Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold

Psyllium/loppeførskall

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-02-05, 11:00   #1
Kalorine
Medlem
 
Kalorine sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Alder: 44
Innlegg: 194
Kalorine er en juvelKalorine er en juvelKalorine er en juvel

Psyllium/loppeførskall

Er dette rene fiber, eller er det karbohydrater i det som jeg må ta med i regnskapet? Og hvor kjøper dere det?

__________________















Nothing tastes as good as beeing thin feels!
Kalorine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins (the book is my bible) Svar med sitat
Gammel 14-02-05, 11:12   #2
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Psylliumfrøene mine jeg kjøper jeg på helsekosten. Jeg har forstått det slik at dette er ren fiber, og blir ikke tatt opp i kroppen - men går "rett igjennom" og tar med seg masse grums på veien.. (altså bra for forøyelse)

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 14-02-05, 11:21   #3
Kalorine
Medlem
 
Kalorine sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Alder: 44
Innlegg: 194
Kalorine er en juvelKalorine er en juvelKalorine er en juvel

Takk! Hva skal jeg spørre etter? Psylliumfrø, psylliumskall eller loppefrøskall? er alt det samme?

__________________















Nothing tastes as good as beeing thin feels!
Kalorine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins (the book is my bible) Svar med sitat
Gammel 14-02-05, 11:22   #4
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Kalorine

Hva skal jeg spørre etter? Psylliumfrø, psylliumskall eller loppefrøskall? er alt det samme?

Aner ikke...

Men mne heter psylliumfrø..
Jeg er innmari fornøyd med dem, bruker 1 ss hver dag, og fordøyelsen min har aldri vært bedre! Bruker det i smoothies og grøt, i cottage cheese..

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 14-02-05, 16:40   #5
Gamla
Potius sero, quam numquam
 
Gamla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Innlegg: 1.103
Gamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressurs


Ja, Psylliumfrøskall og loppefrøskall er det samme. Det jeg bruker heter Fiber Husk og det er helt uten karbohydrater , men inneholder 85 g fiber og er veldig effektivt. En pose på 300 g koster ca 60 kr. Dette blir mye billigere enn å kjøpe loppefrø på apoteket i alle fall. Jeg bruker bare 1 - 2 ts.daglig. Jeg kjøper det i en kolonialbutikk. Regner med at alle som har glutenfritt mel også har eller kan skaffe dette.
Eneste ulenpen med det er at det ikke er så lett å få rørt ut i vann, men hvis en drikker det fort og skyller ned med vann etterpå går det greit. Det er ikke noen speiell smak i det.
Fiber Husk kan også brukes i brød og kaker.

__________________
Stor klem fra Gamla!

Medlem av Ren mat-klubben
Gamla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vedlikehold Svar med sitat
Gammel 18-02-05, 09:54   #6
Kalorine
Medlem
 
Kalorine sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Alder: 44
Innlegg: 194
Kalorine er en juvelKalorine er en juvelKalorine er en juvel

Har kjøpt det nå, fant HUSK på helsekost.Takk Komkari! Forferdelig konsistens når jeg blandet det ut i vann, men når jeg blander i litt funlight og bare styrter det får jeg det i meg.

Får du i deg mye fiber i tillegg til fibertilskuddet? Det blir jo ikke mange grammene i noen teskjeer pr dag?

Opprinnelig lagt inn av komkari


Ja, Psylliumfrøskall og loppefrøskall er det samme. Det jeg bruker heter Fiber Husk og det er helt uten karbohydrater , men inneholder 85 g fiber og er veldig effektivt. En pose på 300 g koster ca 60 kr. Dette blir mye billigere enn å kjøpe loppefrø på apoteket i alle fall. Jeg bruker bare 1 - 2 ts.daglig. Jeg kjøper det i en kolonialbutikk. Regner med at alle som har glutenfritt mel også har eller kan skaffe dette.
Eneste ulenpen med det er at det ikke er så lett å få rørt ut i vann, men hvis en drikker det fort og skyller ned med vann etterpå går det greit. Det er ikke noen speiell smak i det.
Fiber Husk kan også brukes i brød og kaker.

__________________















Nothing tastes as good as beeing thin feels!
Kalorine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins (the book is my bible) Svar med sitat
Gammel 31-08-09, 12:37   #7
monkadonka
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: sarpsborg
Alder: 39
Innlegg: 12
monkadonka er på en erverdig vei

Sv: Psyllium/loppeførskall

psyllium er genialt.Koster tarmen ;O)
Anbefales!!!!

monkadonka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no