Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Trenger hjelp og råd.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-03-05, 09:10   #1
RAGNA
Medlem
 
RAGNA sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Trondheim
Innlegg: 196
RAGNA er virkelig snillRAGNA er virkelig snillRAGNA er virkelig snillRAGNA er virkelig snill
Question

Trenger hjelp og råd.


Den første uka på ketolysekuren gikk jeg ned 3,5 kilo. Nå har det gått en uke til, og jeg har fulgt nøyaktig det samme opplegget. Likevel har jeg ikke gått ned et gram denne uka! 3,5 kilo på to uker er jo ikke noe å bli desperat for, men jeg kjenner at motivasjonen er vanskeligere å holde på.

Jeg har vært så "smart" at jeg bare har satt igang uten å lese boka om ketolysedietten. Har funnet mye info og mange oppskrifter om dette på nettet. Det jeg har gjort, er å være pinlig nøye med å holde meg under 15 g. karbohydrat daglig. Jeg lurer på om jeg kanskje spiser feil eller gjør noe annet som ikke er bra, og at det er derfor vekta har stått i ro nå.

Dette er det jeg spiser:
Frokost: omelett av 2 egg, 2 skiver bacon eller skinke, litt ost
Lunsj: Litt lavkarbobrød med smør og ost
Middag: Kjøtt, fisk eller kylling. Ca 150 g. salat
Kvelds: Omtrent samme som til lunsj

Hvis jeg blir sulten sånn i mellom kan det hende jeg tar f.eks. litt cottage cheese med 1 ts. sukkerfritt syltetøy, en vaniljeomelett el.l. Jeg har også laget ostekake, sukkerfri gele med litt krem på og småkaker som har bare 0,5 g. karbo i hver. Det hender at jeg tar noe sånt til kaffen.

Sånn ellers:
Trim: Går en times tur hver dag
Søtstoffer: Bruker en del flytende natreen
Kaffe: Tar som regel 1-2 små kopper daglig
Helgekos på lørdagskveldene: 1 glass rødvin. Spekemat, reker, kylling el.l.
Generelt: Litt baconkrisp et par ganger i uka.
Fløte og rømme: Brukes en del til salaten eller til å lage saus av.
Grønnsaker: Spiser issalat, litt agurk, babymais, purreløk, bambusskudd og sopp. Litt grønn paprika og en minitomat et par ganger i uka.
Ketosticks: Sjekker hver dag, og har vært i ketose konstant de 2 ukene.

Skal skaffe meg boka i dag, da... Men er det noen som kan se på dette og gi meg råd? Er det noe jeg kan forandre på? Er det noe som er feil i følge ketolyseideologien? Eller kan jeg bare fortsette som før og være tålmodig?

__________________
Hilsen karboelsker'n Ragna
BMI ved start: 37
BMI nå: 35
Vektnedgang til nå: 6,6 kg
RAGNA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ragnas psyko-lavkarbo diett :-) Svar med sitat
Gammel 03-03-05, 13:13   #2
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve
 
donjuanwannabe sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.342
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs

Det jeg kan si er at kroppen er en utrolig avansert maskin så det kan være 100 forskjellige grunner til at du ikke har hatt nedgang siste uken.

Jeg kan ingenting om Ketolyse men jeg har forstått at det er likt Atkins så jeg svarer på grunnlag av det jeg vet om Atkins.

Men har du spist nøyaktig likt disse 2 ukene? Jeg regner med at du mister kg igjen til neste veiing. Bare vær tålmodig så kommer resultatene.

Vær ellers obs på:

  • sukkerfritt syltetøy
  • kaker o.l.
  • søtningsmidler
  • for mye meieriprodukter
  • lavkarbobrød (hvor mye karbohydrater i en skive f.eks.)
Lykke til videre!

__________________
Mvh donjuanwannabe
Faglig tyngde, det er meg det! Hilsen Christian A. Drevon
donjuanwannabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 03-03-05, 13:40   #3
Merete
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2005
Innlegg: 95
Merete har en fantastisk aura rundt segMerete har en fantastisk aura rundt seg

Hei!!

Hvis jeg ikke tar helt feil er det flere her på forumet som stoppet helt opp i begynnelsen, men vet ikke hvilket kosthold de hadde.

Jeg har funnet ut at jeg skal være fornøyd hvis jeg bare er stabil og ikke går oppover!!!!

