Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > PCOS og karbohydratkontroll

Stilkvorter

PCOS og karbohydratkontroll Lurer du på om du har rett kost? Et kontrollert karbohydratinntak ser ut til å ha gunstig påvirkning på denne hormonelle lidelsen.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-05-07, 14:41   #1
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk
Unhappy

Stilkvorter

Stilkvorter er en av bivirkningene ved PCOS visstnok.. Har hatt er par tre godt skjulte av disse før, men etter jeg la om til mer intensiv lavkarbokost har det poppet ut 3-4 nye! Og da selvfølgelig 2 i nakke/hals området, skikkelig stilig....
Noen som vet om disse kan fjernes med vanlig vortemiddel?
Og hvorfor kommer det akkurat nå?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-05-07, 14:45   #2
nalana
Seniormedlem
 
nalana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
Innlegg: 1.919
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Sv: Stilkvorter

Hvordan ser en stilkvorte ut?

__________________
:sa Nalana
Replace one worry with another, thats the secret of life

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Gammel 10-05-07, 14:53   #3
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Stilkvorter

En vorte på stilk Faktisk. heldigvis ikke så store, men de er lange liksom... ser ut som skinnfiller eller hvordan jeg skal si det. Du vet det hvis du ser en

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-05-07, 15:06   #4
nalana
Seniormedlem
 
nalana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
Innlegg: 1.919
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Sv: Stilkvorter

Åja, så klart! Men de har vi ikke sett

__________________
:sa Nalana
Replace one worry with another, thats the secret of life

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Gammel 10-05-07, 15:35   #5
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Stilkvorter

Knyt sytråd rundt så dør de og faller av

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 11-05-07, 00:35   #6
mcfrogner
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 277
mcfrogner er ny på veien

Sv: Stilkvorter

Det går faktisk fint å bare klippe dem av. Hadde et par i armhulen før pga. hyperhidrose; bare klipte med av med en saks. Det blør ganske bra i et par minutter, men går veldig fort over og borte vekk er de

__________________
Startvekt: 130 kg
Vekt nå: 105 kg
mcfrogner er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/Atkins/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 11-05-07, 00:37   #7
Goggen
Seniormedlem
 
Goggen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 998
Goggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastisk

Sv: Stilkvorter

Opprinnelig lagt inn av mcfrogner, her.

Det går faktisk fint å bare klippe dem av. Hadde et par i armhulen før pga. hyperhidrose; bare klipte med av med en saks. Det blør ganske bra i et par minutter, men går veldig fort over og borte vekk er de

Jeg fikk to-tre stykker under arma selv, og valgte også den "blodige" varianten. Fordi det var litt vanskelig å sikte skikkelig med saks, brukte jeg en skarp negleklipper. Det funket veldig bra, og borte er de!

__________________



Goggen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 11-05-07, 14:48   #8
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Stilkvorter

Opprinnelig lagt inn av mcfrogner, her.

Det går faktisk fint å bare klippe dem av. Hadde et par i armhulen før pga. hyperhidrose; bare klipte med av med en saks. Det blør ganske bra i et par minutter, men går veldig fort over og borte vekk er de

Men gjør ikke det sinnsykt vondt??

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 11-05-07, 16:39   #9
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Stilkvorter

Opprinnelig lagt inn av Georgine, her.

Men gjør ikke det sinnsykt vondt??

Akkurat det lurte jeg også på...

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-05-07, 16:48   #10
BS2
Juniormedlem
 
BS2 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Alder: 37
Innlegg: 42
BS2 er på en erverdig vei

Sv: Stilkvorter

Det hørtes forferdelig ut...jeg har hatt 2 sånne under armen, ikke tenkt på at det hadde noe med pco`n å gjøre og når jeg kikket etter de nå var de borte..hmm! snodig, de har vært der noen år liksom!

Er de under armen så hvorfor ikke bare la de være der er jo ikke større enn et knappenålshode og å klippe de av da gitt, uff!!

__________________
tålmodighet er tingen
BS2 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-05-07, 17:05   #11
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Stilkvorter

hvordan vet vi at dette er en del av det å ha PCOS? jeg føler ikke jeg har helt oversikten over hva som hører til og ikke (og jeg sier ikke dette for at jeg tviler på hva som er symptomer på PCOS, men for at jeg ikke føler jeg har oversikten over symptomene)

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 11-05-07, 17:14   #12
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Stilkvorter

Opprinnelig lagt inn av jeef-micro, her.

hvordan vet vi at dette er en del av det å ha PCOS?

Jeg har hatt et par av disse hele livet, og min mor har også hatt et par, så jeg har ikke tentk så mye over det. Men så var jeg hos en lege som mente jeg hadde pcos. Og hun spurte om jeg hadde stilkvorter. Visste ikke at de het det før da, så hun måtte forklare. Viste henne den ene og da sa hun at det var et sikkert tegn på at det, sammen med de andre symptomene, var PCOS jeg hadde. Senere leste jeg det et sted, har lett men finner ikke det igjen....

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-05-07, 17:38   #13
Goggen
Seniormedlem
 
Goggen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 998
Goggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastisk

Sv: Stilkvorter

Opprinnelig lagt inn av Georgine, her.

Men gjør ikke det sinnsykt vondt??


Nei ikke spesielt synes jeg. Mer som litt sterk svie enn vondt. Og litt svie et par dager etterpå, men da når jeg kom borti med handa etc.

