Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Ikke stol blindt på ketostix

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-07-10, 10:53   #1
Viclin
Seniormedlem
 
Viclin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.407
Viclin er en juvelViclin er en juvelViclin er en juvel

Ikke stol blindt på ketostix

Jeg har vært i ketose en ukes tid, er på ferie, men måler av og til med ketostix bare for å sjekke, siden vi er på ferie og jeg ikke har vekt.
Jeg vet de bare viser hva som skjer i urinen - ikke alltid hva som skjer i kroppen, og tar det kun som en pekepinn.

I går ventet vi så lenge med middag, at jeg til slutt var så sulten at jeg ikke orket å lage egen mat. Når vi i tillegg nå får besøk et par dager, tenkte jeg at det er like greit å spise som de andre da.
Så jeg spiste spaghetti, sjokolade, cornflakes med melk og sukker, rips med vaniljesaus og sukker, og potetgull. Tok en stix før jeg skulle legge meg bare for moro skyld, og jammen var den ikke knall rosa.

Og jeg kan umulig ha vært i ketose, hehe.

Jeg vet mange er opphengt i farge på stix, og tror blindt på hva stixen viser - ikke gjør det. I følge den skulle jeg jo vært i ketose etter alt jeg hadde spist i går. Og det kan jeg bare ikke ha vært.

Viclin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-07-10, 10:57   #2
Benzo
Seniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2005
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 649
Benzo er en juvelBenzo er en juvelBenzo er en juvel

Sv: Ikke stol blindt på ketostix

Mål igjen i ettermiddag, jeg tviler på at den er like rosa da.

Benzo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tja.... Svar med sitat
Gammel 29-07-10, 11:00   #3
Minusnoenkg
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 29
Minusnoenkg er på en erverdig vei

Sv: Ikke stol blindt på ketostix

Men målte du 2 timer etter siste måltid?

Jeg hadde også en sprekk da jeg var på ferie, regna på det og spiste over 100kh en dag(1,5 is pinne, et par munnfuller daimkake og kryddersild- som jeg trodde var lavkarbostemte ikke!) Da jeg testa meg, 2 timer etter siste måltid, var testen min veeldig beige
Dette var på mandag, og jeg var fortsatt ikke i ketose i går kveld. Håper den er rosa igjen i kveld...

Minusnoenkg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 29-07-10, 11:20   #4
Viclin
Seniormedlem
 
Viclin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.407
Viclin er en juvelViclin er en juvelViclin er en juvel

Sv: Ikke stol blindt på ketostix

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

Mål igjen i ettermiddag, jeg tviler på at den er like rosa da.

Det kan hende, men nå skal man jo helst måle om kvelden, ca to timer etter siste måltid, og det var det jeg gjorde.

Opprinnelig lagt inn av Minusnoenkg, her.

Men målte du 2 timer etter siste måltid? Jepp

Jeg hadde også en sprekk da jeg var på ferie, regna på det og spiste over 100kh en dag(1,5 is pinne, et par munnfuller daimkake og kryddersild- som jeg trodde var lavkarbostemte ikke!) Da jeg testa meg, 2 timer etter siste måltid, var testen min veeldig beige
Dette var på mandag, og jeg var fortsatt ikke i ketose i går kveld. Håper den er rosa igjen i kveld...

Jeg pleier aldri gidde å teste om jeg har spist veldig mye karbohydrater, jeg vet jo jeg ikke er i ketose likevel. Om jeg er usikker, tester jeg. Om jeg kanskje har spist en is, eller et lite kakestykke e.l. Eller om jeg bare rett og slett har spist veldig mye, selv om det bare er LCHF-mat. Noen ganger har den da vært svakt rosa og andre ganger beige.
Men i går altså (hvor jeg normalt sett ikke ville giddet å sjekke, siden jeg vet jeg spiste altfor mye likevel ) så var den helt rosa.

Viclin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-07-10, 11:28   #5
Minusnoenkg
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 29
Minusnoenkg er på en erverdig vei

Sv: Ikke stol blindt på ketostix

Opprinnelig lagt inn av Viclin, her.

Det kan hende, men nå skal man jo helst måle om kvelden, ca to timer etter siste måltid, og det var det jeg gjorde.



Jeg pleier aldri gidde å teste om jeg har spist veldig mye karbohydrater, jeg vet jo jeg ikke er i ketose likevel. Om jeg er usikker, tester jeg. Om jeg kanskje har spist en is, eller et lite kakestykke e.l. Eller om jeg bare rett og slett har spist veldig mye, selv om det bare er LCHF-mat. Noen ganger har den da vært svakt rosa og andre ganger beige.
Men i går altså (hvor jeg normalt sett ikke ville giddet å sjekke, siden jeg vet jeg spiste altfor mye likevel ) så var den helt rosa.

Men har du oversikt over hvor mange kh du fikk i deg da? Kan jo hende du tåler endel kh før du går ut av ketose Men med alt det du ramset opp, skulle man jo tro du falt ut av ketose Mye godt der gitt

Minusnoenkg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 29-07-10, 12:22   #6
Ferskenbeinet
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 904
Ferskenbeinet er ny på veien

Sv: Ikke stol blindt på ketostix

har nå hørt at stixen ikke trenger å endre farge før dagen derpå utskeielsen, så du får se i kveld...

__________________

Ferskenbeinet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-08-10, 22:54   #7
missfeelgood
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Akershus
Alder: 39
Innlegg: 4
missfeelgood er på en erverdig vei

Sv: Ikke stol blindt på ketostix

Hvor kjøper man disse stixene ?

missfeelgood er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-08-10, 22:57   #8
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Ikke stol blindt på ketostix

På nærmeste apotek, på ketolyse.no eller hos utvalgte Meny- forhandlere!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 02-08-10, 20:43   #9
Dååris
Medlem
 
Dååris sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 91
Dååris har en fantastisk aura rundt segDååris har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ikke stol blindt på ketostix

Om man har utskilt ketoner, så er jo de i urinen frem til man tisser de ut. Om man så sprekker detter man ut av ketosen, men de man skilte ut før sprekken er vel i tisset fortsatt? Må man ikke tisse ut de som allerede er utskilt, og så se?

Dååris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ketostix som ikke virker? Dragonfly Ketolysekuren 3 12-07-10 04:39
Går ned i vekt men gir ikke utslag på ketostix SaiKoPaTT Lavkarbo generelt 4 04-06-10 08:59
Ang. ketostix? twinnsy Lavkarbo generelt 6 24-02-10 14:14
Hmm ... I ketose på ketolyse-ketostix, men ikke på ketostix fra apoteket? wollafruen Ketolysekuren 10 15-02-09 12:14
Ketostix? Livsglede Ketolysekuren 0 22-03-08 11:48


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no