Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Hvilken retning?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-10-13, 15:21   #76
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Hvilken retning?

Det ble nok litt vel mye fløte og bacon en stund her så det skader ikke å redusere på dette. Junior er en engstelig fyr med asberger og han velger å lytte til legens råd, så derfor prøver vi nå å redusere på fettmengden. Han skal ta nye prøver etter 3 mnd så da vil det jo vise seg om kolesterolverdiene går ned igjen eller ikke.

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 16-10-13, 15:24   #77
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Hvilken retning?

Opprinnelig lagt inn av Antoinette6, her.

Har du prøvd å lage Nannahs knekkebrød til han, Dolsi? Og sesam-og mandelmelskjeks ?

Ja, jeg spiser en del av Nannahs knekkebrød selv så junior har prøv det han også. Han er noe sær så han mener det er for hardt å tygge.
Han spiser noen knekkebrød hver dag da, men ikke lavkarboknekkebrød.
Ser at han tåler en del karbohydrater uten at det påvirker vektnedgangen, så da er det jo greit at han spiser noen knekkebrød daglig.
Var på vekta i dag og den viste 87 kg. Dvs 17 kg vektnedgang siden mai

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 17-10-13, 09:03   #78
Annala
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: Ringerike
Innlegg: 176
Annala har en fantastisk aura rundt segAnnala har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvilken retning?

Opprinnelig lagt inn av Dolsi, her.

Ja, jeg spiser en del av Nannahs knekkebrød selv så junior har prøv det han også. Han er noe sær så han mener det er for hardt å tygge.
Han spiser noen knekkebrød hver dag da, men ikke lavkarboknekkebrød.
Ser at han tåler en del karbohydrater uten at det påvirker vektnedgangen, så da er det jo greit at han spiser noen knekkebrød daglig.
Var på vekta i dag og den viste 87 kg. Dvs 17 kg vektnedgang siden mai

Wow, han/du har vært kjempeflinke

__________________

Annala er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-12-13, 11:39   #79
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Hvilken retning?

En liten oppdatering her.
Junior går fortsatt ned i vekt. Vekta viste 81 kg før helga så nå går det ikke så fort lengre pga han nærmer seg normalvekt.
Vi hadde en skremmende opplevelse før helga da junior var på juleshopping og besvimte inne på en butikk. Ambulansepersonell kom og undersøkte han litt før de tok han med til sykehuset da han bare ville svime av igjen.
Legen på sykehuset tok en del prøver og konkluderte med at besvimelsen skyldtes blodtrykksfall pga junior ikke hadde spist siden middagen dagen før.
Ja, junior har nok vært veldig sløv med å få i seg måltidene sine pga han ikke er sulten og pga han er veldig matlei.
Jeg prøver å lage god og variert mat til han, men det er så begrenset hva han liker så det er ikke så lett.
Ser også at han mister mye hår og han som bare er 20 år og alltid har hatt en veldig hårmanke begynner nå å få viker.
Må si dette gjør meg litt urolig da han har hatt flere tilløp til besvimelser den siste tiden.

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 16-12-13, 13:30   #80
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.187
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Hvilken retning?

Sikkert lurt å ta en gjennomgang av kostholdet for å se om det kanskje er noe som må justeres på. Hårtap er det vel flere som har opplevd, så her burde det være tips å finne på forumet. Jeg for min del har like tykt hår som jeg alltid har hatt.

Han har hatt et utrolig bra vekttap da, så tommelen opp for det! Men hvis besvimelsestendensene fortsetter så er det nok på tide med en liten justering ja...

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvilken retning? Makronelle77 Lavkarbo generelt 4 21-11-11 15:10
hvilken retning? hekas Spørsmål og svar 2 14-02-11 16:29
Ny og usikker på hvilken retning jeg tilhører.. Mari :D Spørsmål og svar 1 31-01-11 17:29
Hvilken retning skal en velge? premo Lavkarbo generelt 3 02-05-10 23:08
Hvilken retning bør jeg ta? Butterfly82 Spørsmål og svar 1 04-02-10 23:12


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no