Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt > Nyheter / media

Fotballfruen gir ut kokebok med andres lavkarbooppskrifter

Nyheter / media Her kan du dele og diskutere siste nytt fra media! :)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-02-12, 21:23   #76
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Fotballfruen gir ut kokebok med andres lavkarbooppskrifter

Opprinnelig lagt inn av Spreeze, her.

Kjente jeg ble ganske skuffet når jeg leste denne tråden. Her var det mye surmaga kritikk og tildels stygge kommentarer. Litt misunnelse ute og går kanskje?

Jeg er neppe i fotballfruens målgruppe, er nok litt i eldste laget , men jeg synes hun er både flink og tøff. Og vanvittig målbevisst.
Det er mange av innleggene på bloggen hennes som interesserer meg midt bak , men når det gjelder lavkarbo så har hun og mannen hennes god peiling, og er gode ambassadører.
Hun har mange gode oppskrifter. Og ja, hun har sikkert fått inspirasjon fra andre på mange av de. Og de hun har fått inspirasjon fra har sikkert i mange tilfeller fått inspirasjon fra noen andre igjen. Hvem har ikke det.

Enig!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 21:42   #77
Mariann S
Seniormedlem
 
Mariann S sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Sunnmøre
Alder: 56
Innlegg: 1.353
Mariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt av

Sv: Fotballfruen gir ut kokebok med andres lavkarbooppskrifter

Opprinnelig lagt inn av Spreeze, her.

Kjente jeg ble ganske skuffet når jeg leste denne tråden. Her var det mye surmaga kritikk og tildels stygge kommentarer. Litt misunnelse ute og går kanskje?

Jeg er neppe i fotballfruens målgruppe, er nok litt i eldste laget , men jeg synes hun er både flink og tøff. Og vanvittig målbevisst.
Det er mange av innleggene på bloggen hennes som interesserer meg midt bak , men når det gjelder lavkarbo så har hun og mannen hennes god peiling, og er gode ambassadører.
Hun har mange gode oppskrifter. Og ja, hun har sikkert fått inspirasjon fra andre på mange av de. Og de hun har fått inspirasjon fra har sikkert i mange tilfeller fått inspirasjon fra noen andre igjen. Hvem har ikke det.

enig. En av grunnene til at vi klarer å 'lage egne oppskrifter', er lærdom og inspirasjon frå dette flotte forumet

Mariann S er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, BMI 21 ♥ Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 21:43   #78
krokodillen
Medlem
 
krokodillen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 441
krokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt likt

Sv: Fotballfruen gir ut kokebok med andres lavkarbooppskrifter

Ble nysgjerrig og kikka litt på bloggen, og virkelig: Det der var IKKE interessant. Jeg orket ikke lese. Men det var vel så at målgruppen var fjortenåringer.

Egentlig litt artig at tenåringene heller hører på fotballfrue enn professorene Drevon og Norum.

krokodillen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt fetere Fedon uten fruktose Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 21:45   #79
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Fotballfruen gir ut kokebok med andres lavkarbooppskrifter

Opprinnelig lagt inn av Peppa Gris, her.

Nemlig.

Jeg finner da på varianter av oppskrifter jeg og, men jeg skryter aldri på meg at jeg fant opp kruttet. For min del er det en stor forskjell. Det er stor forskjell på: jeg eksperimenterte og fant opp noe helt nytt og jeg eksperimenterte, ble inspirert og min versjon ble slik som dette.

Det beste med henne er jo at når enkelte reagerer på at hun faktisk ikke har funnet opp noe som helst blir hun ilsk som en kråke.

Siden hun faktisk redigerte det ene innlegget sitt så tror jeg kanskje hun faktisk har tenkt igjennom dette. Det er ihvertfall lov å håpe.


Her setter du fingeren på noe veldig, veldig, veldig, veldig viktig!


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 21:48   #80
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Fotballfruen gir ut kokebok med andres lavkarbooppskrifter

Opprinnelig lagt inn av krokodillen, her.

Egentlig litt artig at tenåringene heller hører på fotballfrue enn professorene Drevon og Norum.