__________________






Merete
Merete er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ! Svar med sitat
Gammel 03-03-05, 13:48   #4
sommerfugl
Il Mio Angelo Piccolo
 
sommerfugl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Molde
Alder: 39
Innlegg: 1.431
sommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurs

men du, har du målt deg? ofte står vekta stille, men cm på cm blir borte jeg gikk også ned 3kilo første uka, så stoppet det opp i flere uker, men maaange cm forsvant!

__________________
sommerfugl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Annika D, 80-80-20 Svar med sitat
Gammel 03-03-05, 16:32   #5
RAGNA
Medlem
 
RAGNA sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Trondheim
Innlegg: 196
RAGNA er virkelig snillRAGNA er virkelig snillRAGNA er virkelig snillRAGNA er virkelig snill

Opprinnelig lagt inn av sommerfugl

men du, har du målt deg? ofte står vekta stille, men cm på cm blir borte jeg gikk også ned 3kilo første uka, så stoppet det opp i flere uker, men maaange cm forsvant!

Målte meg ikke før jeg begynte, nei, og angrer litt på det. Men jeg kjøpte en bukse for 3 uker siden, og den begynner å bli vid nå, både rundt lårene og i midja. Så det skjer da ett eller annet...

__________________
Hilsen karboelsker'n Ragna
BMI ved start: 37
BMI nå: 35
Vektnedgang til nå: 6,6 kg
RAGNA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ragnas psyko-lavkarbo diett :-) Svar med sitat
Gammel 03-03-05, 16:43   #6
sommerfugl
Il Mio Angelo Piccolo
 
sommerfugl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Molde
Alder: 39
Innlegg: 1.431
sommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurs

Opprinnelig lagt inn av RAGNA

Målte meg ikke før jeg begynte, nei, og angrer litt på det. Men jeg kjøpte en bukse for 3 uker siden, og den begynner å bli vid nå, både rundt lårene og i midja. Så det skjer da ett eller annet...

jaaa, der ser du, det funker er jo ikke så farlig om vekta står stille, så lenge du krymper

__________________
sommerfugl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Annika D, 80-80-20 Svar med sitat
Gammel 03-03-05, 17:17   #7
Bamseline
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2005
Innlegg: 93
Bamseline har en fantastisk aura rundt segBamseline har en fantastisk aura rundt seg

jeg tror også brødet er fy fy

Bamseline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen Svar med sitat
Gammel 03-03-05, 17:39   #8
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Nå kan ikke jeg så mye om ketolysekuren, men ut i fra mitt ståsted ser det ganske så fint ut. Så lenge du er i ketose tror jeg ikke du skal bry deg så veldig om brødet, men hvis dette fortsetter kan du kutte det ut og se om ting bedrer seg.

Det kan godt være at du reagerer på søtstoffet du bruker,jeg synes heller du kan begrense bruken av det. Husk at smaken på søtt kan gjøre at du bare vil ha mer.

Jeg synes du er flink jeg!

  Svar med sitat
Gammel 03-03-05, 17:45   #9
Skorpia
Seniormedlem
 
Skorpia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Drammen
Alder: 64
Innlegg: 1.424
Skorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av RAGNA


Søtstoffer: Bruker en del flytende natreen
, babymais,

Du kan prøve å kutte ned på søtstoffet,hos noen kan det være årsaken til at vektnedgangen stopper opp.
Husk at mais inneholder mange karbohydrater(stivelse)

Ellers så matlista de grei ut synes jeg

NB!Hva består det brødet ditt av da????

__________________
Skorpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for det meste Svar med sitat
Gammel 04-03-05, 08:07   #10
RAGNA
Medlem
 
RAGNA sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Trondheim
Innlegg: 196
RAGNA er virkelig snillRAGNA er virkelig snillRAGNA er virkelig snillRAGNA er virkelig snill

Opprinnelig lagt inn av Skorpia

NB!Hva består det brødet ditt av da????

Brødet mitt er jo her: http://forum.lavkarbo.no/showthread....6416#post56416

Du har allerede sett det. Lager rundstykker av det, og tar et halvt f.eks. til lunsj. Med smør og ost på blir det max 3 karber totalt.

