Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Den store håndarbeidstråden!

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-12-11, 20:37   #876
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Men det beste av alt er jo at det er superenkelt! Fant oppskrift her, og kjøpte garnet for en hundrings nøstet på todamer.no, og det veier like mye som tre nøster. Løp og kjøp!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 11-12-11, 20:43   #877
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Nydelig sjal, Photo! Vurderer å strikke et slikt et selv etter jeg er ferdig med ullbuksa jeg holder på med nå ... og genseren (jupp, må ha flere prosjekter samtidig for å ikke gå lei )

Jeg så på videoene på garnstudio og tenkte "Ja, selvsagt, kjempeenkelt!", men når det kom så langt at jeg skulle prøve selv ble det bare plundrete. Får til å hekle en remse med luftmasker, that's it Tror muligens jeg burde prøve med et tykkere garn når jeg skal lære meg for å se maskene bedre. Rart at jeg skal slite sånn med å lære meg det hekling da. Tar gjerne et kurs hos Photo når det passer seg

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 11-12-11, 21:05   #878
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Just say the word!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 11-12-11, 21:15   #879
aatinka
Medlem
 
aatinka sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Steinberg
Alder: 60
Innlegg: 349
aatinka har en fantastisk aura rundt segaatinka har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Woo! Da er det første Kauni-sjalet mitt ferdig! Nydelige nydelige fargene! Og dødsenkelt å strikke.
Eller, ferdig, det må håndvaskes og vaskes, forsåvidt.

Åja, Kauni har flotte farger! Og det der var nydelig :-)

Jeg vil absolutt anbefale deg å blokke sjalet hvis du har plass til det. Det gjør MYE med garnet, det blir mykere og kommer mer til sin rett...

__________________
-aatinka
Journalen min
Bloggen min

aatinka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-12-11, 21:33   #880
aatinka
Medlem
 
aatinka sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Steinberg
Alder: 60
Innlegg: 349
aatinka har en fantastisk aura rundt segaatinka har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

JA, selvfølgelig holder jeg kurs Hadde vært flott med et treff på andre siden av nyttår. Da kan vi hekle vet du..... Skylder deg en laaang pm. Vært utrolig opptatt i det siste, har jobbet mye for gubben på jobben, snill som jeg er . Og uten betaling også
Har ikke vært mye tid til håndarbeid, men det blir litt småtterier nå før jul. Mer eller mindre ferdig med et stort prosjekt, 6 stk heklede trekk til mammas nye utestoler. Laget putene av innmaten på den gamle overmadreassen til gamlesenga Mangler bare å kjøpe stoff og trekke putene med, så åker de inn i de heklede trekkene.

Sånn er det i perioder, vi får ta det igjen etter jul og etter gubben sin 50-årsdag i januar...

__________________
-aatinka
Journalen min
Bloggen min

aatinka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-12-11, 21:40   #881
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Opprinnelig lagt inn av aatinka, her.

Åja, Kauni har flotte farger! Og det der var nydelig :-)

Jeg vil absolutt anbefale deg å blokke sjalet hvis du har plass til det. Det gjør MYE med garnet, det blir mykere og kommer mer til sin rett...

Blokke? Nå må du nesten utdype ...

Much to learn, still I have. Det er liksom aldri slutt på ny lærdom når det kommer til strikking!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 11-12-11, 22:17   #882
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Vasking og utstrekking av et strikket eller heklet (eller nupereller) håndarbeide mens det ennå er fuktig kalles strekking eller blokking. Denne bloggen beskriver prosessen fint. Jeg har bare strukket med nåler og da mest heklede eller strikkede duker. Men alt får mer fasong av det. http://www.bentemor.com/blogg/?p=1059

Arbeidet må sitte på i blokka til det er gjennomtørt og eventuelt stivet. Jeg har brukt et tykt golvteppe eller en stor isoporplate å blokke på.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 11-12-11, 22:24   #883
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Ah, jeg kunne sikkert ha søkt det opp selv. Jeg har ellers bare dampa klær, om noe. Jeg tror vel jeg skal klare å få til plass til det der. Kanskje jeg kan nåle den opp i den gigantiske sofaen min?!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 11-12-11, 22:57   #884
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

heklepinne 5, f.eks.

eller heklenål?