Tenåringene er vel som tenåringer flest, de. De ønsker ikke autoriteter og læremestere, men idoler. Og det er vel også sånn det skal være i den alderen. Jeg i min tid hørte heller på hva Kurt Cobain hadde å si om livet, enn samfunnsfaglæreren.
Men jeg må si meg enig i at når man først skal se opp til en litt lettliva rosablogger, så er det i det minste positivt at det er snakk om en person som fronter en sunn og god livsstil enn en som kaller seg Barbie og anbefaler to glass barnemat om dagen ...

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 21:50   #81
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Fotballfruen gir ut kokebok med andres lavkarbooppskrifter

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Tenåringene er vel som tenåringer flest, de. De ønsker ikke autoriteter og læremestere, men idoler. Og det er vel også sånn det skal være i den alderen. Jeg i min tid hørte heller på hva Kurt Cobain hadde å si om livet, enn samfunnsfaglæreren.
Men jeg må si meg enig i at når man først skal se opp til en litt lettliva rosablogger, så er det i det minste positivt at det er snakk om en person som fronter en sunn og god livsstil enn en som kaller seg Barbie og anbefaler to glass barnemat om dagen ...


Word!


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 21:59   #82
Alynna
Seniormedlem
 
Alynna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sandvika
Innlegg: 524
Alynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt likt

Sv: Fotballfruen gir ut kokebok med andres lavkarbooppskrifter

Enig i at hun er gjennomtenkt, vet hva hun snakker om når det gjelder lchf, og heller ikke er ekstremt fanatisk. Hun prøver faktisk å formidle matglede kombinert med sunn bevissthet når det gjelder hva man stapper i munnen, og selv om hun er mer perfeksjonistisk, og trener mer enn de fleste gidder, så liker jeg innfallsvinkelen hennes.

Synes bloggen handler mye om livsglede, å gjøre mye ut av små ting i hverdagen og skape glede. Jeg synes derimot at hun er litt narsissistisk (det blir man sikkert med så mye fokus på seg) og er defensiv når hun blir kritisert, på grensen til det frekke.

Men nok om det - jeg skal bla i boken når den kommer ut, jeg kommer IKKE til å ha den fremme i bokhyllen for enhver pris, men det kan tenkes at dersom den duger som et oppslagsverk for en del bra oppskrifter, så kan den havne i en skuff.

Men det finnes mange lavkarbobøker i disse dager, så det blir et spørsmål om pris og kvalitet. Synes det er mye ræl der ute ala "ta en kotelett og surr den i fløte, og server med kokt broccoli". Jeg kan da tenke selv?

Flere av oppskriftene hennes hittil har vært gode på det som er litt vanskeligere, som går på hvordan man måler opp erstatningsprodukter i rett mengde - det er ikke superlett å vite nøyaktig hvilke forhold man trenger når man baker noe nytt. Fint å ha noe som er testet ut av en perfeksjonist

Alynna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest smak igjen for hver karbohydrat :) Ketolyse om jeg ønsker å gå ned i vekt. Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 22:12   #83
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Fotballfruen gir ut kokebok med andres lavkarbooppskrifter

Opprinnelig lagt inn av Ignite, her.

Jeg snakker ikke om forbedringer, jeg snakker om opphavsrett. Noe som tydeligvis ikke finnes når det gjelder matoppskrifter.

MEN da dreier jeg det til MORAL! . Tenk det gitt - å stjele er dritt...

Å kalle det stjele synes jeg er overdrevet. Infoen på nett er ofte for alle og den som vil putte det i en bok og prøve å få det utgitt kan det. Jeg ville ikke gjort som henne selv, men å kalle det stjele blir litt for drøyt. Kunnskap er for alle, og noen tar penger for det, men det er mest riktig å ikke ta penger for det.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 22:21   #84
Mariann S
Seniormedlem
 
Mariann S sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Sunnmøre
Alder: 56
Innlegg: 1.353
Mariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt av

Sv: Fotballfruen gir ut kokebok med andres lavkarbooppskrifter

Ej 'lagar' en del oppskrifter sjøl, og omgjere en del og brukar nokre som dei er
Men en ting eg gjere med alle oppskrifter er å perfeksjonere dei,
omgjere alle mål (der det er mulig) til gram, som for meg er meir nøyaktig og likt frå gong til gong.
Og det kan vere en grunn til at folk feks ville kjøpe 'mi bok'

Hm, eg lurer på om det sitter en bok'forfatter'spire i magen min

Mariann S er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, BMI 21 ♥ Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 23:20   #85
janmesi
Medlem
 
janmesi sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: Oslo
Alder: 49
Innlegg: 404
janmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snill

Sv: Fotballfruen gir ut kokebok med andres lavkarbooppskrifter

Hei folkens,
jeg registrerer kommentarene deres. Men jeg må få ta min forfatter i forsvar her. Caroline kan bli en ny fremtredende talsperson for LCHF i Norge, noe vi trenger, i boken står hun ærlig frem og forteller om hvordan hun har fått det bedre med LCHF og appellerer til yngre lesere, ja.

