Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Andre dietter

Spis deg slank

Andre dietter Her er det plass til dietter som ikke har fått sin egen kategori over.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-03-10, 10:51   #1
sunroad
Medlem
 
sunroad sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Oslo
Alder: 58
Innlegg: 150
sunroad er på en erverdig vei

Spis deg slank

Hei

Er det noen som har prøvd Spis deg slank dietten?
Norsk senter for riktig ernæring ved Thor Foseid, det er lav karbo, du bestiller all mat ferdig pakket og kan hente den eller få den levert.
Skal være ca 10-20 gr karber pr dag.
Jeg har bestilt en 14 dagers kur for aktive(trener 3-4 ggr pr uke) , fikk så lyst til prøve
Har noen få kg igjen etter nesten 20 kg ned, hadde tenkt å vente litt til men fristelsen ble for stor, må bare prøve

sunroad er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon aktig Svar med sitat
Gammel 14-03-10, 11:22   #2
sunroad
Medlem
 
sunroad sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Oslo
Alder: 58
Innlegg: 150
sunroad er på en erverdig vei

Sv: Spis deg slank

Hei igjen
Jeg har ikke fått noe svar, så da er det vel ingen som har prøvd.
Så da tenkte jeg at jeg rett og slett at jeg kunne fortelle her hvordan det går, hvis det er bra så kan det kanskje være flere av dere som vil prøve.
Jeg er i allefall spent på å hente min første rasjon i morgen kveld.
En ting har jeg i allefall innset etter forige bolk med lavkarbo at det eneste som funker for meg er lavkarbo, med engang jeg begynner å spise flere karber så kommer søthunger og sultfølelse igjen for fullt.Derfor gjør det meg litt trist at "alle" andre slankeopplegg pøser på med karbohydrater.
Men nå ønsker jeg meg selv lykke til i morgen.....

sunroad er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon aktig Svar med sitat
Gammel 14-03-10, 11:24   #3
frifuggel
Seniormedlem
 
frifuggel sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 60
Innlegg: 2.081
frifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjent

Sv: Spis deg slank

Vet det er flere her inne som har prøvd, men kan ikke si jeg husker hvordan det gikk, siden det ikke er "min greie". Ville uansett ønske deg lykke til! Og si at jeg skjønner at det å få ferdig mat kan friste, veldig

__________________
Storkoser meg med verdens fineste lille gutt, en uventet og utrolig premie for riktig mat i 10 måneder..
frifuggel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tilpasset Fedonistisk :)) Svar med sitat
Gammel 14-03-10, 12:00   #4
sunroad
Medlem
 
sunroad sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Oslo
Alder: 58
Innlegg: 150
sunroad er på en erverdig vei

Sv: Spis deg slank

Ja da skulle jeg ønske jeg kunne lese hva andres erfaringer på denne dietter,positivt og negativt!

sunroad er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon aktig Svar med sitat
Gammel 14-03-10, 12:19   #5
Viclin
Seniormedlem
 
Viclin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.407
Viclin er en juvelViclin er en juvelViclin er en juvel

Sv: Spis deg slank

Jeg har ikke prøvd, men mitt inntrykk er at de som spiser dennne maten blir slappe, slitne og sultne.
Det er for lite fett og kanskje også for lite kalorier. Og mye søtstoffer i maten.

Men det kan jo hende du trives med det.

Viclin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-03-10, 12:33   #6
sunroad
Medlem
 
sunroad sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Oslo
Alder: 58
Innlegg: 150
sunroad er på en erverdig vei

Sv: Spis deg slank

Da vil jeg med andre ord fortsette slik jeg føler meg nå?...hehe....
Mye fett orker jeg ikke, jeg er av de som ikke passer til å spise enorme mengder fett det gjør meg rett og slett kvalm og jeg brekker meg av det.
Men at man blir slapp og uopplagt av spis deg slank er jo negativt da...på Fedon mat var jeg veldig frisk og opplagt, men som sagt jeg skal gi det en sjanse funker det ikke så funker det ikke...

sunroad er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon aktig Svar med sitat
Gammel 14-03-10, 13:08   #7
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Spis deg slank

Se feks denne tråden om spis deg slank-dietten: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=6938

Jeg bestilte mat fra spisdegslank i 3 uker omtrent da jeg la om kosten, mest for støtte i overgangsfasen. Det fungerte fint for meg, men jeg merker at jeg har det bedre med mer fett enn Foseid foreskriver.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 14-03-10, 13:16   #8
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Spis deg slank

