Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > PCOS og karbohydratkontroll

Pcos, er det arvelig?

PCOS og karbohydratkontroll Lurer du på om du har rett kost? Et kontrollert karbohydratinntak ser ut til å ha gunstig påvirkning på denne hormonelle lidelsen.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-07-09, 18:32   #1
Cho
Støttemedlem
 
Cho sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 18.129
Cho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastisk

Pcos, er det arvelig?

.......

__________________

Sist redigert av Cho : 24-03-19 kl 19:39.
Cho er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingenting Svar med sitat
Gammel 07-07-09, 19:30   #2
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Pcos er det arvelig?

De sier så. Ironisk at det da gjør at man kan slite med å få barn...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-07-09, 21:35   #3
maria87
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 15
maria87 er på en erverdig vei

Sv: Pcos, er det arvelig?

På min morsside så viser det seg at det er arvelig, noe som kom fram da jeg fikk vite at jeg har PCO(mest trolig PCOS men venter fortsatt på hormon-resultatene) for et par uker siden.

Alle damene på den siden har PCO/PCOS i forskjellig grader. Noen har sletet med å bli gravid, vekt osv. Har også hatt tilfelle av livmorskreft(noe som det er økt risiko med PCO/PCOS i følge min gynolog)

Så jeg tror det er stor sannsynlighet at det er arvelig.

maria87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eventuellt andre Svar med sitat
Gammel 19-07-09, 23:39   #4
Imp
Seniormedlem
 
Imp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hurum
Alder: 45
Innlegg: 1.075
Imp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlys

Sv: Pcos, er det arvelig?

Jeg har lest det at de tror det er arvelig. Jeg tenker at en del av arveligheten må være pga kostholdet. Kosthold holder seg gjerne innenfor familien, ikke sant? Jeg ble oppvokst på pasta og pommes frittes, ikke så rart jeg fikk pcos. Mamma hadde nok hatt det om ikke hun hadde hatt spisevegring istedet..

__________________

(Tio)mamma til Snuppa 07 og Fjokken 10 og gift med Skycrane
Barna våre er et resultat av lavkarbo da jeg har PCOS
Og så er jeg minus 27 kg!



Imp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-07-09, 16:00   #5
maria87
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 15
maria87 er på en erverdig vei

Sv: Pcos, er det arvelig?

Opprinnelig lagt inn av Imp, her.

Jeg har lest det at de tror det er arvelig. Jeg tenker at en del av arveligheten må være pga kostholdet. Kosthold holder seg gjerne innenfor familien, ikke sant? Jeg ble oppvokst på pasta og pommes frittes, ikke så rart jeg fikk pcos. Mamma hadde nok hatt det om ikke hun hadde hatt spisevegring istedet..

I min familie er det ikke pga kostholdet. Fordi min mor vokste opp i fosterfamilie ifra hun var 2 år . Og jeg vet at min mormor og de har levd på god kost - pga mormors diabetes er hun nøye hva hun spiser.
Og hjemme hos oss har det alltid vært normal, sunn kost.

Jeg tror arv spiller inn større rolle enn hva forskere skal ha det til.

maria87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eventuellt andre Svar med sitat
Gammel 26-07-09, 22:41   #6
Heidilla
Juniormedlem
 
Heidilla sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 15
Heidilla er på en erverdig vei

Sv: Pcos, er det arvelig?

Jeg har hørt at det arbeides med en teori om at syndromet går i arv via fedre. Det er mennene som er bærere av genet, altså hopper det over et ledd. Både søsteren min og jeg har pcos, og i vårt tilfelle later det til at denne teorien stemmer - i generasjonen over faren vår var det nemlig flere overvektige barnløse kvinner.

Heidilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo, nært opptil Lindberg Svar med sitat
Gammel 27-07-09, 13:05   #7
Sesti
Medlem
 
Sesti sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Alder: 35
Innlegg: 323
Sesti har en fantastisk aura rundt segSesti har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Pcos, er det arvelig?

Ser ikke ut til at det er arvelig i min familie.. Både mormor og farmor har et lass av barn, og de to biologiske tantene jeg har fikk og barn, ingen av deres jenter har hatt problemer med å få barn...
Om det kommer fra fedrene, har farfar og morfar henholdsvis 5 og 7 barn, så de sleit hvertfall ikke. Ingen av brødrene deres heller, eller søstrene.. Hverken på morsida eller farsida har det vært noe sånt..

Søstra mi er tynn, uansett hva hun stapper innpå så går hun ikke opp i vekt. Hun har heller ingen hormonforstyrrelser. Og her sitter jeg, vekta øker bare jeg ser på noe som inneholder mange karbohydrater... Vi har fått samme mat, men helt fra vi var små la jeg på meg, ikke hun..

__________________
"Man blir ikke søt av å spise fett, men man blir fet av å spise søtt".. sa biokjemiforeleseren min


Sesti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert 17.01.11, nå lindberg-ish Svar med sitat
Gammel 27-07-09, 13:28   #8
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Pcos, er det arvelig?

Man trenger absolutt ikke være barnløs for å ha PCO(s). Det er et av symptomene det slår ut i.
Utfra kroppsfasong og andre ting, så har jeg mistanke om at jeg har det fra begge sider i min famile... I tillegg til at det er vanlig med ett barn, ikke flere. Med unntak av mine oldeforeldre på morfarsiden som hadde 14 Forøvrig var mange av disse barnløse, i tillegg til at flere døde unge, før de fant ut om de kunne fått barn.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-08-09, 12:56   #9
Lubba32
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 8
Lubba32 er på en erverdig vei

Sv: Pcos, er det arvelig?

Jeg har det fra mors siden. Jeg har stor familie på begge sider, men jeg vet om noen kusiner i mitt ledd som har påvist PCOS.

__________________

[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wGBhYqZ/]
Lubba32 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Dr. Torkil, ketolysekur og høyt kolesterol (arvelig) hvordan vil det evt gå? Icerus Ketolysekuren 6 04-05-08 12:47
PCOS og hud jeef-micro PCOS og karbohydratkontroll 8 30-08-05 22:07
Pcos jeef-micro PCOS og karbohydratkontroll 13 14-05-05 09:55
pcos`ere??? gibistr2004 Lavkarbo generelt 3 28-04-04 20:57


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no