Ja, det er ikke en ren LCHF kokebok - men en livsstilsbok av en litt lettere karakter.

Som forlegger i Lille Måne har jeg vært med på å gi ut tyngre bøker som Bedre uten brød, Matrevolusjonen, Kolesterolbedraget og annet. Nå ønsker vi å stimulere en annen målgruppe.

Hvordan kan dere vite at oppskriftene i boken er kopiert? Det er ingen av dere som har lest manuset! Hvorfor spre slike tullete kommentarer? Cecilie vil bli en ny og viktig alliert for oss alle i lavkarbo/LCHF bevegelsen.

Manuset er fremdeles i arbeid, og dere får se oppskriftene når boken er klar i slutten av mars.

Caroline "fotballfrue" har en helt annen "approach" enn de fleste av våre andre utgivelser, og jeg tror ikke målgruppen vil bli skuffet.

Caroline har måttet tåle mye kritikk og mye jantelov fordi hun som ung, slank og vakker jente med suksess har gjort ting på en annen måte enn tidligere i Norge. Tro meg - hun har mer på hjertet enn hva som kommer frem i bloggen, og vi ser frem til å løfte opp debatten ovenfor en ny målgruppe denne gangen om riktig kosthold og trening - jeg er veldig glad for å ha fått henne i forfatterstallen. Selv om det hun forteller vil være kjent stoff for mange av dere, så vil det for målgruppen vår og hennes være "nytt".


Og det er det vi ønsker med denne utgivelsen - nå en ny målgruppe og få med flere på LCHF-laget. Jeg hadde håpet på støtte fra leserne på lavkarbo.no.

God helg!
Jan

__________________
Beste hilsen fra Jan M - Lille Måne
"Selvsagt skal du ikke spise dyrefett!" (VGs Vektklubb) www.lillemaane.no
janmesi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 23:23   #86
janmesi
Medlem
 
janmesi sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: Oslo
Alder: 49
Innlegg: 404
janmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snill

Sv: Fotballfruen gir ut kokebok med andres lavkarbooppskrifter

Opprinnelig lagt inn av Peppa Gris, her.

Først skulle jo Fruen gi ut en LCHF kokebok, men nå er den omgjort til en livstilsdagbok med oppskrifter i.

Det som jeg synes er rart er at de fleste oppskriftene inne på bloggen hennes er oppskrifter som har vært å finne på det store internettet lenge før hun trykket dem til sitt bryst. Hun endrer kanskje på en liten ting og kaller oppskriften sin egen.

Jeg personlig har også endret litt på Nannas knekkebrød, men jeg ville aldri gitt ut en kokebok der jeg påsto at oppskriften var min egen.

Nå er det ikke lenge siden hun skrev et innlegg der hun fortalte leserne om sin eksperimentering på kjøkkenet der hun fant opp en helt egen oppskrift, for så å få kritikk for dette, og så endre innlegget til å si at hun surfet på nett og fant inspirasjon på en gitt blogg. Noe kritikk tar hun tydeligvis til seg.

Likevel stusser jeg på troverdigheten og lovligheten av å gi ut en bok med sine egne oppskrifter man rett og slett har knabbet fra andre? Er dette i det hele tatt lov?


Pappa gris: du aner jo ikke hvilke oppskrifter som er i boken, den er ikke kommet ut!

__________________
Beste hilsen fra Jan M - Lille Måne
"Selvsagt skal du ikke spise dyrefett!" (VGs Vektklubb) www.lillemaane.no
janmesi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 23:23   #87
Jesper23
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2012
Innlegg: 5
Jesper23 er på en erverdig vei

Sv: Fotballfruen gir ut kokebok med andres lavkarbooppskrifter

Opprinnelig lagt inn av Peppa Gris, her.