__________________
Hilsen karboelsker'n Ragna
BMI ved start: 37
BMI nå: 35
Vektnedgang til nå: 6,6 kg
RAGNA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ragnas psyko-lavkarbo diett :-) Svar med sitat
Gammel 04-03-05, 15:36   #11
Skorpia
Seniormedlem
 
Skorpia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Drammen
Alder: 64
Innlegg: 1.424
Skorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av RAGNA

Du har allerede sett det. Lager rundstykker av det, og tar et halvt f.eks. til lunsj. Med smør og ost på blir det max 3 karber totalt.

Å ja,men det er ikke alltid så lett å holde orden på alt,det begynner å bli temmelig mange her.

__________________
Skorpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for det meste Svar med sitat
Gammel 04-03-05, 21:56   #12
lillemy
Medlem
 
lillemy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Bergen
Innlegg: 98
lillemy er ny på veien

Du må bare fortsette for du er på riktig vei. Jeg stoppet og opp en stund men vekttapet går i rykk og napp.

Som jeg har fortalt tidligere går vekten min litt opp rundt mensen, men det er jo bare vann. Du må huske og drikke rikelig med vann. Gjerne vann som står i kjøleskapet. Da er det så kaldt at kroppen bruker energi for å varme det opp. Gratis vakttap.

Vær forsiktig med brødet og søtningsmiddel . Noen kan ikke spise så mye av dette. Kjøp deg ketostiks så du ser du er i ketose.
Skaff deg en vekt og mål opp slik at du ikke spiser mer enn 15 karb hver dag

Lykke til og gi ikke opp

__________________
lillemy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse kuren Svar med sitat
Gammel 05-03-05, 16:29   #13
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av lillemy

Du må bare fortsette for du er på riktig vei. Jeg stoppet og opp en stund men vekttapet går i rykk og napp.

Som jeg har fortalt tidligere går vekten min litt opp rundt mensen, men det er jo bare vann. Du må huske og drikke rikelig med vann. Gjerne vann som står i kjøleskapet. Da er det så kaldt at kroppen bruker energi for å varme det opp. Gratis vakttap.

Vær forsiktig med brødet og søtningsmiddel . Noen kan ikke spise så mye av dette. Kjøp deg ketostiks så du ser du er i ketose.
Skaff deg en vekt og mål opp slik at du ikke spiser mer enn 15 karb hver dag

Lykke til og gi ikke opp

Hei
Dette kan være det vanlige problem med mosjon. Man har ikke mosjonert så mye tidligere, så går man 30 min hver dag. Det krever større muskler. Musklene vokser - også på grunn av mye protein i dietten. Fettet forbrennes fortsatt - du er jo i ketose.

Jeg har opplevd mange som har opplevd at vekten står stille og buksene blir for store.
Det skyldes, at du forbrenner fett og bygger muskler, muskler er tyngre enn fett og fylder mer. OK

Heldigvis slutter muskelveksten når muskelmassen passer til den økte mosjon, og da vil vekten fortsette nedover. Samtidig vil du være utstyrt med større muskelmasse ( motor) og dermed ha lettere for å forbrenne fet.

Lykke til
Denne kneika er vi mange som har måtte komme over.
Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 07-03-05, 12:18   #14
RAGNA
Medlem
 
RAGNA sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Trondheim
Innlegg: 196
RAGNA er virkelig snillRAGNA er virkelig snillRAGNA er virkelig snillRAGNA er virkelig snill
Wink

Nå har jeg vært kjempeflink og fulgt alle rådene i Torkilds bok som man kan prøve når vekta står i ro. Veide meg i dag, og jeg har fortsatt ikke gått noe ned den tredje uka. Nå har jeg stått i ro i 11 dager, og det føles ikke spesielt motiverende! Når man er 30 kilo overvektig bør det jo også være lett å gå ned i startfasen....

Nå har jeg tre dager igjen for å gå ned to kilo. Mye kan jo skje på de dagene, så jeg får bare håpe det beste. Føler at kroppen går litt på tverke også. Har fått både treg mage og eksem. Kanskje denne kuren ikke er så sunn for min kropp?

Venter i spenning til veiedag på torsdag... undrenes tid er kanskje ikke forbi?

__________________
Hilsen karboelsker'n Ragna
BMI ved start: 37
BMI nå: 35
Vektnedgang til nå: 6,6 kg
RAGNA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ragnas psyko-lavkarbo diett :-) Svar med sitat
Gammel 07-03-05, 12:57   #15
Elisabet
Medlem
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Østfold
Alder: 53
Innlegg: 199
Elisabet har en fantastisk aura rundt segElisabet har en fantastisk aura rundt seg

Hei Ragna. Da er vi to om å være frusterert da. Men ikke gi opp enda. Kansje vi brått mister maange kilo. Kansje vi bare er litt treige sånn i starten?