Første innlegget hennes.
Denne damen går (gikk) på Spis deg slank!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 14-03-10, 13:43   #9
sunroad
Medlem
 
sunroad sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Oslo
Alder: 58
Innlegg: 150
sunroad er på en erverdig vei

Sv: Spis deg slank

Det er litt forskjellige erfaringer ser jeg...noe positivt og noe nagativt
Lite fett sier noen, er det overhodet ikke fett?
Leser om enkelte her som spiser masse fett som rømme,kremfløte, smør osv. Det forstår jeg ikke hvordan noen orker å spise,det finnes vel andre måter å få i seg fett på? Olivenolje og nøtter greier jeg men skjærer bort all type fett på kjøtt ol...Fedon mat har jo noe fett men ikke sånne mengder som noen her anbefaler

sunroad er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon aktig Svar med sitat
Gammel 14-03-10, 13:58   #10
Mona_K
Medlem
 
Mona_K sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Fetsund
Innlegg: 424
Mona_K er på en erverdig vei

Sv: Spis deg slank

Opprinnelig lagt inn av sunroad, her.

Hei

Er det noen som har prøvd Spis deg slank dietten?
Norsk senter for riktig ernæring ved Thor Foseid, det er lav karbo, du bestiller all mat ferdig pakket og kan hente den eller få den levert.
Skal være ca 10-20 gr karber pr dag.
Jeg har bestilt en 14 dagers kur for aktive(trener 3-4 ggr pr uke) , fikk så lyst til prøve
Har noen få kg igjen etter nesten 20 kg ned, hadde tenkt å vente litt til men fristelsen ble for stor, må bare prøve

Hei jeg har nå gått på spis deg slank dietten.
Jeg har gått ned 7 kilo på ca 3 uker, jeg elsker prinsippet men føler meg rett å slett syk, så i går mesket jeg opp med "ordentlig mat" kotelletter og brokoli fløtegratinert. Jeg var på Thor Foseid`s kurs men satt igjen med flere spørsmål en svar. MEN det skal være sagt at mangen av de som var på kurset var kjempe fornøyd! Så er sikkert bare meg det ikke funker på. Kan sikkert være noe for deg =) Men vær opps på at mye av maten smaker det samme, de legger samme sausene oppi foreks laksen som de gjør i kyllingen, så syns det smaker ganske likt .. hehe
håper det funker for deg gratulerer med de 20 kiloene Rock on !

__________________



Mona_K er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vil bare bli lett å frisk da vekten hindrer meg masse Svar med sitat
Gammel 14-03-10, 15:18   #11
sunroad
Medlem
 
sunroad sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Oslo
Alder: 58
Innlegg: 150
sunroad er på en erverdig vei

Sv: Spis deg slank

Føler du deg syk? Uff sånn skal det ikke være når man går på diett..skal du slutte da eller? Vet ikke hvordan jeg reagerer for jeg har ikke prøvd, men det finner jeg ut når jeg har prøvd.
Jeg gikk på ED en stund men det måtte jeg gi opp fordi jeg ble så kvalm og gikk da over på Fedon mat,men skal skrive her hvordan det går.
Uansett så er jeg takknemlig for at dere deler erfaringene

sunroad er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon aktig Svar med sitat
Gammel 14-03-10, 15:47   #12
marithja
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 47
Innlegg: 162
marithja har en fantastisk aura rundt segmarithja har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Spis deg slank

Hei!

Jeg begynte med spis deg slank maten når jeg begynte med lavkarbo i august, synes maten var kjempegod, men som flere sier- mye av det er likt i og med at de bruker samme sausene og mye paprika i rettene sine. Jeg bestilte vel en 2-3 2 ukers menyer, før jeg hoppet over til vanlig lavkarbo mat. Hukser ikke nøyaktig hvor mye jeg hadde gått ned til da, mellom 7-9 kg -men husker jeg var litt lei av maten så det var deilig å spise vanlig hjemmelaget mat som koteletter og kyllingvinger og slik etterpå. Jeg synes det var en KJEMPEFIN måte å starte opp på lavkarbo på, all maten ferdig, trengte ikke å styre med å finne rett mat og porsjoner. Hadde litt vondt i hodet i starten, men tror det gikk mer på at jeg er elendig til å drikke...Drikker nesten ingenting i løpet av en dag.... Og så lærte jeg hva slags mat jeg kunne spise, hvor mye jeg egentlig trengte- det er også greit Nå bestiller jeg brødet mitt derifra, og spiser en skive av den til frokost, og så spiser jeg vanlig mat ellers (lavkarbo ja ) koser meg ogstår i - og hvis jeg hadde vært ny og skulle startet på lavkarbo i dag, så hadde jeg bestilt mat fra dem igjen - enkelt og genialt, men ikke mat du spiser for resten av livet Huff ble rotete dette, men håper du fikk noe fornuftig ut av det - lykke til!

