Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold

Dødssyk av Atkinsdietten

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-06-06, 23:39   #1
hildabakk
Medlem
 
hildabakk sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 79
hildabakk er ny på veien

Dødssyk av Atkinsdietten

Noen av dere som kan kommentere dette?

Lavkarbodietter er ikke trygge, og bør ikke anbefales som slankemetoder... storindustri ... langt fra sunt... syreforgiftning, forstoppelse, diaré, dårlig ånde, hodepine og generell utmattelse ... det etter ett år er liten forskjell på atkinsslankere og folk som går ned i vekt med fettfattige dietter...ikke balansert i forhold til næringsstoffer...

blabla bla

__________________
Har lest boka til Skaldemann og South Beach. Gikk ned mye på SB første gang jeg gjorde det, men ikke 2. og 3. gang. Gikk opp masse under graviditeten. Har prøvd med generell lavkarbo i perioder. Ønsker HELST å gå på ketolyse, men klarer ikke den karbotellingen. Men www.spisdegslank.no var vellykket - helt til de begynte å kutte ut flere av mine favoritter. Nå tenker jeg bare generell lavkorbo.
hildabakk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Usikker... Generell lavkarbo? Svar med sitat
Gammel 25-06-06, 23:50   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Dødssyk av Atkinsdietten

Akkurat dette er kommentert i det vide og det brede i mars måned da artikkelen sto på trykk for tredje eller fjerde gang i løpet av et par måneder.

Her har du hva Torkil svarer:

Opprinnelig lagt inn av Torkil

Sitat:


http://www.adressa.no/nyheter/innenriks/article634675.ece

Jeg har lagt inn følgende i Adressa:

Sensasjonsoppslag
Hei, Dette er et eksempel på at det er ikke nok opplysninger til å vurdere innholdet, men jeg har en mer enn sterk mistanke om at denne kvinne hadde diabetes, og da skal man jo ikke benytte kostindusert ketose som slankemetode med mindre det skjer i samarbeid med en lege som vet noe om dette.De ubehga som nevnes, ses hos noen i oppstarten av slike kurer, men det gir seg og er ikke farlige. Professor Hans Bassøe i Bergen benyttet en slik diett på sterkt overvektige på sytti og åttitallet. I en artikkel i Journal of the American Medical Association april 2004 har flere spesialister gjennomgått tusenvis av artikler om lavkarbohydratkurer og de finner ikke grunnlag for å advare mot disse. Andre finner at slike kurer gir lavere blodtrykk, lavere kolesterol og normaliserer blodsukkerverdier. Se evt www.ketolyse.no for mer informasjon. Det som er svært helseskadelig er fedme. Det er godt dokumentert.
Vennlig Hilsen Torkil P. Andersen, Lege
Innsendt av Torkil Andersen




Se også denne tråden: Dødssyk av Atkins-dietten

I den opprinnelige tråden finner du også min kommentar.

Forøvrig er det en god ide å søke opp i forumet om noe er skrevet om eller diskutert før før man poster om gamle saker.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 26-06-06, 00:10   #3
hildabakk
Medlem
 
hildabakk sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 79
hildabakk er ny på veien
Talking

Sv: Dødssyk av Atkinsdietten

Ha ha... bare lurte på om noen hadde kommentarer til dette NÅ og ikke fir 4 måneder siden. Nå har jo dette kommet litt på avstand... og man har fått "tygge" litt mer på det slik at man kanskje unngår de umiddelbare "panikkreaksjoner" Det må jo være lov å spørre om saker som har blitt tatt opp før i forumet. Ellers vil jo engasjementet dø ut etter hvert... man mø søke histen og pisten etter alt for å sjekke om noen har spurt om det samme før... Syn på saker og ting kan jo dessuten forandre seg... et levende forum vil dere vel ha?