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Og jeg har allerede tatt i bruk http://www.knittinghelp.com/videos/decreases for å skjønne de engelske forkortelsene. Fungerer kjempefint!

Denne har jeg alltid åpen: http://www.strikkeoppskrift.com/engelske-ord-og-uttrykk

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-12-11, 23:12   #885
LineJM
Seniormedlem
 
LineJM sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Bergen
Innlegg: 630
LineJM er på en erverdig vei

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

eller heklenål?

Nei, nei, nei. Det er heklekrok!

__________________

"Don't believe anything you read on the net. Except this. Well, including this, I suppose" -Douglas Adams
"Hey, who wouldn't want to find a frog in their coffee? It's not like the stuff is good to drink anyway, and now you have a frog to play with." Hurog-Kyria
LineJM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Neris and India's Idiot Proof Diet Svar med sitat
Gammel 11-12-11, 23:27   #886
Krøllerellerei
Seniormedlem
 
Krøllerellerei sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 635
Krøllerellerei er ny på veien

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Vasking og utstrekking av et strikket eller heklet (eller nupereller) håndarbeide mens det ennå er fuktig kalles strekking eller blokking. Denne bloggen beskriver prosessen fint. Jeg har bare strukket med nåler og da mest heklede eller strikkede duker. Men alt får mer fasong av det. http://www.bentemor.com/blogg/?p=1059

Arbeidet må sitte på i blokka til det er gjennomtørt og eventuelt stivet. Jeg har brukt et tykt golvteppe eller en stor isoporplate å blokke på.

Jeg kjøpte puslematter på Biltema, kostet ikke allverden. Lager puslespill på golvet og blokker ivei.

__________________
Journalen min



Krøllerellerei er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-12-11, 23:37   #887
aatinka
Medlem
 
aatinka sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Steinberg
Alder: 60
Innlegg: 349
aatinka har en fantastisk aura rundt segaatinka har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Ah, jeg kunne sikkert ha søkt det opp selv. Jeg har ellers bare dampa klær, om noe. Jeg tror vel jeg skal klare å få til plass til det der. Kanskje jeg kan nåle den opp i den gigantiske sofaen min?!

Som smgj forklarte så bruker man blokking for å strekke ut håndarbeidet og få frem mønsteret i det etter at det er vasket.

Du kan bruke hva du vil, og knappenåler funker helt greit. Hvis man damper strikketøy så blir de flate, man tar bort litt av "fluffen" i garnet. Her er f.eks bilder av det blå sjalet jeg hadde bilder av lenger oppe mens det ligger og tørker. Jeg har her satt en knappenål i hver "spiss" i sjalet.



Jeg bruker sånne lekematter man får kjøpt på lekebutikker eller Nille. De er lette å feste nåler i, og er også lette å flytte. Hva som helst hvor man kan feste nåler egentlig.

Større plagg kan også vaskes og legges til tørk på samme måte - man må ikke strekke alt, men kan strekke deler av plagget for å få riktig fasong. Jeg har sluttet å dampe strikketøy for jeg syns de de får ser så mye bedre ut når de får tørke i fasong.

__________________
-aatinka
Journalen min
Bloggen min

aatinka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-12-11, 23:41   #888
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Jeg skjønner! Da tror jeg vel egentlig ikke jeg behøver å blokke sjalet, da det ikker er nos spesielt mønster i det, og ikke er det krøllete eller noe. Med mindre det virkelig blir mykere av det? Jeg pleier å vaske ull med Milo og utvannet hårbalsam i skyllekammeret. Og som sagt fikk jeg tips om å også håndvaske det først, og gnikke litt på det i vannet. Vil jo gjerne ha det mykest mulig!

Nei, dampe gjør jeg bare med spesielle plagg. Som f.eks. bunaden jeg strikker til niesen min, den kommer jeg til å dampe for få plagget flatt og jevnt.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 12-12-11, 00:05   #889
aatinka
Medlem
 
aatinka sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Steinberg
Alder: 60
Innlegg: 349
aatinka har en fantastisk aura rundt segaatinka har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Jeg ville vasket det og strukket det ut selv om det ikke er noe spesielt mønster i det for det vil uansett bli penere, det er litt vanskelig å forklare :-) Vær litt forsiktig med å bruke for mye makt på Kaunien, da kan du risikere at den tover. Legg heller sjalet i bløt i ca en halvtime i Milo og skyll godt. Jeg har aldri brukt balsam eller skyllemiddel på ulltøy, men vet ikke helt hvorfor. Trykk ut så mye vann du klarer, rull inn i et håndkle og press ut litt mer før du strekker det i fasong og evt. fester med nåler og lar det tørke. Kauni-garnet kan være litt stikkete, men blir mykere ved bruk.