__________________


marithja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Thor Foseid- spis deg slank Svar med sitat
Gammel 14-03-10, 17:55   #13
sunroad
Medlem
 
sunroad sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Oslo
Alder: 58
Innlegg: 150
sunroad er på en erverdig vei

Sv: Spis deg slank

Joda forstår veldig godt hva du mener, er enig med deg at det er ikke noe man gjør varig men at det er greit en periode, jeg tenkte å bruke det til å gå ned de resterende kg og så vedlikeholde på vanlig lavkarbo mat.
Jeg har en tendenns til å begynne veldig fint og leve på lavkarbo i lang tid så skal jeg liksom kose meg litt med ett eller annet og så har jeg store problemer med å hanke meg inn igjen. Men nå må jeg ta i et tak igjen og velger derfor denne måten, men målet mitt er å leve på lavkarbo mat resteen av livet, det er da jeg har det best og har mest energi

sunroad er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon aktig Svar med sitat
Gammel 15-03-10, 17:01   #14
Mona_K
Medlem
 
Mona_K sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Fetsund
Innlegg: 424
Mona_K er på en erverdig vei

Sv: Spis deg slank

Jeg har sluttet på spis deg slank men lever på lavkarbo =)

__________________



Mona_K er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vil bare bli lett å frisk da vekten hindrer meg masse Svar med sitat
Gammel 15-03-10, 17:22   #15
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Spis deg slank

Opprinnelig lagt inn av Mona_K, her.

Jeg har sluttet på spis deg slank men lever på lavkarbo =)

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 15-03-10, 18:55   #16
Mona_K
Medlem
 
Mona_K sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Fetsund
Innlegg: 424
Mona_K er på en erverdig vei

Sv: Spis deg slank

Hehe takk kitt =) Det ente opp med at jeg måtte ringe legevakten etter at jeg holdt på å svime av hele dage, og fikk beskjed om å drikke et glass saft ettersom det var et sjokk for kroppen å kutte alt sukker på dagen.
I stedet for å gjøre det rådførte jeg med folk her inne og fant ut at jeg skulle legge spis deg slank på hylla og spise meg god å mett men med riktig mat =)
føler meg fortsatt svak men jeg må si det er deilig å kunne "tygge\gnage " på noe i og med at spis deg slank maten er mest suppete mat. Tror jeg begynner å føle meg bedre så det er alle tiders =) Går ikke ned like fort men det får så være..

__________________



Mona_K er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vil bare bli lett å frisk da vekten hindrer meg masse Svar med sitat
Gammel 15-03-10, 19:24   #17
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Spis deg slank

Du har vel ikke lagt på deg alle kiloene over natten, heller!
Anbefalt vekttap er 0.5- 1.0kg i uken. Da henger kroppen, huden og hodet med hele veien!

Lavkarbo er for mange en livsstils-/kostholdsendring hvor den generelle helse ofte er grunnen til at man fortsetter etter oppnådd vekttap. Før kroppen er helt innstilt på å ikke få så mye karbohydrater, opplever mange å være litt slapp med hodepine etc, men så ille som du hadde det, er det ikke mange som har!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 16-03-10, 03:09   #18
Mona_K
Medlem
 
Mona_K sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Fetsund
Innlegg: 424
Mona_K er på en erverdig vei

Sv: Spis deg slank

Nope ser de fleste andre virker fornøyde=) Og det er jeg kjempeglad for
Spiste biff med engelsk cheeder ost oppå og så stekte jeg kinakål, purre og squash med krydder. og en skje med rømme=) Nam! Masse proteiner=)
Ja vet at kroppen skal følge etter hehe, Det skulle noen ha fortalt den for flere år siden.. henger allerede

__________________



Mona_K er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vil bare bli lett å frisk da vekten hindrer meg masse Svar med sitat
Gammel 16-03-10, 09:31   #19
sunroad
Medlem
 
sunroad sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Oslo
Alder: 58
Innlegg: 150
sunroad er på en erverdig vei

