Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Kosttilskudd

forbrennings økende piller...

Kosttilskudd Spørsmål, tips og anbefalinger av vitaminer, mineraler og andre kosttilskudd.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-08-05, 21:44   #1
Spyder-
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 41
Innlegg: 2
Spyder- er på en erverdig vei
Question

forbrennings økende piller...

Har hørt at du kan ta noen piller for og øke forbrenningen, og med dette ta av noen kilo litt lettere...

Lurer litt på hva slags piller jeg kan bruke... Hører også at de fra "utlandet" er de beste..

Noen som har noen erfaringer med dette og kan anbefale meg noe? Noe annet jeg bør vite om disse pillene??

Takker for alle svar...

Spyder- er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Annet Svar med sitat
Gammel 29-08-05, 22:03   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Spyder-

Har hørt at du kan ta noen piller for og øke forbrenningen, og med dette ta av noen kilo litt lettere...

Lurer litt på hva slags piller jeg kan bruke... Hører også at de fra "utlandet" er de beste..

Noen som har noen erfaringer med dette og kan anbefale meg noe? Noe annet jeg bør vite om disse pillene??

Takker for alle svar...

Piller som øker forbrenningen så mye at du tar av ved å ta dem ?? Det er bare humbug. Det sies det samme om Cocosa (kokosnøttolje), forbrenningste og Slender Coffee eller hva det heter. Om det har noen effekt så er den så liten at !

De fra "utlandet" er sannsynligvis ulovlige å ta inn i Norge uansett. Det er ganske strengt og tollerne er hele tiden på jakt etter dop.

Her inne anbefaler vi ikke bruk av piller for vekttap. Vi begrenser oss til å anbefale vanlige kosttilskudd - som er det de gir seg ut for: tilskudd til kosten. Kombinasjoner av vitaminer og mineraler som kan hjelpe på søtsug og/eller til en viss grad øke forbrenning, men altså ikke så mye at man tar av kilo bare ved på ta dem. De er mer en hjelp på veien i forbindelse med et sunt og variert godt kosthold. Så som Ketolysepillene til Torkil for eksempel. Og trening er et must for å få opp forbrenningen !

Det finnes ingen snarveier !!

Men kanskje noen andre sitter på info om mirakelpillen som hjelper ??

hilsen meg som har verdens treigeste forbrenning.....

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 29-08-05, 22:55   #3
Maxxx
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 50
Innlegg: 119
Maxxx er ny på veien

Det finnes mange piller som øker forbrenningen. De fleste pillene inneholder stoffer som gjør de ulovlig å innføre til Norge. F.eks inneholder de mest effektive effedrin som står på dopinglisten, noe som gjør pillene ulovlig å innføre selv om bruk og oppbevaring ikke er ulovlig.
Effedrin øker forbrenningen, du får høy puls, blir varm og veldig rastløs. Det sier seg selv at dette ikke kan være bra for kroppen i lengre løp. Fabrikantene sier i de fleste tilfellene at pillene kan brukes kun i en begrenset periode.
Derfor er ikke slike piller noen løsning på fedmeproblem. Jeg prøvde de i USA, hvor jeg bodde en periode. Der fås de lovlig over disk (forøvrig nettopp blitt forbud mot effedrin også i USA). God til å forebgge tretthet om en skal studere, kjøre lange strekninger osv. Får kroppen til å gå på høygir.

En link som gir mer info: http://www.stacker2.com/products/index.html
Men mage av disse er altså ulovlig å innføre i Norge.

Nei, kosthold er nok et sikrere kort i det lange løp!!!

Maxxx er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generelt lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-08-05, 22:56   #4
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Maxxx

Det finnes mange piller som øker forbrenningen. De fleste pillene inneholder stoffer som gjør de ulovlig å innføre til Norge. F.eks inneholder de mest effektive effedrin som står på dopinglisten, noe som gjør pillene ulovlig å innføre selv om bruk og oppbevaring ikke er ulovlig.
Effedrin øker forbrenningen, du får høy puls, blir varm og veldig rastløs. Det sier seg selv at dette ikke kan være bra for kroppen i lengre løp. Fabrikantene sier i de fleste tilfellene at pillene kan brukes kun i en begrenset periode.
Derfor er ikke slike piller noen løsning på fedmeproblem. Jeg prøvde de i USA, hvor jeg bodde en periode. Der fås de lovlig over disk (forøvrig nettopp blitt forbud mot effedrin også i USA). God til å forebgge tretthet om en skal studere, kjøre lange strekninger osv. Får kroppen til å gå på høygir.

