Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Dr Lindbergs

Lindberg og slanking...

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-02-04, 20:24   #1
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Lindberg og slanking...

Hvordan er det å komme på en av Lindbergs klinikker?

Jeg mener, det må jo være kjempe deilig å komme på en klinikk, med leger som støtter deg i det kostholdet du ønsker å ha, og som ser betydningen maten har på helsen vår?

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 11-02-04, 21:18   #2
Maz
Medlem
 
Maz sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Trondheim
Alder: 58
Innlegg: 370
Maz har en fantastisk aura rundt segMaz har en fantastisk aura rundt seg

Jeg har jo gått på den i Trondheim

Kjempeskummelt første gang selvsagt. Vekten var det som fasinerte meg mest. Den måtte du gå på barbeint og så fikk du en utskrift der den fortalte deg alt untatt hva du hadde spist til frokost.... Vekt, fettmass, fettfri masse, vann osv.
Det ble tatt masse blodprøver og vi ble enig i at jeg skulle følge opplegget fra kost i balanse en uke (tror det var det).

Neste uke så hadde han svaret på de fleste blodprøver. Fikk vite det meste men noe ble pakket inn for ikke å skremme meg. (har jeg skjønt i ettertid). Jeg hadde definitivt metabolsk syndrom men ingenting som kontraindikerte Eurodiett. Jeg fikk så "resept" og kunne ringe til Oslo og bestille.

Vi legger løpet sammen mht hvor tett oppfølging jeg trenger. Var veldig redd da jeg har en lang karriere bak meg som tvangsspiser/tvangsslanker og blir GAL på slankekur. Denne gangen har dette ikke skjedd. Eneste ubehagelige er at jeg føler meg litt "lite flink" når han spør om jeg har droppet mine nattlige kjøleskapsturer. Har jo blitt bedre men ikke helt bra.

Det er deilig å få tett personlig oppfølging, og den vekten er stadig like imponerende. Kan jo følge med nedgang på flere områder. Det blir tatt jevnlige prøver og jeg får masse oppbacking.

Legen har anbefalt meg å prøve Atkins produkter, og kommer med masse råd basert på personlige erfaringer. Han har selv foreslått å teste meg for å se om jeg trenger medikamenter for å bedre insulinets virkning. Lurer jeg på noe kan jeg ringe. Kort sakt jeg blir tatt på alvor. Han har til og med sendt meg på mammografi. (spurte om råd og vips var det bestilt)

Akkurat nå skal jeg ikke tilbake før 14 mars men det er greit, Tenker ikke vekt men er mer opptatt av å ikke gjøre store feil og at jeg har det bra på veien.

Tror nok klinikken oppfattes litt forskjellig. Jeg kan jo dietten ganske bra så jeg trengte et boost for å få motivasjon (-20 kg er jo et boost). Mange trenger å lære mere enn jeg gjør og vil få hjelp til det.

Det koster penger men det avhenger av oppfølgingen du trenger. Det er absolutt verdt å ta kontakt. Gleder meg til timene jeg.

Maz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg of sorts.... Svar med sitat
Gammel 14-02-04, 03:01   #3
Skorpia
Seniormedlem
 
Skorpia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Drammen
Alder: 64
Innlegg: 1.424
Skorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt av

for et flott innlegg MaZ. Nå ble jeg virkelig imponert.


Når det gjelder nattlige kjøleskapsturer er ikke de så gale bare du holder deg til karbofrie saker, ost er en fin ting synes jeg,salami med gulost rundt. Fin nattmat om en skulle være sulten på natta. Skulle vel kanskje ikke oppfordre en tvangsspiser

Skorpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for det meste Svar med sitat
Gammel 14-02-04, 19:51   #4
Maz
Medlem
 
Maz sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Trondheim
Alder: 58
Innlegg: 370
Maz har en fantastisk aura rundt segMaz har en fantastisk aura rundt seg

Klassifiserer emg vel ikke som tvangspiser lengre. Fant ut hvilke psykologiske ting som drev meg. Nå er jeg jo ikke opptatt av vekt overhode og tenker ikke slanking. Det er bare den derre tendensen til å slentre innom kjøleskapet om natta. Er mye bedre men den stakkars legen fortviler for selv om jeg unngår karbene på natten også så er vi jo ikke laget for å spise i hvilefasen om natten.

