Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > PCOS og karbohydratkontroll

P-piller og PCOS

PCOS og karbohydratkontroll Lurer du på om du har rett kost? Et kontrollert karbohydratinntak ser ut til å ha gunstig påvirkning på denne hormonelle lidelsen.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-05-07, 14:26   #51
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: P-piller og PCOS

Har vel å gjøre med at kroppen må få litt tid til å omstille seg. Når man begynner å tilføre kroppen hormoner må kroppen få sjansen til å bli vant til de

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 09-05-07, 14:30   #52
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: P-piller og PCOS

Opprinnelig lagt inn av jeef-micro, her.

Har vel å gjøre med at kroppen må få litt tid til å omstille seg. Når man begynner å tilføre kroppen hormoner må kroppen få sjansen til å bli vant til de

Bør jeg vente litt da med tanke på evt. spiral??

Begynte med p-plasteret for tre uker siden...

__________________
..lev livet carpe diem..


-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 09-05-07, 14:37   #53
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: P-piller og PCOS

Opprinnelig lagt inn av lokkebiff, her.

Bør jeg vente litt da med tanke på evt. spiral??

Begynte med p-plasteret for tre uker siden...

Det er litt dumt å bruke begge deler i allefall

du får bestemme deg for enten eller, og når du først bestemmer deg, så bør du prøve ut samme preperat i min 3 mnd før du bytter, for å gi kroppen litt tid til å tilpasse seg

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 09-05-07, 14:47   #54
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: P-piller og PCOS

Opprinnelig lagt inn av jeef-micro, her.

Det er litt dumt å bruke begge deler i allefall

du får bestemme deg for enten eller, og når du først bestemmer deg, så bør du prøve ut samme preperat i min 3 mnd før du bytter, for å gi kroppen litt tid til å tilpasse seg

HEHEHE....
Spiral, plaster, piller og sprøyte. Samt hopp av i svingen med gummi på!!!
Jeg tar alt samma, skal iallefall ikke bli gravid!!

__________________
..lev livet carpe diem..


-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 09-05-07, 14:48   #55
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: P-piller og PCOS

Opprinnelig lagt inn av lokkebiff, her.

HEHEHE....
Spiral, plaster, piller og sprøyte. Samt hopp av i svingen med gummi på!!!
Jeg tar alt samma, skal iallefall ikke bli gravid!!

hehe... good luck... Da må du forandre nick til "hormonella" eller noe sånt

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 09-05-07, 14:50   #56
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: P-piller og PCOS

Opprinnelig lagt inn av jeef-micro, her.

hehe... good luck... Da må du forandre nick til "hormonella" eller noe sånt

Eller "Mad-as-hell"...

__________________
..lev livet carpe diem..


-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 09-05-07, 16:01   #57
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: P-piller og PCOS

Det er ganske dumt å være utålmodig på prevansjonsmidler som tilfører kroppen hormoner. Det er helt riktig det som Jeef sier at man må gi kroppen i alle fall tre måneder, kjedelig, ja, men sånn er det...
Og for min del gikk det i alle fall helt over alle de rare hormonelle innfallene etter en tre måneders tid, men er du uti fjerde og femte brett og fortsatt er helt følelses- og temperamentsmessig gal, da er det på tide å skifte....

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 09-05-07, 16:10   #58
Tussa
Seniormedlem
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 4.169
Tussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastisk

Sv: P-piller og PCOS

Opprinnelig lagt inn av photobscura, her.

men er du uti fjerde og femte brett og fortsatt er helt følelses- og temperamentsmessig gal, da er det på tide å skifte....



Jeg sier bare; stakkars mennene våre som lever med slike hormonbomber

__________________


Tussa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tussas eget valg Svar med sitat
Gammel 09-05-07, 19:16   #59
JaneFonda007
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 42
Innlegg: 27
JaneFonda007 er på en erverdig vei

Sv: P-piller og PCOS

Dette var en spennende tråd! Jeg går til gynekologspesialist 1 gang i året med PCOSen min. Hun vil at jeg skal gå så ofte, ikke bare pga oppfølging men fordi det skjer så mye på forskningsfronten. Jeg går ikke på verken metformin eller p-piller eller noe annet. Jeg har urinsyregikt fra før, så det og tilpasse meg enda en diett er ikke så vanskelig, pluss at jeg trener veldig mye, og er intressert i å tilpasse treningen i forhold til hva slags trening som er bet for PCOSen. Jeg er ikke overvektig og har heller ikke noe ønske om barn for øyeblikket, derfor tok hun den vurderingen at jeg ikke trenger piller av noe slag. Hun mener at for meg så er mat og trim de to beste tiltakene mot PCOS, mens piller kommer i 3. rekke. Men dette gjelder jo for meg, jeg ville ikke sluttet med p-pillene uten konsulatsjon hos gynekolog.

JaneFonda007 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Maksimum 72 gram karbohydrat daglig Svar med sitat
Gammel 13-05-07, 15:25   #60
*anne*
Juniormedlem
 
*anne* sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 42
Innlegg: 11
*anne* er på en erverdig vei

Sv: P-piller og PCOS

Brukte Diane i 3 uker, men ble utrolig nedfor av disse.. Noen som har hatt erfaring med mindre bivirkninger med f.eks. Yasmin? Evt. andre?

__________________
*anne* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Søkende... Svar med sitat
Gammel 13-05-07, 15:44   #61
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: P-piller og PCOS

Høres kanskje litt fælt ut, men jeg beit tenna sammen og holdt ut i tre måneder slik fastlegen min anbefalte det, og som han så sa dabbet det av, og omtrent akkurat tre måneder etter oppstart så kjente jeg ingen symptomer. Om det er for ille, sånn at man liksom ikke helt kan leve med seg selv, så synes jeg man bør revurdere litt. Det kan ikke alltid være verdt det. Men klarer du å vente disse tolv ukene, i stedet for å hoppe fra prevansjon til prevansjon etter bare noen uker, så kan det faktisk hende at du finner noe for deg, som fungerer på lang sikt. No offence altså, på ingen måte! Jeg vet hvor kjett det kan være. Men man kan prøve å smøre seg med litt tålmodighet, så årner det seg i de fleste tilfeller. (SOm jeg kjenner til i alle fall)

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
En kort innføring i PCOS Albertine PCOS og karbohydratkontroll 96 14-02-15 20:30
En litt lengre innføring i PCOS Albertine PCOS og karbohydratkontroll 1 27-10-08 00:03
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 11:34
Dere som har pcos Tidligere bruker PCOS og karbohydratkontroll 7 23-06-06 09:35
Bli kvitt PCOS Trolljenta PCOS og karbohydratkontroll 10 07-12-05 10:22


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no