Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > PCOS og karbohydratkontroll

PCOS og tankesus..

PCOS og karbohydratkontroll Lurer du på om du har rett kost? Et kontrollert karbohydratinntak ser ut til å ha gunstig påvirkning på denne hormonelle lidelsen.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-10-06, 13:18   #26
Enid
Seniormedlem
 
Enid sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 3.583
Enid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressurs

Sv: PCOS og tankesus..

Opprinnelig lagt inn av jeef-micro, her.

Jepp var henne jeg tenkte på ja...

men du er klar over at du kan spise veldig variert på lavkarbo...

jeg beklager at jeg høres veldig negativ ut, men det værste jeg vet er folk som kommer med dumme unskyldninger før de en gang har prøvd. Les fedonboka, og ikke start med å synes synd på deg selv for alt du ikke kan spise allerede før du har begynt med filosofien... prøv heller å forkusere på all den gode maten du faktisk kan spise. Det er masse å velge mellom. Gi det en sjanse før du kommer med negative kommentarer...

Her synes jeg du er fryktelig streng, Jeef! Hva med å prøve å hjelpe heller enn å kritisere?

Enid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 13:23   #27
Jordbær
Medlem
 
Jordbær sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 54
Jordbær er på en erverdig vei

Sv: PCOS og tankesus..

Enid:

Tusen hjertelig takk!
Jeg printet ut innlegget ditt.

Jeg har alltid trent flere ganger i uka (på helsestudio), også da jeg fikk høyt blodtrykk. Men fikk treningsforbud i lang tid under utredning og behandling (jeg var skikkelig nede på felgen, immunforsvar lik null + flere andre plager som ikke er relatert til PCOS), og da gikk vekten skeis. Det er det jeg holder på å ta av nå. Jeg gikk ned i vekt for flere år siden og holdt vekten i mange år etterpå, Vanky var stolt av meg da

Takk Enid.

Jordbær er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å tenke lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 13:25   #28
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: PCOS og tankesus..

Opprinnelig lagt inn av Jordbær, her.

Ehh?

Ja, du høre veldig negativ ut. Dumme unnskyldninger? Jeg prøver å finne ut av hva lavkarbo mat er! Og det synes jeg er veldig greit å høre fra andre, som lever på lavkarbo mat, i tillegg til å lese boken, som jeg som sagt har fått tak i.

Jøsses. Hit skal man altså ikke komme før man er utlært. Tror du jeg hadde giddet å registrere meg her hvis jeg ikke vil lære om dette?

At jeg synes synd på meg selv innimellom, for at jeg har denne lidelsen, det innrømmer jeg så gjerne. Men jeg lever med den. Det må jeg jo. Og nå har jeg altså kommet hit at jeg ønsker å lære mer om kosten.


Det er kjempebra at du er intressert i å lære, og vi vil jo gjerne hjelpe deg. Det bare virket på meg som om du helst ville spise som du gjør nå, og at det skulle være greit. Jeg har jo forsøkt å forklare deg at det beste du kan gjøre er å lese boka. det er den beste starten du kan få. I tilegg til å spørre

grunnen til at jeg oppfattet deg som negativ var denne kommentaren:

Opprinnelig lagt inn av jordbær

Jeg kan ikke leve med et kosthold som gjør at jeg gruer meg til hvert måltid. Det er uaktuelt. Jeg må finne min vei. Som fungerer både for PCOS'en, men også for meg

Jeg vet at det ikke er lett å legge om kostholdet, og det krever litt av deg... Vi har jo alle vært nye her...

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 13:27   #29
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: PCOS og tankesus..

Opprinnelig lagt inn av Enid, her.

Her synes jeg du er fryktelig streng, Jeef! Hva med å prøve å hjelpe heller enn å kritisere?

Mulig jeg oppfattes som streng, men det var faktisk menningen å hjelpe. Når man skal legge om kostholdet har jo innstillingen man har til det nye kostholdet sitt veldig mye å si. Jeg prøver da å hjelpe.

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 13:34   #30
Enid
Seniormedlem
 
Enid sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 3.583
Enid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressurs

Sv: PCOS og tankesus..

Opprinnelig lagt inn av jeef-micro, her.

