Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Barns kosthold

Hvor mye kjøtt i maten?

Barns kosthold Et karbohydratkontrollert kosthold er det optimale for alle - også for barna våre!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-04-04, 21:38   #1
Nooria
Støttemedlem
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Innlegg: 820
Nooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressurs

Hvor mye kjøtt i maten?

Jeg lagde opp en stor porsjon med mat til sønnen min i går. Den bestod av grønnsaker og kalvekjøtt. Mens en grunnoppskrift jeg fant i en bok om babymat anbefalte 1/4 kjøtt og 3/4 grønnsaker (+ væske da), hadde jeg i mye mer kjøtt. Dette for å få i han rikelig med proteiner.

Hvor stor andel kjøtt eller fisk pleier dere andre å ha i?

Nooria

Nooria er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 14-04-04, 00:23   #2
MHM
Ikke flink, men god...;-)
 
MHM sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Hedmark
Alder: 49
Innlegg: 4.705
MHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastisk

Husker ikke helt hvor mye kjøtt jeg brukte, men jeg tipper det var ca. like deler kjøtt og grønnsaker. Pluss olje og smør i tillegg. Husk at barna har større behov for fett enn proteiner.

__________________
Jeg tiltrekker meg det jeg trenger for å være i balanse!
bla-bla-bla
MHM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Helst ikke tenke på mat - er det en filosofi? Svar med sitat
Gammel 14-04-04, 10:27   #3
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Bruker omtrent halvt om halvt til nimånedersungen, kanskje litt mer grønnsaker enn kjøtt.

  Svar med sitat
Gammel 15-04-04, 21:45   #4
Nooria
Støttemedlem
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Innlegg: 820
Nooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressurs

Godt å høre at det ikke bare er jeg som bruker mye kjøtt! Og dere har jo mer erfaring enn meg, for jeg er på begynnerstadiet av matlaging til mitt første barn. I dag har jeg lagd en svær kyllinggryte til ham med økologisk kylling og økologiske grønnsaker . Håper han liker det for råvarene var rådyre .

Nooria er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no