Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Spis deg ned i vekt med Skaldeman

Cocosa som erstatning for fet mat

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-12-10, 11:09   #1
sjoslor
Juniormedlem
 
sjoslor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: i nord
Alder: 64
Innlegg: 33
sjoslor er på en erverdig vei

Cocosa som erstatning for fet mat

Jeg skal hjem til foreldrene mine i jula, og regner med at det i hovedsak skal gå greit. Det eneste problemet er 1.juledag, da er det tradisjom i min familie med brunsj istedet for middag. Problemet er ikke lavkarbo alternativer, men at disse er magre produkter. Jeg lurte derfor på om jeg kunne "lure" kroppen, med å innta en ss eller to med cocosa rett før måltidet, om jeg da ville få i meg nok fett? Vil jo gjerne holde fettbålet "brennende"

sjoslor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldemann i hovedsak Svar med sitat
Gammel 16-12-10, 13:31   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Cocosa som erstatning for fet mat

Pøs på med cocosa, du, om magen din tåler det! Noen får løs mage av slike shots på tom mage!
Ellers kan du jo putte cocosa i teen/kaffen din i løpet av brunschen om du vil!

Men må si jeg ble litt nysgjerrig! Hvordan lager man en mager julebrunch? Altså, hva slags mat spiser man da?

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 16-12-10, 13:37   #3
drodla
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Cocosa som erstatning for fet mat

Opprinnelig lagt inn av sjoslor, her.

Jeg skal hjem til foreldrene mine i jula, og regner med at det i hovedsak skal gå greit. Det eneste problemet er 1.juledag, da er det tradisjom i min familie med brunsj istedet for middag. Problemet er ikke lavkarbo alternativer, men at disse er magre produkter. Jeg lurte derfor på om jeg kunne "lure" kroppen, med å innta en ss eller to med cocosa rett før måltidet, om jeg da ville få i meg nok fett? Vil jo gjerne holde fettbålet "brennende"

Jeg bruker av og til cocosa i lunsjen på jobb, fordi det er så langt mellom innslagene av fett i kantina. Da lager jeg en kopp te, og har en ss cocosa i den, og drikker den til maten. Smaker ingenting av den jeg har, men funker fint som leppepomade når den inntas på denne måten Og magen får fettet sammen med resten av maten.

  Svar med sitat
Gammel 16-12-10, 13:47   #4
Mellon
Seniormedlem
 
Mellon sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Jæren
Innlegg: 925
Mellon har en fantastisk aura rundt segMellon har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Cocosa som erstatning for fet mat

Dette har jeg tenkt på, smart med cocosa i kaffien/ teen. Ofte kan en jo fint spise pålegget og slikt, men blir jo lite fett av det

__________________



Startvekt
76,7- 15.08.13 Første delmål: 70 kg Endelig mål: 65 kg
Min journal Min mat
Mellon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 16-12-10, 14:40   #5
sjoslor
Juniormedlem
 
sjoslor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: i nord
Alder: 64
Innlegg: 33
sjoslor er på en erverdig vei

Sv: Cocosa som erstatning for fet mat

Mager og mager, den har iallefall for liten fettprosent ifølge Skaldemann, kjøttrull, røkt laks, eggerøre, reker osv. Alle disse tingene liker jeg veldig godt, men siden "karbo + protein = fett" minimum, blir det fort for mye proteiner iallefall. Synes ideen om å bruke cocosa i te/kaffe var interessant, men får teste det ut her hjemme først. Takk snille dere for gode innspill

sjoslor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldemann i hovedsak Svar med sitat
Gammel 16-12-10, 16:53   #6
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Cocosa som erstatning for fet mat

Du kan jo bruke smør også. Smør på eggerøre er godt. Ost er det sikkert også der. DEt er finfint.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 16-12-10, 16:58   #7
drodla
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Cocosa som erstatning for fet mat

Man vet man har byttet slankeforum når man leser sin første tråd om hvordan man skal få NOK fet mat i jula

  Svar med sitat
Gammel 16-12-10, 18:19   #8
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Cocosa som erstatning for fet mat

Opprinnelig lagt inn av drodla, her.

Man vet man har byttet slankeforum når man leser sin første tråd om hvordan man skal få NOK fet mat i jula

Kjempebra!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 16-12-10, 18:26   #9
sjoslor
Juniormedlem
 
sjoslor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: i nord
Alder: 64
Innlegg: 33
sjoslor er på en erverdig vei

Sv: Cocosa som erstatning for fet mat

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

Du kan jo bruke smør også. Smør på eggerøre er godt. Ost er det sikkert også der. DEt er finfint.

Spiser hverken smør eller ost, så det var derfor jeg tenkte på cocosa. Tenkte å ta det i skjeform.... som man gjør med medisin da har ikke smaken så mye å si

sjoslor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldemann i hovedsak Svar med sitat
Gammel 16-12-10, 18:59   #10
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Cocosa som erstatning for fet mat

Opprinnelig lagt inn av sjoslor, her.

Spiser hverken smør eller ost, så det var derfor jeg tenkte på cocosa. Tenkte å ta det i skjeform.... som man gjør med medisin da har ikke smaken så mye å si

Ok. Ja, ingenting i vegen for det Kan du spise valnøttolje da? Det er godt. Og hva med å ta med deg en avokado?

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 16-12-10, 19:52   #11
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Cocosa som erstatning for fet mat

Majones! Det er jo perfekt til de tingene du ramser opp.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-12-10, 20:21   #12
sjoslor
Juniormedlem
 
sjoslor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: i nord
Alder: 64
Innlegg: 33
sjoslor er på en erverdig vei

Sv: Cocosa som erstatning for fet mat

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Majones! Det er jo perfekt til de tingene du ramser opp.

liker jeg heller ikke, men det går greit med cocosa, og kanskje jeg klarer å lure moren min til at vi kan ha litt stekt bacon og speilegg

sjoslor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldemann i hovedsak Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Erstatning for kruskakli? drizella Spørsmål om matvarer og oppskrifter 17 12-11-10 23:01
Mel-erstatning Babycherry Spørsmål om matvarer og oppskrifter 11 03-02-10 17:18
Råd om erstatning? Boja Lavkarbo generelt 0 21-09-09 19:35
Proteinpulver, erstatning for mat? Chumpsy Ketolysekuren 20 31-07-05 22:31
Erstatning for delfiafett? Ulex Kake/dessert og snacks 7 21-12-04 07:23


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no