Mulig jeg oppfattes som streng, men det var faktisk menningen å hjelpe. Når man skal legge om kostholdet har jo innstillingen man har til det nye kostholdet sitt veldig mye å si. Jeg prøver da å hjelpe.

Joda vet selvfølgelig at du prøver å hjelpe, men det kunne nok virke litt strengt på en nykommer. Det er en ganske sårbar og ydmyk posisjon å være ny på et slikt forum! Jeg mener også at innstillingen har mye å si, men tror at den kommer litt av seg selv ettersom man oppdager gleden ved det nye kostholdet litt etter litt. Slik var det iallefall for min del!

Enid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 13:37   #31
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: PCOS og tankesus..

Det jeg mener er vel at om man i utgangspunktet har en negativ innstilling til en ny måte å tenke på/spise på, så kommer ikke dette til å bli noe positivt heller, og da er det lett å gjøre ting halvhjertet...

man må fokusere på det positive fra starten av.

For meg så er det å kutte ut brød og poteter og sukker faktisk et lite offer i forhold til de plagene jeg har pga PCOS og intoleranser om jeg spiser karber.

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 13:41   #32
Jordbær
Medlem
 
Jordbær sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 54
Jordbær er på en erverdig vei

Sv: PCOS og tankesus..

Jeg ser jo at jeg gjør mye av dette allerede. Spiser mindre brød enn før, kjøper ofte Fedon-brødet. Spiser kavring, må bare finne ut om den kavringen går under lavkarbo. Spiser kjøtt og salat, oftere uten potet og ris enn med. Bruker aldri kjøttdeig lenger, men karbonadedeig, kyllingkjøttdeig eller mager svinekjøttdeig. Nøtter og mandler. Lager dressing av rømmekolle og krydder. Dette er jo også Libra-filosofien..

Men jeg må lære meg å lese på varen og se hva som er lavkarbomat. Finne ut definisjonen på hva lavkarbomat er, slik at jeg kan plukke matvarer ut fra det. Fedon får hjelpe meg med boken sin han og

Jordbær er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å tenke lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 13:44   #33
Enid
Seniormedlem
 
Enid sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 3.583
Enid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressurs

Sv: PCOS og tankesus..

Opprinnelig lagt inn av Jordbær, her.

Jeg ser jo at jeg gjør mye av dette allerede. Spiser mindre brød enn før, kjøper ofte Fedon-brødet. Spiser kavring, må bare finne ut om den kavringen går under lavkarbo. Spiser kjøtt og salat, oftere uten potet og ris enn med. Bruker aldri kjøttdeig lenger, men karbonadedeig, kyllingkjøttdeig eller mager svinekjøttdeig. Nøtter og mandler. Lager dressing av rømmekolle og krydder. Dette er jo også Libra-filosofien..

Men jeg må lære meg å lese på varen og se hva som er lavkarbomat. Finne ut definisjonen på hva lavkarbomat er, slik at jeg kan plukke matvarer ut fra det. Fedon får hjelpe meg med boken sin han og

Dette er jo kjempebra! Bra begynnelse
Dersom du leser i journalene våre, og i oppskriftene, finner du jo ut hva som går an å spise. Jeg lærte feks her inne at dersom jeg følger Fedon, så kan jeg ikke spise så mye fett som resten her inne som går på feks Atkins (i form av fløte, rømme osv), men masse bra tips og råd for Fedon-filosofien her også! Lykke til!

Enid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 13:44   #34
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: PCOS og tankesus..

kan du ikke skrive ned hvilken kavring det er, og hvor mye karber, fett, proteiner og slikt som står på næringsinnholdet, så kan jeg se om den står i fedons GI-liste da

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 13:47   #35
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: PCOS og tankesus..

og libra er faktisk ikke så fryktelig langt unna lavkarbo.. en del ting derfra man bør kutte ut og ned på, men du er i allefall på vei om du nå følger libra... men les fedonboka allikevell og sett deg godt inn i hva fedon sier

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 13:48   #36
Jordbær
Medlem
 
Jordbær sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 54
Jordbær er på en erverdig vei

Sv: PCOS og tankesus..

Opprinnelig lagt inn av jeef-micro, her.