Sv: Spis deg slank

Da er jeg igang med spis deg slank..."brødet" var jo godt da! Har på ost og agurk, det står ingen steder hvor mye pålegg man skal bruke....
Mange av porsjonene ser små ut, men jeg skal spise 5 ganger om dagen, så tror ikke jeg vil være spesielt sulten, men vet at jeg kommer til å ha søthunger noen dager men vet også at det går over.....
så er jeg spent da om jeg blir sliten og trett som noen sier her de har vært, jeg håper på energi for jeg trener spinning 3-4 dager i uka og merker at kondisen blir bedre og bedre, så hvis jeg greier å gå ned 7 kg til så har jeg gått ned 25 kg tilsammen...fra jeg var på det aller størstejeg er optimistisk og skal gi spis deg slank en sjanse

sunroad er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon aktig Svar med sitat
Gammel 16-03-10, 09:58   #20
Shadow
Medlem
 
Shadow sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Sør-Odal
Innlegg: 85
Shadow er på en erverdig vei

Sv: Spis deg slank

Lykke til videre det blir spennende å høre dine erfaringer. Det virker jo fristende å få maten ferdig i porsjoner. Jeg trives på ketolysekost, men det er av og til litt tiltak å klargjøre mat til niste.

__________________

Det går litt trått nå


Shadow er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-03-10, 10:03   #21
sunroad
Medlem
 
sunroad sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Oslo
Alder: 58
Innlegg: 150
sunroad er på en erverdig vei

Sv: Spis deg slank

Takk for det Shadowmå klargjøre niste her og, jeg har bestilt det slik at 2 måltider er ferdige og resten er "brød" og må spise pålegg. Men brødet er uten korn og gjær og slike ting vi forbinder med brød er ca 2 karber pr skive.Jeg har spist en skive nå og ble skikkelig mett.
Ketolyse tror jeg også på men mitt problem er at jeg rett og slett blir kvalm av for mye fett, sånn som rømme, fløte, smør osv....skal si her hvordan det går....

sunroad er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon aktig Svar med sitat
Gammel 16-03-10, 10:32   #22
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Spis deg slank

Opprinnelig lagt inn av sunroad, her.

Leser om enkelte her som spiser masse fett som rømme,kremfløte, smør osv. Det forstår jeg ikke hvordan noen orker å spise,det finnes vel andre måter å få i seg fett på?

Noen av oss elsker jo den maten der. Jeg skjærer alltid bort alt fett på kjøtt, for det takler jeg ikke. Til og med bacon står jeg og klipper rent, alt det hvite må vekk. Men jeg elsker fete melkeprodukter, smør spiser vi MASSE av, fordi vi alle sammen elsker det.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 16-03-10, 11:29   #23
sunroad
Medlem
 
sunroad sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Oslo
Alder: 58
Innlegg: 150
sunroad er på en erverdig vei

Sv: Spis deg slank

Ja vet at noen er skikkelig glad i smør og andre fete tingsmør greier jeg rett og slett bare ikke, har jeg noen som helst mulighet til å fjerne det så gjør jeg det, mat stekt i meieri smør synes jeg rett og slett er grusomt, margarin går greit å steke i, men å spise det utenom går dårligmen vi er forskjellige og godt er detellers hadde det blitt kjedelig i denne verden

sunroad er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon aktig Svar med sitat
Gammel 16-03-10, 12:12   #24
lillemorell
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Nedre Eiker
Innlegg: 65
lillemorell er på en erverdig vei

Sv: Spis deg slank

Blir spennede å prøve " spis deg slank dietten" Jeg henter min pakke på mandagkveld.

Hvor mange kg gikk dere ned de første 2 ukene?

lillemorell er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt "spis deg slank" og resten egenkomponert lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 16-03-10, 12:17   #25
Mona_K
Medlem
 
Mona_K sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Fetsund
Innlegg: 424
Mona_K er på en erverdig vei

Sv: Spis deg slank

Jeg gikk vel ned en plas mellom 4og 5 kilo de første 2 ukene =) 3 uker 7 kilo =)
Lykke til folkens jeg håper dere klarer det =)

__________________



Mona_K er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vil bare bli lett å frisk da vekten hindrer meg masse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Spis Deg Slank - igjen! Sommerglad Spørsmål og svar 2 14-03-10 15:06
Spis deg slank Fat lemmy Lavkarbo generelt 2 28-05-09 01:16
Spis deg slank Heksehilda Spørsmål og svar 0 04-11-08 20:21
spis deg slank Flax Lavkarbo generelt 6 10-03-06 22:11


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no