Nå skjer det forresten ikke så veldig ofte, må jo sove intensivt med en aktiv en på 11 måneder å underholde fra 06.30. Tror forresten dette er stressdrevet. Og så oppdaget jeg at en atkinsbar sent på kvelden stoppet det. 20 g protein var vist effektiv sovemedisin.

Maz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg of sorts.... Svar med sitat
Gammel 15-02-04, 09:51   #5
Skorpia
Seniormedlem
 
Skorpia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Drammen
Alder: 64
Innlegg: 1.424
Skorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av Maz

Klassifiserer emg vel ikke som tvangspiser lengreOg så oppdaget jeg at en atkinsbar sent på kvelden stoppet det. 20 g protein var vist effektiv sovemedisin.

Jeg er nødt for å spise noe før jeg legger meg,ellers får jeg ikke sove, og det holder med litt ost og pålegg eller noe.
Har aldri vært tvangsspiser, men spiser jeg ikke litt før jeg legger meg kan jeg glemme søvn den natta.

Har heller aldri klart å forholde meg til frokost,klarer ikke mat om morgenen.
Så er jeg oppe klokka 0500 spiser jeg ikke før klokka 1000 og kaller det da for frokost.

Alle kostholdseksperter sier en skal spise når en våkner for å få noe å gå på, det har jeg aldri forstått for jeg blir trøtt av karbofrokost.

Skorpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for det meste Svar med sitat
Gammel 15-02-04, 10:59   #6
Maz
Medlem
 
Maz sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Trondheim
Alder: 58
Innlegg: 370
Maz har en fantastisk aura rundt segMaz har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av Skorpia

Alle kostholdseksperter sier en skal spise når en våkner for å få noe å gå på,

Som jeg forstår det så bør en spise noe tidlig får å kickstarte forbrenningen.

Men jeg ble fortalt om en treningsekspert som for noen år siden anbefalte kun sart kaffe og så trening før frokost for å få best utnytte av treningen. Tror det var trening som slanking det var snakk omanbefalte. Hørtes rart ut for meg..

Maz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg of sorts.... Svar med sitat
Gammel 16-02-04, 08:35   #7
Skorpia
Seniormedlem
 
Skorpia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Drammen
Alder: 64
Innlegg: 1.424
Skorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av Maz

Som jeg forstår det så bør en spise noe tidlig får å kickstarte forbrenningen.

Men jeg ble fortalt om en treningsekspert som for noen år siden anbefalte kun sart kaffe og så trening før frokost for å få best utnytte av treningen. Tror det var trening som slanking det var snakk omanbefalte. Hørtes rart ut for meg..

Jeg har hørt at en skal spise rett etter trening for da er forbrenningen på topp,men sender dette videre til de som har peiling:-)

Skorpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for det meste Svar med sitat
Gammel 17-02-04, 08:39   #8
Fedonisten
Supermoderator
 
Fedonisten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 53
Innlegg: 6.447
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Mat før eller etter trening?

Opprinnelig lagt inn av Skorpia

Jeg har hørt at en skal spise rett etter trening for da er forbrenningen på topp,men sender dette videre til de som har peiling:-)

Ha-ha! Jeg har heller ikke så peiling, men jeg har fått et råd som jeg følger - og som fungerer for meg!

Når jeg trener for FETTFORBRENNINGENS skyld trener jeg på fastende hjerte om morgenen. Det tar da kortere tid før det er kun fett som forbrennes - siden det er forholdsvis lang tid siden forrige måltid.

Når jeg trener for å ØKE/OPPRETTHOLDE MUSKELMASSE trener jeg senere på dagen etter å ha fått i meg et måltid eller to eller tre.

I tillegg sørger jeg for alltid å ha proteiner med på treninga - slik at jeg kan hive innpå en "dose" så snart jeg er ferdig. Bruker gjerne da en proteinbar eller proteinpulver. Til de av dere som ikke er vant til å bruke proteinpulver/barer eller andre proteinprodukter, så må jeg bare få lov til å råde dere til å sjekke innholdet av karbohydrater nøye. Det er VANNVITTIG mye dårlig på markedet... Mye er sikkert OK og forsåvidt bra nok i en vedlikeholdsfase, men i fasen med ketose er det ikke mye som fungerer.

:-) fra Fedonisten

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 17-02-04, 10:54   #9
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Et lite poeng: Når kroppen allerede forbrenner fett som energi, så forbrenner en fett allerede når en vurdere om en skal trene

Men viktig med mye protein etterpå for å bygge opp igjen musklene da...

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no