Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Kan noen anbefale meg en dagsmeny?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-05-11, 18:14   #1
trultemamma
Medlem
 
trultemamma sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Østlandet
Alder: 44
Innlegg: 147
trultemamma er på en erverdig vei

Kan noen anbefale meg en dagsmeny?

Jeg trenger tips til dagsmeny som er enkel og lage og som ikke inneholder nøtter, meieriprodukter.. Lurer på hva som er partystopperen min. Går som nevnt ikke ned.

__________________

Vi kommer i mål alle som en, bare ikke gi opp.
Har startet mitt nye og bedre liv for siste gang - en kostholdsendring, ikke mer jojo.
trultemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for life <3 Svar med sitat
Gammel 23-05-11, 18:39   #2
lucifine
Seniormedlem
 
lucifine sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 697
lucifine har en fantastisk aura rundt seglucifine har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kan noen anbefale meg en dagsmeny

Men TM, har du holdt på så lenge at du trenger å stresse med å kutte ut ting og tenke på partystoppere??

__________________
lucifine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-05-11, 18:41   #3
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Kan noen anbefale meg en dagsmeny

Opprinnelig lagt inn av trultemamma, her.

Jeg trenger tips til dagsmeny som er enkel og lage og som ikke inneholder nøtter, meieriprodukter.. Lurer på hva som er partystopperen min. Går som nevnt ikke ned.


Hvor lenge har du drevet på?

Bruk boka og meny/oppskrifts-tips derfra, er mitt beste råd

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 23-05-11, 19:47   #4
trultemamma
Medlem
 
trultemamma sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Østlandet
Alder: 44
Innlegg: 147
trultemamma er på en erverdig vei

Sv: Kan noen anbefale meg en dagsmeny

Har holdt på siden før påske, har ikke gått ned noe.

Har vært i ketose hele tiden, tester med stix og spiser ikke kh mat i det hele tatt. Har aldri holdt meg så strikt til en diett som nå. Utrolig deprimerende resultat..

__________________

Vi kommer i mål alle som en, bare ikke gi opp.
Har startet mitt nye og bedre liv for siste gang - en kostholdsendring, ikke mer jojo.
trultemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for life <3 Svar med sitat
Gammel 23-05-11, 20:12   #5
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Kan noen anbefale meg en dagsmeny

Hvor mye skal du ned? Altså hva er høyde/vekt? Spiser du NOK mat og fett? Spiser du for lite? Drikker du lettbrus? www.diett.no er et fint sted og legge inn maten over et par dager så du får se hvordan du ligger an i inntak.

Gi oss et par typiske dagsmenyer så kan vi jo se om det er noe og kommentere

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 23-05-11, 21:02   #6
trultemamma
Medlem
 
trultemamma sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Østlandet
Alder: 44
Innlegg: 147
trultemamma er på en erverdig vei

Sv: Kan noen anbefale meg en dagsmeny

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Hvor mye skal du ned? Altså hva er høyde/vekt? Spiser du NOK mat og fett? Spiser du for lite? Drikker du lettbrus? www.diett.no er et fint sted og legge inn maten over et par dager så du får se hvordan du ligger an i inntak.

Gi oss et par typiske dagsmenyer så kan vi jo se om det er noe og kommentere

Høyde: 160
Vekt: 78
Skal ned til 65 i første omgang, deretter til nærmere 60 kg.

Jeg drikker ikke brus i det hele tatt, kun vann og farris.

Dagsmeny:
Frokost: Kaffe med fløte (ca 0,5dl fløte)

Lunsj: grønn salat med squash, baby leaf salat, agurk, en cherrytomat, en reddik, noen få sukkererter, kokt skinke, egg, og oljedressing med salt og pepper på. Eller en omelett av 2 egg, halv pakke baconterninger (ca 100gram?), en god neve revet ost, sopp, squash.
Drikke: vann/farris/kaffe

Middag: Ofte grønnsaker med fløte, kjøtt av noe slag.
Eller nakkekotelett/svinekotelett/svinebiff/entrecote med champinong, løk og fløte/creme fraiche på.

Kvelds: enten et speilegg med ost og spekeskinke eller salat, evt middagsrester.

Det hender et par ganger i uka at jeg tar noen biter sukkerfri sjokolade, cloetta sin, og en halv atkinsbar i uka.

Ellers ingen brus, saft, frukt, gulrot/paprika/mais/rødbete el andre kh rike grønnsaker.

Og inntaket er stort sett på 75/20/5 med dette kostholdet. Bruker diett.no og legger inn, vurdere kveldsmat etter hvordan jeg ligger an.
Prøver å ha jevnt inntak av fett sammen med annen mat. Er jeg sulten og ikke har mat tilgjengelig tar jeg en kopp kaffe med fløteskvett i. Det stagger sulten til jeg får laget noe.

__________________

Vi kommer i mål alle som en, bare ikke gi opp.
Har startet mitt nye og bedre liv for siste gang - en kostholdsendring, ikke mer jojo.
trultemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for life <3 Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 00:02   #7
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Kan noen anbefale meg en dagsmeny

Jeg klarer ikke se at du spiser særlig feil - hvordan ligger du an kalorimessig? Spiser du nok protein? 1 gram pr kilo kroppsvekt er anbefalt.

Har du sjekket hos legen om du er insulinresistent?