En link som gir mer info: http://www.stacker2.com/products/index.html
Men mage av disse er altså ulovlig å innføre i Norge.

Nei, kosthold er nok et sikrere kort i det lange løp!!!

Jøss.. dette hørtes jo nesten ut som amfetamin..?

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 29-08-05, 23:02   #5
Maxxx
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 50
Innlegg: 119
Maxxx er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av mofe

Jøss.. dette hørtes jo nesten ut som amfetamin..?

Ja, faktisk ikke langt unna... (har du noengang sett en fet amfetaminbruker?)
Men stoffene (effedrin/koffein etc) står ikke på narkotikalisten. Både effedrin og koffein (dog unntak for koffein i forbindelse med sjokolade, kaffe, te og leskedrikk inntil en viss konsentrasjon), står på dopinglisten.

Det blir en mellomting mellom store mengder koffein og amfetamin.

Men, narkotika har jeg IKKE prøvd. Har lest meg til infoen, så det er sakt.

Maxxx er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generelt lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-08-05, 23:50   #6
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

I USA er alle tilskudd/slankepiller med efedrin forbudt ja. Mener det er ca. 1 år siden. Det var en i et annet forum som skrøt av at han hadde kjøpt opp hele lageret hos sin lokale forhandler da det ryktes om at det skulle forbys. Han MÅTTE fordi han ikke kunne klare å holde vekten uten. Da er det tragisk ! Han har ikke vært på forumet på en stund, så folk lurer jo på om han tok reper'n ..... Det var jo derfor stoffet ble forbudt fordi så mange døde av det ! Hjertestans osv. Nifse saker vi fint klarer oss uten. Og som sagt så anbefaler vi absolutt ikke slike ting her på forumet - tvert i mot !!

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 29-08-05, 23:51   #7
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Maxxx

Ja, faktisk ikke langt unna... (har du noengang sett en fet amfetaminbruker?)
Men stoffene (effedrin/koffein etc) står ikke på narkotikalisten. Både effedrin og koffein (dog unntak for koffein i forbindelse med sjokolade, kaffe, te og leskedrikk inntil en viss konsentrasjon), står på dopinglisten.

Det blir en mellomting mellom store mengder koffein og amfetamin.

Men, narkotika har jeg IKKE prøvd. Har lest meg til infoen, så det er sakt.

Hehe - janei, har ikke prøvd så innmari mye amfetamin jeg heller

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 30-08-05, 08:19   #8
Muskat
Seniormedlem
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Uren Luren Himmelturen
Innlegg: 1.338
Muskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastisk

Men koffein i forbindelse med kaffe og sjokolade, DET har jeg prøvd!



Muskat

__________________
'I don't see this being settled with logic.' - Buffy, Earshot

Muskat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Montignac Svar med sitat
Gammel 30-08-05, 10:44   #9
Spyder-
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 41
Innlegg: 2
Spyder- er på en erverdig vei

Hei igjen..

Takker for alle svar først og fremst, må også få opplyse at jeg selvsagt ikke tenkte på BARE å ta slike piller, men i tilleg til trening og sunt kosthold...vil heller ikke påstå at jeg er overvektig, bare litt kraftig bmi på ca 25..

Jeg tippet nok at de utenladnske ofte var ulovlige, men hvilke kost-tilskudd (lovlige) ting anbefaler dere bare for og hjelpe til litt i tilegg til trening og sundt kosthold..

jeg er ikke av den typen som gidder å gå på lange dietter

Spyder- er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Annet Svar med sitat
Gammel 03-09-05, 13:53   #10
Sugarpill
Pauset
 
Sugarpill sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 1.436
Sugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Spyder-

Hei igjen..

Takker for alle svar først og fremst, må også få opplyse at jeg selvsagt ikke tenkte på BARE å ta slike piller, men i tilleg til trening og sunt kosthold...vil heller ikke påstå at jeg er overvektig, bare litt kraftig bmi på ca 25..

Jeg tippet nok at de utenladnske ofte var ulovlige, men hvilke kost-tilskudd (lovlige) ting anbefaler dere bare for og hjelpe til litt i tilegg til trening og sundt kosthold..

jeg er ikke av den typen som gidder å gå på lange dietter

Jeg skjønner ikke helt hvorfor du vil bruke penger på et kosttilskudd som knapt gir noen effekt. Det man får kjøpt i Norge vil ikke ha en merkbar effekt. Grønn te, kalsiumtilskudd, cla- det har en bevist virkning, men den er marginal.