Sist redigert av Elisabet : 07-03-05 kl 17:59.
Elisabet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 07-03-05, 13:24   #16
Gamla
Potius sero, quam numquam
 
Gamla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Innlegg: 1.103
Gamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressurs

Hei Ragna!
Ser at du ikke har fått noen god start på kuren din.
Jeg har lest hva du har spist og at du er i ketose. Likevel tror jeg at du burde kutte ut det brødet du spiser, og vær veldig obs,på alt det andre donjuanwannabe også nevner. Alt har endel KH i seg og du skal ikke ha mer enn ca 15 g pr. dag.Forsøk å erstatte brødet med f.eks en salat med masse proteiner i, Rolls (oppskrifte i forumets oppskrifter) eller eggepannekaker.(oppskriften under). Eller bak soyabrødet som det er oppskrift på i boken, hvis du får tak i soyaprotein.
En annen ting er at du må jo få orden på magen,- boken anbefaler magnesium så prøv om ikke det hjelper. Drikke mer vann, loppefrøskall og mer fiber i form av grønnsaker hjelper også.
Når du får tømt deg skikkelig, er det mulig at eksemen også bedres.
Ikke gi opp Ragna, dette går veldig bra etter hvert skal du se.
Hvis du ikke har vært inne på www.ketolyse.no enda anbefaler jeg deg å gjøre det. Der er veldig mye lærerikt.

Eggepannekaker:
1 egg vispes/ristes sammen.

Ha litt smør i pannen når du steker første kake.(første kaker blir som regel ikke så fin ) Kakene stekes på sterk varme.
Når eggemassen har stivnet og løsner lett fra kanten og bunnen , snus den og stekes på andre siden.
Jeg steker flere og oppbevarer dem i kjøleskapet i noen dager.

__________________
Stor klem fra Gamla!

Medlem av Ren mat-klubben
Gamla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vedlikehold Svar med sitat
Gammel 07-03-05, 13:44   #17
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av RAGNA

Helgekos på lørdagskveldene: 1 glass rødvin. Spekemat, reker, kylling el.l.
Generelt: Litt baconkrisp et par ganger i uka.

Hei Ragna
Har vekta stoppet litt opp for deg...stakkars. Ja det er ikke noe motiverende. Kjenner til det der.
Ser du har fått flere gode svar, og jeg vil bare tilføye at det over her, bortsett fra kylling, det holder på litt ekstra vann. Når du i tillegg har begynt å gå hver dag, så tror jeg, som det blir sagt under her at musklene har litt ekstra å jobbe med....Kanskje litt ekstra vann til "beskyttelse" i musklene(kaller jeg det)

Husk å drikke masse vann, så slipper kroppen å holde på det den har, når den skjønner det kommer mer
Jeg skal ikke si noe negativt om Cottage Cheese, men jeg tror det var en av grunnene til at jeg rett og slett la på meg...Kanskje fikk jeg for mange proteiner i forhold til min aktivitet....Bare en tanke....eller feil melkeprodukt for meg.

Jeg skjønner det kan bli litt forvirrende med så mange forskjellige tips om hva det kan være, men prøv og sorter litt og se hva du tror passer på deg. Jeg ar også trodd at jeg har spist som jeg skulle, og har "bare" kost meg med noe småtteri i helga, som et glass rødvin eller to... og resultatet er jo minimalt ned da...siste uka skar jeg til beinet, og gikk ned litt mer. Skal prøve det denne uka også.

Bortsett fra det...boka vil jeg anbefale deg å lese nøye....

Lykke til, Ragna... vær litt tålmodig, så får du nok en skikkelig belønning snart.



S

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 07-03-05, 17:49   #18
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av RAGNA

Nå har jeg vært kjempeflink og fulgt alle rådene i Torkilds bok som man kan prøve når vekta står i ro. Veide meg i dag, og jeg har fortsatt ikke gått noe ned den tredje uka. Nå har jeg stått i ro i 11 dager, og det føles ikke spesielt motiverende! Når man er 30 kilo overvektig bør det jo også være lett å gå ned i startfasen....