__________________



Goggen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 12-05-07, 01:29   #14
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Stilkvorter

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg har hatt et par av disse hele livet, og min mor har også hatt et par, så jeg har ikke tentk så mye over det. Men så var jeg hos en lege som mente jeg hadde pcos. Og hun spurte om jeg hadde stilkvorter. Visste ikke at de het det før da, så hun måtte forklare. Viste henne den ene og da sa hun at det var et sikkert tegn på at det, sammen med de andre symptomene, var PCOS jeg hadde. Senere leste jeg det et sted, har lett men finner ikke det igjen....

Hadde vært så greit å hatt ei liste med symptomene... vet jo en del, men får stadig høre noe nytt... Interresant er det da

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 12-05-07, 01:33   #15
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Stilkvorter

Opprinnelig lagt inn av Goggen, her.

Nei ikke spesielt synes jeg. Mer som litt sterk svie enn vondt. Og litt svie et par dager etterpå, men da når jeg kom borti med handa etc.

:grøss:

Men når jeg tenker på det så har jeg knepet av en gang med neglene.. blir vel samme greia

Er nok alderen som tynger... for min del altså..

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 12-05-07, 03:39   #16
mcfrogner
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 277
mcfrogner er ny på veien

Sv: Stilkvorter

Du skal jo ikke skjære av deg huet da

__________________
Startvekt: 130 kg
Vekt nå: 105 kg
mcfrogner er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/Atkins/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 12-05-07, 10:53   #17
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Stilkvorter

Opprinnelig lagt inn av mcfrogner, her.

Du skal jo ikke skjære av deg huet da


Nope Det er forskjell på å barbere seg og skjære av seg hele hodet

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 12-05-07, 18:02   #18
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Stilkvorter

Trodde alle hadde stilkvorter i mer eller mindre grad... Jeg klipper mine bort etterhvert som jeg ser de kommer. Og jeg har IKKE PCO (eller hva det heter, har ikke det med noe med vansker med å bli gravid??)

Er stilkvorter et symptom på PCO??

Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 12-05-07, 20:15   #19
Lotusia
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2006
Alder: 40
Innlegg: 128
Lotusia har en fantastisk aura rundt segLotusia har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Stilkvorter

Stilkvorter er ikke det samme som stilføflekker eller? Usikker på hva dere snakker om.. og det er ikke sånne vorter man har på hender eller føttene?

Lotusia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Candidadietten, råvarer og kostillskudd Svar med sitat
Gammel 12-05-07, 20:26   #20
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Stilkvorter

Opprinnelig lagt inn av Lotusia, her.

Stilkvorter er ikke det samme som stilføflekker eller? Usikker på hva dere snakker om.. og det er ikke sånne vorter man har på hender eller føttene?

Sånner som henger og dingler i armhula tror jeg...

Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 12-05-07, 20:52   #21
Trolljenta
Seniormedlem
 
Trolljenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 2.146
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Sv: Stilkvorter

Du kan få de fjernet på skjønnhetssalong (eller hva det heter) også, men det er jo litt billigere å klippe dem av selv da.

__________________
Min lavkarbo blogg
Trolljenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-05-07, 21:38   #22
iadokka
Medlem
 
iadokka sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Fredrikstad
Alder: 43
Innlegg: 91
iadokka er på en erverdig vei

Sv: Stilkvorter

Er det dette som kalles skin tag på engelsk?

__________________
2007: -15 kg

iadokka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: snart ketolyse igjen Svar med sitat
Gammel 13-05-07, 02:41   #23
mcfrogner
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 277
mcfrogner er ny på veien

Sv: Stilkvorter

Tror de oppstår pga. for mye fuktighet.

__________________
Startvekt: 130 kg
Vekt nå: 105 kg
mcfrogner er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/Atkins/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 13-05-07, 16:22   #24
*anne*
Juniormedlem
 
*anne* sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 42
Innlegg: 11
*anne* er på en erverdig vei

Sv: Stilkvorter

Trodde det kom fra noe virus, jeg..
Uansett.. Husker vi hadde forelesning på skolen angående diabetes type 2. Kvinnen som foreleste fortalte at da diabetesen var på sitt verste (dvs. svingende blodsukker m.m.) så fikk hun et 50talls (!) stilkvorter..
Kan det ha noe med blodsukkeret å gjøre på noen måte? De fleste som har PCOS har vel også insulinresistens i større eller mindre grad?
Uansett, plagsomme og skjemmende greier...!!

__________________
*anne* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Søkende... Svar med sitat
Gammel 14-05-07, 13:47   #25
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Stilkvorter

Opprinnelig lagt inn av *anne*, her.

Trodde det kom fra noe virus, jeg..
Uansett.. Husker vi hadde forelesning på skolen angående diabetes type 2. Kvinnen som foreleste fortalte at da diabetesen var på sitt verste (dvs. svingende blodsukker m.m.) så fikk hun et 50talls (!) stilkvorter..
Kan det ha noe med blodsukkeret å gjøre på noen måte? De fleste som har PCOS har vel også insulinresistens i større eller mindre grad?
Uansett, plagsomme og skjemmende greier...!!

Ah, kanskje det er resistensen det kommer av ja!
Gud, jeg håper det ikke kommer 50 stk! Men litt merkelig da at de kom nå når jeg ble mer restriktiv på karbene, men det kan jo være inntil kroppen fikk stabilisert seg at den rett og lsett fikk litt sjokk.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no