Det jeg mener er vel at om man i utgangspunktet har en negativ innstilling til en ny måte å tenke på/spise på, så kommer ikke dette til å bli noe positivt heller, og da er det lett å gjøre ting halvhjertet...

man må fokusere på det positive fra starten av.

For meg så er det å kutte ut brød og poteter og sukker faktisk et lite offer i forhold til de plagene jeg har pga PCOS og intoleranser om jeg spiser karber.

I det siste avsnittet her skriver du noe viktig, for deg så er det et lite offer. Vet du, å kutte ut poteter er et lite offer for meg også! Brød er ikke like lett, men jeg vet det finnes brød jeg kan spise. Jeg spiser mye sjeldnere brød nå enn før.

Men for noen er det kanskje ikke et så lite offer. Viktig å ikke glemme det også. Alle kan vi være på forskjellige stadier.

Og hvor har jeg en negativ innstilling? Jeg er jo her. Jeg har gjort mye av det lavkarbo står for. Jeg har bare ikke visst at det heter lavkarbo. Så dum er jeg Tenk det.

Jordbær er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å tenke lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 13:55   #37
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: PCOS og tankesus..

Opprinnelig lagt inn av Jordbær, her.

I det siste avsnittet her skriver du noe viktig, for deg så er det et lite offer. Vet du, å kutte ut poteter er et lite offer for meg også! Brød er ikke like lett, men jeg vet det finnes brød jeg kan spise. Jeg spiser mye sjeldnere brød nå enn før.

Men for noen er det kanskje ikke et så lite offer. Viktig å ikke glemme det også. Alle kan vi være på forskjellige stadier.

Og hvor har jeg en negativ innstilling? Jeg er jo her. Jeg har gjort mye av det lavkarbo står for. Jeg har bare ikke visst at det heter lavkarbo. Så dum er jeg Tenk det.

Du må ikke si at du er dum... for det er du ikke.

og det er helt klart en bra start at du er her inne

og hvordan vi oppfatter hverandres innstillinger er sikkert en sak om synsing...

men viss du vil sende navnet på kavringen din, så skal jeg gjerne sjekke den opp for deg om den står i listene

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 13:55   #38
Jordbær
Medlem
 
Jordbær sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 54
Jordbær er på en erverdig vei

Sv: PCOS og tankesus..

Opprinnelig lagt inn av jeef-micro, her.

kan du ikke skrive ned hvilken kavring det er, og hvor mye karber, fett, proteiner og slikt som står på næringsinnholdet, så kan jeg se om den står i fedons GI-liste da

Fru Natrud's kavring med hvetkli og kim, uten sukker.

Pr 100 g: kcal 345, protein 10,9 g, fett 11,8 g, karbohydrat 48,0 g, kostfiber 11,4 g. Og så er det kalsium og vitaminer og sånn.

Anbefalt på Libra.

Jordbær er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å tenke lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 14:00   #39
Jordbær
Medlem
 
Jordbær sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 54
Jordbær er på en erverdig vei

Sv: PCOS og tankesus..

Opprinnelig lagt inn av jeef-micro, her.

og libra er faktisk ikke så fryktelig langt unna lavkarbo.. en del ting derfra man bør kutte ut og ned på, men du er i allefall på vei om du nå følger libra... men les fedonboka allikevell og sett deg godt inn i hva fedon sier

Ja, jeg følger Libra. Skal lese Fedon-boka, selvsagt, jeg har jo kjøpt den

Jordbær er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å tenke lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 14:03   #40
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: PCOS og tankesus..

jeg fant den ikke i listen, men jeg har vært og rotet i skapet mitt... og fant fiberrik, som inneholder 43 gr karbohydrat og 8 gr kostfiber. det er ikke så fryktelig langt unna

og finn crisp inneholder 61 gr karbohydrater og 15 gr kostfiber.
jeg spiser begge disse, og den du nevner ligger midt mellom, så jeg vil tro det er greit at du spiser de om det er fedons filosofi du velger

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 14:04   #41
Jordbær
Medlem
 
Jordbær sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 54
Jordbær er på en erverdig vei

Sv: PCOS og tankesus..

Opprinnelig lagt inn av Enid, her.