Nå har jeg tre dager igjen for å gå ned to kilo. Mye kan jo skje på de dagene, så jeg får bare håpe det beste. Føler at kroppen går litt på tverke også. Har fått både treg mage og eksem. Kanskje denne kuren ikke er så sunn for min kropp?

Venter i spenning til veiedag på torsdag... undrenes tid er kanskje ikke forbi?

Hei
Dette er utrivelig, vi ønsker jo så inderlig at alle skal lykkes. Magnesiumoxid ( gammeldags avføringsmiddel) 1 ts daglig ( forsiktig - det er krudt- vil løse det problem og gi litt tilskudd av magnesium ) opp til 20% tas opp fra tarmen.
Og ehh vekten vil da reduseres litt. Eksemet har jeg sett et par ganger. Det kan være reaksjon på egg, slik at man tåler litt egg, men ikke masse, kanskje skal du redusere eggmengden en ukestid.
Hvis vekten ikke fortsetter ned nå ville jeg anbefale å lese side 68-69 i boken og prøve A og evt B en uke.
Husk mosjon, hvis det er mulig, med 30 kilo overvekt, er det meget sannsynlig, at du har en insulinresistens som "holder på fettlageret."

Vennlig Hilsen
Torkil Andersen

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 07-03-05, 21:10   #19
Skorpia
Seniormedlem
 
Skorpia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Drammen
Alder: 64
Innlegg: 1.424
Skorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av RAGNA

Nå har jeg vært kjempeflink og fulgt alle rådene i Torkilds bok som man kan prøve når vekta står i ro. Veide meg i dag, og jeg har fortsatt ikke gått noe ned den tredje uka. Nå har jeg stått i ro i 11 dager, og det føles ikke spesielt motiverende! Når man er 30 kilo overvektig bør det jo også være lett å gå ned i startfasen....

Nå har jeg tre dager igjen for å gå ned to kilo. Mye kan jo skje på de dagene, så jeg får bare håpe det beste. Føler at kroppen går litt på tverke også. Har fått både treg mage og eksem. Kanskje denne kuren ikke er så sunn for min kropp?

Venter i spenning til veiedag på torsdag... undrenes tid er kanskje ikke forbi?

Går for den tl Torkil om å kutte ned på egg,dersom du plutselig får eksem.og det er noe du vanligvis ikke har,men husk at mange reagerer på søtstoff,aspartam er faktisk no mange reagerer på, og kan stoppe vektnedgang i følge Atkins. I Candidaklubben eller hva det heter,har Aspartam tilløp til så mange bivirkninger at jeg uansett ville være forsiktig. Finnes i de fleste kjøpelettbrus og syltetøy. Og Canderel søtstofftror jeg det var)
uansett vær forsiktig med Natreen ,maltitol eller hva det nå måtte være.
Maltitol kan være et ekstremt bra avføringsmiddel,men er ikke å anbefale,finnes i noe sjokolade på helsekost DVS. Sitt på dass hele natta!!!

__________________
Skorpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for det meste Svar med sitat
Gammel 07-03-05, 22:45   #20
Bamseline
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2005
Innlegg: 93
Bamseline har en fantastisk aura rundt segBamseline har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av Torkil

Husk mosjon, hvis det er mulig, med 30 kilo overvekt, er det meget sannsynlig, at du har en insulinresistens som "holder på fettlageret."

Herregud finns det en sånn insulinresistens.
jeg følger planen og opplever at jeg har gått opp i vekt.

Bamseline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen Svar med sitat
Gammel 07-03-05, 23:43   #21
Skorpia
Seniormedlem
 
Skorpia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Drammen
Alder: 64
Innlegg: 1.424
Skorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt av
Cool

Opprinnelig lagt inn av Bamseline

Herregud finns det en sånn insulinresistens.
jeg følger planen og opplever at jeg har gått opp i vekt.

Mener du virkelig at du ikke jukser med dietten og går opp i vekt????
Jeg selv hadde en nedgang i helga(dvs vekta har ikke rørt seg,men det vet jeg er fordi jeg spiste opp en pakken med rosiner(sånn liten pakke)
Det er nemlig nok til at kroppen holder på vannet for meg. Og i tillegg til det spiste jeg en pakke med Lakrol(salvi)

Skorpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for det meste Svar med sitat
Gammel 08-03-05, 08:34   #22
RAGNA
Medlem
 
RAGNA sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Trondheim
Innlegg: 196
RAGNA er virkelig snillRAGNA er virkelig snillRAGNA er virkelig snillRAGNA er virkelig snill
Smile

Tusen takk for gode råd og god hjelp!!

