Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Endelig fikk jeg det til!!!

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-10-05, 23:10   #1
LSH
Nytt Medlem
 
LSH sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2005
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 4
LSH er på en erverdig vei

Endelig fikk jeg det til!!!

Jeg begynte med Atkins koshold for ca 2 uker siden fordi jeg har problemer med cadida. Dette har jeg fått bekreftet gjennom testing. I tillegg ville og vil jeg gjerne gå ned i vekt. jeg kjøpte bøkene og startet på introduksjonkostholdet. Kjøpte ketostiks og gledet meg til å se de bli lilla etter noen dager, men det skjedde ikke. Passet nøye på hva jeg spiste og er helt sikker på at jeg ikke fikk i meg skjulte karber noen steder. Må si jeg ble litt fortvilt men tok frem boken og leste nøye. Nå har jeg bare spist kjøtt og egg i to dager og stiksene blir mer og mer lilla!! Hurra hurra!!! Må vel vente noen dager til med å ta tilbake salaten, men jeg er så glad at det endelig funker.
Lurer på om det er andre som har opplevd dette og om det gikk bra når dere tok salaten tilbake? Er litt redd for at mitt kritiske karbohydratnivå er så lavt at jeg må holde meg mest til kjøtt, egg og fisk.

Takker for alle tilbakemeldinger og synspunkter.

LSH er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 18-10-05, 00:44   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Endelig fikk jeg det til!!!

Beklager å måtte skuffe deg her......

Atkins er ikke ensbetydende med lilla stix. Det er ikke det som er formålet med Atkins. Noe av det viktigste med Atkins er at du skal spise variert og næringsrikt. Det betyr at du skal spise 20 karber pr dag, disse skal hovedsaklig bestå av grønnsaker. Kutter du ut grønnsakene går du ikke på Atkins. Du går sikkert ned i vekt, men det er ikke Atkins.

Det er ikke alle som får utslag på stix. Fargen på stixen viser bare at du har ketoner i urinen, ikke at du tar av eller brenner fett. Stixen vet ikke om fettet kommer fra maten du spiser eller av fettet du har på kroppen.

Du lurer deg selv om du spiser masse fett & proteiner for å få utslag på stix, da dette utslaget like gjerne kommer rett fra maten og ikke fra kroppsfett. Strixen blir også lilla om du drikker lite vann.....

Står det i den norske boka at du skal kutte ut grønnsaker om ikke stixen blir lilla så er det FEIL FEIL FEIL FEIL !!!

Alle måltider på Atkins induksjon skal bestå av proteiner, fett OG GRØNNSAKER.

Så du kan trygt begynne med salaten igjen. Ketose er en kostbar fettforbrenning, det er derfor går ned i vekt på Atkins og andre ketogene dietter. Denne forbrenningen skjer ved at flere hundre forskjellige enzymer i kroppen bryter ned fettet til ketoner og forbrenner disse i mangel av karbohydrater. De allerfleste enzymer er innbyrdes avhengige av hverandre, fungerer et enzym ikke, vil hele kjeden av biokjemiske reaksjoner ( les forbrenning) hemmes. De fleste enzymer inneholder mineraler eller vitaminer eller er avhengig av disse ( Co-enzymer) for å kunne fungere. Derfor er det så viktig med grønnsaker og salat og variasjon ( spis alle farger - ikke bare grønn).

Håper ikke du syns jeg er for streng nå.... Ikke meningen å skremme deg bort heller !! Jeg blir bare så oppgitt av at folk er så opphengt i den stixen....

Du kan lese mer om ketose her: Alt du har ønsket å vite om ketose

Fortell hvordan det går videre da !!

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no