Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt

Dårlig av Coop salatkjøtt?

Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-05-12, 14:29   #1
kennygirl
Seniormedlem
 
kennygirl sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Nordmøre
Alder: 37
Innlegg: 946
kennygirl er ny på veien

Dårlig av Coop salatkjøtt?

Spiste 150 g av Coop sin salatkjøtt av kyllingfilet til middag i går og ble skikkelig dårlig noen timer senere.... Ble sittende på toalettet med bøtte forran meg store deler av natta

Flere som har opplevd å ha blitt dårlig av Coop salatkjøtt eller lignende produkter?

Pappa reagerer også på denne måten hvis han spiser ferdiggrillet og krydret kylling...
Noen som vet hvorfor vi reagerer slik?

__________________


kennygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mellom 100-150 kh uten mel, melk og egg Svar med sitat
Gammel 11-05-12, 14:59   #2
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Dårlig av Coop salatkjøtt?

Opprinnelig lagt inn av kennygirl, her.

Spiste 150 g av Coop sin salatkjøtt av kyllingfilet til middag i går og ble skikkelig dårlig noen timer senere.... Ble sittende på toalettet med bøtte forran meg store deler av natta

Flere som har opplevd å ha blitt dårlig av Coop salatkjøtt eller lignende produkter?

Pappa reagerer også på denne måten hvis han spiser ferdiggrillet og krydret kylling...
Noen som vet hvorfor vi reagerer slik?

Høres enten ut som god, gammeldags matforgiftning... eller at det er et eller annet på ingredienslista dere ikke tåler. Dersom dere har det sånn begge to, men med ulike produkter fra samme leverandør kan det jo likne på en intoleranse. (Om det gjelder mat fra samme pakke så tipper jeg heller på matforgiftning.)

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 11-05-12, 15:08   #3
kennygirl
Seniormedlem
 
kennygirl sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Nordmøre
Alder: 37
Innlegg: 946
kennygirl er ny på veien

Sv: Dårlig av Coop salatkjøtt?

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Høres enten ut som god, gammeldags matforgiftning... eller at det er et eller annet på ingredienslista dere ikke tåler. Dersom dere har det sånn begge to, men med ulike produkter fra samme leverandør kan det jo likne på en intoleranse. (Om det gjelder mat fra samme pakke så tipper jeg heller på matforgiftning.)

Dette er første gang jeg har opplevd dette - pleier ikke å spise ferdig produkter til vanlig. Tror ikke det var vanlig matforgiftning heller, var lenge til datoen gikk ut og den lukta og smakte bra...
Fortalte mamma at jeg hadde blitt dårlig og det var da jeg fikk vite at pappa reagerer slik på ferdig-kylling. Men det er forskjellige produkter fra ulike leverandører - kan det være noe de tilsetter? Krydder eller smaksforsterker eller noe annet??

__________________


kennygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mellom 100-150 kh uten mel, melk og egg Svar med sitat
Gammel 11-05-12, 15:22   #4
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Dårlig av Coop salatkjøtt?

Opprinnelig lagt inn av kennygirl, her.

Dette er første gang jeg har opplevd dette - pleier ikke å spise ferdig produkter til vanlig. Tror ikke det var vanlig matforgiftning heller, var lenge til datoen gikk ut og den lukta og smakte bra...
Fortalte mamma at jeg hadde blitt dårlig og det var da jeg fikk vite at pappa reagerer slik på ferdig-kylling. Men det er forskjellige produkter fra ulike leverandører - kan det være noe de tilsetter? Krydder eller smaksforsterker eller noe annet??


Dere bør nok lese på innholdsfortegnelsen og sammenlikne rett og slett. Det finnes flere apps for android med e-nummerlister slik at man kan finne ut hva det er som er i. Vær obs på at mange produsenter nå har begynt å skrive på pakkene "langnavnene" i stedet for E-numrene, rett og slett fordi folk har begynt å bli mer kritisk til alle E'ene...

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 11-05-12, 15:44   #5
kennygirl
Seniormedlem
 
kennygirl sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Nordmøre
Alder: 37
Innlegg: 946
kennygirl er ny på veien

Sv: Dårlig av Coop salatkjøtt?

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Dere bør nok lese på innholdsfortegnelsen og sammenlikne rett og slett. Det finnes flere apps for android med e-nummerlister slik at man kan finne ut hva det er som er i. Vær obs på at mange produsenter nå har begynt å skrive på pakkene "langnavnene" i stedet for E-numrene, rett og slett fordi folk har begynt å bli mer kritisk til alle E'ene...

Har aldri reagert på noen tilsetningsstoffer tidligere, så det hadde jeg ikke kommet til å tenkt på

Takk for svar

__________________


kennygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mellom 100-150 kh uten mel, melk og egg Svar med sitat
Gammel 11-05-12, 18:28   #6
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.198
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Dårlig av Coop salatkjøtt?

Hadde den typen i matpakken på jobben for et par uker siden, og oppdaget plutselig noen biter grønne av mugg når jeg var nesten ferdig! Var uggen resten av dagen og kjøper garantert ikke dette produktet igjen!
Lang holdbarhet, men hva hjelper det?

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 11-05-12, 21:18   #7
mysil
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Akershus
Alder: 43
Innlegg: 201
mysil er på en erverdig vei

Sv: Dårlig av Coop salatkjøtt?

Hvis kyllingkjøttet var for dårlig varmebehandlet kan man bli dårlig med de symptomene du beskriver.

__________________







mysil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Nøkkelhull-kjøttdeig fra coop lillekri Nyheter / media 1 17-04-12 12:33
Coop bringebær (frosne)? Indiana Spørsmål om matvarer og oppskrifter 6 22-07-11 08:36
Tilbud på Coop Obs! frk_johansen Generell diskusjon 0 15-02-11 12:32
Coop tomatsuppe Happy H Spørsmål om matvarer og oppskrifter 9 07-02-11 23:48
Coop sine karbonader Superslimithink Spørsmål og svar 3 19-09-08 15:36


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no