Dette er jo kjempebra! Bra begynnelse
Dersom du leser i journalene våre, og i oppskriftene, finner du jo ut hva som går an å spise. Jeg lærte feks her inne at dersom jeg følger Fedon, så kan jeg ikke spise så mye fett som resten her inne som går på feks Atkins (i form av fløte, rømme osv), men masse bra tips og råd for Fedon-filosofien her også! Lykke til!

Har lest bittelitt i oppskriftene, og det var da jeg fant ut at jeg gjør jo ganske mye av dette allerede

Jeg kjøpte Atkins frokostblanding i dag, jeg skulle kanskje ha kjøpt Fedons da.. Sto med begge i hånda, men sammenlignet ikke bakpå pakken. Jeg spiser sjeldent frokosblanding, men det er kanskje bedre enn brød? Når det er riktig frokostblanding vel og merke..

Jordbær er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å tenke lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 14:05   #42
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: PCOS og tankesus..

Opprinnelig lagt inn av Jordbær, her.

Ja, jeg følger Libra. Skal lese Fedon-boka, selvsagt, jeg har jo kjøpt den

Jeg har spist en kombinasjon av libra (masse fiber) og fedon (karbekutt) og har hatt god effekt av det. Jeg har ikke gått ned så mye, men har blitt kvitt ganske mange PCOS-symptomer

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 14:06   #43
Jordbær
Medlem
 
Jordbær sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 54
Jordbær er på en erverdig vei

Sv: PCOS og tankesus..

Opprinnelig lagt inn av jeef-micro, her.

jeg fant den ikke i listen, men jeg har vært og rotet i skapet mitt... og fant fiberrik, som inneholder 43 gr karbohydrat og 8 gr kostfiber. det er ikke så fryktelig langt unna

og finn crisp inneholder 61 gr karbohydrater og 15 gr kostfiber.
jeg spiser begge disse, og den du nevner ligger midt mellom, så jeg vil tro det er greit at du spiser de om det er fedons filosofi du velger

Takk for hjelpen

Jeg spiser også fiberrik. Finn crisp er det det samme som rugsprø?

Jordbær er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å tenke lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 14:07   #44
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: PCOS og tankesus..

Opprinnelig lagt inn av Jordbær, her.

Har lest bittelitt i oppskriftene, og det var da jeg fant ut at jeg gjør jo ganske mye av dette allerede

Jeg kjøpte Atkins frokostblanding i dag, jeg skulle kanskje ha kjøpt Fedons da.. Sto med begge i hånda, men sammenlignet ikke bakpå pakken. Jeg spiser sjeldent frokosblanding, men det er kanskje bedre enn brød? Når det er riktig frokostblanding vel og merke..

de frokostblandingene er jo lagd for lavkarbokosthold, Jeg spiser de ikke, men det har mere med andre ting å gjøre (intoleranser) men de er jo lavkarbo så det er bare å hive innpå...

jeg tror Enid kanskje lager sin egen frokostblanding...

men 4-korn er vel anbefalt av montignac om jeg ikke tar helt feil... men jeg vet ikke hva fedon sier til det da

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 14:08   #45
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: PCOS og tankesus..

Opprinnelig lagt inn av Jordbær, her.

Takk for hjelpen

Jeg spiser også fiberrik. Finn crisp er det det samme som rugsprø?

så og si... det er vel bare en annen produsent

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 14:08   #46
Jordbær
Medlem
 
Jordbær sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 54
Jordbær er på en erverdig vei

Sv: PCOS og tankesus..

Opprinnelig lagt inn av jeef-micro, her.

Jeg har spist en kombinasjon av libra (masse fiber) og fedon (karbekutt) og har hatt god effekt av det. Jeg har ikke gått ned så mye, men har blitt kvitt ganske mange PCOS-symptomer

Det er vel egentlig det jeg også har gjort, en kombinasjon av de to, uten helt å vite det. Jeg har gått ned 14 kg. I tillegg trener jeg selvsagt.

Jordbær er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å tenke lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 14:13   #47
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: PCOS og tankesus..

Opprinnelig lagt inn av Jordbær, her.

Det er vel egentlig det jeg også har gjort, en kombinasjon av de to, uten helt å vite det. Jeg har gått ned 14 kg. I tillegg trener jeg selvsagt.

