Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > PCOS og karbohydratkontroll

PCO - bivirkning av Orfiril?

PCOS og karbohydratkontroll Lurer du på om du har rett kost? Et kontrollert karbohydratinntak ser ut til å ha gunstig påvirkning på denne hormonelle lidelsen.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-04-09, 18:02   #1
novise
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 71
novise er på en erverdig vei

PCO - bivirkning av Orfiril?

Var hos gynekologen mandag og fikk påvist cycster på eggstokkene, noe jeg antar er en bivirkning av en medisin jeg går på. Vet naturligvis ikke, men PCO er listet opp under bivirkninger. Noen som har samme erfaring? Bruker Orfiril.

novise er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med et snev av ketolysekur Svar med sitat
Gammel 24-04-09, 20:11   #2
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: PCO - bivirkning av Orfiril?

Uffda - det var en kjip bivirkning isåfall. Jeg aner ikke , hva sa gynekologen? Skal du til videre utredning?
Jeg har PCOS - og det er ingen hyggelig ting å ha - så håper det kan være noe annet da. Betyr jo nødvendigvis ikke at man har PCO, vi får håpe på det!

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 24-04-09, 21:44   #3
novise
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 71
novise er på en erverdig vei

Sv: PCO - bivirkning av Orfiril?

Gynekologen skulle sjekke litt opp. Skal i tillegg til legen neste torsdag og ta blodprøver. Han ville bl.a. sjekke stoffskiftet ettersom det ikke er sjekket på mange år. Vet ikke helt hvorfor stoffskiftet skal sjekkes men. Har PCO innvirkning på stoffskiftet? Hva kan jeg vente meg fremover? Kan det være at jeg ikke vil merke noe til at jeg har cyster? Ingen plager mener jeg. Grunnen til at det ble oppdaget såpass tidlig er at jeg tar innvendig ultralyd en gang i året, nettopp fordi medisinene har PCO som bivirkning.

novise er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med et snev av ketolysekur Svar med sitat
Gammel 25-04-09, 14:16   #4
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: PCO - bivirkning av Orfiril?

Det har vel virkning på hormoner i alle fall. man produserer for mye av mannlige hormon ved PCOS (jeg vet faktisk ikke helt forskjellen på PCO og PCOS)
Men du kan søke her på forumet på PCOS - så finner du endel omkring temaet. Lykke til!

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 25-04-09, 22:32   #5
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: PCO - bivirkning av Orfiril?

PCO er eggledere med cyster, PCOS er sykdommen hvor det oppstår. Men ikke alle med PCOS har cyster.
Har du PCOS har du en høyere disposjisjon for insulinresistens/dia2, overvekt og infertilitet.
Lavkarbo reverserer PCOS, men om man bare har cystene og ikke syndromet, da vet jeg ikke.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 28-04-09, 14:04   #6
novise
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 71
novise er på en erverdig vei

Sv: PCO - bivirkning av Orfiril?

Vet ikke om jeg har PCOS Alt jeg vet er at jeg har fått cystene. Vet nok mer når jeg får svar på blodprøvene. Har nok ikke verdens beste forbrenning, men om jeg har insulinresistens aner jeg ikke. Er normalvektig nå (etter omlegging til lavkarbo), ihvertfall i forhold til BMI. Hva speilbildet sier er noe annet. En dag synes jeg at jeg er riktig så slank og fin, neste dag sier speilet noe annet

novise er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med et snev av ketolysekur Svar med sitat
Gammel 28-04-09, 14:44   #7
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: PCO - bivirkning av Orfiril?

Opprinnelig lagt inn av novise, her.

Vet ikke om jeg har PCOS Alt jeg vet er at jeg har fått cystene. Vet nok mer når jeg får svar på blodprøvene. Har nok ikke verdens beste forbrenning, men om jeg har insulinresistens aner jeg ikke. Er normalvektig nå (etter omlegging til lavkarbo), ihvertfall i forhold til BMI. Hva speilbildet sier er noe annet. En dag synes jeg at jeg er riktig så slank og fin, neste dag sier speilet noe annet

At du er normalvektig har mye å si for PCOS, faktisk. Dersom du har levd en stund på lavkarbo, så vil mest sannsynlig ikke prøver som f.eks c-peptid og glukosebelastning slå ut negativt mtp insulinresistens, fordi du holder blodsukkeret stabilt.

Speilet er en lunefull venn, det er jeg helt enig i. Jeg føler meg stort sett alltid slank og fin, men det er bare fordi jeg har bestemt meg for det, og jeg er innmari sta

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 28-04-09, 15:04   #8
Perdita
Seniormedlem
 
Perdita sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 672
Perdita er en juvelPerdita er en juvelPerdita er en juvel

Sv: PCO - bivirkning av Orfiril?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Speilet er en lunefull venn, det er jeg helt enig i. Jeg føler meg stort sett alltid slank og fin, men det er bare fordi jeg har bestemt meg for det, og jeg er innmari sta

Haha! Veldig bra innstilling!

__________________
Min journal: Perditas verden og minskende midjemål



Mamma til tvillinggutter født mars 2010
Perdita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-04-09, 10:40   #9
novise
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 71
novise er på en erverdig vei

Sv: PCO - bivirkning av Orfiril?

Ok...så i prinsippet kan jeg faktisk ha insulinresistens uten at det slår ut på testene...

Skal bort å speile meg og fortelle meg at jeg er riktig så slank og fin i dag...sier jeg det nok ganger blir det sikkert en sannhet Det gråspettede håret er det verre med, derfor skal jeg tusle opp til frisøren en tur så blir jeg både slank, fin og ikke minst feiende flott på håret

*fyyyyyk*

novise er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med et snev av ketolysekur Svar med sitat
Gammel 29-04-09, 15:04   #10
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: PCO - bivirkning av Orfiril?

Opprinnelig lagt inn av novise, her.

Ok...så i prinsippet kan jeg faktisk ha insulinresistens uten at det slår ut på testene...

Skal bort å speile meg og fortelle meg at jeg er riktig så slank og fin i dag...sier jeg det nok ganger blir det sikkert en sannhet Det gråspettede håret er det verre med, derfor skal jeg tusle opp til frisøren en tur så blir jeg både slank, fin og ikke minst feiende flott på håret

*fyyyyyk*

Altså, insulinresistens er en tilstand, og ikke direkte en sykdom, man kan kalle det prediabetes. Slår det ikke ut på testene har du det ikke, men det betyr ikke at du ikke får det igjen om du har hatt det dersom du begynner å spise høykarbo igjen.

Bra, you tell that mirror! Det er det man kaller affirmasjoner. Så lenge det er noe man vet man kan godta, så vil man gjerne tro på det så lenge man gjentar det nok

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fantastisk bivirkning Sammy Ketolysekuren 6 05-01-09 12:49
Er dette en bivirkning? Sammy Ketolysekuren 12 16-11-08 23:29


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no