Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Hva lager dere til 17. mai?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-05-12, 16:32   #1
Åssi
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Paris
Innlegg: 246
Åssi er på en erverdig vei

Hva lager dere til 17. mai?

Jeg har invitert til frokost/brunsj/lunsj hos meg, og lurer på hva jeg skal servere!

Blir nok såklart eggerøre, laks og champagne. Men vil gjerne servere noe søtt også, gjerne en fin kake

Hva skal dere servere?

Åssi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert LC(hf) Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 18:35   #2
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: Hva lager dere til 17.mai?

Vi har ingen gjester, men det hender at vi i familien møtes. Så jeg skal lage gelé av fun light saft (0 karber) og krem med litt vaniljeessens i. Noe bringebær og jordbær blir det nok også. Alt er lavkarbo i såfall Jeg har også laget noen iser av forskjellige fun light safter og pepsi max.

Av mat så spiser vi bare som vanlig, så det blir nok bare det jeg kommer på der og da som blir laget. Har handlet inn til eggerøre og laks da, det er kjempegodt!

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 18:49   #3
Disen
Medlem
 
Disen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Østlandet
Innlegg: 222
Disen er på en erverdig vei

Sv: Hva lager dere til 17.mai?

Her håper vi på fint vær så vi kan grille, ellers blir det nok middag på en kinesisk restaurant her vi bor. Så lager jeg en gelefromasj kake av kremfløte,funlight gele, atkinsen sjokolade med bringebær på toppen.

__________________


Midtsommermål - 7 kilo
Disen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/atkins innspirert. Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 18:58   #4
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Hva lager dere til 17.mai?

Jeg skal feire dagen med en Black Sunday.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 19:36   #5
Momse
Medlem
 
Momse sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Bergen
Alder: 48
Innlegg: 443
Momse har en fantastisk aura rundt segMomse har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva lager dere til 17.mai?

Jeg skal også ha frokost/brunsj/lunsj her, og jeg skal ha:

* Spekemat, seff!
* Eggerøre
* Asparges med bacon rundt
* Godt brød (For de som vil ha det )
* Laks
* Salat med masse forskjellige godsaker
* Hjemmelaget dressing/olje
* Guaccamole

Som søtt skal jeg lage pavlova (Skal prøve med tagatesse i morgen, hvis ikke det blir bra, lager jeg vanlig!) servert med hjemmelaget is og vaniljekrem - begge deler "lovlig" - toppet med bær

__________________
Momse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 20:30   #6
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Hva lager dere til 17.mai?

Vi er invitert på koldtbord til middag, men jeg lager nok en smørgåstårta til bursdagen min dagen før, som jeg kommer til å spise av i løpet av dagen. Lavkarbo smørgåstårta er genialt

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 20:44   #7
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva lager dere til 17.mai?

Om vi gidder lager vi napoleonskake eller pavlova. Middag har jeg ikke tenkt ut ennå.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 20:46   #8
Momse
Medlem
 
Momse sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Bergen
Alder: 48
Innlegg: 443
Momse har en fantastisk aura rundt segMomse har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva lager dere til 17.mai?

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Om vi gidder lager vi napoleonskake eller pavlova. Middag har jeg ikke tenkt ut ennå.

Lavkarbo napoleon?? Eller....?

__________________
Momse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 20:50   #9
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva lager dere til 17.mai?

ja, tror det er mulig å få til.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 20:52   #10
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Hva lager dere til 17.mai?

Jeg må innrømme at jeg ikke har noe spesielt forhold til 17. mai etter at jeg sluttet i korpset for 20 år siden. Da jeg var singel og banlaus brukte jeg dra på fjelltur, da barna kom ble det å følge dem via barnehage/skole. Men 17. maifølelsen var aldri tilstedet.

I år har vi planglagt å bare slappe av! Lage god mat hjemme og IKKE dra noe sted. 17. mai er den eneste dagen sambo har fri over en periode på 10 dager, så vi blir neppe så aktive av oss....

Men jeg skal steke biff og lage riskrem.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 21:04   #11
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Hva lager dere til 17.mai?

Helt blank ennå jeg Vi skal til byen å se på junior i toget (siste gang i år), og så bærer det hjem. Har ikke bestemt oss for om vi skal be sammen, eller bare nyte dagen alene. Har blitt mye jobbing og veldig lite søvn på oss begge i det siste, så egentlig har jeg mest lyst til å dra hjem, skifte til kosebukse og ikke gjøre noen ting. I så tilfelle, lager jeg sjokoladekake på 3 minutter til mannen. Nå har det blitt nok kake her i det siste, med all testingen før konfen

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 22:51   #12
Mariann S
Seniormedlem
 
Mariann S sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Sunnmøre
Alder: 56
Innlegg: 1.353
Mariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva lager dere til 17.mai?

Blir nok rømmegraut her, so kanskje eg skal lage ei iskake
Skal i konfirmasjon på lørdag, so då blir det meir kaker, skal ha med meg ett par lavkarbe variantar

Mariann S er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, BMI 21 ♥ Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 23:13   #13
Bik
Seniormedlem
 
Bik sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 796
Bik har en fantastisk aura rundt segBik har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva lager dere til 17.mai?

Vi skal lage et lite koldtbord hjemme. Kake kjøper vi på samfunnshuset etter toget. Jeg skal levere ei kake der, og da lager jeg selfølgelig ei lavkarbokake. Og så tipser jeg en kollega på jobb om at den kaka kan hun trygt kjøpe av

__________________


Bik er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvordan lager dere frokostpannekake/vafler? Iset Generell ernæringsdebatt 21 10-02-17 08:29
Hvordan lager dere wraps med lavkarbo? Dolsi Spørsmål om matvarer og oppskrifter 11 22-05-11 21:52
Soyaprotein.. hva lager jeg? Lil@ Spørsmål om matvarer og oppskrifter 1 21-05-11 10:20
Hvordan lager dere brun saus? Stellamor Ketolysekuren 6 29-04-11 20:44
Hva lager dere til påskelunsj? Anki1962 Generell diskusjon 3 09-04-09 20:27


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no