Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold

Oppgave om Atkins, håper noen har tid til å svare!!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-11-09, 20:07   #1
ingridtoll
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 10
ingridtoll er på en erverdig vei

Oppgave om Atkins, håper noen har tid til å svare!!

Hei, jeg jobber med en oppagve oom Atkins-dietten, og trenger litt hjelp med noen spørsmål:
- Når ble dette synet publisert/kjent i Norge/ USA?
- På hvilken måte får "kundene" opplæring?Hva koster det?
- Hvordan markedføres dette synet? Finnes det spesielle produkter knyttet til denne måten å spise på? Eksempler.

Håper noen vet noe og har lyst å svare
Ingrid

ingridtoll er avlogget   Min kostholdsfilosofi: akkurat begynt atkins Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 00:14   #2
frkprym
Medlem
 
frkprym sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Røyken
Alder: 48
Innlegg: 213
frkprym er ny på veien

Sv: Oppgave om Atkins, håper noen har tid til å svare!!

Hei,

kan i hvertfall svare litt:
Det "koster" ingenting, da det ikke er noen kurs eller kurer man kjøper. På den amerikanske hjemmesiden kan man finne all informasjon man trenger gratis.
Men man kan kjøpe bøker skrevet at Atkins eller andre av hans ansatte, og de selger produkter man kan kjøpe om man ønsker det. I Norge er ikke disse så tilgjengelige over alt, og kuren baserer seg IKKE på disse. Derfor vil jeg si at
1 - Atkins startet å formulere sine teorier om karbohydrater i 1963. Hans første bok ble gitt ut i 1972 - Dr Atkins Diet revolution.
2 - opplæring skjer via internettsider, og via bøker. Opplæringen er i utgangspunktet gratis, men bøker selges i ordinære bokhandlere for ca 99 - 150 kroner.
3 - Atkins kosthold markedsføres via diverse bøker. Av egne produkter selger de barer og shaker. Ikke veldig tilgjengelig i Norge, men kan uansett bestilles på nettbutikker.

Om du skal skrive mer utfyllende oppgave bør du lese mer på Atkins amerikanske hjemmeside (om du synes det går greit å lese engelsk), og så finner du masse informasjon her inne.

__________________
Du spør meg hva jeg ler av, lille venn. Jeg ler fordi jeg lever, simpelthen.(André Bjerke)
frkprym er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 17:30   #3
ingridtoll
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 10
ingridtoll er på en erverdig vei

Sv: Oppgave om Atkins, håper noen har tid til å svare!!

tusen takk for svar!

ingridtoll er avlogget   Min kostholdsfilosofi: akkurat begynt atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Håper noen orker svare på et par ting bollekinn Spørsmål og svar 6 28-04-09 22:57
Kan noen være så snill å svare på noen spørsmål? bobbla Dr Lindbergs 4 18-01-09 19:57
Blodsukkerspørsmål ... Håper noen vil svare ... Dippsey Induksjonen 18 09-04-08 14:40
Jeg har mange spørsmål om Atkins, lyst å svare? Vigdinil Spørsmål og svar 13 04-01-06 08:08


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no