Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Andre dietter

Babymatdietten

Andre dietter Her er det plass til dietter som ikke har fått sin egen kategori over.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-06-11, 19:44   #176
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Babymatdietten

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Åååh, jeg gleder meg sånn til jeg runder 30. Tenk så smart og gjennomtenkt jeg blir da....

For ikke å snakke om 40 Gleder meg vilt til å bli opplyst neste år!

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 06-06-11, 20:27   #177
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Babymatdietten

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

For ikke å snakke om 40 Gleder meg vilt til å bli opplyst neste år!

Hjelper ikke.... I allefall har det ikke forandret det pøkk hos meg, like bortreist jeg,,,,

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-06-11, 20:48   #178
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Babymatdietten

Jeg forstår det er mange som er gode på hersketeknikker her inne, siden de er så ivrige etter å fortelle meg at jeg bruker det når jeg ikke var klar over det engang. Jaja, må tydeligvis bli bedre på det jeg også da

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-06-11, 20:53   #179
manebane
Seniormedlem
 
manebane sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: der ingen skulle tru...
Innlegg: 559
manebane er ny på veien

Sv: Babymatdietten

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg forstår det er mange som er gode på hersketeknikker her inne, siden de er så ivrige etter å fortelle meg at jeg bruker det når jeg ikke var klar over det engang. Jaja, må tydeligvis bli bedre på det jeg også da

Hehe Man lærer så lenge man lever, og bra er det!
Men tror det er lov å bruke "lille venn" overfor sine egne barn

__________________
Min dagbok.



manebane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 06-06-11, 20:59   #180
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Babymatdietten

Carisma, det er veldig overraskende at du, som er så moden og utviklet på det mentale plan, ikke visste at å sitte og kalle folk for "lille venn" og å tale i det vide og det brede om hvor klok du er fordi at du er eldst, ikke forsto at det kunne bli sett på som hersketeknikk? Jaja, en lærer vel virkelig så lenge en lever da

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-06-11, 22:31   #181
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Babymatdietten

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

TS overskrift på tråden var at hun skulle begynne på babymatdietten, om det var flere som ville være med. Det har vært en del vingling fra TS, mellom å spise babymat fordi det er lettvint, for å gå ned i vekt, i stdet for snop osv. Derav mitt spørsmål. Om du mener andre her inne har en ufin tone, hjelper vel ikke din kommentar noe særlig, gjør den vel?


Du har vinglet mellom årsakene til at du vil spise babymat, derfor jeg lurer. Grete Roede står for "god" gammeldags slankemat. Mager mat og begrenset med kalorier


Hvilke "dere"? Jeg har ikke noe i mot GR diett, tror aldri jeg har uttalt meg om det engang, utover at det for meg virker trist å skulle leve magert og med kaloritelling Nok en gang, dette var vel heller ikke en kommentar som bidrar til en hyggelig diskusjon?


Nei, det har IKKE med kcal inn og kcal ut å gjøre.
Det har med sammensetningen av kosten å gjøre

Jeg gikk ned i vekt som bare det og spiste 3-4000 ++ kcal pr dag

Og nei, jeg er ikke særlig aktiv utover turer med hundene. Selv om det fungerte for deg med rugbrød, er det ikke dermed sagt at det fungerer for alle.

Jeg forstår fortsatt ikke greia med babymat, men om ts vil spise slikt er det null problem for meg

Med dere mente jeg selvfølgelig folk som er på lavkarbokosthold, men det var en spøk og jeg beklager fortsatt den kommentaren. Den var unødvendig. Ikke ta alt så alvorlig. Når det gjelder kalorier inn og kalorier ut har nok det sammenheng med vektnedgang ja, spiser du mere enn du forbrenner går du opp i vekt og motsatt. Ikke alle går ned av å spise 3-4000 kcal på lavkarbo heller, kcal telling må til for noen. Tror nok rugbrød, mindre kcal ca. 1500 pr. dag og trening ville fungert for det fleste friske mennesker ja, for å gå ned i vekt.

