Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Har så lyst på kake ... Men jeg har jo ikke smør ...

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-12-11, 15:48   #1
FrkMarge
Seniormedlem
 
FrkMarge sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 920
FrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlys

Har så lyst på kake ... Men jeg har jo ikke smør ...

Er det noe annet enn margarin som kan erstatte smør i kaker?
Jeg synes delfiafett er utrolig kvalmende og cocosa blir for mye kokkos for min del i kaker
Elsker smørsmaken, men vet ikke helt om jeg skal ta meg råd til å lage smør bare for å få kake...

__________________



FrkMarge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Gammel 10-12-11, 16:15   #2
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: Har så lyst på kake ... men jeg har jo ikke smør ...

Lage smør selv?

http://www.tv2.no/gmn/smoermangelsli...r-3647153.html

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 10-12-11, 16:18   #3
FrkMarge
Seniormedlem
 
FrkMarge sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 920
FrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlys

Sv: Har så lyst på kake ... men jeg har jo ikke smør ...

Opprinnelig lagt inn av kamp, her.

Lage smør selv?

http://www.tv2.no/gmn/smoermangelsli...r-3647153.html

ja skrev jo det..., men det er jo så dyrt

__________________



FrkMarge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Gammel 10-12-11, 16:22   #4
LineJM
Seniormedlem
 
LineJM sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Bergen
Innlegg: 630
LineJM er på en erverdig vei

Sv: Har så lyst på kake ... Men jeg har jo ikke smør ...

Kommer litt an på hvilken kake du skal lage, men kanskje det går an å bruke olje i stedet for smør?

__________________

"Don't believe anything you read on the net. Except this. Well, including this, I suppose" -Douglas Adams
"Hey, who wouldn't want to find a frog in their coffee? It's not like the stuff is good to drink anyway, and now you have a frog to play with." Hurog-Kyria
LineJM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Neris and India's Idiot Proof Diet Svar med sitat
Gammel 10-12-11, 16:23   #5
FrkMarge
Seniormedlem
 
FrkMarge sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 920
FrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlys

Sv: Har så lyst på kake ... Men jeg har jo ikke smør ...

Opprinnelig lagt inn av LineJM, her.

Kommer litt an på hvilken kake du skal lage, men kanskje det går an å bruke olje i stedet for smør?

Var "formkake" eller Bollekake som jeg fikk oppskrift på her inne.Jeg tror det blir litt feil med olje det er derfor jeg spør.
Spørs om jeg ikke må ty til hjemmelaget smør jeg også...

__________________



FrkMarge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Gammel 10-12-11, 16:26   #6
LineJM
Seniormedlem
 
LineJM sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Bergen
Innlegg: 630
LineJM er på en erverdig vei

Sv: Har så lyst på kake ... Men jeg har jo ikke smør ...

Nei, da blir det nok feil med olje. Hvorfor vil du ikke bruke margarin? Det er jo ikke det beste å bruke men det er vel ikke verdens undergang å bruke for en gangs skyld når smør ikke er tilgjengelig.

__________________

"Don't believe anything you read on the net. Except this. Well, including this, I suppose" -Douglas Adams
"Hey, who wouldn't want to find a frog in their coffee? It's not like the stuff is good to drink anyway, and now you have a frog to play with." Hurog-Kyria
LineJM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Neris and India's Idiot Proof Diet Svar med sitat
Gammel 10-12-11, 16:32   #7
FrkMarge
Seniormedlem
 
FrkMarge sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 920
FrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlys

Sv: Har så lyst på kake ... Men jeg har jo ikke smør ...

Opprinnelig lagt inn av LineJM, her.

Nei, da blir det nok feil med olje. Hvorfor vil du ikke bruke margarin? Det er jo ikke det beste å bruke men det er vel ikke verdens undergang å bruke for en gangs skyld når smør ikke er tilgjengelig.

Jo kaken blir sikker bra med margarin, men smaken er jo ikke akkuratt noe å skryte av da
Har ikke brukt margarin på sikkert 15 år jeg

__________________



FrkMarge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Gammel 10-12-11, 16:42   #8
LineJM
Seniormedlem
 
LineJM sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Bergen
Innlegg: 630
LineJM er på en erverdig vei

Sv: Har så lyst på kake ... Men jeg har jo ikke smør ...

Åja! Nei da er det jo utelukket, ikke noe vits i lage kake som ikke smaker godt.

__________________

"Don't believe anything you read on the net. Except this. Well, including this, I suppose" -Douglas Adams
"Hey, who wouldn't want to find a frog in their coffee? It's not like the stuff is good to drink anyway, and now you have a frog to play with." Hurog-Kyria
LineJM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Neris and India's Idiot Proof Diet Svar med sitat
Gammel 10-12-11, 17:34   #9
Marina
Seniormedlem
 
Marina sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 603
Marina har en fantastisk aura rundt segMarina har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Har så lyst på kake ... Men jeg har jo ikke smør ...

De har fortsatt smør på mange butikker i Bergen. Kanskje vi burde starte en trd med "her finner du smør"? Mulig du kan få tak i da..

__________________




Min journal
Marina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-12-11, 18:37   #10
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Har så lyst på kake ... Men jeg har jo ikke smør ...

Trenger ikke smør eller olje, kjøp kesam eller cc. Og bruk hele boksen.Kjempegodt det også.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-12-11, 19:19   #11
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Sv: Har så lyst på kake ... Men jeg har jo ikke smør ...

Har flere ganger brukt creme fraiche eller fet kremost for å drøye smøret, syns det har fungert fortreffelig. Tror nok det vil gi et brukbart resultat i det meste av bakst? Mulig du må bruke litt rent fett i tillegg da, men dette gir jo litt bedre melkefett-smak enn å bare bruke olje eller margarin.

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-12-11, 21:06   #12
FrkMarge
Seniormedlem
 
FrkMarge sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 920
FrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlys

Sv: Har så lyst på kake ... Men jeg har jo ikke smør ...

Takk for masse tips her
Foreløpig har jeg is i magen... nå var det fortsatt ikke smør på noen av nærbutikkene her og nå er de tomme for fløte også

__________________



FrkMarge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Gammel 10-12-11, 21:27   #13
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Har så lyst på kake ... Men jeg har jo ikke smør ...

Denne formkaka er det ikke smør i, den er veeeeldig god!

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-12-11, 00:09   #14
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Har så lyst på kake ... Men jeg har jo ikke smør ...

Kanskje man kan bruk steke-cocosa også? Men kesam er godt, altså. Og om du bruker nøtter i kaka får du jo fett derfra. Ikke noe problem. En nøytral olje kan også brukes. Valnøttolje og sesamolje er godt, solsikkeolje er ikke sterk i smak og kan også brukes.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Har ikke lyst på mat i dag.... Puzn81 Lavkarbo generelt 10 09-06-11 10:47
Fortell meg at jeg ikke har lyst på alt jeg har lyst på! Tropika Ketolysekuren 12 10-12-10 18:39
Likte ikke smør, jeg Mt2t Lavkarbo generelt 28 23-06-09 22:04
Finner ikke oppskrift på Black sunday(kake) Cammis Oppskrifter 3 29-01-09 12:18
Har egentlig ikke lyst på mer mat i dag! Tette80 Ketolysekuren 1 28-08-07 21:01


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no