Selv om sjalet ikke er krøllete nå så vil det jo komme litt ut av fasong når det blir vasket. Det eneste strikketøyet jeg ikke vasker når det er ferdig er sokker - for uansett hvor mye man vasker seg på hendene så vil strikketøyet bli skittent mens man strikker. Det ser jeg veldig godt på garn jeg har spunnet selv, for det har jeg allerede vasket rent etter spinning, og det er møkkete igjen etter å ha bli strikket - sikkert fettstoff fra fingrene og støv... Jeg driver jo ikke akkurat å sleper strikketøyet langs gulvet her :-)

Så morsomt med strikket bunad! Hvilken er det du strikker? Jeg har sett på noen av de og de er så fine :-)

__________________
-aatinka
Journalen min
Bloggen min

aatinka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-12-11, 00:10   #890
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Opprinnelig lagt inn av aatinka, her.

Jeg ville vasket det og strukket det ut selv om det ikke er noe spesielt mønster i det for det vil uansett bli penere, det er litt vanskelig å forklare :-) Vær litt forsiktig med å bruke for mye makt på Kaunien, da kan du risikere at den tover. Legg heller sjalet i bløt i ca en halvtime i Milo og skyll godt. Jeg har aldri brukt balsam eller skyllemiddel på ulltøy, men vet ikke helt hvorfor. Trykk ut så mye vann du klarer, rull inn i et håndkle og press ut litt mer før du strekker det i fasong og evt. fester med nåler og lar det tørke. Kauni-garnet kan være litt stikkete, men blir mykere ved bruk.

Selv om sjalet ikke er krøllete nå så vil det jo komme litt ut av fasong når det blir vasket. Det eneste strikketøyet jeg ikke vasker når det er ferdig er sokker - for uansett hvor mye man vasker seg på hendene så vil strikketøyet bli skittent mens man strikker. Det ser jeg veldig godt på garn jeg har spunnet selv, for det har jeg allerede vasket rent etter spinning, og det er møkkete igjen etter å ha bli strikket - sikkert fettstoff fra fingrene og støv... Jeg driver jo ikke akkurat å sleper strikketøyet langs gulvet her :-)

Så morsomt med strikket bunad! Hvilken er det du strikker? Jeg har sett på noen av de og de er så fine :-)

Skjønner! Takk for tips. Morsomt at jeg fortsatt føler meg som en novise etter å ha strikker i godt over tjue år.

Jeg strikker en bunad fra et Coats-hefte jeg kjøpte på Bogerud, helt enkel med svart skjørt med rød taggekant nederst, og rød vest, som jeg skal sy på bunadsbånd og hemper.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 12-12-11, 08:39   #891
aatinka
Medlem
 
aatinka sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Steinberg
Alder: 60
Innlegg: 349
aatinka har en fantastisk aura rundt segaatinka har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Skjønner! Takk for tips. Morsomt at jeg fortsatt føler meg som en novise etter å ha strikker i godt over tjue år.

Det er vel med strikking som med alt annet, hvis du tror du er ferdig utlært så er du ikke utlært, men ferdig :-) Jeg lærer også stadig nye ting, mye er ting jeg ikke visste at jeg burde vite, men som jeg ser er utrolig nyttig når jeg først har lært det :-)

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jeg strikker en bunad fra et Coats-hefte jeg kjøpte på Bogerud, helt enkel med svart skjørt med rød taggekant nederst, og rød vest, som jeg skal sy på bunadsbånd og hemper.

Gleder meg til å se bilde! :-)

__________________
-aatinka
Journalen min
Bloggen min

aatinka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-12-11, 14:24   #892
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Tipser om drops sin julekalender
Mange fine oppskrifter!

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 13-12-11, 14:28   #893
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Opprinnelig lagt inn av Klara, her.

Tipser om drops sin julekalender
Mange fine oppskrifter!