__________________
Har lest boka til Skaldemann og South Beach. Gikk ned mye på SB første gang jeg gjorde det, men ikke 2. og 3. gang. Gikk opp masse under graviditeten. Har prøvd med generell lavkarbo i perioder. Ønsker HELST å gå på ketolyse, men klarer ikke den karbotellingen. Men www.spisdegslank.no var vellykket - helt til de begynte å kutte ut flere av mine favoritter. Nå tenker jeg bare generell lavkorbo.
hildabakk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Usikker... Generell lavkarbo? Svar med sitat
Gammel 26-06-06, 00:27   #4
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Dødssyk av Atkinsdietten

Opprinnelig lagt inn av hildabakk

Ha ha... bare lurte på om noen hadde kommentarer til dette NÅ og ikke fir 4 måneder siden. Nå har jo dette kommet litt på avstand... og man har fått "tygge" litt mer på det slik at man kanskje unngår de umiddelbare "panikkreaksjoner" Det må jo være lov å spørre om saker som har blitt tatt opp før i forumet. Ellers vil jo engasjementet dø ut etter hvert... man mø søke histen og pisten etter alt for å sjekke om noen har spurt om det samme før... Syn på saker og ting kan jo dessuten forandre seg... et levende forum vil dere vel ha?



Joda, klart et er lov til å ta opp saker det er spurt om før. Men da hadde det jo vært lurt å se hva som var blitt svart før også da. Slik at man hadde et bredere grunnlag liksom. Spesielt her, i denne saken, hvor det viste det seg at hele saken - en fjør som ble til fem høns - dreide seg om mangel på kunnskap om elementære medisinske tilstander - og ikke annet. Og fakta forandrer seg ikke på noen måneder.....

Men om noen fremdeles har følelser om dette de har lyst til å lufte, så for all del

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 26-06-06, 12:26   #5
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve
 
donjuanwannabe sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.342
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs

Sv: Dødssyk av Atkinsdietten

Opprinnelig lagt inn av hildabakk

Noen av dere som kan kommentere dette?

Lavkarbodietter er ikke trygge, og bør ikke anbefales som slankemetoder... storindustri ... langt fra sunt... syreforgiftning, forstoppelse, diaré, dårlig ånde, hodepine og generell utmattelse ... det etter ett år er liten forskjell på atkinsslankere og folk som går ned i vekt med fettfattige dietter...ikke balansert i forhold til næringsstoffer...

Dette er vel noe Jon Sudbø har forsket frem...


Vedlagte bilder
Filtype: jpg jon sudbø.jpg (13,4 KB, 0 visninger)
__________________
Mvh donjuanwannabe
Faglig tyngde, det er meg det! Hilsen Christian A. Drevon
donjuanwannabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 26-06-06, 15:54   #6
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Dødssyk av Atkinsdietten

Opprinnelig lagt inn av hildabakk

Noen av dere som kan kommentere dette?

Lavkarbodietter er ikke trygge, og bør ikke anbefales som slankemetoder... storindustri ... langt fra sunt... syreforgiftning, forstoppelse, diaré, dårlig ånde, hodepine og generell utmattelse ... det etter ett år er liten forskjell på atkinsslankere og folk som går ned i vekt med fettfattige dietter...ikke balansert i forhold til næringsstoffer...

blabla bla

Javist klart jeg kan. De omtaler ikke lavkarbodietter. De har ikke kunnskap om hva de prøver å snakke om.

Opprinnelig lagt inn av artikkelen du lenker til

En mengde studier viser at risikoen for hjerte- og karsykdommer, slag, kreft og andre sykdommer blir redusert med inntak av frukt, grønnsaker og fullkornprodukter. - Det er bemerkelsesverdig at noen av disse produktene ikke finnes på lavkarbomenyen.

Det synnes også jeg er bemerkelsesverdig siden de gjør det. Jeg finner det ganske bemerkelsesverdig at man får lov å skrive en artikkel når en ikke eier kunnskap. Og det er jo nettopp kritikerne som gjør dietene potensielt farlig også. Kritikerne uten kunnskap som sprer myter om hva lavkarbo er (som om det bare er en ting. ).

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 26-06-06, 21:47   #7
trommis
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Dødssyk av Atkinsdietten

HEi Hildebakk.

Syns det er fint att du lager en ny tråd!!

Leste det samme i ett ukeblad selv, og jeg lurte litt på hva dette var.

Lykke til med din diett!!!

  Svar med sitat
Gammel 27-06-06, 00:03   #8
hildabakk
Medlem
 
hildabakk sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 79
hildabakk er ny på veien

Sv: Dødssyk av Atkinsdietten

Takk, og lykke til du også

Jo da, våre forfedre overlevde jo 2 millioner års utvikling selv om det var mindre karbohydrater i kosten da... kostholdet var anderledes før.