Jeg vil bare få takke alle dere som gir så gode råd og backer meg opp! Spesielt setter jeg pris på at Torkil, som faktisk har laget boka om dette opplegget, er her og gir tilbakemeldinger.

Jeg er fortsatt kjempeflink, mye flinkere enn jeg noen gang hadde trodd jeg skulle være. Tenk, snart 3 uker uten en eneste brødbit eller et riskorn! Drikker 2-3 liter vann hver dag, har kuttet kaffe til det minimale og har kuttet ut brødet mitt. Ligger vel på ca 10 g. karbo daglig nå. Går fortsatt tur hver dag som før, men går lengre turer og peser mer på i motbakkene.

I går hadde jeg 3 dager igjen på å nå målet mitt om å gå ned 2 kilo i løpet av den 3. slankeuka. Det var liksom kriteriet mitt for at jeg skulle makte å fortsette. Nå har jeg 2 dager igjen, men den gledelige nyheten er at jeg har mistet 0,8 kg. siden i går! Kanskje det løsner nå? I Norsk Ukeblad var Torkils bok "ukens kokebok" på matsidene. Der sto det at vekttapet gjerne kunne være 15 kilo den første måneden! Det må vel være feil? Ingen mister vel mye så kjapt?

Etter svangerskapet har jeg 2 bukser som passer. I dag fikk jeg på meg 2 til som lå liggende! De passet ikke for 4 uker siden, så det ga meg et motivasjonskick! Håper inderlig at vekta detter enda mer ned til torsdag. Skal fokusere på det nå, og det får meg til å være enda flinkere. Da vet jeg garantert at jeg kommer til å fortsette med dette, selv om jeg savner alle de deilige brødsortene som finnes og selv om jeg egentlig er møkk lei egg.

Jeg vil få ønske alle andre slankere en riktig fin dag!

__________________
Hilsen karboelsker'n Ragna
BMI ved start: 37
BMI nå: 35
Vektnedgang til nå: 6,6 kg
RAGNA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ragnas psyko-lavkarbo diett :-) Svar med sitat
Gammel 08-03-05, 08:47   #23
Merete
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2005
Innlegg: 95
Merete har en fantastisk aura rundt segMerete har en fantastisk aura rundt seg

God morgen!

Godt å høre at det kanskje løsner for deg . Hos meg har det også godt ufattelig tregt, slik at jeg tok en omvurdering av dagene mine og la en ny "plan"!

Håper det kan hjelpe, men som du også sier, her på forumet er man flinke å backe hverandre opp .

Lykke til videre!

__________________






Merete
Merete er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ! Svar med sitat
Gammel 08-03-05, 08:56   #24
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Så godt å høre, Ragna! Det er helt fantastisk deilig at buksene plutselig passer!

En fin dag til deg også!

  Svar med sitat
Gammel 08-03-05, 17:07   #25
snoopygirl
Seniormedlem
 
snoopygirl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: oppland
Alder: 56
Innlegg: 1.821
snoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt av

hei på deg.....åh så godt å høre det endelig begynner å løsne da...og at buksene har blitt vide,,herlig,,,ønsker deg lykke lykke til..er ganske fortvilende når vekta ikke går den vegen man vil......håper det går riktige vegen for deg nå.....er så stor forskjell på folk,noen går ned masse og andre veldig tregt,,har bestandig gått ned tregt før jeg begynte på ketolysekuren jeg,,,men når ejg begynte med den så gikk jeg ned 8.5 kg de første 14 dagene...ikke til å tru........men nå går det tregt..snufs-snufs...

__________________
snoopygirl

snoopygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hjelp, jeg trenger råd om fett! mofe Generell ernæringsdebatt 75 12-02-10 22:43
Trenger råd fra dere karbojunkies... HP Barns kosthold 8 21-07-04 10:57
Trenger råd og hjelp! Matodextrin og jordbær Carbokiller Lavkarbo generelt 2 17-06-04 21:51
Trenger råd / hjelp av dere erfarne! litajenta Lavkarbo generelt 14 09-06-04 23:50


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no