Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Faller jeg ut av ketose?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-11-15, 11:25   #1
Birdo
Juniormedlem
 
Birdo sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2015
Innlegg: 12
Birdo er på en erverdig vei

Faller jeg ut av ketose?

Jeg er ganske sikker på at jeg er i ketose nå, har hvert fall alle symptomene på det. Idag skal vi på julemarked på gård med niesa og nevøen vår og det kan jo bli litt kjølig, og de selger kakao der - kan jeg kjøpe en liten kopp med det eller vil det ødelegge helt? Ellers om dagen spiser jeg godt under 30 karbohydrater om dagen. Om det risikerer noe så vil jeg ikke, da får jeg klare meg med kaffe..

Birdo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ny på lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-11-15, 12:03   #2
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Faller jeg ut av ketose?

Spørs hvor man vil legge nivået da - kakao er jo så mange og kan inneholde mengder med sukker (den vi har i maskina på jobben har sukker som nr. 1 på ingredienslista...) så om du er veldig hard på at du ikke skal ut av ketose er det kanskje greit å holde seg til kaffe? Ellers kan jeg anbefale å lage kakao med kokosmelk, kakaopulver og flytende stevia - myyye bedre enn vanlig kumelkkako synes jeg!

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 22-11-15, 12:31   #3
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Faller jeg ut av ketose?

Vi du ikke ut av ketose, så bør du ikke kjøpe kakao. For da kan du dette ut av ketose. ( Kroppen vil forbrenne raske karber først og da kan du sette fettforbrenningen ut av spill) Jeg skriver kan, for vi tåler alle forskjellig. Så for å være sikker på å holde seg i ketose, så må man unngå å skeie ut

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 22-11-15, 12:34   #4
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Faller jeg ut av ketose?

Kakao er det nok best å lage selv. Mye sukker.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-11-15, 18:36   #5
Birdo
Juniormedlem
 
Birdo sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2015
Innlegg: 12
Birdo er på en erverdig vei

Sv: Faller jeg ut av ketose?

Tusen takk alle sammen☺ Ble god og varm kaffe på meg gitt, fristet ikke med kakao alikevel - gått ned 2,3 kilo siden jeg startet på tirsdag så er motivert til å fortsette☺

Birdo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ny på lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Mange som faller av? Janeymaleney Generell diskusjon 13 11-05-12 21:57
Når faller de fleste ut av ketose? Yrla Ketolysekuren 5 14-08-11 17:05
Hva skjer om man faller ut av ketose? IKJ Ketolysekuren 15 19-02-11 19:29
Jeg faller ut av ketose hver gang jeg har mens tarantellamor Ketolysekuren 2 26-02-09 22:50
Flere som faller ut av ketose når de spiser tomat? miss_chica Ketolysekuren 10 07-02-09 21:37


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no