Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Dr Lindbergs

Spiser jeg ok??

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-06-04, 22:56   #1
Mamsen
Juniormedlem
 
Mamsen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2004
Hvor: Fredikstad
Alder: 43
Innlegg: 38
Mamsen er på en erverdig vei

Spiser jeg ok??

Frokost; 1 grov skive m/ roastbiff m/løk, sylteagurk, 1gl skummet melk.
Lunsj: 1 porsjon gresk salat
Mellommåltid: glemmer ofte..
Middag: en av fedon-oppskriftene
Kvelds: 1 frukt eller 2 fiberknekke m skinke og paprika

Mamsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav GI Svar med sitat
Gammel 07-06-04, 23:15   #2
MHM
Ikke flink, men god...;-)
 
MHM sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Hedmark
Alder: 49
Innlegg: 4.705
MHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastisk

Veldig mye bra, Mamsen! Du spiser fire måltider daglig, og grønnsaker til flere av måltidene. Ikke ser jeg sukker eller sukkererstatninger, eller ris/pasta/pizza/poteter/hvetemel heller. Flott! Jeg savner imidlertid proteiner både i lunsjen og i kveldsmaten. Du spiser lavglykemisk, men like viktig som det, er å legge til NOK proteiner og fett. Nå vet ikke jeg akkurat hvor mye proteiner du trenger, da det er avhengig av både kroppsstørrelse og aktivitet.

Men jeg foreslår å legge til minst 150 gram kjøtt, fisk, kylling, skalldyr e.l. til lunsjen. Også håper jeg du har minst 1 ss kaldpresset olje over den greske salaten?
Kveldsmaten blir mye bedre om du legger til et egg + noe makrell i tomat eller 1 ss olje.
Mellommålet kan være noe så raskt som en yoplait 0,1% yoghurt + en neve nøtter.

Dette var noen raske betraktninger fra meg som er på overtid (legging...).
Lykke til videre - en flott start!

__________________
Jeg tiltrekker meg det jeg trenger for å være i balanse!
bla-bla-bla
MHM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Helst ikke tenke på mat - er det en filosofi? Svar med sitat
Gammel 08-06-04, 08:17   #3
Mamsen
Juniormedlem
 
Mamsen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2004
Hvor: Fredikstad
Alder: 43
Innlegg: 38
Mamsen er på en erverdig vei

Takk for svar!
Over salaten har jeg oljen fra Feta-osten, er den for fet??
Jeg skal etter utregning ha et inn tak på 71 i proteiner.

Har du eller andre noe tips til noe annet enn yoghurt til mellommåltidet?? Jeg er ikke særlig glad i yoghurt..

Mamsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav GI Svar med sitat
Gammel 08-06-04, 10:41   #4
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Mamsen

Over salaten har jeg oljen fra Feta-osten, er den for fet??

..

Oiii...nå tror jeg MHM for vondt i sjelen og hodet sitt..
Oljen fra Fetaosten er ikke for fet, MEN det er feil fett i den...Det er noe de lærde kaller transfett...noe som skjer med oljen som blir overopphetet....
Så du får nok STRENG beskjed om å helle av den oljen og heller ta på Kaldpresset olivenolje eller feks Avokadoolje...masse...

Så spør du om mellom måltid, nå husker jeg ikke om du spiser noe Klibrød ellers, hvis ikke så er det et alternativ. En skive med Magerost feks... tror det er grei mat eller stangselleri med litt smøreost...
Du får nok snart flere tips tenker jeg...
Lykke til

Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 08-06-04, 11:32   #5
Mamsen
Juniormedlem
 
Mamsen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2004
Hvor: Fredikstad
Alder: 43
Innlegg: 38
Mamsen er på en erverdig vei

Wopsidaisy

Opprinnelig lagt inn av Anne

Oiii...nå tror jeg MHM for vondt i sjelen og hodet sitt..
Oljen fra Fetaosten er ikke for fet, MEN det er feil fett i den...

Ooops... Skal slutte md det, leste et sted i en Fedon oppskr. at man kunne det.. Hvor får man tak i avocado-olje f.eks?

Mamsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav GI Svar med sitat
Gammel 08-06-04, 12:39   #6
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Mamsen

Hvor får man tak i avocado-olje f.eks?

Tja si det...jeg bor nær Oslo og får tak i det flere steder. Mange av de fremmedkulturelle butikkene har det...og masse annet snadder. Kanskje Meny...
Sjekk litt her og der du. Dessverre finner jeg bare småflasker...så er på utkikk etter større...
Lykke til

Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 08-06-04, 13:02   #7
Maz
Medlem
 
Maz sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Trondheim
Alder: 58
Innlegg: 370
Maz har en fantastisk aura rundt segMaz har en fantastisk aura rundt seg

Man lærer så lenge en lever. Jeg trodde ikke denne oljen var rik i transfett har alltid forbundet det med hardt og ikke flytende fett...

Maz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg of sorts.... Svar med sitat
Gammel 08-06-04, 17:10   #8
MHM
Ikke flink, men god...;-)
 
MHM sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Hedmark
Alder: 49
Innlegg: 4.705
MHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastisk

Du har allerede fått råd om å bruke din egen kaldpressede olje, framfor den varmpressede i fetaglasset. Jeg kjøper avokadoolje på SmartClub, og er veldig begeistret for den. Den er så mild og snill og god. Passer til alt.

Angående mellommål:
*Hva med 1 dl cottage cheese, 1 dl bær og noen hakkede frø/nøtter, søtet med fruktose eller Stevia eller hva du foretrekker.
* En neve blandede, rå nøtter og en pære f.eks.
* Noen skiver spekeskinke surret rundt selleri
* Et kokt egg og en tomat
* Noen staver med gulost sammen med f.eks. paprika
* Hvis du har med salat (og proteiner!) til lunsj i en boks, så kan du spare en liten rest til et mellommåltid
* En karbonade og en gulrot

Dette var bare noen eksempler. Bare en frukt blir for lite, så finn på noe som har proteiner, og kombiner det med frukt eller grønnsak. Men hvor stort mellommåltidet trenger å være, er også avhengig av hvor mange timer det er mellom lunsj og middag.

__________________
Jeg tiltrekker meg det jeg trenger for å være i balanse!
bla-bla-bla
MHM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Helst ikke tenke på mat - er det en filosofi? Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Og hva er hodet ditt opptatt av.... Carbokiller Generell diskusjon 20 29-08-04 22:01


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no