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 06-06-11, 22:36   #182
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Babymatdietten

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Babymat er ikke bare sunt vil jeg våge å påstå. Jeg begynte med lavkarbo omtrent på den tiden min venninne fikk sitt første barn og pga av ren nysgjerrighet begynte jeg å lese på innholdsfortegnelsen på barnematen. Det blir jo presentert som optimal, sammensatt næring for barn men, ja jeg sier men: Barnemat på glass er som oftest en base av ris eller poteter, tilsatt noe grønnsaker, litt proteiner og litt fett. Mye av fettet og proteinet som blir brukt er ikke fra sunne reine varer (langt fra fullverdig) og jeg ville aldri ha gitt dette til barn, langt i fra spist det selv. Min kjære lille "nevø" hadde en del helseproblemer som liten, venninna mi kjøpte barnemat (bl.a. økologisk) og ga i god tro for det skal jo være bra...eller??? Det endte etterhvert opp med at helsesøster anbefalte å gi annen mat i tillegg (evt morsmelk) for at måltidene skulle bli fullverdige (!!!!). Hun anbefalte bla. avokado, ren fisk/kylling, mer av de sunne planteoljene, ikke erstatte måltid med frukt men heller gi dette som tillegg osv. Det sier jo en del omn barnematen spør du meg.

Når dette er sagt må det jo bli opp til TS om hun virkelig vil spise barnemat som en del av en diett, men det opplegget høres jo ut som en vanlig kaloriredusert diett a la Grete Rode, bare med innslag av barnemat.







Det er mange her på forumet som slanker seg på 3000 kcal daglig, uten å trene. Selv kan jeg (og mange med meg, dette har vi testet finnes en tråd på det) spise 3-4000 kcal daglig (med mye fett) uten å gå opp i vekt så lenge vi ligger forholdsvis lavt i kh (selv lå jeg på 50 g daglig). I den perioden jeg testa dette trente jeg nesten ikke, jeg gikk heller ikke ned i vekt denne perioden.

Det foregår helt andre prosesser i kroppen når man lever på lavkarbo og er i ketose og dermed så gjelder ikke ikke de "vanlige" reglene med kalorier inn må være mindre enn kalorier forbrukt for vektnedgang. Dette har bl.a Gary Taubes dokumentert.



Her vil jeg anbefale deg "Bedre uten brød" av Lutz, er vel ei av de bedre som forklarer lavkarbo med rot i vitenskaplig forskning. Har også kommet en ny bok nå, "Matrevolusjonen" av Andreas Eenfeldt som også skal være svært bra, har ikke lest den selv men den virker veldig lovende.

Ja noen går fint ned på lavkarbokosthold, og spiser 3-4000 kcal, mens noen da også må redusere på kcal og telle.

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 06-06-11, 22:37   #183
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Babymatdietten

Opprinnelig lagt inn av Kari Marita, her.

Med dere mente jeg selvfølgelig folk som er på lavkarbokosthold, men det var en spøk og jeg beklager fortsatt den kommentaren. Den var unødvendig. Ikke ta alt så alvorlig. Når det gjelder kalorier inn og kalorier ut har nok det sammenheng med vektnedgang ja, spiser du mere enn du forbrenner går du opp i vekt og motsatt. Ikke alle går ned av å spise 3-4000 kcal på lavkarbo heller, kcal telling må til for noen. Tror nok rugbrød, mindre kcal ca. 1500 pr. dag og trening ville fungert for det fleste friske mennesker ja, for å gå ned i vekt.

Klart det fungerer for mange, men jeg spiste færre kcal på "vanlig" kosthold og la på meg greit. Kuttet ut/ned på karbene, økte kcal og gikk ned i vekt. Som mange andre her opplever å gjøre.

Og det med å ikke ta ting så alvorlig burde vel gå flere veier i denne tråden?

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-06-11, 22:54   #184
jurg
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: moss
Innlegg: 8
jurg er på en erverdig vei

Sv: Babymat dietten-Oppstart MANDAG 6 JUNI 2011

Opprinnelig lagt inn av BellaIsa, her.

Men herregud, jo du tar feil. Disse BMI kalkulatorene stemmer nok ikke helt. Jeg sier jo at selv med 55 kg så er jeg ikke slank slank. Folk er forskjellig bygd genetisk, du burde lese litt mer om dette før du presenterer deg med en så arrogant holdning til dette.