Hun er ufattelig frekk. Både i kommentarfeltet og når hun stjeler andres oppskrifter og kaller de sine egne. Ganske usmakelig faktisk. Jeg skjønner rett og slett ikke at dette skal være greit, bare fordi hun evner å tjene penger på det.

Tuller du med meg?

Hvor mange oppskriftsbøker inneholder ikke en pizza oppskrift, eller en oppskrift på lasagne, eller en oppskrift på moussaka, eller en oppskrift på fiskegrateng? Dette er jo alle oppskrifter som er "så og si like", alle har bare gjort tvister som gjør at de kan kalles sine egne.. Er jo ingen som har opphavsrett på en oppskrift beklager altså, men nå ler jeg høyt

Jesper23 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 23:24   #88
Jesper23
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2012
Innlegg: 5
Jesper23 er på en erverdig vei

Sv: Fotballfruen gir ut kokebok med andres lavkarbooppskrifter

Opprinnelig lagt inn av manne, her.

Jeg skulle gjerne sett en matoppskriftsforfatter som har kokebøker med EGNE oppskrifter jeg. Du må gjerne komme med forslag!

Kunne ikke vært mer enig

Jesper23 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 23:26   #89
Jesper23
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2012
Innlegg: 5
Jesper23 er på en erverdig vei

Sv: Fotballfruen gir ut kokebok med andres lavkarbooppskrifter

Opprinnelig lagt inn av Peppa Gris, her.

Det er i grunn bare å lese i bloggen De aller fleste oppskriftene ligger andre plasser, men da med små endringer.

Noen av variantene hennes er faktisk å foretrekke, men jeg synes likefullt det er hennes variant ikke hennes oppskrift.

Men hvem er det hun har kopiert da? Og mener du virkelig at det stedet du mener hun har kopiert den fra, var det første stedet som postet den oppskriften?

Jesper23 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 23:28   #90
Jesper23
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2012
Innlegg: 5
Jesper23 er på en erverdig vei

Sv: Fotballfruen gir ut kokebok med andres lavkarbooppskrifter

Opprinnelig lagt inn av Alynna, her.

Fruen er god på mange ting, både klær og matlaging, sminke og styling, men kritikk er hun elendig til å håndtere.

Jeg hadde vurdert boken om det var en ren kokebok, men jeg har ikke tenkt å kjøpe det starletmagasinet hun tydeligvis planlegger å selge. Jeg bryr meg mindre om henne, bilder av henne, bilder av livet hennes ++++, og mer om generelle tips og oppskrifter.

Kjenner jeg får lyst til å trykke en pute foran ansiktet og rødme, av det coveret. Leste kommenterene til det blogginnlegget, og kjente det røre seg i mageregionen. Pinlig! Ikke minst fnisesmiskingen tilbake til de jentene som har lagt inn komplimenter! Men det selger nok bra til de faste leserne, mer enn om det var en ren kokebok, slik hun først tenkte.

Leste gjennom kommentarfeltet, synes hun svarte et høflig "tusen takk" tilbake til de som like hva de så, hva er galt med det? Der hvor jeg kommer fra, er det høflig å takke...

Jesper23 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 23:31   #91
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Fotballfruen gir ut kokebok med andres lavkarbooppskrifter

Opprinnelig lagt inn av Jesper23, her.

Men hvem er det hun har kopiert da? Og mener du virkelig at det stedet du mener hun har kopiert den fra, var det første stedet som postet den oppskriften?

Det er faktisk vanlig høflighet å lenke til hvor man har funnet den oppskriften man bruker eller har som utgangspunkt.

I 2007 lagde jeg en brødoppskrift som jeg delte blant annet med en dame på den lokale helsekosten. I ettertid har jeg blitt anbefalt mitt eget brød både her og der og det har blitt representert som vedkommenes ide, noe som er utrolig frekt i og med at dette brødet har nøyaktig samme innhold og mengde av de samme ingrediensene som mitt brød.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 23:32   #92
Jesper23
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2012
Innlegg: 5
Jesper23 er på en erverdig vei

Sv: Fotballfruen gir ut kokebok med andres lavkarbooppskrifter

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Dama har basert imaget sitt på å være fotballfrue, mao en som lever på andres innsats. Ikke overraskende at hun også velger å gi ut bok hvor andre har gjort jobben....