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 07:02   #8
jenta26
Medlem
 
jenta26 sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 347
jenta26 er ny på veien

Sv: Kan noen anbefale meg en dagsmeny

en skal jo ikke fokusere på kalorier på ketolyse

jenta26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 08:00   #9
Trj
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: I nord
Innlegg: 538
Trj er en juvelTrj er en juvelTrj er en juvel

Sv: Kan noen anbefale meg en dagsmeny

Jeg synes det er sparsommelig (om noe ?) av typen veldig gode grønnsaker som brokkoli og blomkål. Cherrytomat og sukkererter er jo litt "tyver" i det daglige karboregnskapet i forhold til mengde og hvor mye det metter. Jeg ville prøvd grønnsakene jeg nevnte og lagt meg litt høyere i antall g karbo noen dager for å se hva som skjer.

Jeg skulle også til å foreslå at du er inne i de ukene som virker som å være lit "krøllete" og uten vektnedgang for mange (ukene 4-6), men ser at du ikke har hatt vektnedgang i det hele tatt. Så...

Lykke til !

__________________



Min journal
Trj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tja.. Lavkarbo med mye grønnsaker Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 09:06   #10
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Kan noen anbefale meg en dagsmeny

Opprinnelig lagt inn av Trj, her.

Jeg synes det er sparsommelig (om noe ?) av typen veldig gode grønnsaker som brokkoli og blomkål. Cherrytomat og sukkererter er jo litt "tyver" i det daglige karboregnskapet i forhold til mengde og hvor mye det metter. Jeg ville prøvd grønnsakene jeg nevnte og lagt meg litt høyere i antall g karbo noen dager for å se hva som skjer.

Jeg skulle også til å foreslå at du er inne i de ukene som virker som å være lit "krøllete" og uten vektnedgang for mange (ukene 4-6), men ser at du ikke har hatt vektnedgang i det hele tatt. Så...

Lykke til !

Gode råd!! Som jeg forstår TS så har hun ikke gått ned noenting siden hun startet...

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 09:11   #11
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Kan noen anbefale meg en dagsmeny

Opprinnelig lagt inn av jenta26, her.

en skal jo ikke fokusere på kalorier på ketolyse

Nei, men gjør man det meste riktig uten å ha noe som helst vektnedgang er det alltid verdt og sjekke om man spiser for lite eller for mye etter at man har sjekket ut typiske partystoppere

Jeg gikk ikke ned et gram på de første 6 mnd - før jeg gikk på spisdegslank i 6 uker med kun 1200 kal pr dag... vi er alle forskjellige, og ingen anbefales og telle kalorier verken fra starten eller de første par ukene. Jeg er sterkt imot det selv, men har måttet erkjenne at jeg har nok ikke verdens høyeste energiforbruk.
TS har derimot som jeg forstår det ikke gått ned noenting siden hun startet, og da er det greit og sjekke ut alt som kan være en faktor i vektnedgangen, ofte er det faktisk at man spiser altfor LITE mat som kan være problemet

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 10:03   #12
Fettfri(d)
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 7
Fettfri(d) er på en erverdig vei

Sv: Kan noen anbefale meg en dagsmeny

Hei
Om du har betennelser, hormonforstyrelser eller lignenede, kan det ta litt tid før vekta begynner å slippe. Kroppen rydder da først opp før den setter i gang med fettforbrenninga.
Min svigerinne holder kurs og har fortalt meg at enkelte bruker opptil noen mnd på at kroppen skal omstille seg/ reparere seg, før "fettbålet" tar fyr
Om du startet med mye trening samtidig som du endret kosthold, vil du i starten bygge muskler, og det vil derfor ta litt tid før vektreduksjonen kommer.
Kan og være du har vært uheldig med ukene-ingen reduksjon første ukene grunnet omstillingen og så periode før mensen og under der mange stagnerer eller tom går opp...
Eller som allerede skreve; mat..
Gi det litt tid-
Her er mye som kan spille inn

Ønsker deg lykke til og håper det løsner snart

Fettfri(d) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Den smale sti.... Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 14:01   #13
trultemamma
Medlem
 
trultemamma sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Østlandet
Alder: 44
Innlegg: 147
trultemamma er på en erverdig vei

Sv: Kan noen anbefale meg en dagsmeny?

Tusen takk for gode innspill.

Jeg trener tre ganger i uka, går raske turer med hunden i ca 1,5 time. Noen ganger mer andre ganger mindre.

Skal ikke gi meg, det må jo løsne snart. Jeg går på Wellbutrin, kan dette ha noe å si?

Og ja TR har vært her denne uka...

__________________

Vi kommer i mål alle som en, bare ikke gi opp.
Har startet mitt nye og bedre liv for siste gang - en kostholdsendring, ikke mer jojo.
trultemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for life <3 Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 14:02   #14
trultemamma
Medlem
 
trultemamma sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Østlandet
Alder: 44
Innlegg: 147
trultemamma er på en erverdig vei

Sv: Kan noen anbefale meg en dagsmeny?

Ligger nok litt høyt kalorimessig så skal se om jeg får gjort noe der.

__________________

Vi kommer i mål alle som en, bare ikke gi opp.
Har startet mitt nye og bedre liv for siste gang - en kostholdsendring, ikke mer jojo.
trultemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for life <3 Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Noen som kan anbefale noen av oppskriftene til Lindberg? sunnereliv Dr Lindbergs 13 28-07-11 23:28
Noen som kan anbefale en god hvit te? mofe Kosttilskudd 4 30-08-10 23:16
Noen som har noen gode kjøttpålegg å anbefale? Aadna Spørsmål og svar 2 24-08-06 23:40
Noen som har noe innhold i en salat å anbefale meg? Aadna Spørsmål og svar 6 22-08-06 11:21


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no