Kjempebra... Vet jeg maser, men legg bort libra boken din en stund, og konsentrer deg om det som står i fedonboken. så kan du ta fram libraboken igjen senere

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 15:51   #48
Enid
Seniormedlem
 
Enid sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 3.583
Enid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressurs

Sv: PCOS og tankesus..

Som Jeef sier, så lager jeg min egen frokostblanding, og den er nesten lik Fedon sin (bare MYYYYE billigere ):
All bran, 4-korn, solsikkefrø og linfrø (alt dette får du kjøpt på Rema), og soyaflokker (bruker et merke som heter Spielberger) - de får du kjøpt på helsekost. Disse er en god investering ettersom de kan brukes i alt fra supper til gryteretter og pannekaker, for å få opp proteininnholdet.
Bruker skummet kulturmelk på blandingen (Fedon anbefaler helst syrnede melkeprodukter, ikke søte).

Synes Jeef gir deg mye bra hjelp her nå - håper du har fått litt inspirasjon til å begynne!

Men som jeg spurte om i sted - hva er du liker å spise? Og hva planlegger du å spise? Dersom du legger ut dette, så kan vi kanskje hjelpe deg til å komme igang? Det virker jo som om du er på god vei allerede, men vet at iallefall for meg så var mange små tips og råd avgjørende for at jeg klarte å snu kostholdet.

Enid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 15:51   #49
Enid
Seniormedlem
 
Enid sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 3.583
Enid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressurs

Sv: PCOS og tankesus..

Opprinnelig lagt inn av Jordbær, her.

Fru Natrud's kavring med hvetkli og kim, uten sukker.

Pr 100 g: kcal 345, protein 10,9 g, fett 11,8 g, karbohydrat 48,0 g, kostfiber 11,4 g. Og så er det kalsium og vitaminer og sånn.

Anbefalt på Libra.

Hvor kjøper du denne da? Hørtes god ut!

Enid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 16:38   #50
Jordbær
Medlem
 
Jordbær sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 54
Jordbær er på en erverdig vei

Sv: PCOS og tankesus..

Enid:

Takk for tips om kornblandingen. Soyaflokker har jeg aldri hørt om, så det var veldig greit å få tips om.

Hva jeg liker å spise? Jeg er litt sær, eller rettere sagt kjedelig, i matveien. Jeg liker ikke alt som mange gjør, enda jeg prøver og prøver, men får det ikke alltid til..

Jeg liker grovt brød og grov kavring, det er vel det frokosten som oftest består av. Sjeldnere brød nå enn før. Av pålegg har jeg kuttet ut brunosten, for den er jo veldig kaloririk. Hvitost med agurk, eller fettfattig smøreost bruker jeg en del. Frukt som pålegg en gang i blant. Den spekepølsa laget av kylling/kalkun en gang i blant. Tar gjerne imot påleggstips, for her står jeg litt fast i det samme for tiden.

Yoghurt spiser jeg nesten aldri, ei heller frokostblanding. Det har jeg tenkt å variere litt med nå, frokostblanding altså. Den Atkins jeg kjøpte i dag, den var god. Jeg drikker ikke melk, det tåler jeg ikke så godt.

Av middag så elsker jeg kylling. Glad i kjøtt. Litt mindre glad i "ubehandlet" fisk, men glad i fiskeboller, fiskekaker og grateng. Hvis det er "ubehandlet" fisk så liker jeg best at den er stekt, det er kjempegodt.

Bruker fullkornspasta, er det ok en gang i blant? Hvis jeg bruker ris bruker jeg Basmati. Potet spiser jeg sjeldent, men hvis jeg gjør det, spiser jeg lite.

Har printet ut oppskrifter som bare det her i dag. Veldig bra med tips altså

Jordbær er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å tenke lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
En litt lengre innføring i PCOS Albertine PCOS og karbohydratkontroll 1 27-10-08 00:03
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 11:34
Dere som har pcos Tidligere bruker PCOS og karbohydratkontroll 7 23-06-06 09:35
Bli kvitt PCOS Trolljenta PCOS og karbohydratkontroll 10 07-12-05 10:22
Pcos jeef-micro PCOS og karbohydratkontroll 13 14-05-05 09:55


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no