Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Elsker Chilli Cheese og vin!

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-11-11, 20:27   #1
elinm
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 38
elinm er på en erverdig vei

Elsker Chilli Cheese og vin!

Er det noen som vet hvor mye kh det er i chilli cheese (Burger king), jeg vet at frityrsteking ikke er sunt, men er dette noe dere ville ha spist?

I dag er kveldsmaten bare ost og rødvin. Sier dere nei nei, eller ok?

elinm er avlogget   Min kostholdsfilosofi: moderat HFLC, 25 carb daglig Svar med sitat
Gammel 08-11-11, 20:44   #2
Supah
Seniormedlem
 
Supah sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Alder: 34
Innlegg: 1.067
Supah er en juvelSupah er en juvelSupah er en juvel

Sv: Elsker Chilli Cheese og vin!

Opprinnelig lagt inn av elinm, her.

Er det noen som vet hvor mye kh det er i chilli cheese (Burger king), jeg vet at frityrsteking ikke er sunt, men er dette noe dere ville ha spist?

I dag er kveldsmaten bare ost og rødvin. Sier dere nei nei, eller ok?


http://www.burgerking.no/produktinnehall/nutrition/

Ser ut som det er 13,9 gram. Så det er jo en god del. Tror ikke jeg ville spist det.

__________________


Supah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 08-11-11, 20:55   #3
elinm
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 38
elinm er på en erverdig vei

Sv: Elsker Chilli Cheese og vin!

Takk for svar og link! Søren og, jeg skulle ha spist det i sted, mens jeg trodde det var ufarlig! Men glad jeg ikke gjorde det også!

elinm er avlogget   Min kostholdsfilosofi: moderat HFLC, 25 carb daglig Svar med sitat
Gammel 08-11-11, 21:11   #4
Zincite
Seniormedlem
 
Zincite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.098
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Sv: Elsker Chilli Cheese og vin!

Fra en svensk side om du har lyst å teste:

6 st chili cheese (2 portioner)
Ingredienser:
200 g riven ost
3 st gröna chilifrukter, urkärnade (40-50 g)
1,5 – 2 dl nötmjöl (mandel, kokos, hasselnöt)
1 ägg, vispat
rapsolja till friteringen

Gör så här:
Knäck ett ägg och vispa i en liten skål. Häll nötmjöl i en liten skål.
Dela chilifrukterna på längden. Rensa bort fröna och innanmätet. Strimla dem fint.
Riv ost eller använd fryst, färdigriven ost som tinats upp på låg värme i micron. När den är tinad och lite ljummen blandar du osten och chilin. Knåda dem i handen till små, äggformade bollar, se bild nedan.
Doppa bollarna i det vispade ägget och rulla dem i nötmjölet. Se till att rulla dem ordentligt så att de får ett jämt lager med frityrsmet. Om det är för tunt lager av frityrsmet någonstans på bullen kommer den att läcka ut smält ost vid friteringen.
När du är nöjd med resultatet ställer du in ostbollarna i frysen ett par, tre timmar tills de är helt genomfrysta. Anledningen till att frysa dem först är att minska risken för att osten smälter för snabbt och rinner ut vid friteringen. Hetta upp rapsolja i en liten kastrull eller en fritös. Använd en termometer och håll värmen mellan 170-190 grader. Ha locket till kastrullen nära till hands så att du kan kväva en brand i oljan om det skulle uppstå. Försök aldrig att släcka en brand i olja med vatten!

Om du gör det i en kastrull så är det enklast är att fritera en till två åt gången och vända dem med en matsked. Fritera ostbollarna tills de är gyllenbruna (tar cirka 2-3 minuter). Lägg upp de färdiga ostbollarna på ett fat med husshållspapper, låt dem svalna och rinna av någon minut. Servera.

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat
Gammel 08-11-11, 21:19   #5
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Elsker Chilli Cheese og vin!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 08-11-11, 22:48   #6
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Elsker Chilli Cheese og vin!

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 09-11-11, 00:37   #7
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 56
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Elsker Chilli Cheese og vin!

Åhhh.... disse skal testes!

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-11-11, 00:52   #8
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Elsker Chilli Cheese og vin!

Sikkert enda bedre med baconcrisp panering enn nøtter

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-11-11, 01:07   #9
Alynna
Seniormedlem
 
Alynna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sandvika
Innlegg: 524
Alynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt likt

Sv: Elsker Chilli Cheese og vin!

Lurer på om de har trukket fra fiberet... norsk side, ja, men de opererer med serving size, lurer på om de har brukt amerikansk eller norsk måte å regne på.

Edit: De hadde nok trukket det fra ja :/ Regnet på det. Men oppskriften der så veldig god ut!


Sist redigert av Alynna : 09-11-11 kl 03:08.
Alynna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest smak igjen for hver karbohydrat :) Ketolyse om jeg ønsker å gå ned i vekt. Svar med sitat
Gammel 09-11-11, 21:36   #10
elinm
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 38
elinm er på en erverdig vei

Sv: Elsker Chilli Cheese og vin!

Jippy!!!! skal prøve dem!!!!!!!!!! Tusen takk :-)

elinm er avlogget   Min kostholdsfilosofi: moderat HFLC, 25 carb daglig Svar med sitat
Svar

Emneord
chilli cheese, vin


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Cottage cheese-elsker? Se her Bentis1982 Mellommåltider 77 26-11-14 19:17
Chilli con carne bambi87 Middag 6 03-11-11 22:15
Chilli con carne Mellon Middag 5 14-01-09 01:15
Chilli JuD Ketolysekuren 2 30-05-07 20:56


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no