Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold > Induksjonen

Må man spise om kvelden?

Induksjonen De første 14 dagene med Atkins

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-01-07, 22:24   #1
Isalien
Medlem
 
Isalien sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 47
Innlegg: 312
Isalien er ny på veien

Må man spise om kvelden?

Spiste middag kl 17. Er i ketose og er ikke sulten nå, det er 5 timer siden middag. Jeg er ikke direkte stappmett men burde jeg tvinge i meg noe før jeg legger meg? Skal jo liksom spise mye og fett disse to ukene. Har spist 4 måltider før i dag.

Mye rart man lurer på, og TØRST er jeg hvertfall!

Isalien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 25-01-07, 22:27   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Må man spise om kvelden?

Nei, du må ikke spise om kvelden !
Og du skal aldri tvinge i deg mat heller. Om du er så mett at du ikke orker mat er det bedre å fordele måltidene, - evt. størrelsen på måltidene bedre. Men dette er noe som går seg til etterhvert og ikke noe å stresse med !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 25-01-07, 22:44   #3
Isalien
Medlem
 
Isalien sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 47
Innlegg: 312
Isalien er ny på veien

Sv: Må man spise om kvelden?

Tusen takk, du er virkelig god å ha - Nille!

Jeg er bare litt stressa i og med at jeg liksom skal spise så mye nå i induksjonen. Få opp forbrenninga og sånn.

Isalien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 26-01-07, 16:12   #4
Karin
Seniormedlem
 
Karin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Bergen
Alder: 68
Innlegg: 1.550
Karin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressurs

Sv: Må man spise om kvelden?

Det er faktisk ikke dumt å la være å spise om kvelden om du greier det, eller i alle fall spise noe uten karber i, som f eks egg eller en kjøttbit eller noe.

Jeg stoppet en gang helt opp i vektnedgang, og fikk da det rådet å ikke spise noen karber om kvelden. Det funket!

Forklaringen var at man forbrenner mest (faktisk!) mens man sover, og kroppen leter jo først og fremst etter karber å forbrenne. Når den ikke finner det, brenner den fett. Dermed skulle du gå enda mer ned om du ikke har spist noen karber før du legger deg.

Men husk at du ikke skal være sulten, dessuten sover i alle fall jeg dårligere hvis jeg er sulten. . . Og Atkins sier at man ikke bør gå mer enn 6 timer i våken tilstand uten å spise.

__________________
Karin

Karin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-02-07, 11:30   #5
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Må man spise om kvelden?

Forbrenner man virkelig mer når man sover? Jøss, det har jeg aldri hørt om...
Hva kommer det av?

Ps: Det med egget var ganske lurt. Til kveldsmat har jeg som regel ikke ork til å lage meg noe annet en et rugknekkebrød eller to...

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 07-02-07, 11:57   #6
Snikende Saccosekk
Medlem
 
Snikende Saccosekk sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Alder: 47
Innlegg: 118
Snikende Saccosekk har en fantastisk aura rundt segSnikende Saccosekk har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Må man spise om kvelden?

Opprinnelig lagt inn av photobscura, her.

Forbrenner man virkelig mer når man sover? Jøss, det har jeg aldri hørt om...
Hva kommer det av?

Jeg har aldri hørt at man forbrenner mer når man sover, snarere tvert imot, men en ting er sikkert: man forbrenner.

Og som Karin sa, er man tom for karber når man sover så brenner den fett. Godt å ta med seg.

Prøv å vei deg før du legger deg og etter at du står opp (men før du tisser!) så ser du i teorien hvor mye kroppen har forbrent i løpet av natten. Jeg tror (med stor vekt på tror siden vekten ikke er helt nøyaktig) at rekorden min var 3-400 gram på en natt. Hmm, jeg må prøve eksperimentet igjen for å se :-)

__________________

startvekt: 165kg - mars 2011
Snikende Saccosekk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spisdegslank + egen Svar med sitat
Gammel 07-02-07, 13:42   #7
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Må man spise om kvelden?

Jeg tar deg på ordet, Snikende.S. Å veie seg er for meg dypt angstrelatert.

Jeg sniktitta en gang da jeg måtte veie meg hos legen for et par år siden. Men jeg frykter at det er noen vel trivelige tider siden.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 07-02-07, 13:48   #8
bubavon
Medlem
 
bubavon sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: oslo
Alder: 41
Innlegg: 106
bubavon har en fantastisk aura rundt segbubavon har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Må man spise om kvelden?

På en annen side blir man jo ofte trøtt når man spiser noe med karbohydrater i, og man vil jo aller helst være trøtt når man legger seg?

Det opplegget jeg har går ut på at jeg spiser de fleste karbohydratene til middag som jeg spiser rundt 6-7 tiden.
Da sover jeg godt iallfall. Aner ikke hvordan dette påvirker vektnedgang siden jeg ikke driver med slikt.
For meg virker det også mest logisk å være i aktivitet før man spiser, ikke spise før man er i aktivitet. Ingen rovdyr spiser før de har felt byttet sitt.

__________________
bubavon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ''Weston A. Price'' Svar med sitat
Gammel 07-02-07, 14:48   #9
stinasol
Seniormedlem
 
stinasol sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Bergen
Alder: 43
Innlegg: 1.585
stinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snill

Sv: Må man spise om kvelden?

i disse kosthold debattene som surrer på tv er det flere som har sagt at det er nettop om natten kroppen forbrenner fettet...(eller mye mer da)

__________________






stinasol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: sukkerfritt Svar med sitat
Gammel 07-02-07, 14:55   #10
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Må man spise om kvelden?

Opprinnelig lagt inn av bubavon, her.

For meg virker det også mest logisk å være i aktivitet før man spiser, ikke spise før man er i aktivitet. Ingen rovdyr spiser før de har felt byttet sitt.

Akkurat det der har jeg tenkt på i det siste. Hvor naturlig er det å spise frokost, det er jo ikke all som mener det er det.

Men vi er jo tross alt ikke rovdyr, vi er mnnesker som har stor nok hjerne til å klare å samle opp mat så vi ikke trenger å jakte før hvert måltid. Og såpass til hjerne hadde vi i steinalderen også ...

Jeg heller forresten mest til at det er bra med karber om kvelden og ikke protein, for å få tryptofanen til hjernen ...

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Optimale Smoothies Ziggy Optimal Ernæring 61 27-12-14 22:52
Kan man få noen skader av og spise maks 20 karbo og 1000 kalorier om dagen? Aadna Lavkarbo generelt 12 27-09-06 18:57
Kan man spise seg frisk av stoffskiftesykdommer? Iset Generell diskusjon 17 03-03-06 20:59
Et bedre forhold Marianne Fysisk og mental helse 4 21-02-06 02:15


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no