Leser du bloggen, i stedet for å forhåndsdømme, så ser du at hun har skapt sin egen karriere.. fotballfrue er bare et bloggnavn

Jesper23 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 23:33   #93
janmesi
Medlem
 
janmesi sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: Oslo
Alder: 49
Innlegg: 404
janmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snill

Sv: Fotballfruen gir ut kokebok med andres lavkarbooppskrifter

Opprinnelig lagt inn av Ignite, her.

Vel. Jeg kjøper ikke en bok til fra "Lille Måne". Jeg har ikke tenkt å begrunne det heller.

Jeg synes overskriften på denne tråden er veldig gal. Det er ingen av dere som vet hvilke oppskrifter som er med i denne boken. Når jeg lager en oppskrift, aner jeg ikke om noen har laget eller publisert en tilsvarende eller liknende oppskrift tidligere. Caroline har laget en bok med oppskrifter tilpasset hver måned for året, sammen med hennes tips for trening og litt om hennes betraktninger om livet osv.

Ja, det er den "letteste" kostholdsboken vi har gitt ut. Men vi har aldri lagt skjul på det heller - vi ønsker med denne utgivelsen å nå en ny målgruppe, og er veldig glad for at Caroline ville være med oss på dette.

Om du på bakgrunn av dette velger å ikke lese fremtidige bøker fra Lille Måne, må jeg si du gjør det valget på et særdeles tynt grunnlag. Vi kommer med Gary Taubes og Mark Sisson i år - for å nevne noen nye prosjekter med en helt annen tyngde og for en helt annen målgruppe enn Caroline sin bok.

Jeg synes det er drøyt at det spres rykter på nettet om at oppskriftene er kopiert når ingen av dere vet hvilke oppskrifter det er som kommer i boken.

(Men ja, trolig er ikke du i målgruppen for denne boken - dette er nok en bok beregnet på et yngre og fortrinnsvis kvinnelig publikum ...)

__________________
Beste hilsen fra Jan M - Lille Måne
"Selvsagt skal du ikke spise dyrefett!" (VGs Vektklubb) www.lillemaane.no
janmesi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 23:34   #94
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Fotballfruen gir ut kokebok med andres lavkarbooppskrifter

Opprinnelig lagt inn av Jesper23, her.

Leser du bloggen, i stedet for å forhåndsdømme, så ser du at hun har skapt sin egen karriere.. fotballfrue er bare et bloggnavn

Jeg kjenner godt til bloggen hennes. Det som forundrer meg er at dersom det blir en diskusjon om fotballfruen, uavhengig av forum, så dukker det opp alltid nye nick som ene og alene skal forsvare henne.

Jeg personlig synes det er underlig at det noen registerer seg rundt om kring på forum kun for å forsvare damen, hun er vel vitterlig oppegående nok til å svar for seg selv?

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 23:34   #95
janmesi
Medlem
 
janmesi sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: Oslo
Alder: 49
Innlegg: 404
janmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snill

Sv: Fotballfruen gir ut kokebok med andres lavkarbooppskrifter

Opprinnelig lagt inn av Ignite, her.

Veldig mange folk tar bilder av trær, solfylte åkre og rare folk. Men publiserer du det uten tillatelse og kreditering, så er du på tynn is...


du må gjerne sende meg en PM for å forklare hva du insinuerer med dette innlegget. mvh Jan

__________________
Beste hilsen fra Jan M - Lille Måne
"Selvsagt skal du ikke spise dyrefett!" (VGs Vektklubb) www.lillemaane.no
janmesi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz Svar med sitat
Gammel 18-02-12, 01:19   #96
Alynna
Seniormedlem
 
Alynna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sandvika
Innlegg: 524
Alynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt likt

Sv: Fotballfruen gir ut kokebok med andres lavkarbooppskrifter

Opprinnelig lagt inn av Jesper23, her.

Leste gjennom kommentarfeltet, synes hun svarte et høflig "tusen takk" tilbake til de som like hva de så, hva er galt med det? Der hvor jeg kommer fra, er det høflig å takke...

Hei, Caroline (eller Lars-Kristian)

Alynna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest smak igjen for hver karbohydrat :) Ketolyse om jeg ønsker å gå ned i vekt. Svar med sitat
Gammel 18-02-12, 10:24   #97
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Fotballfruen gir ut kokebok med andres lavkarbooppskrifter

Opprinnelig lagt inn av janmesi, her.