De strikkede julekulene er så ... kule
Så en hel bok med ulike julekuler på coop mega. Må innrømme at den fristet, men med 5 uåpnede håndarbeider i kurven ... så får jeg bremse litt med nye prosjekter, tror jeg.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 13-12-11, 16:09   #894
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

De strikkede julekulene er så ... kule
Så en hel bok med ulike julekuler på coop mega. Må innrømme at den fristet, men med 5 uåpnede håndarbeider i kurven ... så får jeg bremse litt med nye prosjekter, tror jeg.



Så mye å strikke, så liten tid *sukk*

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 14-12-11, 13:40   #895
Dilly
Seniormedlem
 
Dilly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.886
Dilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressurs

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Jeg har strikket en nisse meed vin og tøfler med whisky Kanskje han burde få en flaske i hver tøffel for balansens skyld?


__________________

Dilly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-12-11, 14:09   #896
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Fnis, whiskytøfler!

Føler meg litt inspirert av dette snakket om bestemorruter og lære-å-hekle, jeg. Kanskje et juleprosjekt for meg også.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 14-12-11, 14:56   #897
aatinka
Medlem
 
aatinka sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Steinberg
Alder: 60
Innlegg: 349
aatinka har en fantastisk aura rundt segaatinka har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Opprinnelig lagt inn av Dilly, her.

Jeg har strikket en nisse meed vin og tøfler med whisky Kanskje han burde få en flaske i hver tøffel for balansens skyld?[/IMG]

De tøflene ville mannen min likt også - spesielt den med Whisky i... Sikkert lurt å legge en flaske i den andre også (Cognac kanskje) sånn at eieren ikke tipper over.

De nissene der er kule!

__________________
-aatinka
Journalen min
Bloggen min

aatinka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-12-11, 21:52   #898
sistegang
Seniormedlem
 
sistegang sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 60
Innlegg: 714
sistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlys

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Opprinnelig lagt inn av aatinka, her.

Og så har jeg endelig fått tatt bilder av dette i dag:



Heklet i deilig myk Drops BabyAlpaca Silk, helt usannsynlig mykt og deilig.

Ravelry-link: http://www.ravelry.com/projects/aatinka/piquant

Lekkert, der var mønsteret lagra.

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Woo! Da er det første Kauni-sjalet mitt ferdig! Nydelige nydelige fargene! Og dødsenkelt å strikke.
Eller, ferdig, det må håndvaskes og vaskes, forsåvidt.

Gleder meg til å se det neste sjalet ditt. Jeg skal kjøpe meg "regnbuefarge" jeg også.

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Blokke? Nå må du nesten utdype ...

Much to learn, still I have. Det er liksom aldri slutt på ny lærdom når det kommer til strikking!

Jeg blokker på gjestesenga

Opprinnelig lagt inn av Krøllerellerei, her.

Jeg kjøpte puslematter på Biltema, kostet ikke allverden. Lager puslespill på golvet og blokker ivei.

... men nå tror jeg skal kjøpe meg slike.

__________________


sistegang er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-12-11, 22:13   #899
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Ikke så mange steder å blokke i en 30 m2 ettroms leilighet, assa. Men jeg har en enååårm bokhylle, og tenkte å bruke den. Eventuelt sofaen (som vel er det nærmeste jeg kommer gjesteseng her, med mindre jeg rer opp i gangen. ) som tar omtrent en tredjedel av rommet mitt. Tørker sikkert i løpet av natta?!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 14-12-11, 22:43   #900
Camomilla
Seniormedlem
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 51
Innlegg: 5.448
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Opprinnelig lagt inn av aatinka, her.

De tøflene ville mannen min likt også - spesielt den med Whisky i... Sikkert lurt å legge en flaske i den andre også (Cognac kanskje) sånn at eieren ikke tipper over.

Dersom eieren drikker begge to er vel sjansene for å tippe ganske store

__________________
Gått ned ca. 19 kilo fra 73-54 i løpet av 2011.
Nå vedlikeholder jeg og har et vektvindu fra 53-58 kg.


Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :) Svar med sitat
Svar

Emneord
hobby, håndarbeid


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Noe godt for store og små? Cammis Spørsmål og svar 7 26-01-09 12:29
Store Ifa MokkMokk Lavkarbo generelt 2 23-03-08 14:20
Store IFA Angar Ketolysekuren 6 15-01-08 09:08


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no