Sånn jeg ser det bør du heller begynne med styrketrening for å forme kroppen slik du ønsker den.. Du vil gå ned i vekt med kostholdet, men kroppen vil ikke bli så stram som det virker som du ønsker den.

jurg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: god mat Svar med sitat
Gammel 06-06-11, 23:18   #185
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Babymatdietten

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Klart det fungerer for mange, men jeg spiste færre kcal på "vanlig" kosthold og la på meg greit. Kuttet ut/ned på karbene, økte kcal og gikk ned i vekt. Som mange andre her opplever å gjøre.

Og det med å ikke ta ting så alvorlig burde vel gå flere veier i denne tråden?

Jeg tar ikke alt alvorlig jeg, hvis det er det du mener. Jeg gikk ned selv på å kutte på karbene jeg, men måtte telle kcal for det. Jeg gikk opp litt når jeg spiste 3000 kcal og 20 kh. Tror det er vannskeligere å gå ned når en er normalvektig, for lavkarbo er vektregulerende. Jeg synes lavkarbo er bra jeg altså, så ikke tro at jeg er motstander av det nei. Passer meg fortsatt for raske karbohydrater jeg, men ligger vel på rundt 200 g kh daglig nå. Men er åpen for at andre kosthold er bra også. Sånn som det kostholdet jeg har nå er vel ganske vanlig med litt grov brød, fullkornsris/pasta, litt poteter. Noen ganger litt frukt. Passer meg for sukker og raske karbohydrater. Rettelse: Har redusert karbene til 50-150 g kh nå igjen, føler meg bedre da. Ble veldig oppblåst av grovbrød og ble raskere sulten på et kosthold med mere karber.


Sist redigert av Kari Marita : 09-06-11 kl 21:04.
Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 07-06-11, 09:55   #186
Zelia
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 19
Zelia er på en erverdig vei

Sv: Babymatdietten

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Carisma, det er veldig overraskende at du, som er så moden og utviklet på det mentale plan, ikke visste at å sitte og kalle folk for "lille venn" og å tale i det vide og det brede om hvor klok du er fordi at du er eldst, ikke forsto at det kunne bli sett på som hersketeknikk? Jaja, en lærer vel virkelig så lenge en lever da

Signerer den!

Zelia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kjernesunn mat Svar med sitat
Gammel 09-06-11, 08:47   #187
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Babymatdietten

Opprinnelig lagt inn av caramba, her.

Det går sikkert ann å leve sunt uten lavkarbokosthold også. Det finnes jo mennesker som spiser "normalt" og som ikke er syke og overvektige også.

Jeg vet om folk som har røyket i mange år og er friske. Med samme logikk som du brukte, så kan jeg da si at de lever sunt? Det er lov å forebygge før man blir syk. Det er mange som spiser lavkarbo for å forebygge sykdom. Men spør du "eksperter" som Drevon så er det bare å kjøre på med den maten man vil spise så lenge man er sunn og heller forandre på kostholdet når man blir syk.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 10-06-11, 00:53   #188
krokodillen
Medlem
 
krokodillen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 441
krokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt likt

Sv: Babymatdietten

Opprinnelig lagt inn av Imp, her.

Er det babymat på glass det er snakk om?

For det første så er slik mat elendig ernæringsmessig i forhold til vanlig hjemmelaget mat tilpasset babyer....
For det andre syns jeg det er dumt å støtte en slik unødvendig industri.
For det tredje: babymat på glass er ikke godt, det er smakløst og da jeg fikk noen glass til snuppa da hun var baby, ville hun IKKE ha den maten nei....hun foretrakk den hjemmelagede maten vår...

Signerer.

Kan anbefale Fedon Lindbergs bok "Barn i balanse" for å lese om babykosthold.

Babymatdietten er sikkert bare et salgstriks fra Nestlé for å selge glassene til enda eldre "babyer".

Vi gir ikke sånt til barna våre, de får skikkelig mat.

krokodillen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt fetere Fedon uten fruktose Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no