Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold

Ny bruker - vedvarende på-stedet-hvil

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-02-10, 21:36   #1
kutch
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Skedsmo
Innlegg: 1
kutch er på en erverdig vei

Ny bruker - vedvarende på-stedet-hvil

HEisannn!
Har lest forumet lenge, men ikke skrevet noen inlegg før nå. Følger Atkins kategorisk, startet i fjor sommer, da tok jeg av nesten 16Kg på under 3 måneder, men så stoppet det på 96Kg, krøp opp til 98, og har vært der siden. HAr forsøkt å omstarte induksjon et par ganger uten særlig hell.

Jeg er litt lite flink til å drikke mye vann, dvs, på ettermiddag og morgen drikker jeg MYE vann, ca. 1 liter, men de 8 timene på jobben går det stort sett i kaffe.

Er ellers nøye på karbohydratene. Spiser en proteinshake til frokost, holder meg til ca. 5g til lunsj, da fra salat som regel, og ca. 10-15g til middag. Dette under induksjonen. Har stort sett bare lagt til nøtter (peanøtter, valnøtter) i VVT, stopper gjerne på 30g mere for å nå et trivselsnivå - jeg kan ikke tro at det er der min karbogrense ligger

Så jeg tror jeg rett og slett har for stor apetitt kanskje? Tipper det kanskje kan være på tide å se på hvor mange KCal jeg får i meg om dagen; ser av medier at årsaken til at Atkins stort sett fungerer bra er at proteiner holder en mett lenger om gangen - ikke helt tilfelle hos meg, jeg er glupsk av natur, og har bra kapasitet i magen

trener forøvrig 2 ganger i uka på sats, da sykler jeg gule timer. Det er hardt nok, forsøkte en tredje dag med vekttrening, men uten karbohydrater gikk det rett i dass. Det er tungt bare med syklingen, og skuffende uten noen resultater også.

Tar gjerne tips, vet at disse platåene kommer, men etter et halvt år med jerndisiplin så hadde jeg håpet at det snart skulle skje NOE.

Jeg ANTAR at jeg må redusere på antall KCal også, BMR sier ca. 2600 for min alder/vekt, så jeg bør vel uansett ligge på ca. 2000 skal jeg ned i vekt?

Svar tas i mot med takk, og selv takk for alle de flotte inleggene jeg allerede har fått lese her!

kutch er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 05-02-10, 23:39   #2
frkprym
Medlem
 
frkprym sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Røyken
Alder: 48
Innlegg: 213
frkprym er ny på veien

Sv: Ny bruker - vedvarende på-stedet-hvil

WOW, det er imponerende at du har holdt deg standhaftig ved "kuren" så lenge, på tross av motgang.

Har du målt cm for å se om du krymper selv om vekta ikke er informert om det?

Når det gjelder vann - jeg antar at du har lest om hvorfor vann er viktig for vekttap? Jeg sliter selv med vanninntak, men hver gang jeg leser dette på nytt går det så meget lettere å få i seg nok.
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=9104

Ellers vet du sikkert at nøtter kan være en partystopper, og at det også kan forandre seg for deg hva som gjør utslag. Det betyr at selv om du spiste dette i første nedgangstid (tenk at et så negativt ord kan klinge så fantastisk), kan det hende du ikke kan spise dette lenger nå.

Til sist - ja det er jo mange som ikke helt klarer å føle mettheten, selv på lavkarbo. Kan hende du spiser for lite fett? Om du ikke har gjort det allerede vil jeg anbefale deg å bruke et av de mange program på nett som lar deg registrere matinntak hver dag, og gå igjennom fordeling fett/proteiner/karbohydrater først, og etter det eventuelt totale kalorier.

Så sterk som jeg tror du er (ut fra utholdenheten din i så mange måneder) er jeg overbevist om at du klarer å eksperimentere med de ulike parameterene.

Lykke til!

__________________
Du spør meg hva jeg ler av, lille venn. Jeg ler fordi jeg lever, simpelthen.(André Bjerke)
frkprym er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
På stedet hvil sonjaera Atkins kosthold 11 13-02-09 20:35
I stedet for lasagne firth Middag 30 05-02-09 20:47
På stedet hvil Misamar South Beach 2 10-11-05 15:50


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no