Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Dere med barn! Spiser ungene det samme som dere gjør?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-08-08, 16:02   #1
Polarlys
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 1
Polarlys er på en erverdig vei

Dere med barn! Spiser ungene det samme som dere gjør?

Eller lager dere ekstra middag til mann og barn? da jeg gikk på grete roede spiste vi alle det samme og til og med gubben gikk ned i vekt! Han elsker pizza og lasagne altså ting som er mye stivelse og lite fiber i.
Cola/brus må han ha liggende i kjøleskapet ellers er det nærmest krise!

Polarlys er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Grete Roede Svar med sitat
Gammel 06-08-08, 16:19   #2
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Dere med barn! Spiser ungene det samme som dere gjør?

Har ikke unger selv, men tenkte å svare deg alikvel
Har inntrykk at de som er her inne som har mann og barn lager det samme til hele familien. Men nå går jo du på grete roede som ikke er en lavkarbodiett så litt vanskelig å gi råd der.
Men de som går på lavkarbo lager gjerne litt mer fett til seg selv og så får resten av familien pasta, ris, poteter osv alt etter hva man vil. Men anbefaler at hele familien spiser mer grønt og mindre stivelse

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 06-08-08, 16:23   #3
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Dere med barn! Spiser ungene det samme som dere gjør?

Har ikke barn, men samboer.
Jeg sa som følgende til han: "Det er greit at jeg lager mat hver dag, men jeg gidder ikke lage noe som helst ekstra til deg, da får du lage det selv!"
(er streng, nemmli)

Han lager seg ris ca en gang i uka, ellers går det i "min mat"

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 06-08-08, 16:42   #4
Hannehk
Seniormedlem
 
Hannehk sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Nord Rogaland
Alder: 43
Innlegg: 2.193
Hannehk er virkelig snillHannehk er virkelig snillHannehk er virkelig snillHannehk er virkelig snill

Sv: Dere med barn! Spiser ungene det samme som dere gjør?

Når en går på lavkarbo så er det enkleste middagen synes jeg
Her spiser jeg kjøtt/fisk og grønnskene og ungene og mannen det samme bare at de spiser poteter og saus til også. Veldig enkelt og greit.

__________________



Velkommen til min blogg: Rabalderblog
Hannehk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf! Svar med sitat
Gammel 06-08-08, 22:52   #5
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 65
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Dere med barn! Spiser ungene det samme som dere gjør?

Det går ganske mye på min mat, men av og til med en liten vri. F.eks. spiser jeg min datters fettrander på kotelettene så spiser hun mer grønnsaker enn meg. Hun vil innimellom ha nudler eller pasta ved siden av, men det har i grunnen blitt sjeldnere og sjeldnere. Men hvis hun har besøk av venninner, lager hun ofte pannekaker og spiser brødmat. Hun er heldigvis så stor (18) at hun styrer det selv.

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-08-08, 09:55   #6
Kir Royal
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Stavanger
Innlegg: 5
Kir Royal er på en erverdig vei

Sv: Dere med barn! Spiser ungene det samme som dere gjør?

Jeg lager middagene omtrent som tidligere. Men kutter ut slike ting som ris, pasta, poteter, gulrøtter og ferdige sauser selv. Det fungerer svært godt.

__________________


Kir Royal er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-08-08, 10:59   #7
Risten
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Øst-Finnmark
Alder: 63
Innlegg: 76
Risten har en fantastisk aura rundt segRisten har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Dere med barn! Spiser ungene det samme som dere gjør?

Når man går på lavkarbo er det jo enkelt at hele familien spiser den samme maten bare med visse variasjoner.

På Grethe Roede, ville jeg vært litt betenkt med å ha barna på samme kost. Barn (og etter min mening alle andre og) trenger mere fett enn det Grethe Roede anbefaler. Jeg vil ikke gi mine barn noe som helst av light produkter, men heller de fettholdige.

Hos oss er det mannen som lager middag og jeg ville ikke funnet på å forvente at han skal lagen egen middag til meg. Hvis jeg ikke kan spise det samme som resten av familien, så lager jeg det selv. Det synes jeg mennene også bør gjøre i de tilfellene det er dama som lager mat.

__________________
[url="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wZQkZRv/"]
[color=#000000][/COLOR
Oppstart 6/3-11, 93,5 kg
Risten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: OE. Trur æ Svar med sitat
Gammel 07-08-08, 11:15   #8
Pipp
Seniormedlem
 
Pipp sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Hvor: Sarpsborg
Alder: 51
Innlegg: 13.866
Pipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastisk

Sv: Dere med barn! Spiser ungene det samme som dere gjør?

Opprinnelig lagt inn av Kir Royal, her.

Jeg lager middagene omtrent som tidligere. Men kutter ut slike ting som ris, pasta, poteter, gulrøtter og ferdige sauser selv. Det fungerer svært godt.

Sånn løser jeg det også

Pipp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Holdt vekten i 2 år snart Svar med sitat
Gammel 07-08-08, 12:16   #9
Omelett
Medlem
 
Omelett sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 189
Omelett er ny på veien

Sv: Dere med barn! Spiser ungene det samme som dere gjør?

Sønnen min spiser det samme som meg til middag, men han får ris/poteter/pasta hvis han har lyst på det.

Omelett er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 07-08-08, 14:05   #10
emma1
Medlem
 
emma1 sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 88
emma1 er på en erverdig vei

Sv: Dere med barn! Spiser ungene det samme som dere gjør?

Jeg lager samme middager til hele familien inkl ungene, men jeg lager ris, poteter, pasta e.l. til resten av familien som jeg ikke tar noe av. Jeg tar heller ekstra grønnsaker som også selvfølgelig er laget til alle. Sauser lager jeg med litt kraft (av kjøttet e.l. jeg lager), fløte og jevnet med litt maisennamel hvis vi skal ha saus til maten. Ellers lager jeg mye skysaus - koker ut av panna etter at kjøttet e.l. er stekt. Ikke noe problem .

__________________



emma1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysedietten Svar med sitat
Gammel 07-08-08, 14:54   #11
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Dere med barn! Spiser ungene det samme som dere gjør?

jeg ville aldri satt mine (tynne/normalvektige) barn på grete roehde!! Det er mye forskning nå som tilsier at barn og unge får forlite sundt fett i kosten. Lavkarbo derimot er jo det enkleste i verden å tilpasse ungene. De spiser bare vanlig brød og potet, villris, fullkornspasta etc i tillegg. Lite sukker og hvitt mel har de ikke vondt av..

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva spiser dere når dere skal kose dere? Lisekir Dr Lindbergs 11 24-04-08 10:08
Dere som har hell med en karbodag i uka, hva spiser dere? Lollypop! Ketolysekuren 12 03-09-07 10:18
Hva gjør dere når dere skal i bursdag etc? Zoë Vedvarende vekttap 7 02-05-04 21:13


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no