jeg slanket meg var i fjor på samme tid..hadde holdt på en god stund, men på 17.mai dro jeg til mine foreldre (alltid der det går gale!)... jeg skeiet ut, og kom meg aldri til hektene igjen!!!!! Derfor er jeg veldig bevisst dette året.

Jeg tror det er lurt å mentalt forberede seg på det flere dager i forveien. Bestemme seg for hva man kan og hva man ikke kan spise. Jeg har notater på mobilen, hvor jeg skriver det ned.

Jeg kommer til å spise spekeskinken, pittelitt rømmegrøt (gidd ikke lage lavkarbogrøten...blir for mye fett for meg), og lage en lavkarbokake. Skal også drikke en flaske hvitvin.

Ang trening: Jeg trener ikke, men skal begynne med det når jeg har nådd målvekten min. Cirka 5. kg til...

__________________

ludviga er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-05-14, 17:31   #68
Hubba Bubba
Medlem
 
Hubba Bubba sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 239
Hubba Bubba har en fantastisk aura rundt segHubba Bubba har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vi som starter i mai -14!

Ser det er mye godt jeg kan lage som lavkarbokos. Tror det må bli noe der. Har ikke erfaring med å bake lavkarbo, men når dette skal bli langvarig så må jeg det. Ha noe lovlig( er det andre da forbudt..) med i besøk.

Jeg og kommer til å spise ferdiglaget - fjordland rømmegrøt, men ta med splenda til å ha oppå. Jeg er også enig at en må forberede seg på festdager som 17. mai. Det er jo høykarbodager de lux.

Ang Pepsi Max. Fikk en herlig kald en på jobb i dag og den smakte nydelig. Men skal fortsatt ikke ha det som tørstedrikk hjemme.

Jeg har også bestem meg for å være aktiv på forumet her. For å holde fokus. Og jeg har gått ned dra 89,6 (5 mai) til 86,5 i går. Er fornøyd og merker det alt på belte

Hubba Bubba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-05-14, 17:33   #69
Hubba Bubba
Medlem
 
Hubba Bubba sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 239
Hubba Bubba har en fantastisk aura rundt segHubba Bubba har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vi som starter i mai -14!

Opprinnelig lagt inn av Smørklumpen, her.

Hei! Kan jeg få være med i gjengen deres? :-)

Hei
Jeg har hengt meg med selv. Så jeg tenker det er åpent for alle som vil være med.
Velkommen Smørklumpen! Liker navnet ditt

Hubba Bubba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-05-14, 23:38   #70
JojoJulie
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2014
Innlegg: 54
JojoJulie er på en erverdig vei

Sv: Vi som starter i mai -14!

Bra dag! Har jobba 13 timers dag i dag, men hadde forberedt meg med mat hjemmefra. Fornøyd med det klarte også en løpetur etter jobb.

Mista vannet fra i går til i dag, så var nedgang på 1,3kg på et døgn. Nå er det bare å holde motivasjonen oppe, syns det hjelper å ha et slikt "motivasjonsforum".

JojoJulie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-05-14, 23:50   #71
Melissa90
Medlem
 
Melissa90 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 80
Melissa90 er på en erverdig vei

Sv: Vi som starter i mai -14!

Jeg har hatt så sykt vondt i magen i dag og skikkelig ''sprengt''. Har bare spist egg og bacon med salat til frokost, pluss salat til middag og masse vann, det er det eneste jeg har klart. bah, håper det går over til imorgen..

__________________



Sist redigert av Melissa90 : 15-05-14 kl 00:06.
Melissa90 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-05-14, 10:28   #72
tjeldberg
Medlem
 
tjeldberg sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 176
tjeldberg er på en erverdig vei

Sv: Vi som starter i mai -14!

Det ble trening igår
Syns jeg var fryktelig flink!! Men spinning betyr at det er trist å sitte idag, litt for mange mnd siden jeg har vært på sykkelsetet tydeligvis Styrketreningen etterpå gikk ikke akkurat knirkefritt, men det er i hvert fall en start!

__________________
Me out
tjeldberg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse og lchf Svar med sitat
Gammel 15-05-14, 22:31   #73
JojoJulie
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2014
Innlegg: 54
JojoJulie er på en erverdig vei

Sv: Vi som starter i mai -14!

Opprinnelig lagt inn av tjeldberg, her.

Det ble trening igår
Syns jeg var fryktelig flink!! Men spinning betyr at det er trist å sitte idag, litt for mange mnd siden jeg har vært på sykkelsetet tydeligvis Styrketreningen etterpå gikk ikke akkurat knirkefritt, men det er i hvert fall en start!

Så flink! Får sånn passe vondt når man ikke har syklet på en stund ja

JojoJulie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-05-14, 00:08   #74
Melissa90
Medlem
 
Melissa90 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 80
Melissa90 er på en erverdig vei

Sv: Vi som starter i mai -14!

Noen som har erfaring med alkohol på ketolyse? Vet at man tåler myyye mindre, men er det noe som er ok å drikke? Jeg er blitt invitert på såå mange fester 17 mai :/

__________________


Melissa90 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-05-14, 11:31   #75
mailen
Medlem
 
mailen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 61
mailen er ny på veien

Sv: Vi som starter i mai -14!

Opprinnelig lagt inn av JojoJulie, her.

Som kos har jeg ofte lagd kokosbollekake med sukrin eller hjemmelagd gele uten sukker (av sukkerfri saft)

Åh, det hørtes godt ut. Har du lyst å dele oppskriften du bruker? Det er sikkert tusen oppskrifter på det og, så greit å få en man har fått anbefalt.

Opprinnelig lagt inn av tjeldberg, her.

17. mai dropper jeg utskeielse, siden jeg har en planlagt utskeielse i juni. Men nå er ikke jeg en som egentlig feirer 17. mai noe særlig... For mye folk

Vi skal på fjellet, men jeg har bakt vanlig sjokoladekake til ungene og kanelkake med ostekrem til meg. Blåbærmuffins er også i box. Ingen utskeielser på meg altså!

Opprinnelig lagt inn av tjeldberg, her.

Det ble trening igår
Syns jeg var fryktelig flink!! Men spinning betyr at det er trist å sitte idag, litt for mange mnd siden jeg har vært på sykkelsetet tydeligvis Styrketreningen etterpå gikk ikke akkurat knirkefritt, men det er i hvert fall en start!

Spinning er en pine fra start til slutt, men effektiv fettforbrenning. Selv går jeg helst på zumba, corebar, step og sånt. Step har de ikke hatt på treningssenteret her det siste året, men corebar er digg. Nå er det lite timer på planen, men desto finere å gå turer ute. Gleder meg til det har smeltet på fjellet så man kan begynne med toppturer. Det er en flott aktivitet både for meg og ungene.

Har offisiell veiedag i dag og vektnedgangen var 2,4. Jeg er fornøyd!

__________________

mailen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Starter nå! Bli med? Karikatur Lavkarbo generelt 18 24-07-14 11:46
I dag starter jeg Tiilda 24 Ketolysekuren 10 11-02-10 14:49


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no