Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Andre dietter

Jeg er så sulten at jeg snart blir gal ...

Andre dietter Her er det plass til dietter som ikke har fått sin egen kategori over.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-01-10, 11:08   #1
lille bolle
Juniormedlem
 
lille bolle sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Alder: 45
Innlegg: 18
lille bolle er på en erverdig vei

Jeg er så sulten at jeg snart blir gal ...

Går på easy life og drikker kun shaker i løpet av dagen.men blir jo så sulten.noen andre her som også har brukt det?

Kan jeg for eks bruke noen av middagsforslagene her inne til ett måltid i løpet av dagen eller vil jeg da legge på meg av det?
kurslederen vi har mener jo at jeg ikke skal spise annet enn pulveret.
skal ned ca 10 kg til.
Trenger noen gode råd her jeg

lille bolle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 20-01-10, 11:18   #2
Fedonisten
Supermoderator
 
Fedonisten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 53
Innlegg: 6.447
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Sv: jeg er så sulten at jeg snart blir gal...

Nå går ikke jeg på Easy Life selv, men jeg vil tro det kommer an på så mange ting:

- hvor lenge har du gått på kur(s)?
- er det reell sult du føler, eller trang til å spise noe?
- du må nesten velge om du skal følge kurset/kuren eller om du skal komponere noe selv - ved å gå bort fra anbefalingene du får fra kursleder?
- hvor mye er du i aktivitet? Er du i mye aktivitet trenger du kanskje mer energi, men da i form av proteiner - men dette har kursleder noe av ansvaret for å følge opp.

Tror det er viktig at du husker at det er DU som har myndighet til å ta valgene for deg, men at du da også må ta ansvaret for de tingene som skjer eller eventuelt ikke skjer.

Lykke til - du får sikkert flere tilbakemeldinger fra andre her som faktisk bruker Easy Life også.

__________________
Etter en rask titt i speilet ser jeg at jeg har kropp som en gud!!
Riktignok en Buddah, men likevel en gud...

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 20-01-10, 12:52   #3
Maja
Medlem
 
Maja sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Østlandet
Alder: 52
Innlegg: 211
Maja er ny på veien

Sv: Jeg er så sulten at jeg snart blir gal ...

Jeg gikk fem uker på EasyLife kosterstatter i høst. Jeg var sulten hele tiden og kveldene var desidert verst. Men jeg var den eneste på kurset mitt som slet med sultfølelse. De andre sa at dette ikke var noe problem for dem. I følge kursleder skal ketosen gjøre sånn at sultfølelsen forsvinner og man får en jevn fin energi, selv om man bare inntar 500 kcal i døgnet. Kjenner man sult, skal man pøse på med masse vann.

Jeg bruker en medisin som gir apetittøkning som bivirkning og jeg har tenkt at det er sikkert den som gjør at jeg er så sulten hele tiden, siden ingen av de andre på kurset slet med sult under ketosen.

EasyLife ligger veldig høyt i karbohydrater (50 g pr dag) og man er helt oppunder ketosegrensen. Du kan derfor ikke spise noe med karbs i før du bikker ut av ketosen. Jeg spiste av og til noen biter med gulost/græddost hvis sulten ble altfor ille. Det har 0 karbs. Noen spiste en kyllingfilet eller annet rent kjøtt, men da uten grønnsaker eller annet tilbehør.

Hvis du følger EasyLife-opplegget og begynner å innføre ett og ett måltid etter tallerkenmodellen, er du straks ute av ketose og sultfølelsen blir derfor større. Mange synes derfor den fasen der man innfører mat er mye vanskeligere enn å gå bare på pulver.

Jeg gikk rett fra pulver til 3-4 små lavkarbomåltider og fortsatte å være i ketose i lang tid etter EasyLife.

Jeg følte at forbrenningen min ble ødelagt og vekten min har stått ganske stille etter at jeg sluttet med EasyLife. Men jeg har ikke gått opp igjen noe (takket være lavkarbokost), og det er jeg strålende fornøyd med.

__________________
Klem fra Maja

88 87 86 85 84 83 82 81 80 79 78 77 76 75 74 73 72 71 70 69 68 67 66 65 64 63 62 61 60 59 58
Maja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-02-10, 09:09   #4
BobBob
Juniormedlem
 
BobBob sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Innlegg: 48
BobBob er ny på veien

Sv: Jeg er så sulten at jeg snart blir gal ...

Jeg pleier å drikke masse vann om jeg blir skikkelig sulten, men det aller beste rådet for meg er kanskje litt ubehagelig, men det fungerer bedre enn alle de andre til sammen: Disiplin. Når jeg blir sulten tenker jeg tanker som at det er min egen skyld at jeg har kommet i denne situasjonen og må leve på pulver. Hadde jeg spist mindre og bevegd meg mer så hadde ikke dette skjedd. Derfor er denne sulten vel fortjent og selvforskyldt. Så er det vel kanskje viktig å tenke på at den er midlertidig. Når jeg har kommet i noenlunde normalvekt kan jeg spise god lavkarbo mat (f.eks).

__________________
BobBob er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Blir livet mitt perfekt om jeg blir tynn? Nille Generell diskusjon 28 30-07-10 16:23
Sulten - veldig sulten! Sophie Lavkarbo generelt 17 20-08-09 21:43
Sulten Tess Spørsmål og svar 1 01-03-08 14:03
Man blir ikke skikkelig sulten på denne kosten Iset Spis deg ned i vekt med Skaldeman 21 31-01-06 21:23
1.dag er snart omme, og jeg er sulten. *Tussi* Ketolysekuren 6 17-04-05 21:50


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no