Hvordan kan dere vite at oppskriftene i boken er kopiert?
Og det er det vi ønsker med denne utgivelsen - nå en ny målgruppe og få med flere på LCHF-laget. Jeg hadde håpet på støtte fra leserne på lavkarbo.no.

God helg!
Jan

Jeg støtter deg,jeg, fordi jeg synes det er fint at lavkarbo blir akseptert av alle typer mennesker. Noen tror boka kommer til å inneholde de oppskriftene hun har i bloggen som hun har funnet andre steder, men som du sier, boka er ikke utgitt ennå så vi får vente og se. Jeg blåser i om hun kopierer men da er det mest ryddig å si at det er oppskrifter hun har funnet, men hvorfor skulle vi tro hun ikke kommer til å gjøre det?

__________________
Do what you like!

Sist redigert av Yrla : 18-02-12 kl 10:30.
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-02-12, 12:18   #98
amritam
Medlem
 
amritam sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 429
amritam har en fantastisk aura rundt segamritam har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Fotballfruen gir ut kokebok med andres lavkarbooppskrifter

Opprinnelig lagt inn av manne, her.

Jeg skulle gjerne sett en matoppskriftsforfatter som har kokebøker med EGNE oppskrifter jeg. Du må gjerne komme med forslag!

Nettopp. Hvis oppskrifter skulle hatt verkshøyde, hadde ingen turt å gi ut kokebøker. Sannsynligheten for at noen en eller annen gang har skrevet ei oppskrift som er for lik ville vært for stor. Og det ville vært veldig vanskelig å sette noen grenser for når ei oppskrift har store nok endringer fra en annen til at den blir lovlig.

Men det er jo kanskje en grunn til at det er så populært å gi ut kokebøker - det er enkelt å lage.

amritam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalderkost med allergiske begrensninger Svar med sitat
Gammel 18-02-12, 14:11   #99
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Fotballfruen gir ut kokebok med andres lavkarbooppskrifter

Jeg synes denne diskusjonen her er ganske så viktig. Vi er på et lavkarboforum hvor mange av medlemmene eksperimenterer og lager og med glede deler av sin kunnskap til glede og berikelse for oss andre. Men ved å dele oppskriftene her, så gir man samtidig fra seg rettighetene. Og dermed oppleve at andre bruker oppskriften uten å kreditere opphavsmannen/kvinnen. Så da har man et dillemma. Mange her inne har fått til å leve på lavkarbo takket være de som deler av sin kunnskap. Men om man til stadighet opplever at oppskriftene blir "lånt" uten å bli kreditert så vil man kanskje slutte å dele oppskriftene med andre medlemmer? Altså står en viktig del av forumet i fare for å bli svekket.

Man kan holde seg for god til å komme med personlige karakteristika av fotballfruen, den er jeg helt med på, men at man diskuterer temaet på bakgrunn av det som står i bloggen hennes er naturlig og sundt. Og fotballfruen er jo ikke den eneste, Hexeberg sin kokebok er et godt eksempel.

Og til slutt ett tips til redaktøren i Lille Måne: Hvorfor ikke lage en kokebok med noen av de dyktige matskribentene som har lagt ut så mange glimrende oppskrifter her inne? jeg tenker spesielt på Nannah. Hun har jo sin egen matblogg med mange gode oppskrifter, samtidig som hun er en dyktig skribent. Jeg ønsker meg en Nannah bok med oppskrifter og dikt.

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 18-02-12, 15:12   #100
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Fotballfruen gir ut kokebok med andres lavkarbooppskrifter

og jeg ønsker meg en av Kristine:http://www.kriweb.no/2011/08/06/en-o...re-muligheter/

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Mange lavkarbooppskrifter Kanutten Oppskrifter 1 20-12-11 19:32
Sprekke for andres glede? Sol-Angelica Ketolysekuren 58 25-04-11 17:52
Her er tips til lavkarbooppskrifter Tami Spørsmål og svar 0 04-04-11 10:34
Ny her jeg. Lindbergtilpassing av lavkarbooppskrifter? lillmerete Dr Lindbergs 3 06-06-07 22:00


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no