Når du sier at du ikke gidder å gå på lange dietter lurer jeg jo litt på hva du skal gjøre etter at du er ferdig med dietten.Fortsette som før, til du er blitt for kraftig igjen, og må gå på en ny diett? En diett, i den tradisjonelle betydningen av ordet, er bare tull. Det funker for kroppsbyggere som skal ned i vekt før en konkurranse, og så legge på seg igjen. For en del overvektige mennesker kan også en diett som ketolysekuren være aktuell i et tidsrom, men alt avhenger av at man fortsetter i et sunt spor også i ettertid.

Hvis du ikke gidder å gå på lange dietter kan jeg love deg at "dietten" ikke blir noe kortere med lovlige kosttilskudd.

Jeg ser heller ikke noen vits i å lide seg gjennom en streng diett når man kan gå enkelt og relativt raskt ned i vekt med et behagelig, godt kosthold.

Jeg vet at jeg ikke sier det du vil høre nå. Og jeg skjønner utlålmodigheten din, jeg er verdens mest utålmodige person selv. Men når det gjelder vekt/vektnedgang må man faktisk ta hensyn til en rekke faktore for å gå ned og bli der.

La oss innse det, de fleste som slanker seg legger på seg igjen. Intervjuer du en gjeng deltagere på et Grete Roede-kurs, vil du finne ut at flere av dem har gått på kurs 2-3 ganger før, og lagt på seg igjen. Og så og si ALLE vil nok svare at de tidligere har klart å gå ned i vekt, gang på gang, og lagt på seg.

En kjapp diett kan være fint, men ikke når du må gå på den for tiende gang.

Sugarpill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening Svar med sitat
Gammel 03-09-05, 22:20   #11
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

.... og siden Zen har stjælt orda mine..... Kort sagt: Diett for rask (og kortsiktig vekttap) er tull, om man ikke satser på varig omlegging av kostholdet - DET er cluet !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 04-09-05, 13:46   #12
nucleus
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2005
Innlegg: 1
nucleus har litt lumsk oppførsel i fortiden

Recipy på ECA stack

Hei.

*fjernet oppskrift inneholdende efedrin*

Dette senker din matlyst, og øker din forbrenning mycket.

Dette gir deg også økt lyst til å trene samt øker din styrke og utholdenhet.
Vet ike hvor vanlig disse produktene er i Norge , men her i Sverige er dem veldig vanlige når man skal ned noen kilo.
Spesielt i kroppsbygger miljøer.

/ Nucleus


Sist redigert av Nille : 04-09-05 kl 14:39. Årsak: Tillater ikke oppskirfter med ulovlige substanser er på forumet
nucleus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Din filosfi/hvilken du følger Svar med sitat
Gammel 04-09-05, 14:42   #13
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Har fjernet denne "oppskriften" fordi den innholdt efedrin som er ulovlig i Norge. Vi fronter heller ikke - og oppmunterer heller ikke - til bruk av slike stimuli i kampen mot kiloene. Her gjør vi det med kosthold og lovlige midler. Ikke midler som står på dopinglista og har vist seg å være sterkt helseskadelige.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 04-09-05, 14:50   #14
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Takk, Nille.

  Svar med sitat
Gammel 04-09-05, 17:36   #15
Sugarpill
Pauset
 
Sugarpill sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 1.436
Sugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastisk

Når vi nå først var inne på efedrin, ikke bare er det ulovlig, og farlig: Når man slutter med det øker det matlysten utrolig og man legger fort på seg igjen. I tillegg kan man få depresjoner etc. når man slutter med det. Dette er ikke noe jeg har lest, det er noe jeg har opplevd selv.

Å sammneligne med folk i kroppsbyggermiljøet, som går på helt sprø dietter for å gå ned i vekt til en konkurranse, er ikke relevant. Jeg håper virkelig ikke at folk poster flere slike "oppskrifter".

Fantes det en pille som hjalp folk ned i vekt raskt og effektivt ville vi alle vært tynne nå..

Takk for at du tar et standpunkt mot slike preparater, Nille.


Sist redigert av Sugarpill : 04-09-05 kl 22:40.
Sugarpill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no