Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Male frøene til mel

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-08-11, 23:34   #1
Suann
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 191
Suann er på en erverdig vei

Male frøene til mel

Blir karbohydratinnholdet i korn (som solsikkefrø, linfrø og sesamfrø) endret om det blir malt?
Hva med malte mandler?
Jeg har kjøpt meg en super kverner/malerdings (vet ikke hva det heter) på Europris. Den maler jeg nøtter frø og korn i og den lager jeg smoothies med. En hendig liten sak. Gjort i en fei!

__________________





Suann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-08-11, 23:44   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Male frøene til mel

Karbohydratinnholdet er det samme!
Vedlig kjekt med sånne duppedingser!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 18-08-11, 16:40   #3
Suann
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 191
Suann er på en erverdig vei

Sv: Male frøene til mel

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Karbohydratinnholdet er det samme!
Vedlig kjekt med sånne duppedingser!

Ja og denne duppedingsen er jeg helt forgapt i

__________________





Suann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-08-11, 16:49   #4
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Male frøene til mel

Opprinnelig lagt inn av Suann, her.

Ja og denne duppedingsen er jeg helt forgapt i

Navn og nr, takk!
Du kan jo leggge ut om den flotte dingsebomsen din i denne tråden!
Alltid morsomt med nye gadgets!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 20-08-11, 09:57   #5
Suann
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 191
Suann er på en erverdig vei

Sv: Male frøene til mel

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Navn og nr, takk!
Du kan jo leggge ut om den flotte dingsebomsen din i denne tråden!
Alltid morsomt med nye gadgets!

Den heter Melissa Multimikser. Og er liten og hendig
Skal legge ut bilde seinere dag men du finner bilde av den her :
http://kitchen.manualsonline.com/man...ve/646045.html

__________________





Suann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-08-11, 13:34   #6
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Male frøene til mel

Opprinnelig lagt inn av Suann, her.

Blir karbohydratinnholdet i korn (som solsikkefrø, linfrø og sesamfrø) endret om det blir malt?
Hva med malte mandler?
Jeg har kjøpt meg en super kverner/malerdings (vet ikke hva det heter) på Europris. Den maler jeg nøtter frø og korn i og den lager jeg smoothies med. En hendig liten sak. Gjort i en fei!

Innholdet er jo det samme men din kropps opptak av frøenes karbohydratinnhold er nok høyere når de er malt.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-08-11, 21:37   #7
Alynna
Seniormedlem
 
Alynna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sandvika
Innlegg: 524
Alynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt likt

Sv: Male frøene til mel

Er det ikke forskjell på malte og hele linfrø? Pga. at de hele går gjennom tarmsystemet uten at noe blir tatt opp i kroppen...

Alynna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest smak igjen for hver karbohydrat :) Ketolyse om jeg ønsker å gå ned i vekt. Svar med sitat
Gammel 20-08-11, 23:09   #8
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Male frøene til mel

Jo, og trolig vil linfrøene ikke opptaes fullstendig om de er knuste heller ,om de inntatt med mye væske fordi gelelaget som da dannes isolerer mot optak. Men jeg vet ikke.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-08-11, 17:41   #9
Suann
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 191
Suann er på en erverdig vei

Sv: Male frøene til mel

Jeg maler både linfrø og solsikkekjerner til "mel" for å bake. Kanskje det ikke er så lurt da?

__________________





Suann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-08-11, 17:50   #10
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Male frøene til mel

Opprinnelig lagt inn av Suann, her.

Jeg maler både linfrø og solsikkekjerner til "mel" for å bake. Kanskje det ikke er så lurt da?

Bare mal i vei, du! Det er ikke store forskjellen uansett! Om det er noen!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 21-08-11, 21:15   #11
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Male frøene til mel

Opprinnelig lagt inn av Suann, her.

Jeg maler både linfrø og solsikkekjerner til "mel" for å bake. Kanskje det ikke er så lurt da?

Det er jo sunt da Ikke noe vits i å bruke det om du ikke vil at kroppen skal nyttiggjøre seg det heller, vel? Bare regn med karbohydratinnholdet.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kan man male sukrin til sukrinmelis? Tommeline Spørsmål og svar 1 05-06-11 21:10
Male nøtter til mel - hva bruker man? Tor63 Spørsmål om matvarer og oppskrifter 5 29-12-10 15:16
Male nøtter/mandler nita58 Ketolysekuren 4 27-11-06 18:04


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no