Og inuitter har i nesten 10000 år levd nesten uten karbohydrater i polare strøk og masaiene har jo overlevd som nomader på de afrikanske høysletter. Når andre har overlevd i MAAANGE år med karbio-fattig kost, må vel vi også klare det?

Men forskning er jo engang slik... resultatet avhenger av hvem som forsker og hvem "oppdragsgiveren" er... Eller hva?

__________________
Har lest boka til Skaldemann og South Beach. Gikk ned mye på SB første gang jeg gjorde det, men ikke 2. og 3. gang. Gikk opp masse under graviditeten. Har prøvd med generell lavkarbo i perioder. Ønsker HELST å gå på ketolyse, men klarer ikke den karbotellingen. Men www.spisdegslank.no var vellykket - helt til de begynte å kutte ut flere av mine favoritter. Nå tenker jeg bare generell lavkorbo.
hildabakk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Usikker... Generell lavkarbo? Svar med sitat
Gammel 27-06-06, 10:37   #9
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Dødssyk av Atkinsdietten

Opprinnelig lagt inn av hildabakk

Men forskning er jo engang slik... resultatet avhenger av hvem som forsker og hvem "oppdragsgiveren" er... Eller hva?

...og hva de spør etter, og hvordan de formulerer spørsmålet, og hvordan de tolker materialet.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 28-06-06, 01:33   #10
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve
 
donjuanwannabe sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.342
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs

Sv: Dødssyk av Atkinsdietten

"Lavkarbodietter er ikke trygge, og bør ikke anbefales som slankemetoder... storindustri ... langt fra sunt... syreforgiftning, forstoppelse, diaré, dårlig ånde, hodepine og generell utmattelse ... det etter ett år er liten forskjell på atkinsslankere og folk som går ned i vekt med fettfattige dietter...ikke balansert i forhold til næringsstoffer..."



Det er jo ikke rart at mange blir skremt av å prøve lavkarbodietter etter å ha lest slike ting som det over her. Det værste er jo dette stemmer ikke i det hele tatt, men er heller virkningen av å IKKE følge ATkins eller andre lavkarbo dietter.

__________________
Mvh donjuanwannabe
Faglig tyngde, det er meg det! Hilsen Christian A. Drevon
donjuanwannabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 29-06-06, 06:12   #11
Karin
Seniormedlem
 
Karin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Bergen
Alder: 68
Innlegg: 1.550
Karin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressurs

Sv: Dødssyk av Atkinsdietten

Damen i artikkelen hadde fulgt Atkins (eller hadde hun det, da??) i en mnd...

Jeg har fulgt Atkins i litt over 2 år, og har gått ned 37 kg, og er sunn og sprek som faen.

Er det noen som intervjuer meg, da??? Nei. . . .

__________________
Karin

Karin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-06-06, 12:09   #12
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 56
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Sv: Dødssyk av Atkinsdietten

Opprinnelig lagt inn av Karin

Damen i artikkelen hadde fulgt Atkins (eller hadde hun det, da??) i en mnd...

Jeg har fulgt Atkins i litt over 2 år, og har gått ned 37 kg, og er sunn og sprek som faen.

Er det noen som intervjuer meg, da??? Nei. . . .

Jeg kan interjue deg jeg . Men du kommer ikke i noen avis for det, vil du fortelle om deg selv så bør du kontakte det bladet eller avisen du ønsker å komme i. Det har jeg gjort 37 Kg ned på høyfettdiett er jo en god historie å fortelle.

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Atkinsdietten og barn med epilepsi HP Atkins kosthold 5 28-03-09 16:03
Dødssyk av Atkins-dietten litajenta Lavkarbo generelt 23 18-03-06 18:05
Hvilket kosstilskudd er best på atkinsdietten?? Vigdinil Kosttilskudd 11 02-02-06 19:09
Katter på Atkinsdietten Summer Generell diskusjon 8 16-08-05 18:42
Atkinsdietten virker - fordi den er kjedelig. donjuanwannabe Lavkarbo generelt 5 11-10-04 11:13


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no